Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0445-C01
Наименование на проекта Подобряване на управленския капацитет на Лесто Продукт ЕООД
Бенефициент 121188357 ЛЕСТО ПРОДУКТ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 15.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Описание

Кратко описание на проекта
Необходимостта от настоящият проект възниква от нарастващите нужди на компанията по отношение на производството, свързани с управление на производствените поръчки, събиране на данни в реално време и наблюдение на производството, оптимизиране на управлението на материалите и управление на качеството.

Целта на проекта е:
Подобряване на управленския капацитет на Лесто Продукт ЕООД, чрез придобиване и въвеждане на система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN ERP,  система за детайлно производствено планиране APS и интеграция с Infor LN, софтуерни приложения, софтуерен модул за Модул за Управление на отпадъците от дейността и ново оборудване необходимо за функционирането на системата.

Очаквани резултати:
1. Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения;
2. Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
3. Подобряване на процеса на организация на производствения процес;
4. Подобряване на процеса  на реализация на продуктите;
5. Подобряване на процеса на интернационализация на продуктите;
6. Въвеждане на организационна иновация;
7. Повишашане на  средните генерирани приходи от износ;
8. Нарастване на нетните приходи от продажби;
9. Нарастване на производителността на предприятието.

Основните дейности предвидени за изпъление са:
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на Система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN - 1 бр.: Като част от дейността ще бъде придобита и въведена Система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN - 1 бр. състояща се от следните модули: Модул Производство, Модул Качество, Модул Материали, Модул Поддръжка, Модул Автоматично събиране на данни, Модул KPI – анализ на производителността. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на лицензи за Система за управление на изпълнението MES; 3. Внедряване на системата: 3.1. Анализ и специфициране на клиентските изисквания: − Посещение и запознаване с производствените процеси в компанията − Преглед на приоритетите и особеностите на процесите по отчитане и управление на производствени поръчки, материали, събиране на данни, качество − Анализ на основните изисквания относно управление на изпълнението и нуждата от промени − Анализ на изискванията относно интеграция със съществуващата ERP Система − Детайлно определяне на целите на проекта − Изготвяне на документ с направените анализи и изводите от тях − Изготвяне на детайлен план за изпълнението на проекта − Представяне на резултатите от Анализа 4. Интеграция със съществуващи Infor LN: 4.1. Конфигуриране на MES и изграждане на интеграция с Infor LN и − Преглед и анализ на структурата на използваните данни в компанията − Подготовка на шаблони за статични данни − Създаване на данни / Експорт на данни от MS Infor LN − Импорт на данни в MES − Изграждане на конфигурация за управление на изпълнението в MES в съответствие с определените приоритети и цели в Дейност 1 − Инсталиране на MES и конфигурация на сървър на клиента − Тестване на софтуера с участие на ключови потребители. 4.2. Тестване и Сonference Room Pilot − Изготвяне на сценарий, данни и обхват за провеждане на симулация − Провеждане на симулация Conference Room Pilot − Преглед и оценка на резултатите от симулацията − Вземане на решение за преминаване към реална експлоатация на системата (Go-live) 4.3. Go-live с MES и поддръжка след go-live 5. Приемане на системата с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като бъде придобита и внедрена Система за управление на изпълнението MES и интеграна с Infor LN. Чрез внедряването на системата ще бъде насърчено използването на информационни и комуникационни технологии., Договорена стойност: 117 740.96 , Отчетена стойност: 117 700.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване на специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES: Като част от дейността ще бъдат придобити и въведен специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES, както следва: Софтуер за управление на бази данни - 1 бр. с включен достъп за 10 потребителя Операционна система за сървър - 2бр. с включен достъп за 10 потребителя Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на лицензи за специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES; 3. Внедряване на специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES. 4. Приемане на специализираните софтуерни приложения с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. За работата на Системата за управление на изпълнението MES се изисква наличието на операционна система и система за управление на бази данни, и съответният достъп на портебителите до операционната система и базата данни. Чрез инвестицията в специализирани софтуерни приложения ще бъде осигурена операционна система за инсталация и бекъп, и система за управление на бази данни за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES с включен достъп за 10 потребителя., Договорена стойност: 9 043.52 , Отчетена стойност: 8 000.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуерен модул за Модул за Управление на отпадъците от дейността.: Като част от дейността ще бъде разработен Модул за Управление на отпадъците от дейността, със следната функционалност: Модулът за Управление на отпадъците предоставя средства за събиране, транспортиране, преработка/ изхвърляне, управление и контрол на отпадъчните материали. Модулът регистрира материали, отпадащи от производствената дейност на компанията, с цел да намали въздействието им върху здравето и околната среда. Функции: Събира информация за количеството и вида на отпадъците, тяхното състояние и описание на дейностите, свързани с проследяването. Тази информация позволява ефективно управление на отпадъците на корпоративно ниво и съобразно нормативната уредба; - Изготвя автоматично набор от отчети за органите по контрол и администриране: РИОСВ, ИАОС; - Предлага възможност всеки участник в процеса по управление на отпадъците да следи своите дейности; - Обобщава информацията постъпила от всички участници в процеса на корпоративно ниво; - Подпомага изготвянето на анализи и прогнози; - Предоставя средства за обмен на данни с други системи; - Предлага възможности за добавяне на допълнителни функционалности Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на Модул за Управление на отпадъците от дейността; 3. Внедряване на Модул за Управление на отпадъците от дейността; 4. Приемане с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като чрез нея се насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги. Внедряването на този модул гарантира ефективно използване на ресурсите в производството и създава условия да се намали въздействието на компанията върху здравето и околната среда. Чрез тази инвестиция се гарантира и спазването на политиката по социална отговорност на компанията. Лесто Продукт ЕООД осъзнава, че връзката му с обществото и средата, в която работи и се развива, е от изключителна важност за просперитета на компанията. Също така знаем, че именно качеството на тази връзка и до колко етично, и по прозрачен начин допринасяме за благоденствието на обществото, ще бъдат използвани като критерии при оценката на бизнеса на компанията и доверието в нея. Затова компанията целенасочено се ангажира с дейности, които да подпомогнат личностното и професионално развитие на собствените й служители, както и социално-икономическото развитие и напредък на региона, в който е ситуирана производствената й база. Лесто Продукт ЕООД разгръща своята политика на корпоративна социална ангажираност около четири основни области: Общността, Околната среда, Личността и Бизнеса и активно работи по проекти, които обогатяват опита ни и внасят допълнителна стойност на усилията ни. Нашите инициативи са последователни и целенасочени, обединени около ясна програма за провеждането им., Договорена стойност: 9 779.15 , Отчетена стойност: 7 800.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES.: Дейността представлява закупуване и въвеждане в експлоатация на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES, както следва: Индустриален таблет - 7 бр. Бекъп сървър - 1 бр. Сървър за инсталация - 1 бр. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES; 3. Въвеждане в експлоатация на на ново оборудване необходимо за функционирането на Системата за управление на изпълнението MES; 4. Приемане с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Дейността допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като осигури поддръжката на всички функционалности на Системата за управление на изпълнението MES. Индустриален таблет - 7 бр. От таблетите ще могат да се изпълняват всички функции на системата, като ще се използват основно за: - Възлагане за изпълнение и проследимост на производствени операции, включително достъп до производствена документация (чертежи, инструкции, технологична документация, необходими материали и др.); - Отчитане на начало / край на изпълнение на производствени операции; - Отчитане на произведено количество по поръчки за производство; - Приключване на производствени операции и поръчки; - Заприхождаване на готова / полуготова продукция; - Транспортиране на изделия в цеховете; - Отчитане на индиректни производствени дейности - пренастройки, поддръжка, почистване и др.; - Управление на инспекции по качество, регистриране на резултати от изпълнени тестове, назначаване на корективни дейности; - Складови операции - получаване на доставки, входящ контрол, заприхождаване, съхранение, изписване за производство, получаване от производство, експедиция, инвентаризация и др.; - Управление на инструментална екипировка; Сървър за инсталация - 1 бр. Необходим за цялостната инсталация на Системата за управление на изпълнението MES. Бекъп сървър - 1 бр. Необходим за осигуряване на надежната работа на Системата за управление на изпълнението MES, гарантиране на ефективен работен процес и предотвратяване на спиране на производственият процес, и загуба на данни., Договорена стойност: 30 388.60 , Отчетена стойност: 30 039.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) No 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. За всички доставки и услуги, извършени по договора за безвъзмездна помощ, финансиран от ЕС, във всички обяви, публикации, изработени материали, рекламни клипове и др., свързани с проекта, ще бъдат прилагани мерки за публичност и комуникация. Всяко едно средство за визуализация на проекта (табели, стикери, съобщения в медиите и др.) посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и съдържа номера и наименованието на проекта на английски и български език. На придобитите ДМА и ДНА по проекта ще бъдат поставени стикери съгласно изискванията на Регламент (ЕС) No 1303/2013; По време на изпълнението на проекта ще бъде поставена временна табела съгласно изискванията на Регламент (ЕС) No 1303/2013., Договорена стойност: 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на система за детайлно производствено планиране APS и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN - 1 бр.: Придобиване и въвеждане на система за детайлно производствено планиране APS и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN - 1 бр. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм и Постановление № 160/01.07.2016 г, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 2. Доставка на лицензи за система за детайлно производствено планиране APS 3. Внедряване на системата: 3.1. Анализ и спецификация на клиентските изисквания: 3.2. Конфигуриране на системa и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN; 3.3. Разработка на алгоритми за планиране съгласно изискванията на ЛЕСТО ПРОДУКТ ЕООД; 3.4. Обучение на потребителите; 3.5. Тестване Conference Room Pilot; 3.6. Преминаване в реална експлоатация (Go-live). Go-live поддръжка 4. Приемане на системата с приемопредавателен протокол и ръководство за експлоатация. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите по проекта, като бъде придобита и внедрена система за детайлно производствено планиране APS и създаване на двупосочна интеграция с Infor ERP LN. Чрез внедряването на системата ще бъде насърчено използването на информационни и комуникационни технологии. , Договорена стойност: 105 872.98 , Отчетена стойност: 105 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БИ ДЖИ ЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 600.00 , Отчетена стойност**: 8 000.00
  • Изпълнител: СМАРТАПС ООД, Договорена стойност по проекта*: 161 910.00 , Отчетена стойност**: 231 300.00
  • Изпълнител: ЕВРИСТА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 027.30 , Отчетена стойност**: 30 039.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 41 624.69 , Достигната стойност: 41 313.89

Финансова информация

Обща стойност на проекта 271 369.38 BGN
БФП 189 958.56 BGN
Собствено финансиране 81 410.82 BGN
Общо реално изплатени суми 188 537.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Придобиване и въвеждане в експлоатация на ДНА с обща стойност 9 043.52, Прогнозна стойност: 9 043.52
  • Обособена позиция 1: Придобиване и внедряване на софтуер за управление на база данни - 1 бр.; Операционна система за сървър - 2 бр.
    Изпълнител: БИ ДЖИ ЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Процедура за доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА с обща стойност 270 869.38 лв., Прогнозна стойност: 270 869.38
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Придобиване и въвеждане на Система за управление на изпълнението MES и интеграция с Infor LN- 1 бр.
    Изпълнител: СМАРТАПС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 82 390.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Софтуер за управление на бази данни - 1 бр., Операционна система за сървър - 2бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Индустриален таблет - 7 бр.
    Изпълнител: ЕВРИСТА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 226.30
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: Бекъп сървър - 1 бр., Сървър за инсталация - 1 бр.
    Изпълнител: ЕВРИСТА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 801.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 5: Придобиване и въвеждане на Система за детайлно производствено планиране APS и интеграция с Infor LN- 1 бр.
    Изпълнител: СМАРТАПС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 74 060.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 6: Услуги по разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуерен модул за Модул за Управление на отпадъците от дейността 1 бр.
    Изпълнител: СМАРТАПС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 460.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Процедура за доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА с обща стойност 9 043.52, Прогнозна стойност: 9 043.52
  • Обособена позиция 1: Придобиване и внедряване на Софтуер за управление на бази данни - 1 бр., Операционна система за сървър - 2бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN