Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0520-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет и засилване на растежа на "Кармела 2000" ООД чрез въвеждането на система за управление на бизнес процесите
Бенефициент 104527360 КАРМЕЛА-2000 ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 19.09.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът на „Кармела 2000“ ООД има за цел да развие управленския капацитет, както и да засили растежа на предприятието чрез използването на информационни и комуникационни технологии за управление на бизнес процесите. 

Проектът обхваща дейности от категория II. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, сред които:

1.	Дейност за придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието
В рамките на проекта „Кармела 2000“ ООД възнамерява да закупи и внедри ERP система от ново поколение. Новата система ще замени съществуващата остаряла система, чиито ограничени функционалности не позволяват на предприятието да подобрява организацията на производството, да оптимизира използването на ресурси, да взима ефективно решения, да извършва контрол на всички операции и нива, да подобрява реализицията на продукцията и да разширява клиентската мрежа. 

2.	Дейност за инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP система за управление на бизнес процесите
За целите на внедряването на нова интегрирана ERP система, „Кармела 2000“ ООД възнамерява да закупи сървърно оборудване и софтуер. Те са необходими за инсталацията и поддръжката на системата и ще подсигурят възможност за пълно разгръщане на нейните функционалности. Ще бъдат също така закупени и активи за подсигуряване на една важна функционалност на системата – мобилни баркод четци и принтер за баркодове, които чрез системата ще бъдат интегрирани със складовите наличности и информацията за изпращаните поръчки.

В резултат на изпълнението на проектните дейности в предприятието ще бъде внедрена нова ERP система, която ще развие управленския капацитет на „Кармела 2000“ ООД чрез използването на ИКТ базиран софтуер и едновременно с това ще засили растежа на компанията - пряко следствие от подобряване на всички бизнес процеси.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието: Проектът на „Кармела 2000“ ООД предвижда придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието от ново поколение, която ще представлява цялостно интегрирано решение. Новата система ще замени съществуващата остаряла система, чиито ограничени функционалности не позволяват на предприятието да подобрява производствените процеси, да оптимизира използването на ресурси, да взима ефективно решения, да извършва контрол на всички операции и нива, да подобрява реализацията на продукцията и да разширява клиентската мрежа. Новата ERP система ще бъде значително по-усъвършенствана и ще предлага пълен интегритет на информацията - всички документи, артикули, материали, контрагенти, процеси и техните взаимовръзки ще бъдат дефинирани и отразени в системата. Това ще подобри проследимостта на вложените суровини и материали в продукцията и последващо проследяване движението на готовата продукция, ще се улесни работата в складовете, като стоката ще се изписва автоматично чрез баркод четци, а не на ръка. Освен че ще поддържа нови съвременни и по-добри функционалности от старата, чрез нея ще се въведат и изцяло нови за предприятието модули, които ще създадат иновативни организационни модели: Модул CRM - в системата ще има интегриран модул за управление на връзките с клиенти, който ще подобри значително нивото на обслужване на клиентите. Модул Човешки ресурси – чрез този модул ще бъде постигнато оптимално управление на човешките ресурси в предприятието чрез поддържане на функционалности за Органиграма и отговорности, функция Целеполагане, функция Оценка на трудовото представяне (атестации). Тоест всички процеси, свързани с оптимизиране на работата на персонала и усъвършенстване на индивидуалното представяне ще бъдат интегрирани в новата система. Модул Непреки разходи (за пълна производствена себестойност) – чрез него дружеството ще може да поддържа изчисление и разпределение на непреки разходи на база произведени количества за период, което досега не се прави. Това ще доведе до по-точно определяне на производствената себестойност на всеки продукт, съответно до по-добро планиране на производствения процес, определяне цената на продукта и взимане на информирани управленски решения. Модул Управление на отпадъците – чрез него дружеството ще може да регистрира и следи колко и какви опаковки/отпадък/брак ще дойдат спрямо заложеното производство, кои от тях могат да се ползват повторно, кои трябва да се върнат към доставчика като амбалаж, кои от тях могат да се ползват повторно. Ще се поддържа отчетност на ниво междинен амбалажен склад и склад отпадъци, а отпадъците ще се делят по типове. За всяка една от стоките ще може да се въвежда амбалажа и на база неговия тип – да се определя дали става за повторно ползване или е за рециклиране. Ако е за рециклиране може преди самото производство да се прави анализ на това какво количество амбалаж за рециклиране (пластмаса, хартия и найлон) ще бъде освободено – ще може да се сметне тежест и себестойност като по този начин се оптимизира процеса по неговата обработка и могат да се сключат дългосрочни договори за изкупуване, извозване и обработка с фирми за рециклиране. За внедряване на новата ERP система „Кармела 2000“ ООД ще избере външен изпълнител, което ще бъде първата стъпка за изпълнение на дейността. След сключване на договор с него, при въвеждане на системата ще се осъществява пълна подкрепа и поетапно планиране, за да може новата система да се въведе без сътресения за работата на предприятието и служителите в нея. Тъй като тя ще замени изцяло съществуващата сега остаряла и нефункционална система, пренасянето на данните ще се осъществи внимателно с цел плавно преминаване към пълен интегритет на информацията и процесите. Придобиването и въвеждането на съвременна ERP система от ново поколение ще подобри използването на информационни и комуникационни технологии в предприятието, като спомогне за подобряване на управлението на всички бизнес процеси., Договорена стойност: 407 904.00 , Отчетена стойност: 407 900.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите: Дейността предвижда инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите. За целите на внедряването на новата интегрирана ERP система, „Кармела 2000“ ООД възнамерява да закупи сървърно оборудване и софтуер. Те са необходими за инсталацията и поддръжката на системата и ще подсигурят възможност за пълно разгръщане на нейните функционалности. Ще бъдат също така закупени и активи за подсигуряване на една важна функционалност на системата – мобилни баркод четци и принтер за баркодове, които чрез системата ще бъдат интегрирани със складовите наличности и информацията за изпращаните поръчки. Това е ключов момент от реализацията на проекта, тъй като без адекватно работещо оборудване системата няма да може да извършва своите функции и да постигне своите цели. Понастоящем предприятието притежава стари сървъри, които са база за наличната остаряла ERP система. Те обаче не могат да подсигурят необходимия капацитет за работата на една система от ново поколение. При бързото развитие на съвременните технологии, особено в сферата на информационните и комуникационни технологии и услуги, хардуерът и необходимия за работата му специализиран софтуер трябва да се осъвременяват непрекъснато. За оптималната работа на новата система се изисква обезпечаване на организирането и съхранението на информацията чрез закупуване на хардуер, който може да гарантира висока степен на сигурност, скорост и надеждност на данните и процесите, както и прилежащ софтуер за оптималното функциониране и контрол на хардуера. За внедряването и ползването на новата ERP система, предприятието се нуждае от: - ERP Сървър - 1 бр. - Бекъп сървър - 1 бр. - Непрекъсваемо токово захранващо устройство (UPS) - 1 бр. - Мрежова система - 1 бр. - Софтуер за виртуализация на сървъри - 2 бр. - Сървърна операционна система - 2 бр. - Софтуер за мейл сървър - 1 бр. - Сървърен софтуер за база данни - 1 бр. - Софтуер за архивиране на виртуална среда във време на работа на виртуални сървъри - 1 бр. Много важна функционалност на новата система ще бъде възможността за интеграция с принтер за баркодове и мобилни баркод устройства за улесняване на процеса на управление в склада – чрез тях ще се извършва маркиране и сканиране на суровини, материали и готова продукция за пълна проследяемост и автоматична отчетност. Това ще подобри значително и процеса по изписване на стока, а интеграцията с журнал за инвентаризация ще улесни неимоверно процеса по инвентаризация и планиране на наличности. В тази връзка ще бъдат закупени: - Принтер за баркодове - 1 бр. - Ръчен безжичен баркод четец - 6 бр., Договорена стойност: 98 830.00 , Отчетена стойност: 98 749.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД, Договорена стойност по проекта*: 354 683.00 , Отчетена стойност**: 506 649.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 77 726.69 , Достигната стойност: 77 714.85

Финансова информация

Обща стойност на проекта 506 734.00 BGN
БФП 354 713.80 BGN
Собствено финансиране 152 020.20 BGN
Общо реално изплатени суми 354 654.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дълготрайни материални и нематериални активи за "Кармела 2000" ООД със следните Обособени позиции: Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите - 1 бр.; Обособена позиция 2: Закупуване на сървърно оборудване в това число: ERP Сървър - 1 бр. Бекъп сървър - 1 бр. Непрекъсваемо токово захранващо устройство (UPS) - 1 бр. Мрежова система - 1 бр. Принтер за баркодове - 1 бр. Ръчен безжичен баркод четец - 6 бр. Обособена позиция 3: Закупуване на ДНА - специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите в това число: Софтуер за виртуализация на сървъри - 2 бр. Сървърна операционна система - 2 бр. Софтуер за мейл сървър - 1 бр. Сървърен софтуер за база данни - 1 бр. Софтуер за архивиране на виртуална среда във време на работа на виртуални сървъри - 1 бр. , Прогнозна стойност: 506 734.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите - 1 бр.
    Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 354 683.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Закупуване на сървърно оборудване.
    Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 354 683.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Закупуване на ДНА - специализиран софтуер, допринасящ за въвеждането и функционирането на ERP системата за управление на бизнес процесите
    Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 354 683.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN