Идентификация

Номер от ИСУН BG65ISNP001-6.006-0003-C03
Наименование на проекта Повишаване на капацитета за защита на критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти
Бенефициент 129010164 Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” – МВР
Източник на финансиране ФВС ==> Фонд "Вътрешна сигурност"
Дата на сключване на договора/заповедта 02.10.2017
Дата на стартиране 02.10.2017
Дата на приключване 18.02.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
С цел повишаване на административния и оперативен капацитет за защита на критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти на национално и регионално ниво ще бъде изградена и внедрена интегрирана система за управление (ИСУ), базирана на собствен софтуер. Системата ще позволи събиране и обработване на информация за тези обекти, като същата ще бъде използвана в дейността на ГДПБЗН по осъществяване държавен противопожарен контрол, превантивна дейност и контрол по спазване на изискванията на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ).
За изграждане и внедряване на ИСУ в ГДПБЗН, РДПБЗН и РСПБЗН се предвижда изпълнение на следните дейности: 
•	Доставка на необходимия хардуер и системен софтуер с необходимите за това лицензи за изграждане на интегрирана система за управление (ИСУ);
•	Осигуряване на свързаност чрез интернет;
•	Обучение на служители за работа със системата;
•	Дейности по внедряване на системата;
•	Мерки за публичност и визуализация.
Целевите групи по проекта са служителите от РСПБЗН, РДПБЗН и ГДПБЗН, осъществяващи държавен противопожарен контрол, превантивна дейност и контрол по спазване на изискванията на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ).
 Очаква се постигането на следните резултати:
•	Подобрена защита на националната и европейска критична инфраструктура;
•	Разработена и внедрена ИСУ за събиране и обработване на информация за определени критични инфраструктури;
•	Обучени служители от ГДПБЗН за работа със системата.
За изпълнение на дейностите, които са услуги и доставки, ще бъде осъществен избор на външни изпълнители, след проведени процедури за обществени поръчки съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП).
ГДПБЗН ще изпълнява проекта самостоятелно, без участие на партньори. Предвижда се бюджетът на проекта да бъде 756 749,26 лева. Продължителността му ще бъде 48 месеца.
Дейности
  • Дейност: Управление на проекта: За да се гарантира доброто изпълнение на проекта е необходимо създаване на екип от експерти, които да отговарят за коректното планиране и качественото изпълнение на предвидените дейности в т.ч. прогнозиране и разходване на финансови средства, постигане на заложените в проектното предложение индикатори и т.н. Цялостното финансово и техническо управление на изпълнението на проекта, мониторинг върху текущото изпълнение на дейностите в проекта, администриране на проекта (документиране и архивиране), координация между изпълнители и структури на бенефициера, както и други държавни институции, ще се осъществява от екип за управление., Договорена стойност: 4 984.08 , Отчетена стойност: 4 124.89
  • Дейност: Доставка на необходимия хардуер и системен софтуер с необходимите за това лицензи за изграждане на ИСУ: Интегрираната система за управление (ИСУ) за обектите за критичната инфраструктура с възможности за събиране и обработка на данни за определена критична инфраструктура, ще представлява съвкупност от компютърни конфигурации и сървър, свързани посредством интернет и използващи уеб базиран софтуер (собствена разработка), чрез които ще бъде създадена база данни с информация за критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти на национално и регионално ниво. Базата данни ще се генерира при осъществяването на дейности по осигуряване на пожарна безопасност и защита при пожари, бедствия и извънредни ситуации при условията и по реда на Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР) и на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ). Част от информацията ще бъде съхранявана и обработвана на компютърна конфигурация предназначена за работа с класифицирана информация. Следвайки йерархична структура на ГДПБЗН, на служителите от целевата група, в зависимост от функционалните им задължения, чрез персонални акаунти ще бъдат предоставени права и роли за добавяне, управление и обработка на информация в базата данни на системата. Служителите ежедневно ще въвеждат в системата данни за обектите, до които в зависимост от съответните права ще имат достъп. Изграждането на ИСУ ще улесни информационния поток в ГДПБЗН и ще позволи наличната информация, използвана в работния процес по отношение на критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти, да бъде систематизирана и използвана в реално време от служителите с ръководни функции, при вземането на информирано управленско решение във връзка с превантивната и контролна дейност по защитата на обектите, както и при възникване на пожари, бедствия и извънредни ситуации. За изграждане на ИСУ се предвижда доставка на необходимия за работата ѝ хардуер и системен софтуер, както следва: • компютърни конфигурации със системен софтуер и периферни устройства – 220 бр.; • компютърна конфигурация с необходимия системен софтуер за работа с класифицирана информация – 1 бр.; • мултифункционални устройства (принтер, скенер и копир в едно) – 30 бр.; • доставка и монтаж на комуникационнa и сървърна инфраструктура и необходимите софтуерни лицензи за функциониране на системата. , Договорена стойност: 583 048.63 , Отчетена стойност: 603 354.21
  • Дейност: Осигуряване на свързаност чрез интернет: Предвижда се доставка на интернет за осигуряване на свързаност между обектите на ИСУ – 171 РСПБЗН, 28 РДПБЗН и ГДПБЗН, Договорена стойност: 144 000.00 , Отчетена стойност: 234 049.80
  • Дейност: Oбучение на служители за работа със системата: За обучение на служителите осъществяващи държавен противопожарен контрол, превантивна дейност и контрол по спазване на изискванията на ЗЗБ, ще бъдат проведени 28 семинара. Същите ще се провеждат на териториален принцип (във всяка РДПБЗН). Обучението ще се провежда от служители на ГДПБЗН, по предварително разработени учебни материали. Предвижда се доставка на необходимото за провеждане на ефективно обучение оборудване, включващо: - преносими компютри – 2 бр. - видео проектори - 2 бр. - преносими екрани - 2 бр., Договорена стойност: 10 471.37 , Отчетена стойност: 4 087.45
  • Дейност: Дейности по внедряване на системата: След доставката на специализираното оборудване, осигуряване на свързаност на ИСУ и провеждане на обучението на служителите ще започне поетапно използване на системата в ГДПБЗН, РДПБЗН и РСПБЗН, до пълното й внедряване, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Мерки за публичност и визуализация: С цел покриване на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията, се предвижда изпълнение на мерки по осигуряване на информираност и публичност. Тези мерки ще включват организиране и провеждане на две публични събития – откриваща пресконференция за представяне на проекта и информационен ден, които предварително ще бъдат анонсирани по подходящ начин чрез разпространяване на прессъобщения до средствата за масово осведомяване. На тези събития ще бъдат поканени представители на целевите групи, медиите и други. Предварителна информация за събитията ще бъде публикувана и на интернет страницата на ГДПБЗН. Информационният ден ще се проведе в края на проекта и ще включва финална пресконференция. За да се информира обществеността за приноса на ЕС и държавата за реализацията на проекта се предвижда закупуване на рекламни материали, брандирани с логото и името на фонд „Вътрешна сигурност”. Цялото оборудване закупено по проекта ще бъде брандирано с логото и името на фонд „Вътрешна сигурност”., Договорена стойност: 14 245.18 , Отчетена стойност: 11 232.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 14 631.28 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 553 341.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 716.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 516.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КОПИЛИНК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 106.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мобилтел ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДИДЖИТЕК ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 082.80 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой обучени служители от ГДПБЗН – МВР за работа със системата за дейност 1, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 750.00 , Достигната стойност: 751.00
Индикатор 2 Брой оборудвани работни места в ГДПБЗН – МВР, РДПБЗН и РСПБЗН за работа със системата за дейност 1, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 220.00 , Достигната стойност: 220.00
Индикатор 3 Брой на механизмите, създадени и/или усъвършенствани с подкрепата на фонда…общ индикатор за дейност 1 съгл. т.2.1. от Насоките за кандидатстване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Изградена информационна система за събиране и обработка на данни за установените критични инфраструктури и обектите им за дейност 1, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 749 233.97 BGN
БФП 749 233.97 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 749 233.97 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 75.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 25.00 639.29 0.00 639.29 Кооперация ПАНДА
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 25.00 2 408.90 0.00 2 408.90 Кооперация ПАНДА

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на комуникационнa и сървърна инфраструктура и необходимите софтуерни лицензи за функциониране на системата, Прогнозна стойност: 274 895.72
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на комуникационнa и сървърна инфраструктура и необходимите софтуерни лицензи за функциониране на системата, в изпълнение на дейност
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 274 857.60
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърни конфигурации и преносими компютри със системен софтуер, периферни устройства и мултифункционални устройства, Прогнозна стойност: 389 200.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: "Доставка на видеопроектори с преносими екрани"
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 068.57
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: "Доставка на преносими компютри със системен софтуер и периферни устройства"
    Изпълнител: ДИДЖИТЕК ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 082.80
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: "Доставка на ТЕМПЕСТ компютърна конфигурация и принтер"
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 562.71
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: "Доставка на мултифункционални устройства (принтер, скенер и копир в едно)"
    Изпълнител: КОПИЛИНК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 106.20
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 5: " Доставка на компютърни конфигурации със системен софтуер и периферни устройства"
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 278 484.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на рекламни материали , Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: "Изработка и доставка на информационна табела и доставка на външни батерии"
    Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 516.00
  • Обособена позиция 2: Второ обявяване на обособена позиция 2: "Доставка на бизнес чанти за лаптоп"
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 716.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Логистични услуги за провеждане на "Обучение на служители за работа с интегрирана система за управление“, Прогнозна стойност: 3 440.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на мобилни телекомуникационни услуги за Министерството на вътрешните работи, Прогнозна стойност: 880 000.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на мобилни телекомуникационни услуги за Министерството на вътрешните работи
    Изпълнител: Мобилтел ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN