Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.023-0119-C02
Наименование на проекта "Успешен старт"
Бенефициент 176987823 Сдружение с нестопанска цел "Виа Хуманика"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.06.2018
Дата на стартиране 01.07.2018
Дата на приключване 23.08.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен

Описание

Кратко описание на проекта
Основната цел на проекта е осигуряване на подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и развитие на предприемачеството на 200 безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. лица от Северозападен район. Подкрепата за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачеството е един от основните начини за разкриване на устойчиви и качествени работни места. В България този потенциал все още не е напълно оползотворен. Поради това сдружението с изпълнението на проекта ще осигури подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и развитие на предприемачеството, чрез изпълнение на следните дейности: 
- информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност
- предоставяне на обучения на 200 лица от Северозападен район, свързани с предприемачески, управленски и бизнес умения
- предоставяне на консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност
С проекта ще бъде задоволена потребността на голям брой бъдещи предприемачи, които ще стартират собствен бизнес и по този начин да осигурят разкриване на устойчиви работни места чрез самонаемане. 
Основните дейности са свързани с мотивиране и информиране на представителите на целевите групи за включване в проекта, специализирани обучения за предприемачество, както и индивидуални и групови консултации за стартиране на бизнес. В резултат от изпълнение на проекта 200 представители на целевите групи ще преминат обучения, като минимум 25% от тях регистрират фирми и стартират собствен бизнес до 4 седмици след приключване на проекта. Успешната реализация на проекта ще допринесе за  ускоряване на прехода от безработица към заетост в реална икономика, чрез развитие на предприемаческите умения в заети и безработни лица и чрез разработване на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране пред финансовите институции с цел осъществяване на своите бизнес идеи.
Дейности
  • Дейност: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да бъдат запознати потенциалните кандидати с възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Предвижда се организиране на 5 бр. мотивационни кампании - по една във всеки един от 5-те областни градове в Северозападен район – гр.Плевен, Ловеч, Враца, Монтана, Видин веднага след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ и сформиране на екип за управление от страна на сдружението. На мотивационните кампании, освен представители на допустимите целеви групи, ще бъдат поканени и местни и национални медии, представители на публични, бизнес сектори, НПО, държавни и общински институции, местни инициативни групи, образователни институции и др., с оглед по-голяма публичност на значимостта на събитията и възможността за обмен на информация и полезни съвети. По време на самите мотивационни кампании ще бъдат представени ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност, стъпките, които лицата, желаещи да участват следва да преминат и ефекта, който се очаква да имат върху тях дейностите от преминаване на специализирано обучение за предприемачество и последващите консултации. Всяка една от мотивационните кампании ще е с продължителност 4 часа. На тях, освен информиране и мотивиране, ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Методиката за организацията на проекта, предвижда тази дейност, която изисква по-голям административен капацитет и логистика да бъде възложена на външна фирма, за да може човешкия ресурс да се насочи към набиране на представители на целевата група и самите последващи обучения и консултации. Външната организация ще поеме ангажимент за подготовка на прессъобщения, цялостно организиране и провеждане на 5-те мероприятия, включително логистика по наем на зали и оборудване за целите на събитията. 5-те събития ще бъдат последователно организирани, в рамките на един месец. Срокът на изпълнение ще бъде най-късно до 14 проектен месец. За набирането на представителите на целевата група ще бъде сформиран екип на сдружението, който ще включва ръководител, счетоводител и по двама координатори във всеки един от 5-те областни града. При подбора на лицата, ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевите групи ще стартира паралелно с провеждане на 5-те мотивационни кампании, където ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Подборът ще се осъществи както с помощта на Дирекции бюро по труда в 5-те областни града в Северозападен район, така и с техните филиали. Ще се публикуват обяви в Интернет. На база на описаните по-горе методи за набиране на целевите групи, ще се изготви “Списък” на лица, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности. Срок за подбор на целевата група: 14 месеца. , Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 9 113.78
  • Дейност: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) : Целта на дейността е обучаемите лица да получат основни познания и умения в предприемаческата дейност, с оглед стартиране на самостоятелна стопанска дейност.Дейността ще бъде изцяло извършена от екипа на сдружението. За целта, ще се сключат труд. договори с обучители, с които сдружението работи и имат специфичен опит. Обученията ще бъдат с обща продължителност 80 лекторски /учебни часа/- 60 теория и 20 практика. За всяка група ще се използват по един или двама обучители на 4-часов трудов договор и работещи по график. По време на обученията ще бъде изготвено портфолио на всеки участник с включени тестове, примерен бизнес план на обучаемия като разработка на идеята, задавани въпроси по време на обучението, сертификат. За всеки един от участниците в обученията и за обучителите ще бъдат осигурени материали и консумативи, с оглед обезпечаване на обучителния процес. В зависимост от методологията на обучението част от материалите и консумативите могат да включват някои от следните: копирна хартия и тонер, тетрадки, химикали, флумастери, класьори, папки, хартиени бели и цветни кубчета, перфоратор, телбод и телчета, ножици, архивни кутии, лепило; гуми; CD; джобове PVC; скицник за рисуване - спирала; гланцов блок; цветни моливи; маркери за флипчарт, гъба за бяла дъска, линия, индекси, кочани с бланки и формуляри, учебник и свитък-помагало с работни материали по предприемачество и мениджмънт и/или др.. Предварителната подготовката по проекта и създадени контакти от предишни дейности на сдружението, ни позволяват обученията да покрият всички 5 областни града включени в Северозападен район, като за целта ще се наемат обучителни зали. В програмата за обучение по Дейност 2, ще бъдат включени минимум следните модули, подробно описани в раздел 11.1 : - Вие като предприемач; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; - Форми на търговска дейност; - Персонал, правни отговорности и застраховка; - Финансово планиране; - Капитал и видове източници; - Стартиране на бизнеса. Обученията за заети лица ще се провеждат на групи до максимум 10 лица, като за 5-те области ще бъдат обхванати общи 60 заети лица. Обученията за заети лица са 80 часа, разпределени по индикативен график за всяка група, съобразен с тяхната трудова ангажираност. Обученията за безработните и неактивни лица - общия брой обучени лица ще бъде 140 , като обученията ще се провеждат на групи до максимум 10 лица. Обученията за безработни лица са 80 уч. часа разпределени по индикативен график за всяка група. Общо обучени лица: 200, разпределени по групи. По време на обученията ще бъдат използвани следните интерактивни обучителни техники и подходи:Мултимедийни презентации, Демонстрация, Индивидуално упражнение, Практически казуси, Брейнсторминг/Дискусия - техника на „мозъчна атака” и др. Предвидени са разходи за наем на зали - за 1 зала на ден 60 лв., 10 дни х 60 лв - 600 лв на курс на обучение. Общ разход за 30 групи х 600 лв - 18 000 лв , Договорена стойност: 132 332.00 , Отчетена стойност: 100 147.60
  • Дейност: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността е да се подпомогнат обучените по дейност 2 лица, като им се предоставят индивидуални и групови консултации за стартиране на самостоятелна дейност. При реализация на дейност 2, на всеки един от участниците ще се създаде индивидуален профил, които да се използва и при тази дейност и който да включва и индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Той ще се актуализира периодично. В дейност 3 планираме да включим 25% от лицата, обучени по дейност 2, които ще преминат групови и/или индивидуални консултации, както следва: 1. Групови консултации /10 групи по 5 човека/ в рамките на 16 лекторски часа, включващи следните теми: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - Консултации за подготовка и помощ за регистрация на стопанската дейност. Груповите консултации ще стартират преди или след приключване на обученията по дейност 2 като лицата, които проявят интерес ще бъдат пренасочени към участие в консултации по дейност 3. Консултациите ще бъдат проведени и в 5-те области от Северозападен район. За всеки един от участниците в груповите консултации ще бъдат осигурени нужните материали и консумативи. 2. Индивидуални консултации-по 16 лекторски часа за 50 лица Индивидуалните консултации ще включват : - менторство за развитие на бизнеса, консултации по маркетинг, създаване на бизнес контакти и договаряне; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; - консултации за и помощ при кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови ресурси; - счетоводни услуги, юридически услуги, услуги по управление на човешките ресурси и др. приложими. Проявилите интерес към включване в индивидуални консултации лица, ще могат да го направят като заявят интерес преди или след приключване на дейност 2 или по време на груповите консултации по дейност 3. Индивидуалните консултации ще се провеждат в наетите помещения. За индивидуалните и групови консултации ще създадем менторски екип, който ще включва подходящи експерти в зависимост от идеите и потребностите на участниците в дейност 3 Експертите ще бъдат назначени на договори съгласно ЗЗД и договорите със срок в зависимост от ангажираността им и качественото изпълнение на услугата. Разходите за дейност 3 са както следва: Бюджетен ред 3.2., Разходи за материали и консумативи, необходими за осъществяването на дейности 2 и 3, възлизащи на 3000,06лв. за дейност 3 с код 103 Бюджетен ред 3.3.,Разходи за материали и консумативи, необходими за осъществяването на дейности 2 и 3, възлизащи на 13200 лв. за дейност 3 с код 104 Бюджетен ред 4.2., възлизащи на 1720 лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 4.3., възлизащи на 5480 лв. за тази дейност за код 104 Разходът за наемане на лицата по договор съгласно ЗЗД по дейност 3 е заложено в б.р. 5.2. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде за извършване на д-сти 2 и 3 и възлиза на 3 992 лв. за тази дейност за код 103 и в б. р. 5.4. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде за извършване на д-сти 2 и 3, възлизащ на 15 968 лв. за тази дейност за код 104. , Договорена стойност: 30 971.46 , Отчетена стойност: 42 466.55

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЖЕНЕРАЛЕ ПЕТЪР ПЕТРОВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 440.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПОЛИМОНА ООД, Договорена стойност по проекта*: 10 560.00 , Отчетена стойност**: 10 560.00
  • Изпълнител: Емил, Договорена стойност по проекта*: 2 028.80 , Отчетена стойност**: 3 904.64
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "АКТИВНО ОБЩЕСТВО", Договорена стойност по проекта*: 2 880.00 , Отчетена стойност**: 2 180.00
  • Изпълнител: Дилян, Договорена стойност по проекта*: 811.52 , Отчетена стойност**: 811.52
  • Изпълнител: Поля, Договорена стойност по проекта*: 101.44 , Отчетена стойност**: 93.83
  • Изпълнител: ЕТ НАДЕЖДА-МАРИВЕ - ВИОЛЕТА ГАТОВСКА, Договорена стойност по проекта*: 1 680.00 , Отчетена стойност**: 1 680.00
  • Изпълнител: Генади, Договорена стойност по проекта*: 1 217.28 , Отчетена стойност**: 187.66
  • Изпълнител: Валери, Договорена стойност по проекта*: 1 014.40 , Отчетена стойност**: 1 013.94
  • Изпълнител: ВИВАЛ А.И. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: Борислав, Договорена стойност по проекта*: 10 840.00 , Отчетена стойност**: 10 516.00
  • Изпълнител: "ИВАЛ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 124.00 , Отчетена стойност**: 5 064.00
  • Изпълнител: Левъридж консулт ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 980.00 , Отчетена стойност**: 9 113.78
  • Изпълнител: ЕТ "ПЕРЛА-2013 - Галина Любомирова" , Договорена стойност по проекта*: 1 308.00 , Отчетена стойност**: 1 308.00
  • Изпълнител: Людмила, Договорена стойност по проекта*: 1 623.04 , Отчетена стойност**: 1 622.32
  • Изпълнител: Мариела, Договорена стойност по проекта*: 1 825.92 , Отчетена стойност**: 1 825.09
  • Изпълнител: Цветомир, Договорена стойност по проекта*: 811.52 , Отчетена стойност**: 811.52
  • Изпълнител: ИНДУСТРИАЛНА СТОПАНСКА КАМАРА / АСОЦИАЦИЯ, Договорена стойност по проекта*: 1 500.00 , Отчетена стойност**: 1 500.00
  • Изпълнител: "СТАЛИЯ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 080.00 , Отчетена стойност**: 1 080.00
  • Изпълнител: ЕТ РЕНИС - НИКОЛАЙ НАЙДЕНОВ, Договорена стойност по проекта*: 1 680.00 , Отчетена стойност**: 1 680.00
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 608.64 , Отчетена стойност**: 503.05
  • Изпълнител: ОФИС РЕШЕНИЯ БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 19 898.50 , Отчетена стойност**: 32 895.63
  • Изпълнител: ОБЩИНА БРЕГОВО, Договорена стойност по проекта*: 120.00 , Отчетена стойност**: 120.00
  • Изпълнител: КИБЕР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 60.00 , Достигната стойност: 63.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 140.00 , Достигната стойност: 143.00
Индикатор 3 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 54.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 190 633.81 BGN
БФП 190 633.81 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 145 545.73 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN