Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.023-0175-C01
Наименование на проекта Подкрепа за изграждането на иновативни предприемачи
Бенефициент 176716686 СДРУЖЕНИЕ "СДРУЖЕНИЕ ЗА РЕГИОНАЛНО СОЦИАЛНО И ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.06.2018
Дата на стартиране 28.12.2018
Дата на приключване 28.06.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41)

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът адресира проблема с ниското равнище на предприемачеството в България при наличие на сериозен потенциал в тази сфера. Подпомагайки адекватно неговото развитие, ще се постигне както сериозен положителен ефект върху равнището на безработица у нас, така и ще доведе до икономически подем.

В отговор на идентифицираните липси на знания и умения за стартиране на бизнес сред целевите групи по проекта, са предвидени дейности за предоставяне на комплекс от обучения и услуги, както и на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес. При изпълнение на дейностите акцентът ще бъде оценка на индивидуалните нужди и адаптиране на програмите и консултантските услуги към тях. В тази връзка, съществен елемент ще бъде създаването на индивидуален план за подкрепа на всяко от включените в дейностите лица, който ще бъде текущо актуализиран, за да се отговори в максимална степен на техните нужди. 

Специален фокус ще бъде поставен и върху включването в дейностите на лица с висше образование в сферата на техническите науки, отчитайки техния потенциал за стартиране на иновативни предприятия. Освен това, изпълнението е предвидено по начин, осигуряващ широко популяризиране на проекта, в резултат на което кандидатът ще изгради устойчиви взаимоотношения не само с представителите на целевите групи, но и с други организации, които имат важна роля за тяхното развитие - организaции в подкрепа на бизнеса, университети и др. 

Предвидено е също да се осигури свободен достъп до учебните материали, така че и лица, които не са участвали в дейностите, да могат да се възползват от материалите и да се постигне мултиплициране на постигнатите резултати като много по-голям брой лица бъдат обхванати от проекта. Така, представителите на целевите групи ще бъдат подготвени за кандидатстване по финансовия инструмент „Микрокредитиране със споделяне на риска“, реализиран със средства на ОПРЧР.
Дейности
  • Дейност: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Проектът е насочен към формирането на умения и мотивация сред безработните и неактивните лица в Югозападен район (ще бъдат обхванати всички негови области - Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София-град (столица)) за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, както и с ограничен брой заети лица. За целта, е планирано да се работи с по една група във всяка област, съставена от представители на целевите групи по проекта. Съответно, част от участниците от всяка група ще бъде включена и в другите две дейности по проекта. След участието на представителите на целевите групи в проекта, те ще имат значителна степен на готовност за успешно кандидатстване по финансовия инструмент „Микрокредитиране със споделяне на риска“ във връзка със средствата по него, предоставени от ОП РЧР и други оперативни програми. Целта на настоящата дейност е провеждането на кампания, чрез която да се информират максимален брой представители на целевата група от петте области за предстоящите дейности по проекта, а на следващ етап и да се формира у тях мотивация за включване и активно участие в тях. Кампанията ще включва: - Подготовка и отпечатване на информационни материали - брошури и плакати и тяхното разпространение - Публикуване на информация за информационните събития - обяви в местни печатни и електронни издания и информация в социални мрежи - Осъществяване на контакти с подразделенията на Бюрата по труда, областните и общинските администрации - Провеждане на комуникация с университетите от района: * В София – с ТУ, СУ “Св. Климент Охридски”, ХТМУ, МГУ, УАСГ, НХА, НМА, ВСИ, ВТУ, ВУТП и др. * В Перник – с Европейски политехнически университет * В Ботевград – с Международно висше бизнес училище * В Благоевград – с Колеж по туризъм и с Югозападен университет “Неофит Рилски” - Провеждане на разговори със средните училища в региона, подготвящи по технически специалности - Осъществяване на контакти с регионалните структури на работодателските организации, както и с други организации, работещи в подкрепа на бизнеса - Провеждане на информационни събития и на индивидуални срещи-консултации с представителите на целевата група За целта, ще бъдат проведени мероприятия във всяка от петте области с участието на представители на целевите групи, както и с представители на областните и общинските администрации, университетите, браншови и регионални организации на бизнеса, НПО от региона и др. Предвижда се участието на минимум 20 представители на целевата група във всяко мероприятие, които ще имат продължителност от 0,5 ден. През първата половина се предвижда презентация на целта на проекта, предстоящите дейности и ползата от включване в тях за потенциалните участници, докато втората частще бъде отделена за провеждане на индивидуални срещи и разговори с лицата, за формиране на допълнителна мотивация у тях за участие в проектните дейности. Дейността е съществена за изпълнението на целия проект, като ще създаде нужните предпоставки за идентифициране на участниците в останалите дейности по проекта. Нещо повече, дейността предвижда предоставянето на детайлна информация и разяснения, в т.ч. провеждане на лични консултации с потенциалните участници в последващите дейности, което ще гарантира, че ще бъдат идентифицирани най-подходящите от тях на база на мотивация за учене, за стартиране на собствен бизнес, с образование, създаващо предпоствка за стартирането на иновативни предприятия и др. Етапите за изпълнение на дейността ще бъдат: 1. Подготовка на материали и разпространение на информация за стартирането на проекта и за предстоящите дейности по него в областите от Югозападен район 2. Планиране провеждането на мероприятията (изпращане на покани, разработване на материали, осигуряване на логистика на мероприятията и т.н.) 3. Провеждане на мероприятията 4. Отчитане на изпълнението на дейността, Договорена стойност: 18 664.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Дейността цели предоставяне на специализирани обучения за развитие на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност на представители на целевите групи от петте области на Югозападен район. Дейността се основава на изпълнението на Дейност 1, т.к. част от участниците в нея ще бъдат включени в обученията по настоящата дейност. Ключов момент при планиране на обученията ще бъде набирането и обобщаването на информация за лицата, които ще формират всяка от 10-те обучителни групи. На база на така събраната информация, ще се създаде индивидуален план за подкрепа на всеки участник, както и ще се оцени адекватността на предварително предложената програма за провеждане на обученията. Планът задължително ще включва насочване към конкретна финансираща програма за получаване на финансов ресурс за дейността (в т.ч. финансовите инструменти, реализирани със средства на ОП РЧР - в случаите, когато са подходящи). Следователно, цялата дейност ще бъде ориентирана към конкретните участници във всяка от групите, техните потребности и потенциални идеи за стартиране на бизнес. При необходимост, части от предвидената програма ще бъдат модифицирани и/или ще се планират индивидуални консултации за оптимално посрещане на нуждите на участниците. По-конкретно, дейността включва подготовката и провеждането на 2 курса на обучение на 5 групи, всяка от които съставена от по 10 лица – различни представители на целевите групи. Програмата за тях е структурирана на модулен принцип и включва часове за теоретична и за практическа подготовка на участниците, както и за индивидуални консултации на всеки участник по всеки включен модул (детайли са представени в т. 11.1). По такъв начин, всички въпроси, които текущо възникват на база на различната предварителна подготовка на участниците или в зависимост от конкретната идея за стартиране на бизнес, която те имат, ще бъдат дискутирани в рамките на обучението. Етапи на изпълнение: 1. Разработване на въпросник и на образци за набиране на информация за всеки от участниците 2. Провеждане на психометричен тест за оценка на предприемаческия потенциал на всеки участник 3. Набиране на информация и съставяне на индивидуален план за подкрепа на всеки участник 4. Разработване на Концепция и план-график на обученията 5. Разработване на учебен план и учебна програма 6. Разработване на учебни материали 7. Разработване на методика за оценка на представянето на участниците 8. Провеждане на обученията 9. Провеждане на тест за оценка на придобитите знания и умения 10. Определяне на лицата, които ще продължат в следващата Дейност 3по проекта 11. Издаване на сертификати на успешно завършилите курса лица 12. Актуализиране на индивидуалните планове за подкрепа на участниците (всички участници - 100 лица) 13. Разработване и отпечатване на Наръчник с учебните материали от курса За оптималното протичане на обученията ще бъдат осигурени всички необходими материали и консумативи за нормалната работа на лицата в процеса на обучение и консултиране: брандирани чанти с папки, тефтери/падове, химикалки, маркери, перфоратори, както и телбоди и телчета и др. След прилагане на методиката за оценка на представянето на участници за определяне на онези от тях, които ще бъдат включени в Дейност 3, ще бъдат определени по 8 лица от всяка от петте групи или общо 40 лица. За осигуряване на устойчивостта на резултатите по проекта, предвиждаме отпечатването на наръчник., Договорена стойност: 68 186.72 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Целта на дейността е предоставяне на персонални консултантски услуги на всяко включено в дейността лице, за да се подпомогне стартирането на самостоятелна дейност от него в краткосрочен план (до 4 седмици след приключване участието на лицето в операцията). Дейността представлява надграждане на вече придобитите знания и умения в рамките на предходната дейност, чрез допълнителна работа, консултации и менторство на 40-те лица, които са определени след приключване на Дейност 2 по проекта. Към всяко от тях ще бъде приложен изцяло индивидуален подход, на база на вече разработения и актуализирания план за подкрепа, както и на база на личните впечатления на обучителите от работата с лицата в рамките на предходната дейност. Подходът ще бъде ориентиран около разработването на конкретна идея за стартиране на бизнес на даденото лице и особено във връзка с реализацията на идеи на участниците, които имат иновативен потенциал. Фокус ще бъде поставен върху подкрепата на предприемачески инициативи, които щадят околната среда и не влияят негативно върху изменението на климата или още по-добре - такива, чийто бизнес модел е свързан с разработването на продукти или предоставянето на услуги, които въздействат положително върху природата, смекчават климатичните изменения и се фокусират върху ресурсната ефективност (вж. също т. 11.5). Работата с всяко от 40-те лица ще бъде индивидуална, като всяко от тях ще получи консултантски услуги в продължение на 40 часа (общо 1 600 човеко/часа) в период от 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. В зависимост от конкретната бизнес идея и нуждите на лицето, те ще включват комбинация от следното: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група - Оценка на жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат-предприемачите - Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата - Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР - Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ - Разработване на бизнес план за кандидатстване за банков кредит - Разработване на проект за кандидатстване по оперативните програми - Разработване на основните елементи на фирменото лого - Разработване на маркетингова страгия и план Етапи на изпълнение на дейността: 1. Разработване на концепция и план-график на консултациите 2. Предоставяне на консултации 3. Провеждане на т.нар. "sales pitch" 4. Провеждане на тест за оценка на придобитите знания и умения 5. Актуализиране на индивидуалните планове за подкрепа на участниците (всички участници в дейността - 40 лица), Договорена стойност: 35 165.04 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БУЛ ПРО КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36 365.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 134 217.89 BGN
БФП 134 217.89 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на логистични услуги за изпълнение на дейностите по проект №BG05M9OP001-1.023-0175 “Подкрепа за изграждането на иновативни предприемачи”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г., Прогнозна стойност: 36 365.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на логистични услуги за изпълнение на дейностите по проект №BG05M9OP001-1.023-0175 “Подкрепа за изграждането на иновативни предприемачи”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г.
    Изпълнител: БУЛ ПРО КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 365.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN