Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.096-0010-C01
Наименование на проекта Съчетаване на личния и професионалния живот на служителите в "МБАЛ Свети Панталеймон" и партньори чрез създаване на детски кът и постигане на мотивация и удовлетвореност
Бенефициент 114686820 МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ СВЕТИ ПАНТАЛЕЙМОН - ПЛЕВЕН ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 31.05.2021
Дата на стартиране 31.05.2021
Дата на приключване 23.06.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Основната цел на настоящото проектно предложение е предоставяне на възможност за по-доброто съвместяване на професионалния с личния живот на работниците и служителите на "МБАЛ Свети Панталеймон" и асоциираните партньори, осигурявайки кът за деца на работното място. Целевата група обхваща 27 родители и 4 безработни лица. Децата, които ще бъдат обхванати от проекта са общо 31. Те ще бъдат разделени по възрастови групи - от 0 до 3 г и от 3 до 12 г, като за целта ще бъдат обособени две отделни помещения.
Проектът ще стартира с  адаптиране на помещенията в които се създаде детския кът, като те ще бъдат ремонтирани и обзаведени, за да може се осигури безопасна и комфортна среда за децата. След това проектът ще продължи с подбор на безработните лица от ДБТ Плевен, които ще полагат грижи за децата. Очакваме избраните хора да нямат опит в отглеждането на деца, поради което сме планирали и провеждане на обучение. Чрез тази дейност, целевата група на родителите, участващите в проекта ще получат увереност, че за децата им се полагат адекватни и качествени грижи. За успешното функциониране на детския кът ще бъде осигурена субсидирана заетост за детегледачите в рамките на една година.
В резултат от изпълнението на посочените дейности ще бъде създаден детски кът, където родителите от четири организации ще имат възможността да оставят децата си за почасови грижи, когато нямат възможност да се грижат за тях. Разделянето на децата на възрастови групи ще осигури по-добрата грижа за тях, тъй като няма да се сместват потребностите им.
Чрез изпълнението на проекта ще отговорим на следните основни потребности на целевите групи: придобиване на нови знания и умения в безработните лица, както и осигуряване на заетост, чрез която ще се подобри качестовото на живот на тези лица, което ще улесни интеграцията им на пазара на труда. За групата на родителите ще бъде разрешата тяхната основна потребност от наличие на възможности, които да им помогнат да съчетават личния с професионалния живот.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки (кът за деца), посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца: Целта на настоящата дейност е да бъде създадена нова социална придобивка - детски кът, където ще се полагат грижи за деца до 12 г. на "МБАЛ Свети Панталеймон" и асоциираните партньори. За целта е необходимо да бъдат адаптирани помещенията, които ще използваме, така че да бъдат безопасни за децата. Поради наличието на 31 деца, които ще посещават детския кът, сме планирали разделянето им по възрастови групи от 0 до 3 г. и от 3 до 12 г. Децата ще бъдат разделени в различни помещения, които са разположение в две различни локации. Помещенията и в двете локации са собственост на асоциирания партньор "Прометей ЕА". Помещението за децата от 0 до 3 години се състои от две отделни стаи, разположени една срещу друга на един етаж в сградата на "МБАЛ Свети Панталеймон". Двете стаи са с квадратура от по 17 кв.м. и имат собствен санитарен възел. Разполагат и с прозорец с отваряемо крило, който осигурява естествена светлина и вентилация. Стените са боядисани с латекс, а подовите настилки са от ламинат. Отоплението е чрез климатици, които са обезопасени и не представляват опасност. Помещенията са без тераси. За адаптирането на тези 2 стаи е необходимо да бъде извършено освежително пребоядисване на стените, които в момента са зацапани. Настилката от ламинат също не е подходяща, особено за възрастова група 0 - 3 г. затова ще бъде монтирана ударопоглъщаща настилка, която ще предпазва децата от нараняване при падане, което често се получава при по-малките. В едната стая предвиждаме да бъдат закупени кошарки, заедно с матраци, за да бъде осигурено място за почивка, ако деца от тази група са в детския кът в следобедните часове. В другата стая планираме да закупим масички и столове, на които да се провеждат занимания на децата. При полагане на грижи за деца в тази възраст повече от два часа е необходимо да има възможност за осъщестяване на занимания, които да бъдат разнообразни, тъй като децата трудно задържат вниманието си. Масичките ще бъдат използвани и за хранене, ако такова се налага да бъде извършвано. Допълнително планираме и поставянето на предпазни механизми на прозорците, за да не могат да бъдат отваряни от децата. Помещението за деца от 3 до 12 г. ще бъде ситуирано в центъра на града. То е с обща площ от 45.90 кв.м. Снабдено е с прозорци, които се отварят и така осигуряват естествена светлина и вентилация. Отоплението е централно, като има и климатик за охлаждане. И двете инсталации са обезопасени. В помещението има мивка с течаща топла и студена вода. Санитарният възел е с големина 2.10 кв.м изнесен в коридора към помещението и се състои от тоалетна с мивка. Настилката е гранитогрес, а стените са с тапети. Помещението разполага и с тераса, за която е изпълнено изискването за парапет с 1.40 м. височина. Ремонтните дейности, които предвиждаме да извършим са свързани със замяната на настилката, като ще бъде поставена ударопоглъщаща, с цел постигане от една страна на безопасност, а от друга на комфорт на децата и детегледачите. Ще бъдат поставени и предпазни механизми на отваряемите части на прозорците. От гледна точка на обзавеждането ще трябва да се закупят масички и столчета, за да може да се провеждат различни занимания, а за учениците да се осигури място, ако е необходимо да пишат домашните си. С цел разнообразяване на заниманията планираме поставянето на бели и магнитни дъски. Също така ще са нужни флумастри, моливи, блокчета за рисуване, пластилин, сметала, букви и цифри, магнитни плодове, зеленчуци, животни, маркери и гъби за бяла дъска. Като допълнение искаме да закупим и кубчета - пластмасови и дървени, строители, пъзели от едри елементи, книжки за оцветяване, играчки за по-малките, лепила за материали за апликиране. Описаното оборудване и ремонт ще направят помещението изцяло в съответствие с нуждите на децата, като също така ще бъдат предпоставка за интерсни игри и развитие от по-малките до по-големите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 28 754.60
  • Дейност: Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца: Дейността има за цел да идентифицира представителите на една от целевите групи - безработни лица, които да бъдат включени в изпълнението на проекта. Чрез изпълнението й ще подберем 4 безработни лица, които ще бъдат назначени и ще полагат грижи за децата в детския кът. Лицата ще бъдат подбрани не само в съответствие със спецификата на работата, но и съобразно нашите изисквания и ценности на компанията. Изпълнението на дейността по подбор на 4-те безработни лица ще се осъществи чрез съвместна работа с Дирекция "Бюро по труда" в гр. Плевен. Подборът ще бъде направен измежду предложените безработни от Бюрото по труда съгласно обявените от нас критерии. Ще се проведат интервюта с подбраните лица. Тези, които изпълняват нашите изисквания, ще бъдат поканени за сключване на договор и започване на работа. Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са следните: 1. Подаване на заявка до Дирекция "Бюро по труда" гр. Плевен Със заявката Бюрото по труда ще бъде информирано за стартирането на проекта и за представителите на целевите групи, които трябва да осигурим в резултат на съвместната ни работа, а именно 4 безработни лица. Ще му бъде предоставена кратка информация за целите на проекта, целевите групи, както и за работата, която лицата ще извършват. Ще запознаем дирекцията с изискванията ни за заемането на новите работни места. Ще се насочим към възрастова група 30-54, тъй като много често хората в тази група имат семейства, запознати са с грижите за децата. Друг мотив е и фактът, че това е най-активната работна възраст, която би била подходяща за полагане на грижи за деца, особено във възрастова група 0-3 г. Разбира се много важен при подбора е и опитът на всеки кандидат, както и неговото образование. При наличие на подходящи кандидати от други възрастови групи, те също ще бъдат поканени на интервю. 2. Идентифициране от ДБТ на подходящи кандидати Дирекцията ще информира принадлежащите към целевата група лица за възможността да бъдат включени в заетост по проекта, като ще подготви списък от изявили желание кандидати, подали заявление по надлежния ред. 3. Преглед на предложените от Бюрото по труда безработни лица и провеждане на интервюта с избрани от нас кандидати Екипът на проекта ще прегледа списъка с безработните лица от целевата група, предложени от Бюрото по труда в гр. Плевен и ще избере лица, които да бъдат интервюирани. Избраните лица ще бъдат информирани и поканени за интервю. След провеждане на интервюта, одобрените кандидати ще бъдат поканени за започване на работа. Разчитаме, че използването на бюрото по труда ще ни даде достъп до посочените от нас представители на целевите групи, тъй като в условията на пандемия и нарастваща безработица, голяма част от хората останали без работа се регистрират в бюрата по труда. Допълнително гр. Плевен е голям град, но използването на регионалните бюра по труда си остава най-разпространеният канал за намиране на нова работа. Опитът ни с бюро по труда в гр. Плевен показва, че там се записват не само хора с ниско образование и квалификация, но и хора с висше образование и значителен опит. Това ни дава увереност, че ще успеем да намерим подходящите лица, които ще се грижат за децата в детския кът, който ще изградим по проекта. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: Целта на настоящата дейност е да бъде предоставено обучение на селектираните 4 безработни лица при подбора, за полагане на грижи за деца. Чрез изпълнението на дейността, хората ще получат необходимите познания за работа с децата, което изисква определени познания и от гледна точка на безопасност, здраве, дисциплина, поведение при инциденти, процедури по приемане и предаване на децата. Обучението ще разшири познанията и уменията на лицата, които ще наемем, като по този начин ще им даде възможности и за кариерно развитие в областта. От друга страна, организациите участващи в проекта и родителите ще бъдат спокойни, че за децата се полагат адекватни грижи. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подбор на организация, която ще проведе обучението В този етап ще бъде подготвено запитване към потенциални обучителни организации или физически лица, които имат опит в провеждане на подобни обучения. 2. Провеждане на обучението Обучението ще бъде проведено в рамките на 2 седмици. Програмата, която ще търсим от обучителната организация, е следната: • придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); • дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; • безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; • придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; • дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; • придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; • придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Включването на всички тези теми в обучението ще осигури един пълен обхват на всички знания и умения, които са необходими на безработните лица, за да се грижат адекватно за децата. При подбора на безработните лица е малко вероятно да намерим хора, които имат подходящия опит. В тази връзка включването на подбраните безработни лица в обучението е задължителен елемент за правилното функциониране на детския кът. Темите в обучението са подбрани, така че да осигурят пълно покритие на необходимите знания за работа с деца. Така например темата за дневният режим и ролята на игрите е особено важна за възрастова група 0 - 3 г, като може много добре да бъде адаптирана и за по-големите, на които чрез игри да се затвърждават допълнителни познания и умения за общуване. Безопасността на децата и реакциите в случай на инцидент са също съществени. Дисциплината като метод за защита и възпитание на детето също е определяща за полагането на адекватни грижи за децата, както и общите познания за развитието на децата, стандартите за етично поведение и всички останали теми, посочени в обучението. Обучението планираме да съдържа теоретична и практична част. Целта е не само да бъдат получени знания под формата на теория, но и там където е възможно да бъдат приложени на практика, като например темата за реакции в случай на инцидент. Планираме обучението да завърши с кратък тест за проверка на усвоените знания. Изпълнението на дейността е ключово за успешното изпълнение на проекта, тъй като е свързана с грижите за децата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период от 12 месеца: Целта на дейността е осигуряване на заетост за четерите безработни лица, селектирани при подбора. След изпълнение на дейностите свързани подбор, ще бъдат наети всичките 4 одобрени лица. С тях ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден за субсидирана заетост за период от 12 месеца. След приключване на проекта при желание от страна на лицето, договорите ще бъдат продължени. Целта ни ще бъде детския кът да продължи да функционира и след приключване на проекта, като това ще доведе и до запазване на създадените четири нови работни места. Предвидената продължителност на заетост на лицата от целевата група по проекта е оптимална и дава възможност новоназначените служители да придобият допълнителни умения, необходими за изпълнение на професионалните им задължения, да се адаптират в трудовата среда и да развият потенциала си. Всички тези обстоятелства създават предпоставки новоназначените служители да запазят заетостта си и след изтичане срока на проекта. Промяната в статуса на ново наетите от безработни към заети лица, получаващи стабилни доходи и социално осигуряване, ще подобри начина им на живот. Те ще имат възможност да се възползват от придобивките на социалното и здравно осигуряване, което ще повлияе положително на техния социален статус. Планираме и четирите лица да бъдат назначени на осем часов работен ден. Това се определя от факта, че в проекта са включени 31 деца, което предполага поне половината да посещават детския кът в различни дни от годината. При наличието на целодневно присъстващи служители ще можем да спазим и изискването едно безработно лице да полага грижи за 5 деца. Предвид отново увеличаващата се вълна от Ковид-19 и последиците, които ще продължат и през следаващата година, предвиждаме, че наетите лица ще могат да упражняват постоянна заетост. Допълнително обстоятелство към това е и натовареният работен график на заетия медицински и немедицински персонал, които многократно са споделяли своите затруднения в грижите за децата им. Затова считаме, че най-оптималният вариант е лицата да бъдат назначени на пълен работен ден. Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са: 1. Сключване на трудови договори с безработните лица Сключването на трудови договори ще даде увереност на новите служители, че те ще запазят работните си места за продължителен период от време. Това е от особено значение за тях, тъй като е посока в развитието им и задържането им на постоянна работа, съчетана с всички социални придобивки. 2. Запознаване с вътрешно-фирмената политика и ценности Този етап е много важен за въвеждането на новите служители в изпълняваните от тях задължения и бързото адаптиране към фирмената среда. При въвеждащите обучения новите служители ще се запознаят с дейността и историята на фирмата, с организационните правила за работа и конкретиката на съответната позиция. Правилното представяне на работния процес и на конкретните фирмени правила предопределят по-бързото навлизане на служителите и по-качественото справяне със задълженията. 3. Менторство с цел приобщаване към фирмената култура Освен въвеждащите представяния новопостъпилите служители ще получават и системна подкрепа от наши опитни служители. При необходимост ще им бъдат давани допълнителни разяснения и указания с цел бързото им навлизане в работа и подпомагане на успешното справяне с текущите задачи. 4. Оценяване на извършената работа с цел преценяване степента на справяне и осигуряване на възможност за бъдещо запазване на работното място Оценяването на извършваната работа е от изключително значение както за работодателя, така и за работника. Персонал на ръководни позиции от "МБАЛ Свети Панталеймон" ще има активно участие в тази дейност, като текущо ще оценява степента на справяне със задълженията на новите служители. Обратната връзка от оценяването ще даде възможност на служителите да подобрят своята работа, което ще бъде предпоставка за запазване на работното място и след приключването на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 71 886.51

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: МЕДИКО - ДЕНТАЛЕН ЦЕНТЪР СВЕТИ ПАНТАЛЕЙМОН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ДИАГНОСТИЧНО КОНСУЛТАТИВЕН ЦЕНТЪР СВЕТИ ПАНТАЛЕЙМОН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ПРОМЕТЕЙ - ЕА ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 2 Безработни лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 3 Безработни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 5 Заети/родители/, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 31.00
Индикатор 6 Брой заети лица /родители/ с осигурено съвместяване на семейния и професионалния живот, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 31.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 100 641.11 BGN
БФП 80 512.91 BGN
Собствено финансиране 20 128.20 BGN
Общо реално изплатени суми 80 512.91 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN