Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0183-C04
Наименование на проекта "Осигуряване на топъл обяд в община Симитли -2016"
Бенефициент 000024987 ОБЩИНА СИМИТЛИ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 24.11.2016
Дата на стартиране 01.12.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Симитли

Описание

Кратко описание на проекта
Изграждане на обществена трапезария и осигуряване на топъл обяд на най-уязвимите целеви групи с цел намаляване броя на живеещите в бедност лица чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Основните целеви групи за предоставяне на топъл обяд са: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 4. Скитащи и бездомни деца и лица. 5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Допълнителна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария Информация за представителите на целевите групи ще се предостави от дирекция „Социално подпомагане“. Бездомните и скитащите лица и деца ще бъдат издирвани чрез сигнали на граждани, полиция, чрез социалните работници към МТСП. Община Симитли ще кандидатства за 60 потребители, а от 01.05.2017г. 70 потребители, които да бъдат включени в проекта и които ще се възползват от услугата "Топъл обяд". Ако желаещите да се възползват от услугата топъл обяд са повече от предвидените 70 човека, Кмета на общината със заповед ще назначи комисия, която да проведе процедура за подбор на потребителите, които ще бъдат включени в проекта. С предимство ще се ползват кандидатите в най-висока бедност и самотно живеещи, без близки и роднини, които да се грижат за тях. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще стартира на 01.12.2016г. и ще приключи на 30.04.2020г. Общия брой работни дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 852 дни. декември 2016г. - 21 раб. дни януари 2017г. - 22 раб. дни февруари 2017г. - 20 раб. дни март 2017г. - 22 раб. дни април 2017г. - 18 раб. дни май 2017 г. – 20 работни дни; юни 2017 г. – 22 работни дни; юли 2017 г. – 21 работни дни; август 2017 г. – 23 работни дни; септември 2017 г. – 19 работни дни; октомври 2017 г. – 22 работни дни; ноември 2017 г. – 22 работни дни; декември 2017г. - 18 работни дни работни дни за 2018г. – 249 работни дни работни дни за 2019г. – 249 работни дни януари 2020 -21 работни дни февруари 2020 -21 работни дни март 2020 -21 работни дни април 2020 - 21 работни дни Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд са 60 за периода от 01.12.2016г. до 30.04.2017г. и 70 лица за периода от 01.05.2017 до 30.04.2020г. За определяне на вида хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд от обществените трапезарии ще се използва наличния опит от реализиране на дейностите, финансирани от Фонд „Социална закрила“, като ще бъдат спазени всички изисквания за безопасност на хранитеhttps://eumis2020.government.bg/bg/Private/beb9ab28/bfpContract/Prepare# и осигуряване на балансирано хранене на нуждаещите се. Изпълнението на дейността включва закупуване на свежи, пресни продукти, необходими за приготвяне на предварително изготвено меню за топъл обяд на ползвателите на социалната услуга "Обществена трапезария". Ще се използва доставчик за снабдяване с хранителни продукти по проекта, като за целта ще се сключи договор с него и закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00895-2018-0006 и номер на сключен договор за доставка на хранителни продукти №2 от 13.03.2019г със срок на действие 24 месеца с фирма изпълнител „Рупанов Трейд"ООД. , Договорена стойност: 144 690.73 , Отчетена стойност: 138 040.35
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Материалната база, където ще се предоставя социалната услуга, е собствена и е разположена в кухнята на „Домашен социален патронаж” на ул. Христо Ботев” №27, в сградата на Общинска администрация- Симитли. Базата е разположена в приземният етаж на сградата и разполага с 4 броя складови помещения за разпределяне на продуктите, самостоятелен санитарен възел с баня, помещение за преобличане на персонала, отделен офис за домакина и социалният работник. Стените са с латекс и фаянс а подовата настилка е с гранитогрес и теракот. Кухнята е оборудвана с работни плотове, шкафове, мивки с топла течаща вода, печки, котлони, фритюрник, скари, фурни, пържолници, фризери, хладилници за съхраняване на продуктите, като и кухненска посуда и аксесоари. Наличните човешки ресурси, които могат да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите са 12, от които по длъжности са: Домакин - 1; Социален работник -1; Главен готвач - 1; Помощник готвач- 1; Работник кухня- 2; Разносвач храна-2; Шофьор-2; Общ работник-1; Хигиенист-1. Персоналът е обучен, квалифициран и има необходимият опит да се справи с възложените му дейности. Приготвянето на ястията се извършва по рецептурник – от сборник рецепти за здравните заведения. По този начин ще се осигури балансираното хранене на целевата група. Спазването на изискванията за безопасност на храните ще се гарантира по следния начин – чрез съхраняването на храните в хладилници и фризери с различна температура. За избягване на разхищението на хранителни продукти, определянето на грамажа на ястието ще става по рецептурник – 300 гр. по БДС. По целесъобразност, изборът на вида хранителни продукти, които подлежат на разпределяне, се осъществява след отчитане на техния принос към балансираното хранене на най-нуждаещите се лица. Общината разполага с автомобил – лека кола фургон, с който се осъществяват доставките за потребителите, които ползват услугата "Домашен социален патронаж" към Община Симитли. С този автомобил могат да се обхванат и представителите на целевите групи, които имат затруднения в придвижването. Ще бъде извършен ремонт на кухнята на Домашен социален патронаж, във връзка с преписанията на Агенцията по безопасност на храните, където ще се приготвя храната по операцията "Осигуряване на топъл обяд", след което ще бъде и направена регистрацията в съответствие с чл.12 от Закона за храните , Договорена стойност: 7 234.54 , Отчетена стойност: 14 647.50
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Симитли ще реализира съпътстващи мерки, изразяващи се в консултиране и оказване съдействие на потребителите за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Общината, включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014-2020 - ползването на административни общински услуги - подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги. Относно ползването на други социални услуги на територията на Община Симитли има разкрити следните социални услуги: "Домашен социален патронаж" – доставка на храна на социално слаби, персионери и хора в неравностойно положение. "Дневен център за възрастни хора с увреждания"– дневна форма на грижа за лица над 18 год до 65години и над 65г с капацитет 45 потребители Дневен център за деца и младежи с увреждания -„Слънчев ден” – дневна форма на грижа за деца от 3год до 18 с капацитет 24 потребители "Център за настаняване от семеен тип за лица с физически увреждания" – целодневна форма на грижа за възрастни хора с увреждания, в среда близка до семейната с капацитет 15 потребители „Център за настаняване от семеен тип за лица с деменция” – целодневна форма на грижа за възрастни хора с деменция, в среда близка до семейната с капацитет 15 потребители "Център за настаняване от семеен тип за лица с психични разстройства" – целодневна форма на грижа за възрастни хора с психични разстройства, в среда близка до семейната с капацитет 8 потребители "Защитено жилище за хора с психични разстройства"– целодневна форма на грижа за възрастни хора с психични разстройства, в среда близка до семейната с капацитет 10 потребители Планираните съпътстващи мерки ще се извършват 2 пъти седмично В момента община Симитли реализира проект, с който изгражда Център за почасови услуги чрез предоставяне на социални, здравни и рехабилитационни услуги,включително и психологическо консултиране и мотивационна подкрепа. Дейността е иновативна по своя характер и заложени цели. Със своя комплексен характер, услугите, предоставяни от Центъра ще доближат обгрижването на възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания до изпълнение на общата цел на проекта, а именно: Утвърждаване на децентрализиран модел за предоставяне на социални и други услуги за подобряване качеството на живот и преодоляване на социална изолация на хората от целевата група. , Договорена стойност: 7 234.53 , Отчетена стойност: 6 132.51

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ОБЩИНА СИМИТЛИ, Договорена стойност по проекта*: 25 016.64 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 104.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 159 159.80 BGN
БФП 159 159.80 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 159 159.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти във връзка с изпълнението на Договор за БФП BG BG05FMOP001-3.002 ""Осигуряване на топъл обяд 2016"", Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хранителни продукти
    Изпълнител: ОБЩИНА СИМИТЛИ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 25 016.64

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN