Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1981-C01
Наименование на проекта Здравословен и безопасен труд в "СВЕМАР" ООД
Бенефициент 103841707 СВЕМАР ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.06.2017
Дата на стартиране 19.06.2017
Дата на приключване 19.06.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Предмет на дейност на „СВЕМАР” ООД е дизайн, изграждане и поддържане на зелени площи. За 13 годишната си практика СВЕМАР ООД се доказа като надежден и сигурен партньор при проектиране и реализиране както на средни по размер, така и на мащабни благоустройствени и паркоустройствени проекти. От създаването си, фирмата се развива успешно и прогресивно, благодарение на креативен и млад екип от професионалисти, както и на новаторски идеи, виждания и решения. В своята дейност „СВЕМАР” ООД се стреми да отговори на пазарните тенденции и да реализира адекватна политика на предлагане. За да гарантира високо качество пред своите клиенти и отговорност пред служителите и партньорите си, компанията е внедрила и е сертифицирана в съответствие със стандартите ISO 9001:2008; ISO 14001 и OHSAS 18001.
Настоящото проектно предложение с наименование "Здравословен и безопасен труд в "СВЕМАР" ООД", отразява намерението на работодателя за устойчива политика по отношение условията на труд на работното място и осигуряването на мотивираща среда за работа и отдих. То показва официално поетите ангажименти на организацията като цяло и по-специално, тези на Ръководството за добро управление на здравето и безопасността при работа.
Осигуряването на социални придобивки и въвеждането на нови практики за заетост и системи за управление на човешките ресурси ще подобрят организацията и мотивацията на труда и ще създадат предпоставки за по-трайното присъствие на по-възрастните работници и служители в трудовия процес. 
Очакван резултат от успешната реализация на проекта е подобрено качество на работните места, което да се отрази и върху производителността на труда в предприятието.
Дейности
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието.: Дейностите, които "СВЕМАР" ООД извършва са характерни с това, че човешкият фактор представлява основната част от продукта. Трудът, който се полага е физически трудоемък, което прави неговото управление динамичен и комплексен процес. Ето защо той трябва да бъде овладян и управляван по подходящ начин. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в "СВЕМАР" ООД посредством: І. Оптимизиране на система за управление на човешките ресурси съдържаща следните елементи, с оглед на реализиране на целите на организацията. 1. Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане: - Планиране на човешките ресурси; - Подбор и наемане на персонала. 2. Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот: - Планиране на обучения, обучение и оценяване на персонала; 3. Въвеждане на промени в мерките за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд: - Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд; 4. Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. - Усъвършенстване на трудовите отношения. Системата за управление на човешките ресурси е необходимо да бъде разработена и внедрена в предприятието с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители в предприятието и внедряване и въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. ІІ. Обезпечаване със софтуер за управление на заплатите, кадрите и графиците. Планираният за въвеждане софтуер за управление на заплатите, кадрите и графиците ще е подходящ както за първоначално внедряване в предприятието, така и за последващо развитие при увеличение на броя на заетия персонал и повишаване на многообразието на изпълняваните дейности, където е практически невъзможно някой да следи за спазването на производствената дисциплина и отчетност. Реализирането на дейността ще премине през следните етапи: 1. Преглед на текущото състояние на системата за управление на човешките ресурси. 2. Предложение за въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешките ресурси, в това число и практики за удължаване на професионалния живот на служителите над 54 години. 3. Предложения за подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот. 4. Предложение за промени в мерките за осигуряване на ЗБУТ. 5. Оптимизация на вътрешната комуникация посредством обезпечаването със софтуер софтуер за управление на заплатите, кадрите и графиците предоставящ програмно подпомагане, оценка и отчитане, контрол върху ангажираността на човешките ресурси по време на работния им процес. , Договорена стойност: 5 980.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Поддейност 1: Осигуряване на средства за колективна защита: На база идентифицирани рискове : 1) Неблагоприятен климат и осигуряване на необходимата осветеност на работните места е предвидено осигуряването на следните средства за колективна защита - контейнер сдвоен, климатизиран - 1 бр. - ще се осигури мобилен контейнер / за краткотраен отдих / на строителните обекти на фирмата. В своята дейност СВЕМАР ООД реализира и участва като подизпълнител на мащабни строителни обекти. Обикновено тяхната продължителност е между 2 и 6 месеца и се изисква създаване на условия за отдих и предпазаване от външните климатични влияния на работещите на обектите. На този етап фирмата наема контейнери с цел осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд . Предвиденият за закупуване контейнер е изработен по методи и с материали, отговарящи на закона за техническите изисквания към продуктите. Прозорците са с четирикамерна PVC дограма, подът е изпълнен с ламиниран паркет, има изградена WC. Контейнерът е с изградена електрическа инсталация, отговаряща на противопожарните норми. Конструкцията е съобразена с изискванията за енергоефективност и екопроектиранe. - Доставка на климатици - вътрешно и външно тяло - 3 бр. - за обезепечаване на битовка, ремонтен цех и склад. - СМР - битовка, ремонтен цех и склад. Ще се извърши освежителен ремонт на битовка - 30 кв.м. и ремонтен цех със склад - 30кв.м. Целта на извършваното СМР е от една страна създаване на по-приветлива работна среда и помещение за отдих, а от друга - подобряване на общото състояние на фактора на микроклимат в помещенията (температура на въздуха, влажност на въздуха и скорост на движение на въздуха). За целта е предвидено: доставка и монтаж на ламиниран паркет ( за битовката), саморазливна настилка ( за ремонтния цех и склада), топлоизолация с панели за изолация на покрива, подмяна на дограма и врати( 5 бр.), подмяна на осветителна инсталация, влагоустойчив гипскартон за изолация и боядисване на стените на битовка . 2) риск от природни бедствия - Изграждане на мълниезащитна инсталация на сграда( помещаваща битовка, склад и ремонтен цех) - 1 бр. Състои се от мачти, конзоли и метални елемни и се свързва към заземителни колове или заземяването на ел инсталацията., Договорена стойност: 34 035.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Поддейност 2: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: С цел подобряване на трудовите условия в предприятието и инвестирането в човешкия капитал предвиждаме да се закупи специално работно облекло и лични предпазни средство на всички работници, включени в списъка по Наредба № 3 по длъжности, както следва: - управител - 1 брой, извършващ финален контрол на услугите и доставките. Той слага подписа си при издаването на всеки обекти. - агроном -1 брой, който консултира клиентите и изпълнението на обектите, участва в проектирането на напоителни системи. - строителен инженер - 1 брой, действа като технически ръководи на обектите; - специалист лесовъдство - 1 брой, участва в управлението на обекти, свързани с изграждането на зелени площи и напоителни системи; - ландшафтен архитект - 1 брой, отговаря за проектирането на зелените площи на обектите; - озеленител - 2 броя, работи като технически ръководител на обектите, свързани с благоустрояването на зелените площи; - работник озеленяване - 38 броя, извършват дейности по изграждане и поддръжка на зелени площи, инсталиране на напоителни системи. Предвидени са за закупуване специално работно облекло и лични предпазни средства за посочените длъжности. Видът и броят им са съобразени с длъжностите на заетите лица съгласно изискванията на Наредба 3 от 19 април 2001 г. При подбора им съвместно със службата по трудова медицина е спазено изискването за съвместимост и ергономичност. Ще бъдат обезпечени работата при сурови метеорологични условия. (студозащитни дрехи, обувки, дъждобрани); специфични дейности – работа в шумна и запрашена и замърсена среда и др. С цел лична защита на работниците са необходими следните защити: на главата - каски и антифони (предпазват от наднормено ниво на шум по време на косене); на лицето - предпазни очила от "затворен тип" (предпазват от летящи частици и камъчета по време на косене) на горните крайници, изразяващи се в осигуряването на ръкавици, които ще предпазват от механични въздействия. Доставката на много чифтове се налага, поради бързата повреда на предоставените такива, които са с кратък срок на износване от 1 седмица. За служителите, работещи по обекти за общинска или частна подрръжка на тревни площи предвиждаме светлоотразителни жилетки, тъй като те са уязвими по време на своята работа в близост до пътни платна, строителни площадки и др. Препоръчва се носенето на специални работни облекла, състоящи се от яке,гащеризон, грейка и фланелка съответно за зимния период и ватенка и тъпък гащеризон за летния такъв, които ще минимизират риска от механично въздействие от извършваната работа, както и шанса за разболяване от простудни заболявания в следствие на климатични явления като вятър, дъжд и студ. Всички доставени лични предпазни средства и специално работно облекло са съобразени с препоръките на службата по трудова медицина, съгласно Списък на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства и ще притежават СЕ маркировка и необходимото EN съответствие. По вид и брой са съобразени и със срока на износване и с предстоящия период на изпълнение на проекта. Ползите от реализирането на дейността имат и пряко социално изражение – създадени по-безопасни възможности за труд на заетите лица. , Договорена стойност: 29 262.90 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието.: Осигуряването на социални придобивки на работещите в "СВЕМАР" ООД ще бъде реализирано посредством извършването на текущ ремонт и оборудване на битово помещение, находящо се в складовата база на предприятието с площ от 30 кв. м. Това помещение не се използва в момента от служителите на предприятието, тъй като е в лошо техническо състояние и има нужда от текущ ремонт. Освен СМР на битовите помещения ще бъде извършена и доставка на оборудване и инвентар, необходими за оборудването на помещението за хранене и отдих, както следва: - фурна с 4 броя котлони - 1 брой; - комбиниран хладилник и фризер с полезен обем на хладилната част- 340 л, полезен обем на фризерната част - 144 л. и с диспенсер за студена вода -1 брой, достатъчно голям, за да бъде ползван от всички служители. Към момента такъв отсъства. - долен ред шкафове с размери 200/120/40 - 1 брой; - трапезни маси с размери 90/90 см- 2 броя; - трапезни столове 10 броя - аспиратор - 1 брой; - мивка и смесител - 1 брой; - микровълнова фурна - 1 брой. Битовите помещения не са ремонтирани от изграждането на сградата през 1979 година и условията в тях са изключително лоши и не са събразно рационалните норми. Намерено е временно решение за тяхното използване, но то не е задоволително. Стартирането на ремонтните дейности е наложително. С цел непрекъснато усъвършенстване на условията на труд в предприятието в момента със собствено финансиране ръководството извършва обличане с топлоизолация на тавана на търговската част, ето защо не е възможно предвиждането на свободен ресурс за ремонт на битовите помещения. Това провокира и създаването на настоящето проектно предложение., Договорена стойност: 5 920.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за организация и управление на проекта. Доставка на канцеларски материали.: За изпълнение на дейността по организация и управление ще бъде създаден екип по проекта, който ще се състои от ръководител на проекта с богат опит в управлението на проекти, финансирани по европейски и други фондове и координатор на проекта, който ще притежава опит в цялостното подпомагане в управлението на проекта и осъществяването на комуникацията със заинтересованите страни и опит във финансовото управление на безвъзмездна помощ. Заетостта на екипа ще бъде в рамките на реализацията на проекта, а именно 10 месеца. Работата на екипа ще бъде отчитана на база на отработените часове по договор за изработка/услуга като ръководителя на проекта предвиждаме да бъде зает в рамките на 480 часа, на координаторът - 462 часа. Часовите ставки за изплащане на възнагражденията по отработените часове са съгласно публикуваната Методология за определяне на възнагражденията, т.е. за ръководител проект до - 10 лева/час, за координатор до - 8 лева/час с включени осигуровки за сметка на работодателя и лицето. Общата сума за възнаграждения и осигуровки на целия екип по проекта възлиза на 6535,38лева. Изборът на координатор на проекта ще бъде обект на ПМС 118 и Ръководството за изпълнение на проекти по схема "Добри и безопасни условия на труд" и ще се извърши след стартирането на проекта. Координаторът ще участва пряко в реализацията на проекта и в изпълнението на проектните дейности. Ще подпомага ръководителя при изготвянето на месечните отчети. Ще взема участие в събития и ще осъществява връзка с представителите на управляващия орган на местно ниво. , Договорена стойност: 6 535.38 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: За да изпълни ангажимента си по осигуряване на публичност на финансовата подкрепа от ЕС, "СВЕМАР" ООД ще изпълни следните дейности: - изработване на информационна табела - 1 брой на стойност 250,00 лева. Тя ще съдържа информация за фондовете, които финансират Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", логото на ЕС и Република България, процедурата, по която се реализира проекта, както и неговото наименование. - изработване на 24 самозалепващи се стикери на стойност 480,00 лева, които ще бъдат поставени върху доставеното оборудване и инвентар. Те ще съдържат информация за фондовете, които финансират Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", логото на ЕС и Република България, процедурата, по която се реализира проекта, както и неговото наименование; - публикуване на две информационни карета в местен вестник в началото и в края на проекта на стойност 270,00 лева; - Всяка генерирана по проектна документация - справки, отчети и други документи ще съдържат информация за финансовата подкрепа на ЕС, Оперативната програма и европейските фондове., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Застраховка на оборудването, стопанския инвентар и СМР.: За времето на реализация на проекта ще бъдат направени застраховки на контейнера, доставеното оборудване, инвентар и извършеното СМР. Застрахователната полици ще покриват всички застрахователни рискове, които могат да настъпят: пожар; природни бедствия; авария на инсталации, умишлен палеж; вандализъм; късо съединение и токов удар; удар от МПС; свличане на земни пластове; кражба с взлом или техническо средство. , Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 49.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 83 733.28 BGN
БФП 83 733.28 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN