Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.001-0396-C01
Наименование на проекта Внедряване на иновативни услуги в Телелинк Бизнес Сървисис ЕАД
Бенефициент 130545438 ТЕЛЕЛИНК БИЗНЕС СЪРВИСИС ЕАД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 18.01.2017
Дата на стартиране 18.01.2017
Дата на приключване 21.11.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на настоящия  проект е да се внедри иновативна на световно ниво услуга за повишаване конкурентоспособността на Телелинк Бизнес Сървисис ЕАД на българския, европейски и световен пазар чрез внедряване на разработена от компанията иновативна услуга с висока добавена стойност.
Специфичните цели на проектното предложение са: 
-Да се борудват нови работни места з апредоставяне на услугата
-Да се осигурят необходимaтa технологична база и софтуер за внедряването на иновативна услуга
-Да се обучат  служителите за предоставяне на услугата
-Да се увеличи пазарния дял на кандидата на националния и външните пазари, вследствие въвеждането в дейността на висококонкурентна иновативна услуга
-Да се увеличат приходите и обема на услуги за износ към чуждестранни клиенти.
В рамките на проекта ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители и доставчици и ще бъде закупено необходимото оборудване на необходимите работни места, хардуерно и софтуерно оборудване за внедряване на  център за усправление на информационна сигурност. Ще бъдат обучени служителите в новата услуга и стандартите за работа в сектора.Ще се проведе маркетингово проучване за навлизане на нови пазари.
Настоящото проектно предложение напълно съответства на целта на настоящата процедура, а именно предоставяне на фокусирана подкрепа на българско предприятие за повишаване на иновационната му дейност в една от идентифицираните приоритетни тематични области на ИСИС за Югозападен район - „ИКТ и Информатика". Проектното предложение директно се вписва в стратегическата цел на ИСИС, тъй като проектът ще позволи ефективен растеж за ИКТ фирмата на базата на конкурентните предимства на услугата.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на оборудване на работни места за новата услуга: За целите на новия център ще се изградят допълнителни нови работни места ( работни станции с мин два монитора), които се заемат от опериращите инженери. Всеки един от тях, разполага със собствена работна преносима станция, за да може да реагира на инциденти и в извън работно време. На самото работно място се предлага docking port към който има свързани два монитора със висока резолюция, както и необходимите външни елемнти (мишки, клавиатури и др). Пред работните места е поставен голям монитор/видео стена с висока резолюция, който има отделна работна станция и показва информация за инциденти и обработвани заявки. Видео стената е разположена така че лесно да се вижда от двете бюра. За внедряване на иновативната услуга се налага обособяване на помещение в офиса ни с оглед осигуряване на сигурност и качество на услугата. За извършване на услугата ще бъдат закупени: aдминистративна централизирана конзола-брой 1, Мобилен компютър с прилежаща докинг станция брой 3 ,Видео стена, стойка и управление за видео стена-брой 1. Стъпки за реализация на дейността: - Тръжна процедура за избор на изпълнители /от 1-ви до 4-ти месец от изпълнение на проекта/ - Сключване на договори /от 5-ти месец от изпълнение на проекта/ - Доставка на активите, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол /от 6-ти до 7-ми месец от изпълнение на проекта/ - Визуализация., Договорена стойност: 152 208.97 , Отчетена стойност: 136 540.00
  • Дейност: Придобиване/разработване на специализиран софтуер необходим за внедряването на иновативната услуга: За да осигури максимално автоматизирана работа, възможност за изчисление на факторите за успех (KPI), и нормална работа на ЦУС, Телелинк ще използва специализирани решения за управление на цялостната инфраструктура. Това включва софтуерни решения от различни производители и собствена разработка на специфични модули, които осигуряват основните инструменти за работа на ЦУС. Това включва: - Решение за оркестрация и управление на инцидентите на клиента - Решение за автоматизация на обработката на проблеми и атаки - Решение за управление на уязвимости - Тикетинг система и интеграцията и с горните решения - Решение за комуникация – вътрешна и с клиенти - Решение за наблюдение и анализ на клиентската информация Цялостния дизайн на ЦУС не включва съхранение на чувствителна клиентската информация в локация или инфраструктура на Телелинк. ЦУС разчита на локално решение при клиента, като отговаря за правилната работа на решението (независимо от това дали е предоставено от Телелинк или не), и отговаря на изискванията за неприкосновеност на информацията на клиента. На долната диаграма е представен логически дизайн с отделните групи от елементи и процеси като е дефинирана и границата на клиентската част и центъра за управление на сигурността. В рамките на дейността ще бъде закупен и внедрен специализиран софтуер. -Система за събиране и обработка на журнални записи тип 1 -Система за събиране и обработка на трафични потоци -Система за събиране и обработка на журнални записи тип 2-2бр За реалното внедряване на всяка една разработка в областта на ИТ от ключово значение са специалзиирани софтуерни приложения и инструменти идовършителни и съпътстващи работи необходими, за да се въведе разработката. За тяхното изпълнение е необходим финансов ресурс, който може да бъде оправдан само в комплект с останалите инвестиционни мерки необходими за внедряването. Изпълнението на дейността е свързано с разработването на именно такъв специализиран софтуер, даващ възможност за цялостно въвеждане на иновативната разработка. Стъпки за реализация на дейността: - Избор на изпълнители /от 1-ви до 4-ти месец от изпълнение на проекта/ - Сключване на договори /от 4-ти до 5-ти месец от изпълнение на проекта/ - Доставка на софтуера и подписване на приемо-предавателен протокол /от 5-ти до 15-ти месец от изпълнение на проекта/ - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол /от 16-ти до 18-ти месец от изпълнение на проекта/, Договорена стойност: 155 081.41 , Отчетена стойност: 154 600.00
  • Дейност: Обучения в областта на иновацията за екипа за реакция при инциденти и защита от кибер атаки: В рамките на проекта ще бъде избрана специализирана обучителна фирма и ще бъде проведено в областта на иновацията за екипа за стандарти за реакция при инциденти и защита от кибер атаки. Обучението на екипа ще обхваща методологията, стандарти, подходи и др. за реакция при инциденти и защита от кибер атаки. Стъпки за реализация на дейността: - Избор на изпълнители /от 9ви до 10-ти месец от изпълнение на проекта/ - Сключване на договори /11-ти месец от изпълнение на проекта/ - Получаване на услугата /от 12-18-ти месец от изпълнение на проекта/, Договорена стойност: 49 680.00 , Отчетена стойност: 49 520.00
  • Дейност: Маркетингово проучване: За успешно лансиране на услугата на пазара сме предвидили провеждане на маркетингово проучване на националния и поне 2 целеви европейски пазара. Целта на проекта е да се внедри иновативна на европейско ниво услуга за управление на информационна сигурност Фирмата вече има планове за реализация на услугите и е проведено проучване сред настоящи клинети, относно интереса им към подобна услуга, но липсва капацитет за професионално изготвяне на маркетингово проучване, особено за външни пазари с най-висок потенциал. Ще бъде извършено проучване и извършен избор на изпълнител/ консултантска организация, която да изготви маркетинговото проучване за навлизане на нови пазари. Дейността се състои в обстойно изследване на характеристиките на избрани външни пазара; определяне на целеви пазари с най-голям потенциал; тенденции; SWOT анализ; оценка на вътрешното и международно търсене и др. по препоръка на избрания изпълнтел. Маркетинговото проучване е необходимо и пряко свързано с планираните резултати от реализацията на проектното предложение – изпълнението на проекта ще даде възможност на фирмата да предложи на пазара нови услуги, апроуването ще ни даде възможност да се позиционираме по-успешно с новата услуга и да завоюва нови пазарни ниши. В резултат фирмата ще повиши значително конкурентоспособността си както на националния, така и на международния пазар Стъпки за реализация на дейността: - Избор на изпълнители /от 10--11ти месец от изпълнение на проекта/ - Сключване на договори /11-ти месец от изпълнение на проекта/ - Получаване на услугата /от 12-18-ти месец от изпълнение на проекта/, Договорена стойност: 19 665.00 , Отчетена стойност: 19 350.00
  • Дейност: Избор на доставчик за услуги по консултиране в областта на използването на стандарти и на правилата относно приложимите директиви, регламенти, стандарти в областта на информационна сигурност и с постигане на съответствие на продукти с ISO 27001: За реализация на услугата освен закупуване на софтуер и хардуер е необходимо и извършване на услуги по консултиране в областта на използването на стандарти и на правилата относно приложимите директиви, регламенти, стандарти в областта на информационна сигурност и с постигане на съответствие на продукти с ISO 27001. Обектът на иновацията е свързан с предоставяне на значително подобрен в световен мащаб и за първи път приложен на местният пазар пакет от услуги свързани с възможността да се изнесе управлението на информационната сигурност за средни и големи предприятия. Защитата на информацията е от фундаментално значение за всяка организация. В тази връзка тя не се ограничава с размера типа или индустрията в която организацията оперира.Рискът от компрометиране на информацията е с различна тежест в различните индустрии. Най-висок риск съществува във финансовите организации, държавните инстируции, здравните организации,технологичните компанни, енергийният сектор. Описаните сектори по своята същност представляват основата на всяка държава или икономика (отчитайки процеса на глобализация), което дава основание да се смята, че те са преди всичко усточиви сектори с висок потенциал за развитие.Това са секторите в които най-силно е изразено навлизането на нововъведения както от технологично така и от процесно и процедурно естество.Нуждите от автоматизация и високо качество са практически задължителни, поради пряката връзка на въпросните сектори със осигуряването на физическа сигурност на хората. Това са секторите с най-детайлниа регулаци и правни норми. Основната регулативна уредба под която поада иновацията е както следва:На международно ниво:(The Joint Forum),(CEBS),(CESR),(CEIOPS) . Услугата с регулира с европейски директиви и транспонирането им в местното законодателство в областта на защита на личните данни;защита на класифицианата информация, държавни изисквания касаещи изискванията за информационна сигурност във финасовият сектори. За да предлагаме услугата тя следва да е издържана на много високо ниво по отношение пълно съотвтетсвие с всички норамтивни изисквания и добрите практики към сигурност на информацията. В Телелинк е въведена система за управление на информацияонна сигурност и от консултанта ще се изисква да съдества за осигуряване и на новата услуга с изискванията на стандарта и нашата система. Стъпки за реализация на дейността: - Избор на изпълнители /от 1-ви до 4-ти месец от изпълнение на проекта/ - Сключване на договори /от 4-ти до 5-ти месец от изпълнение на проекта/ - Доставка на софтуера и подписване на приемо-предавателен протокол /от 5-ти до 15-ти месец от изпълнение на проекта/ - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол /от 16-ти до 18-ти месец от изпълнение на проекта/, Договорена стойност: 54 337.50 , Отчетена стойност: 54 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ФОКУС СИСТЕМС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 415.00 , Отчетена стойност**: 19 350.00
  • Изпълнител: СЪРВИС ЦЕНТРИКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 44 568.00 , Отчетена стойност**: 49 520.00
  • Изпълнител: СИЕНСИС АД, Договорена стойност по проекта*: 310 806.00 , Отчетена стойност**: 345 340.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, подпомогнати да въведат нови за пазара продукти, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 22 035.30 , Достигната стойност: 21 178.55
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, подпомогнати да въведат нови за предприятието продукти, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 415 420.51 BGN
БФП 373 878.46 BGN
Собствено финансиране 41 542.05 BGN
Общо реално изплатени суми 372 789.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на оборудване и специализиран софтуер за внедряване на иновативна образователна система , Прогнозна стойност: 281 465.82
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Закупуване на хардуерно оборудване - Административна централизирана конзола - 1бр., Мобилен компютър с прилежаща докинг станция - 3 бр
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 122 886.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Закупуване на специализиран софтуер - Система за събиране и обработка на журнални записи тип 1 - 1бр, - Система за събиране и обработка на трафични потоци - 1бр, - Система за събиране и обработка на журнални записи тип 2 - 2бр.
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 139 140.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за провеждане маркетингово проучване, Прогнозна стойност: 19 665.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за предоставяне на специализирани услуги , Прогнозна стойност: 104 017.50
  • Обособена позиция 1: ОП1: Услуга за подготвка и провеждане на обучение за Реакция при инциденти и защита от кибер атаки - 4 бр.
    Изпълнител: СЪРВИС ЦЕНТРИКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 568.00
  • Обособена позиция 2: ОП2: Услуги по консултиране в областта на използването на стандарти и на правилата относно приложимите директиви, регламенти, стандарти в областта на информационна сигурност и с постигане на съответствие на продукти с ISO 27001 - 1бр.
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 780.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN