Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Родители в заетост“ е насочен към осигуряване на баланс между работа и личен живот на родителите, основен принцип на Европейския стълб на социалните права, който поставя на фокус правото на родителите на гъвкаво работно време и достъп до услуги за полагане на грижи. Чрез реализиране на дейностите по проекта ще се улесни достъпът до пазара на труда за родители, които отглеждат деца чрез осигуряване на предпоставки за запазване на равнището на тяхната трудова и икономическа активност, заетост и доходи, запазване качеството на работната сила и производителност на родителите, посредством превенция на отсъствието им от пазара на труда. Посредством предвидените дейности по проекта, родители на деца на възраст от 0 до 12 г., ще имат възможност да продължат не само своето кариерно развитие, но и същевременно да осигурят сигурна и качествена грижа за децата си. Тези действия ще спомогнат да направят пазара на труда по - достъпен за родителите на малки деца. Проектът осигурява и възможност за трудова активност и улеснява включването на безработни и търсещи работа лица, като същите ще бъдат наети като детегледачи по проекта. В рамките на проекта се предвижда изпълнението на дейности по: 
Подкрепа на родителите и улесняване достъпа им до пазара на труда и кариерното им развитие, чрез дейности за информиране, посредничество и подбор на лицата за включване в процедурата. Организиране на срещи с цел одобрение на лицата от родителите за полагане на грижи за детето/децата им, включително осигуряване на методическа подкрепа във връзка с отглеждането на детето/децата.; Осигуряване на грижа за дете/деца от 0 до 5 г. (вкл.), непосещаващи детски ясли, заведения и предучилищни групи на родители; Осигуряване на грижа за дете/деца от 0 до 12 г. посещаващи детски ясли и заведения, както и училище, на многодетни и/или самотни родители/майки. За целите на проекта, многодетни родители са тези, които имат 3 или повече деца на възраст до 12 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на грижа за дете/деца от 0 до 5 г. (вкл.), непосещаващи детски ясли, заведения и предучилищни групи на родители и осигуряване на грижа за дете/деца от 0 до 12 г., посещаващи детски ясли и заведения, както и училище, на многодетни и/или самотни родители/майки: Целта на дейността е да се окаже подкрепа на родители на дете/деца от 0 до 5 г. (вкл.), непосещаващи детски ясли, заведения и предучилищни групи и на многодетни и/или самотни родители/майки на дете/деца от 0 до 12 г., посещаващи детски ясли и заведения, както и училище. За целите на проекта, многодетни родители са тези, които имат три или повече деца на възраст до 12 г., а самотен родител е лице, което поради вдовство, развод или несключен граждански брак отглежда сам деца до 12-годишна възраст. Посредством изпълнение на дейността ще се позволи връщане на родителя/ите, които полагат грижа за детето/цата в заетост (когато са заети лица) или осигуряване на такава чрез трудово посредничество (за безработни и неактивни родители). По този начин ще се предостави възможност на родителите за по-добро съвместяване на професионалния с личния живот. Същевременно осигуряването на заетост като детегледачи на безработни/неактивни лица ще повиши личностното и професионалното им развитие, мотивация и адаптивност спрямо потребностите на пазара на труда. Реализирането на дейността пряко ще допринесе за повишаване на заетостта в страната, тъй като тя осигурява възможности за трудова активност. По този начин ще се предостави достъп до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни и лица, отдалечени от икономическите центрове и пазара на труда. При осигуряване на грижа за дете/деца от 0 до 5 г. (вкл.) възрастовата граница на децата ще бъде съобразена с изискванията на § 16 от преходни и заключителни разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, като след началото на учебната 2023 - 2024 г. ще се осигурява грижа за дете/деца от 0 до 4 г. (вкл.). Съгласно Условията за кандидатстване по процедурата при изпълнението на проекта не се допуска финансиране на дейности, осъществяващи се на територията на детска градина или училище, както и такива които са част от същинския образователен процес. Наетите безработни лица, които ще полагат грижи за децата не следва да изпълняват дейности по извънкласни и учебни образователни процеси. С цел недопускане на двойно финансиране в рамките на проекта няма да бъдат включени лица участващи в сходни дейности, финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема, произлизаща от националния бюджет, бюджета на Европейския съюз или друга донорска програма. Проверка ще се извършва на ниво представител на целева група. 42 000 000.00 12 327 888.14
Подкрепа на родителите и улесняване достъпа им до пазара на труда и кариерното им развитие, чрез дейности за информиране, посредничество и подбор на лицата за включване в процедурата. Организиране на срещи с цел одобрение на лицата от родителите за полагане на грижи за детето/децата им, включително осигуряване на методическа подкрепа във връзка с отглеждането на детето/децата.: Дейността предвижда да се подпомогнат родители с дете/деца, одобрени за включване в проекта при завръщането на работа или при търсенето и започването на подходяща работа. Безработните родители, след регистрация в Дирекция „Бюро по труда“, получават посреднически услуги от Агенция по заетостта съобразно тяхното образование и квалификация, с цел подпомагане започване на работа. Лицата от целевата група могат да се подпомагат за започване на работа, съобразно потребностите им, посредством професионално ориентиране, психологическо подпомагане и мотивиране за активно поведение на пазара на труда и насочване към конкретен работодател и/или предхождащо заетостта обучение, заявено от работодателя. По настоящата дейност е допустимо всички родители, одобрени за включване в проекта, които не са заети или не са самоосигураващи се лица да бъдат включени в трудово посредничество за срок до 4 месеца. В случай, че и двамата родители са безработни, те задължително се включват в дейности по трудово посредничество и се насочват към работодатели с цел осигуряване на заетост, като през това време за детето/децата се осигурява грижа от детегледач по проекта. В случай, че след изтичането на 4-месечния срок, родителят/ите не са включени в заетост, грижата за детето/децата се прекратява. В случай че след изтичането на 4-месечният срок, родителят/ите са включени в заетост, грижата за детето/децата продължава в срок до 14 месеца. С изпълнението на дейността ще се даде възможност на родителите сами да изберат лицето, което да полага грижи за отглеждане на детето/децата им посредством организиране на срещи между родителите и евентуалните лица, които ще полагат грижи за детето/децата. Предоставянето на възможност за полагане на грижи за детето/децата, ще осигури независимост на родителите по отношение на трудовата им реализация и развитие на професионалната им кариера. Посредством прекия избор на детегледач от страна на родителите се цели максимално съчетаване личностните качества на децата и детегледачите, за да се постигне качествено и хармонично развитие и възпитание на децата. Организирането и провеждането на избора ще се осъществява съгласно принципите и процедурите за провеждане на подбор на подходящи кандидати в съответствие със заявените изисквания към тях, регламентирани в технология за работа на ДБТ. Експертите в ДБТ насочват допустимите за предоставяне на грижи за деца от 0 до 12-годишна възраст безработни/неактивни лица към подалите заявление и одобрени родители. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.