Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.004-0038-C01
Наименование на проекта Eфективно използване на ресурсите в "К 2" ООД
Бенефициент 124718921 К 2 ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 19.11.2018
Дата на стартиране 19.11.2018
Дата на приключване 29.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Добрич-град, гр.Добрич

Описание

Кратко описание на проекта
Основната потребност на „К 2” ООД е повишаване на ресурсната ефективност. С настоящото проектно предложение фирмата кандидатства за прилагане на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът се основава на извършен одит за ресурсна ефективност.

Проектът е с демонстрационен характер и има за цел да привлече и други предприятия от бранша да въведат подобни мерки в производството си. Чрез проекта предприятието ще управлява ефективно отпадъците си и ще намали използваното количество суровини за единица продукция. Проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци и води до намаляване на използваните опасни химични вещества и количеството емисии в атмосферата. Проектът ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000. По този начин проектът ще има положителен ефект върху опазването на околната среда. 

Основната цел на проекта е повишаване на ресурсната ефективност на „К 2” ООД чрез внедряване на пилотно за България технологично решение, което представлява производствена иновация. 
Тя ще бъде постигната чрез изпълнение на следните основни дейности:
- Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък
- Провеждане на три събития за мултиплициране на резултатите от проекта
- Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
- Визуализация на проекта

Чрез реализирането на гореописаните дейности ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. Доставена, монтирана и въведена в експлоатация Линия за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система-1бр. 
2. Организирани и проведени събития за мултиплициране на резултатите от проекта–3 бр.
3. Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
4. Внедрени мерки за подобряване на ресурсната ефективност, съгласно Одит за ресурсна ефективност.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък: Съгласно извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е), като част от дейността ще бъде закупена Линия за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система – 1бр., която се състой от: 1. Пакетно-разкройващ циркуляр-1бр. 2. Кантираща машина-1бр. 3. Обработващ център-1бр. Те ще се управляват напълно автоматизирано чрез единен софтуер за управление на Линията и внедрена бар код система, а включената към Линията аспирационна система ще спомогне за намаляване на количеството емисии отделяни в атмосферта. Дейността е по елемент А „Внедряване” от насоките за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Активът ще се използва при производството на корпусна мебел и по-точно мебели от дървесина за столови и всекидневни. Дейността съответства на дейност 1 описана в Одита за ресурсна ефективност, съгласно който закупуването на актива ще доведе до: - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция (мебели от дървесина за столови и всекидневни): ЛПДЧ – намаление с 10,31% Шперплат – намаление с 11,87% МДФ – намаление с 6,70% МДФ фурнирован – намаление с 6,70% Кант – намаление с 1,52% Лепило за кантиране – намаление с 2,00% Средно претеглена стойност на намалението – 3,5555% - По-ефективно управление на отпадъци при производството на единица продукция (мебели от дървесина за столови и всекидневни): 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04 – намаление с 78,56% 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки – намаление с 17,56% 15 01 02 Пластмасови опаковки – намалени с 10,45% 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества – намаление с 40,00% Средно претеглена стойност на намалението – 36,6433% - Преминаване от степени „друго оползотворяване“ и "рециклиране" към първа степен “предотвратяване” съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при управление на отпадък с код 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04; 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки; 15 01 02 Пластмасови опаковки; 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на специфичен отпадъчен поток: код15 01 01 Хартиени и картонени опаковки; 15 01 02 Пластмасови опаковки; 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция с 5,6768% - Намаляване на количеството емисии посредством включената към Линията аспирационна система. По този начин закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-устойчиво използване на суровините, намаляване на количеството отпадъци, предотвратяване на производствен отпадък и намаляване на емисиите от производствената дейност. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапа: 
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 18-ти месец), Договорена стойност: 1 800 000.00 , Отчетена стойност: 1 799 880.00
  • Дейност: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършен одит за ресурсна ефективност на фирма „К 2” ООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти - избран изпълнител: „ИНХОМ” ООД 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец, Договорена стойност: 9 500.00 , Отчетена стойност: 9 500.00
  • Дейност: Провеждане на три събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линията за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 2 бр. Първата пресконференция ще се проведе при стартиране на проекта и ще запознае заинтересованите страни с очакваните резултати и цели на проекта. Втората пресконференция ще се проведе след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линията за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференциите ще са насочени към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигнат до повече лица те ще бъдат анонсирани чрез съобщение в медия и на тях ще могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Кръгла маса или работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линията за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (1 месец) 2. Провеждане на събитията (1 – 20 месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система За постигане на тази цел медийно ще бъдат публикувани следните публикации: 1. Статия за внедрената иновативна технология в „К 2” – 3 бр. публикации Статиите ще бъдат публикувани в традиционни и дигитални медии паралелно с провеждането на трите събития за мултиплициране на резултатите от проекта. Целевата група на публикациите са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. В тази връзка, ще бъдат избрани медии, чиято аудитория включва целевата група на публикациите. Публикациите ще съдържат информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще имат за цел да насърчат други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подготовка на публикационните материали (статии) (1 месец) 2. Публикуване (1 – 20 месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на постоянен билборд- 1 бр. и стикери – 3 бр.): Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. билборд и 3 бр. стикери за обозначаване на 3-те компонента от новозакупената по проекта производствена Линия. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 20 месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИНХОМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 650.00 , Отчетена стойност**: 9 500.00
  • Изпълнител: МИЛА ФЛОР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 079 928.00 , Отчетена стойност**: 1 799 880.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Реализирани пилотни и демонстрационни инициативи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.84 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.56 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.65 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 36.64 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 99.57 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Срок на откупуване, Мерна единица: години, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.98 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Подкрепени проекти свързани с управление на отпадъците в промишлеността, Мерна единица: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 809 500.00 BGN
БФП 1 086 650.00 BGN
Собствено финансиране 722 850.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 086 578.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система - 1бр., Прогнозна стойност: 1 800 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за автоматизирано производство на корпусна мебел с единен софтуер за управление и бар-код система - 1бр.
    Изпълнител: МИЛА ФЛОР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 079 928.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване), Прогнозна стойност: 9 500.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване)
    Изпълнител: ИНХОМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 650.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN