Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0473-C01
Наименование на проекта Целеви инвестиции за подобряване на мениджърския капацитет и общата конкурентоспособност на Клъвербук ООД
Бенефициент 201088845 КЛЕВЪР БУК ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 29.06.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект се явява естествено продължение на усилията на ръководството на „Клевър Бук“ за подобряване общата конкурентоспособност на компанията и засилване на пазарното й присъствие чрез реализацията на иновативни дигитални продукти за обучение, насочени към образованието на деца посредством ангажирането им в занимателен процес на четене и учене чрез игра, при който интуитивно се развиват ключови интелектуални и социални умения.
Концепцията за него възникна в следствие на извършения обстоен анализ по отношение ефективността на процесите, свързани с пазарната реализация на продуктите на компанията и е насочен към разработка и придобиване на комплексна софтуерна платформа за управление на отношенията с клиентите. Целта е постигане на оптимизация при предлагането, продажбата и доставката на образователни дигитални и книжни продукти на местния и международния пазар. 
Обосновката на това инвестиционно решение е свързана с изследване динамиката на промените в методите на обучение като следствие развитието на интернет като организирана форма на образование и възпитание. Тази ситуация предлага множество възможности, които ние като компания активно ангажирана в процеса на създаване на условия за учене през целия живот, се стремим да използваме в максимална степен, като за целта активно използваме потенциала на информационните технологии.
Не на последно място за ефективното ни развитие и разширяване позициите ни на глобалния пазар в проекта е заложено и въвеждане на система за управление по стандарта ИСО 14001, което се налага в следствие растящите изисквания при работа с чуждестранни партньори и контрагенти, които искат да са сигурни, че нашите продукти отговарят на актуалните стандарти за опазване на околната среда. Предвиденото сертифициране ще гарантира възможностите за пълно усвояване на наличния пазарен потенциал и ще направи възможно снижаването на екологичния отпечатък от дейността ни – важна цел от стратегията ни за корпоративна социално отговорност.
Дейности
  • Дейност: Услуги за разработване и въвеждане в експлоатация на специализиран софтуерна система за управление на работата с клиенти: Планираната за разработка софтуерна система за управление ще съчетава серия от компоненти, които трябва да бъдат в състояние да се развиват и ъпгрейдват с оглед нарастващите нужди на компанията. В този аспект процеса по разработка ще се фокусира върху осигуряване на функционалните характеристики в единна система на следните основни елементи: - Аналитичен модул на реакциите на клиента спрямо различни рекламни кампании. Чрез него искаме да се възползваме в пълна степен от възможностите, които предлагат съвременните аналитични софтуерни алгоритми, като по този начин ще таргетираме по-точно и по-успешно клиентите си с кампании през социалните мрежи. - Аналитичен модул за по-ефективно управление на отношенията и анализ на отделните групи клиенти – родители и учители; деца –ученици, Това е един от най-иновативните елементи от СМР системата, която ще има за цел да следи и анализира профилите на регистрираните потребители чрез интеграция с протоколите и системите на различните приложения от социални мрежи – Facebook, Instagram, Google+, Pinterest, и др. На база семантичен анализ на активността на тези профили ще бъде генериран и съответен списък с най-вероятно интересни за потребителя продукти, услуги и ще може да бъде изготвяна специализирана към нуждите на клиента оферта. - Интегриран модул за автоматично изпращане на рекламни мейли с промоционални кодове и специализирани оферти, в следствие извършения анализ от по-горе описания модул на клиентските предпочитания, история на покупки и др. - Модулна система за управление на лоялността на потребителите, която ще следи дали даден клиент извършва последващи покупки и на база на аналитичния софтуерен модул, ще бъде бонифициран с точки или специално изпратен от системата код за намаление или друг тип предпочитана от него промоционална услуга. Очакваме този маркетингов подход към клиентите на компанията да ни позволи да реализираме амбициозния ръст на оборота, който в рамките на 3-тата година от изпълнение на проекта трябва да надмине 200% - Мулти-платформена система за разплащания в електронния магазин, която ще интегрира както стандартните възможности за плащане, налични на пазара, така и мобилни разплащания, предоставящи опции за реализиране и с телефон и онлайн Тук ще се търси максимална степен на улеснение на клиентите ни в чужбина, за които предпочитани форми на разплащания остават Paypal, GoogleWallet, AmazonPayments, както и възможности за плащания с кредитни карти Visa, Mastercard, Dinersclub, и др - Модул, който осигурява възможност за интеграция на външни търговци, като им позволява да поддържат актуални предложения за клиенти чрез уеб-базиран интерфейс или чрез фронт-енд мобилно клиентско приложение и сами да определят намаленията на всяка стока или услуга, която предоставят за продажба - Модул за добавка на чужди езици към интерфейса – английски, румънски, словенски, чешки, турски; с опция за лесно добавяне на нови такива съобразно плановете ни за бъдещо предлагане на немска, испанска и френска езикова литература и книги-игри - Модул за следене на наличности, който ще бъде в постоянна връзка със складова програма и ще елиминира възможността да бъде поръчан продукт, който не можем да доставим поради изчерпана наличност. - Модул за връзка със система на куриери за проследяване и управление на пратките – от нашата практика сме достигнали до извода, че това е от ключово значение за ефективното функциониране на една онлайн книжарница. - Модул за връзка със счетоводна система за издаване на фактури, следене на плащания и др. Чрез този модул клиентът ще получава автоматично финансовите документи, свързани с покупката от нашия онлайн магазин. С оглед гарантиране на техническа обезпеченост за изпълнение на проекта бе проведен задълбочен анализ на наличното хардуерно и офис и оборудване в компанията. Уверенията на екипът от ИТ специалисти, които извършиха диагностиката е, че то е на ниво, достатъчно за обезпечаване успешното внедряване на предвидената СРМ система. , Договорена стойност: 312 000.00 , Отчетена стойност: 310 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за внедряване на система за управление по ИСО 14001 и сертифициране: Настоящата дейност е насочена към ефективното внедряване на система за управление на околната среда в работните процеси на компанията, както и последващото сертифициране, гарантиращо постигнато желано ниво на стандартизиране на процесите. Основната цел за избор на подобен инструмент в проекта е стремежът за постигане устойчиво, социално-отговорно развитие и повишаване на конкурентоспособността на компанията на европейския пазар. Целта е да се минимизира вредното влияние върху околната среда, породено от употребата на суровини, енергия, вода, опаковки, транспорт и отделянето на всички видове отпадъци, чрез създаване и поддържане на система за управление на всички дейности на бизнеса и за непрекъснатото им подобряване по отношение на влиянието върху околната среда Причина за инвестицията е нарастващата загриженост на ръководството по отношение на липсата на реално действаща система за гарантиране спазването на най-съвременните екологични изисквания и контролиране на влиянието от въздействието на продуктите ни и предоставяните услуги върху околната среда. Това се извършва в контекста на все по-строгите законови разпоредби в тази област у нас, както и общата грижа на чуждестранните ни партньори и контрагенти по въпросите на опазването на околната среда. В този смисъл е важно да бъде постигнато разбиране на потребностите и очакванията на ръководството на компанията от въвеждането на стандарта, тъй като освен фирмата и служителите се разглеждат интересите и на външни за компанията страни – партньори, доставчици, посетители, съседи, местни жители, контролни органи, инвеститори, неправителствени организации. Въпреки че стандартът не определя конкретни показатели за резултатност спрямо околната среда, ще се търси определяне на измерими показатели за оценка на изпълнение на целите, които да бъдат обективни, удостоверими и възпроизводими; За изпълнение на тези специфични особености при въвеждането на системата за управление на околната среда от страна ще се изисква външна за организацията ни експертиза, като за целта ще бъде проведен избор на външна фирма за извършване на консултантски услуги по подготовка, разработване и внедряване на системата за управление, съобразно спецификите на работа в "Клевър Бук" ООД. Фирмата, която ще се ангажира с изпълнението на тази сложна задача ще има за своя основна цел да подпомогне ръководството на компанията в следните направления: - Определяне на контекста на организацията и свързаните с него рискове, които биха могли да повлияят върху постигането на целите и повишаването на резултатността спрямо околната среда; - Оценяване и управление на рисковете, свързани със заплахи и възможности; - Доброволно поемане на ангажименти по отношение на околната среда и активен обмен на информация със заинтересованите страни; - Акцент върху отговорността на висшето ръководство за поемане на водеща роля в подобряването на резултатите спрямо околната среда - Концепция за жизнения цикъл на продукта, включително дейностите след доставка, използването и обезвреждането; - Засилен контрол върху изнесените процеси; , Договорена стойност: 9 000.00 , Отчетена стойност: 8 800.00
  • Дейност: Осигуряване на визуализация и публичност: Изпълнението на всички дейности в рамките на проекта включва осигуряване на необходимата информация и публичност, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. Той се оповестява във всички отчети, документи, публикации и др., свързани с изпълнение на договора. , Договорена стойност: 300.00 , Отчетена стойност: 150.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СЕМАНТИК ИНТЕРАКТИВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 217 000.00 , Отчетена стойност**: 310 000.00
  • Изпълнител: КОИС БЪЛГАРИЯ EООД, Договорена стойност по проекта*: 4 200.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: СЖС БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 960.00 , Отчетена стойност**: 2 800.00
  • Изпълнител: МЕЙКЪР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 105.00 , Отчетена стойност**: 150.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 321 300.00 , Достигната стойност: 48 923.71
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 321 300.00 BGN
БФП 224 910.00 BGN
Собствено финансиране 96 390.00 BGN
Общо реално изплатени суми 223 265.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Внедряване на система за управление на околната среда ISO 14001, Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: Внедряване на система за управление на околната среда ISO 14001
    Изпълнител: КОИС БЪЛГАРИЯ EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Дизайн, изработка и доставка на визуализационни материали за популяризиране на проекта, Прогнозна стойност: 300.00
  • Обособена позиция 1: Дизайн, изработка и доставка на материали за информиране и публичност
    Изпълнител: МЕЙКЪР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 105.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Процедура за Разработване / придобиване на специализирана система за управление на работа с клиенти - 1 бр ДНА , Прогнозна стойност: 312 000.00
  • Обособена позиция 1: Процедура за Разработване / придобиване на специализирана система за управление на работа с клиенти - 1 бр ДНА
    Изпълнител: СЕМАНТИК ИНТЕРАКТИВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 217 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Сертификация на система за управление на околната среда ISO 14001, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на въведена система за управление съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015
    Изпълнител: СЖС БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 960.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN