Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-4.020-0172-C01
Наименование на проекта Устойчиво енергийно обновяване на Читалище „Христо Ботев 1929“ с. Брежани
Бенефициент 000024987 ОБЩИНА СИМИТЛИ
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 28.06.2024
Дата на стартиране 28.06.2024
Дата на приключване 30.06.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли, с.Брежани

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото предложение за изпълнение на инвестиция обхваща извършване на дейности и мерки за енергийно обновяване на сграда културна инфраструктура - Народно читалище „Христо Ботев - 1929г.” - с. Брежани, община Симитли. Инвестиционното предложение е залегнало в Плана за интегрирано развитие на Община Симитли в Мярка 7: Развитие на енергийната ефективност и енергийната сигурност, Дейност 1.7.2 Развитие производството на електроенергия от възобновяеми източници. ИПП е в съответствие с предвижданията на действащия  подробен устройствен план за територията и Общия устройствен план на община Симитли.
С настоящото предложение се предвижда изпълнение на СМР дейности за внедряване на мерки за енергийна ефективност и осигуряване на достъпна среда в сградата на читалището.
С извършените ЕСМ ще се постигне:  енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия  в размер на  94,82%; спестени емисии СО2 70,54 т./г.; понижаване на годишното потребление на първична енергия 205260,83 kWh/г. и клас на енергопотребление "А".
За цялостното изпълнение на ИПП ще се реализират дейности по проектиране, строителен и авторски надзор, СМР дейности, управление и организация, и информация и публичност на инвестицията, дейност по изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията.
Ефективност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на необходимата инвестиция в лева към количеството спестена първична енергия в kWh на годишна база се равнява на 2,81 лв./kWh/г. 
Целесъобразност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на кв. м. РЗП обновена публична инфраструктура към броя на сградите с подобрена публична инфраструктура се равнява на 734,40 кв. м. РЗП/брой сгради.
С реализирането на инвестицията Община Симитли енергийно ще обнови и въведе в експлоатация 1 сграда с обща РЗП 734,40 кв.м., с достигнат клас на енергопотребление "A".
Обща стойност на проектното предложение 1 177 704.54 лв. с ДДС.
Дейности
  • Дейност: Обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт : За целите на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция по процедурата е извършено обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, както и изготвено техническо обследване и технически паспорт на сградата, обект на инвестицията. Обследването за енергийна ефективност е с цел да се установи нивото на потребление на енергия в сградата, да се определят специфичните възможности за намаляването му и да се препоръчат мерки за повишаване на енергийната ефективност за постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и да се достигат нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „В“. Сертифицирането за енергийна ефективност на сградата има за цел удостоверяване на актуалното състояние на потреблението на енергия в сградата, енергийните характеристики и съответствието им със скалата на класовете на енергопотребление. Извършването на обследване за енергийна ефективност е извършено съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба №Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г., а резултатите са отразени в доклад и резюме съгласно чл. 14 и чл. 15 от същата наредба. Обследването включва и проверка за енергийна ефективност на отоплителни инсталации, инсталации за комбинирано отопление и вентилация и климатични инсталации в сгради, и е извършено съгласно разпоредбите на Раздел III от Закон за енергийната ефективност. Резюмето към доклада и Сертификата за енергийни характеристики на сградата са изготвени и оформени съгласно регламентирани образци – Приложение №1 и Приложение №2 на Наредба №. Е-РД-04-2 от 16 декември 2022г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Съставянето на техническия паспорт е с цел установяване експлоатационна годност и характеристики на сградата - носимоспособност (механично съпротивление, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания), безопасност при пожар, хигиена, опазване на здравето и живота на хората, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда, енергийна ефективност (икономия на енергия и топлосъхранение) и дали те отговарят на нормативните изисквания. Паспортът съдържа технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Предварително извършените разходи по тази дейност, ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. , Договорена стойност: 10 254.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на СМР и Внедряване на енергийно ефективни мерки в читалище в с. Брежани. Въвеждането на обекта в експлоатация.: Тази дейност се явява основна по отношение на изпълнение на инвестицията. Община Симитли кандидатства по настоящата процедура с изготвено архитектурно заснемане и окрупнено КСС. За успешното реализиране на инвестицията е необходимо да се възложи подготовка на инвестиционен проект (технически/работен) съгласно ЗУТ с подробно КСС. Част от проектната документация ще е и за СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. След съгласуване на проекта с необходимите институции изготвяне на доклад за съответствие, главният архитект на общината ще издаде разрешение за строеж. Във връзка с изготвеното енергийно и техническо обследване на сградата общината ще предприеме действия по изпълнение на предписаните задължителни мерки за енергийна ефективност с цел постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - клас на енергопотребление „А“. Предписаните мерки за енергийна ефективност се състоят в: ГРУПА В: Мерки за подобряване на енергийните характеристики на ограждащите конструкции и елементи В1 Топлоизоалция стени В2 Топлоизолация покрив В3 Топлоизолация под В4 Подмяна на дограма ГРУПА С: Мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление С6 Аеротермална термопомпа за отопление С7 Енергиен мениджмънт ГРУПА D: Други мерки D13 Фотоволтаична система за собствени нужди D14 Смяна на осветителни тела Предвижда се изграждането на фотоволтаична система с мощност 20 kWp и батерия с разполгаeм капацитет 20 kWh.Системата ще произвежда електроенергия само за собствена консумация. Община Симитли ще предостави съфинансиране като поеме със собствени средства разходите, свързани със: - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. В тази дейност влизат и всички дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества. Съгласно чл. 177 от Закона за устройство на територията: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред органа по ал. 2 или 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда и посочва идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектоваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а., Договорена стойност: 1 079 410.48 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Проектиране и изготвяне на оценка на съответствието. Извършване на строителен и авторски надзор: Дейността включва извършване на: 1.изготвяне на технически/работен проект; 2. Оценка на съответствието на проекта; 3.консултантските услуги за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в сградата на читалище в с. Брежани, Симитли; 4.упражнява авторския надзор. Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2; Комплексният доклад за оценка на съответствието трябва да бъде съставен и подпечатан от консултанта и подписан от управителя на юридическото лице или от едноличния търговец консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката на инвестиционните проекти по съответните части; Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на техническия проект за обекта ;Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; Законосъобразно стартиране на строежа; Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации;Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на СМР; Опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР; Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените СМР; Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за СМР. Дейността ще включва и извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: Точно спазване на изпълнение на проектната разработка; Изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени. Несъгласието ще се изрази със становище вписано в заповедната книга на обекта. Задълженията, които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя ще са: - Да упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя. - Да следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях . - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. - В случай че Изпълнителят е възпрепятстван да изпълнява авторския надзор или доказано системно не го изпълнява своевременно и ефективно той е длъжен да даде писмено съгласие за възлагането му на друг проектант, посочен от него или от Възложителя., Договорена стойност: 64 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Симитли да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност., Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление, информация и публичност на инвестицията: Ще се извърши техническо и финансово управление, отчетност, контрол на инвестицията, като се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост.Ще се осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение,разпределението на отговорностите и задълженията. Кметът на община Симитли организира изпълнението на всички възложени отговорности при спазване на ЗФУКПС, „Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор“ и „Указания за последващи оценки на изпълнението в организациите от публичния сектор“, утвърдени от министъра на финансите, включително управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестицията и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: система за двоен подпис;правила за достъп до активите и информацията;процедури за предварителен контрол за законосъобразност;процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;процедури за последващи оценки на изпълнението;процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;процедури за управление на човешките ресурси;процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика. С оглед гарантиране на целите на организацията и адекватното управление на рисковете за постигането им, общината:Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство,на споразумението с МФ и на одобрената система за управление и контрол(СУК);Кметът като Възложител ще възложи изпълнението на инвестицията. на външна фирма.При необходимост може да се включват и допълнителни експерти с необходимата експертиза. Кметът на общината отговаря за осигуряване на необходимия административен капацитет за изпълнение на инвестицията, като при поискване предоставя информация на МФ и на СНД;КП възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП,и осъществява контрол върху изпълнителите.;КП представя в финансово-технически отчет (ФТО) за изпълнението на инвестицията и информация за наличие на двойно финансиране; Текущо попълват информация в ИСУН;Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията;Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията;КП отговаря за съхранението на документация и разходооправдателни документи; Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021г. за създаване на МВУ,получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране.Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като:- Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.;-Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и читалището;- Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС;-По време на изпълнението на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери;- След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака);- КП ще организира две публични събития, поканени представителите на местната власт, гражданското общество,медиите и други.Ще разпространи прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на:Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването„финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“., Договорена стойност: 17 240.06 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 65.74 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — обновена площ на обществени сгради (подмярка 2), Мерна единица: m2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 734.40 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Понижаване на годишното потребление на първична енергия, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 205 260.83 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — брой на обновените сгради (подмерки 2 и 3), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 177 704.54 BGN
БФП 1 051 643.70 BGN
Собствено финансиране 126 060.84 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.33 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN