Дейност 1: Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението.
Екипът на проекта ще се състои от шестима членове:
- ръководител на проекта;
- координатор на проекта;
- счетоводител на проекта;
- юрист на проекта;
- инвеститорски контрол;
- технически секретар.
Екипът ще е запознат и ще използва вече използваните в общината процедури за финансово управление и контрол и по този начин ще се даде разумна увереност за спазване на принципите на добро финансово управление на проекта. Дейността на екипа ще гарантира ефикасно и навременно отразяване на всички възможни рискове при изпълнението. Функциите на екипа по организация и управление на проекта включват: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за публичност и информация и съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта.
Община Кюстендил разполага с достатъчен административен капацитет, с който да обезпечи качественото и в срок изпълнение на проекта. Ръководителят на проекта и членовете на екипа за управление ще бъдат служители на общинска администрация, с богат професионален опит.
Проектният екип ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Структура за наблюдение и докладване съгласно клаузите на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата схема и приложенията към него, за упражняването на постоянен мониторинг и контрол по отношение на наетите фирми - изпълнители и по отношение на проектните дейности в тяхната технологична последователност и не на последно място, за информирането на широката общественост за проекта.
|
243 288.00
|
0.00
|
Публичност и визуализация на проекта: През целия период на реализиране на проект „Младежки център Кюстендил – ключов фактор за по-добро бъдеще“ ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел още по-голямо популяризиране на резултатите от него и приноса на Министерство на образованието и науката като Структура за наблюдение и докладване (СНД). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи:
- Целевите групи и преките бенефициенти по проекта;
- Широката общественост;
- Разпространителите на информация.
Изпълнението ще съответства на всички принципи, свързани с осигуряването на информация и публичност при реализирането на проекти, а именно:
- Равнопоставеност - изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло;
- Навременност - всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории;
- Адаптивност - всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват;
- Прозрачност и Партньорство - всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни;
Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение.
Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност:
- Електронни медии;
- Печатни медии;
- Директна комуникация - пресконференции, официални церемонии, разработване на информационни материали;
- Външна реклама - постоянни обяснителни табели.
Предвидените в проекта мерки ще са съобразени и ще спазват Правилата за визуализация и комуникация на Европейската комисия.
|
30 600.00
|
30 480.00
|
Изграждане на Младежки център Кюстендил: За създаването на Младежки център в град Кюстендил се предвижда извършването на следните строително - монтажни работи:
Предвидено е изграждане на нова, свободностояща, нискоетажна сграда – Младежки Център.
Строежът е пета категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 5, буква „а“ от ЗУТ и чл. 10, ал.1, т. 2 от Наредба №1/30.07.2003г. за НВС на МРРБ.
Парцелът, определен за строителство е разположен в близост до централната градска част на град Кюстендил и има лице на няколко улици. Представлява обширна територия, преобладаващо със зелени площи. В имота има няколко съществуващи постройки – бивш Пионерски дом, сграда за Детски център, две сгради за Търговска дейност и една сграда за обществено хранене. Основният автомобилен подход към парцела е от ул. „Граф Игнатиев“. Новопредвидената постройка за Младежки Център е свободностояща, разположена между бившия Пионерски дом и Детския център, почти централно в имота. Съгласно визата, са спазени отстоянията към съседната сграда от изток. Изпълнени са и показателите за устройство и застрояване за зоната.
Западно от новопредвидената постройка преминава канализация ф25см, бетон. Сградата е разположена така, че са осигурени минималните хоризонтални светли разстояния до провода, съгласно изискванията на Наредба №8 от 1999г., обн. в бр. 72 на ДВ., и съгласно предоставените изходни данни за проектиране на ВиК отклонения.
В границите на парцела са осигурени необходимите места за паркиране, съгласно изискванията на чл. 43 от ЗУТ.
Подходът към сградата е от юг, от прилежащата улица. Околното пространство, попадащо в обхвата на проекта, максимално запазва съществуващия характер – облагородяват се прилежащите тревни площи, оформят се нови пешеходни и автомобилни алеи, места за париране на автомобили и велосипеди, площадки за спорт и отдих на открито.
Сградата е двуетажна, без сутерен. Кота ±0,00 е подбрана така, че да отговаря на изискванията на Наредбата за достъпна среда, №РД-02-20-2 от 2021г.
На първи етаж са разположени: входът към Младежкия Център, фоайе със стълбище към втори етаж, Зала за събития, с възможност за събиране на 100 човека, Зала за обучения на 20(+) човека и Зала за срещи / обучения, с капацитет за събиране на 15-20 човека. Етажът разполага и с две административни помещения, Техническо помещение, обслужващи помещения, санитарни помещения за общо ползване, в това число и самостоятелен санитарен възел за хора с увреждания. В удобна близост до фоайето, е ситуиран асансьор за достъп до втори етаж, съгласно изискванията на Наредбата за достъпна среда.
На втори етаж са разположени две административни помещения и 5 броя стаи за настаняване на младежи, с една обща Трапезария към тях. Всяка стая е с капацитет за 3-ма човека, и всяка разполага със самостоятелен санитарен възел. Една от стаите е предвидена да отговаря на изискванията за настаняване на хора с увреждания. Зоната за настаняване е отделена от административната част, посредством врата, с огнеустойчивост ЕІ 60 и клас на самозатваряне С-3. Етажът разполага също с обслужващи помещения (камериерски офис, помещение за чистачка) и общ санитарен възел за ползване от администрацията.
В обемно-пространствено отношение, сградата е решена като композиция от три обема – един двуетажен и два едноетажни – с изчистена правоъгълна форма и плоски покриви.
|
2 515 421.20
|
1 000 800.00
|
Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ: По време на строителството независима компания, ще упражнява консултански услуги със следния обхват:
(1) Изготвя доклад за съответствие на техническите проекти на обектите от проекта;
(2) Извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежите строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите;
(3) Организира законосъобразно започване на строежите;
(4) Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
(5) Подписва всички актове и протоколи съставени по време на строителството, с което ще осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
(6) Издава предписания и заповеди относно изпълнението на строителството с оглед, предотвратяване увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
(7) Уведомява регионалната дирекция за национален строителен контрол, при установяване на нарушаване на техническите правила и нормативи в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
(8) Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на строително-монтажните работи;
(9) Актуализира техническите паспорти след приключване на строително-монтажните работи на съществуващия обект от проект „………………………………….
(10) Издава технически паспорт след приключване на строително-монтажните работи на новоизградения обект;
(11) Окомплектова цялата документация необходима на Община Кюстендил за приемането на обектите на проект ……………… от ДНСК.
След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи:
- окончателен доклад по чл. 168, ал. 6;
- договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
- технически паспорт, документ за собственост /или документи удостоверяващи качеството на възложител на строежа;
- строително разрешение /акт за узаконяване,
- протокол за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролирани нива,
- акт обр. 14 за приемане на конструкцията,
- констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания,
- документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите;
- удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др.
|
51 470.00
|
30 880.80
|
Обзавеждане и оборудване на Младежки център Кюстендил: Закупуване и доставка на обзавеждане и оборудване на Младежки център - Кюстендил -
Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на услугата с оглед задоволяване на потребностите на младите хора. За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Центъра. Оборудването и обзавеждането за МЦ, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност ще бъдат съобразени с основните композиционни и функционални изисквания и ще включват най-общо обзавеждането на следните помещения: 5 спални помещения за по 3 лица. Пространствата ще осигуряват уютна атмосфера на лицата; Санитарни помещения Кухненски бокс (кухня) и трапезария (кът за хранене) - Кухненския бокс (кухня) ще е обзаведен с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори. Обновяването на материалната и техническата база ще спомогне за подобряване на качеството на предоставяните услуги на децата и младежите в новооткрития център и ще улесни работата на персонала при взаимната им работа и дейности.
|
142 732.00
|
0.00
|
Подбор и назначаване на персонал в младежки център Кюстендил: Текущата дейност предвижда подбор и назначаване на следния служителски състав за Младежки център- Кюстендил:
- Управител; 1 Психолог; 1 Социален работник; 1 социален медиатор; 5 Младежки работници; 2 ромски образователни медиатора; Домакин/работник поддръжка; 1 Хигиенист. Персоналът на МЦ ще отговаря за ефективното изпълнение на функциите на младежкия, както следва:
- Управителят ще отговаря за цялостното управление на младежкия център, разпределението на задачите на другите служители, контрола на качеството на тяхната работа, предоставя насоки и инструкции за работа и др.
- Психологът ще организира срещи с млади хора, които се нуждаят от психол. подкрепа и съвети; групи за взаимопомощ, инициативи за споделяне и обсъждане на общи проблеми, търсене на решения и съвети, подкрепа и реинтеграция на младите хора, отпаднали от образователната система, неформални обучения за повишаване на мотивацията и самоувереността на младите хора в риск и от уязвимите групи, определяне на цели за личностно и професионално развитие и др.
- Социалният работник и социалния медиатор ще отговарят за комуникацията и подкрепата на младите хора в риск и от уязвимите групи, младите отпаднали от образов. система. Ще организират дейности, свързани с опознаването и спазването на основните човешки права, демократични ценности, формиране на гражданска позиция и активно участие в обществения живот. Те ще участват в мобилната работа на терен за активното привличане на ученици и млади хора, вкл. от уязвими групи в дейностите на центъра, стимулиране и мотивирането им да участват в инициативи в подкрепа на личностното и общностното развитие, овластяване и активиране на учениците и младите хора Ще организират съвместни обучения и събития в мрежа с други центрове в България и в международен план, с цел обмяна на идеи, опит и добри практики.
- Младежките работници ще отговарят за организирането на различни инициативи, клубове по интереси и спортни събития за младите хора; организиране на регионални/национални инициативи и събития, културни събития за младите хора, комуникация с техните родители и членове на семейството, дискусия по различни въпроси, свързани със здравословния начин на живот, предотвратяване на болести, предавани по полов път, предотвратяване на нежелана ранна бременност, възможности за професионално развитие, предприемачество и стартиране на собствен бизнес и др. Те ще работят мобилно на терен и ще общуват в тясно сътрудничество с младите хора, за да идентифицират техните специфични нужди, интереси и очаквания в с цел идентифициране на средства за постоянно обновяване и подобряване на услугите, предоставяни от младежкия център.
- Ромските образователни медиатори ще отговарят за идентифициране и работа с младите хора от ромското малцинство, участие в организираните неформални обучения, идентифициране на техните специфични нужди и очаквания, комуникацията с тях по различни въпроси, свързани с потребностите от образование, здравословен начин на живот, превенция на сексуално пренесени заболявания, предотвратяване на нежелана ранна бременност, възможности за професионално развитие, реинтеграция на отпаднали от образователната система млади хора и др.
По време на функционирането на МЦ – Кюстендил, екипа ще осъществява активна работа на терен при младите хора за активирането и овластяването им, както и активна работа на терен с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение, особено в ромската общност.
- Хигиенистът ще отговаря за почистването на младежкия център и дворното пространство.
- Домакин/работник поддръжка ще отговаря за поддръжката на помещения, мебели, оборудване и дворно пространство, организацията на доставката на материалите и консумативите, необходими за ефективното функциониране на младежкия център. |
755 377.92
|
0.00
|
Функциониране на Младежки център - Кюстендил - текуща дейност и активна работа на терен: Текущата дейност ще стартира със създаването на Младежкия център и назначаване на персонала - Управител, Психолог, 1 социален работник, 1 социален медиатор, 5 Младежки работници, 2 ромски образователни медиатора, Домакин/работник поддръжка, 1 хигиенист.
Персонала на МЦ ще премине въвеждащо обучение за осъществяване на управлението, организацията, провеждането, отчитането и оценката на предлаганите дейности. МЦ ще работи в тясно сътрудничество с всички заинтересовани страни – бизнес организации, НПО, публични и образователни институции – за предоставяне на качествени услуги и създаване на условия за развитие на младите хора от областта. В МЦ ще се предоставят услуги за личностно развитие, за повишаване на професионалните компетентности, съгласно нуждите на пазара на труда и с фокус върху уязвимите групи. Персонала ще предоставя услуги по медиация между младите и публичните органи, като ще си съдейства с училищата и РУО при реализиране на мерки за превенция на отпадането от образователната система и реинтеграция в нея. Социалният работник и социалния медиатор ще търсят партньорството с местния бизнес с цел да предостави условия на младите хора да отговорят на изискванията на пазара на труда или самите те да развият успешни бизнес начинания. Партньорството ще стимулира представителите на бизнеса да подготвят сами кадри, като провеждат безплатни обучения или стажове и предоставят възможност на младите да се реализират успешно. Дейностите ще се предоставят както в сграда на МЦ, така и чрез мобилна работа в общността. Персонала ще извършва периодичното проучване и анализ на нуждите на целевите групи и ще актуализира дейностите съобразно потребностите на младите хора. Персонала на МЦ ще извършва активна работа на терен с и при младите хора, с представители на уязвимите групи и общности в неравностойно положение, особено в ромската общност за активирането и овластяването им. Дейности в МЦ ще са в координирано сътрудничество с партньори от други центрове и с Националната мрежа на младежките центрове. Работата на персонала ще отговаря на нуждите на уязвимите групи и ще бъде в насока подпомагане при търсене на работа, мерки за подпомагане на участието на младежите в процеса на вземане на решения на местно и национално ниво, възможности за неформално образование на местно ниво, насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или мотивиране за включване в професионално обучение и т.н. Назначения персонал ще насърчава включването на младите хора в организираните в МЦ от Община Кюстендил инициативи, ще ги подкрепя в подготовката и провеждането на неформални обучения на младежи в областите на гражданското образование, лидерски умения, меки умения и други. Специалистите ще работят активно за неформалното обучение и образование за развиване на умения на младежите в насока комуникация, презентиране, финансова грамотност, представяне пред работодатели, справяне със стресови ситуации, критично мислене, емоционална интелигентност, работа в екип, етническа толерантност, инициативност и предприемачество. Ще бъдат представяни лекции свързани с опознаването и спазването на човешките права, демократични ценности, формиране на гражданска позиция и мотивиране за вземане на активно участие в обществения живот. Като основен приоритет ще бъдат младежи и ученици, отпаднали от училище, или такива, които още са в училище, но са изложени на риск от отпадане. С тях ще се работи чрез менторство, консултации, формално и неформално обучение. Младежите ще бъдат включени в организацията и вземане на участие в събития с цел осведоменост, образование и култура. Ще се работи с ученически колективи и организации по училища с цел популяризиране на услугите предлагани от Младежкия център.
|
239 822.00
|
0.00
|
Функциониране на Младежки център - Кюстендил - клубна дейност: В МЦ ще се създадат клубове по интереси, включващи:
- „Арт клуб“-ще се постигне успешна социализация на деца и младежи, в това число уязвими групи и общности в неравностойно положение. Участниците ще създадат нови контакти, ще придобият увереност в собствените си способности и ще погледнат на творческият процес като на нова възможност за развитие. Ще се реализират 10 изложби с изработени арт изделия в МЦ.
- Клуб „Танци” – Дейността на клуба ще доведе до приобщаване на децата и младежите от уязвими групи, посредством развиване на танцови умения, активно участие в дейностите на центъра и изява на организирани събития в общността.
- Клуб „Кулинар”- Децата и младежите ще бъдат обучавани на основни техники за готвене и обработка на продукти, което ще помогне на някои от тях да изберат тази професия. Приготвянето на храна често се използва като терапия и средство за социализация. Ще допринесе младежите да развият интереса си към кулинарното изкуство, да срещнат нови приятели. Ще бъдат организирани 8 кулинарни базари на ключови за града празници, както и 4 кулинарни състезания.
- Клуб „Спорт и туризъм”- участниците в него ще придобият практически умения в сферата на спортните занимания и туризмът. Ще се правят 10 организирани посещения на културни обекти на територията на гр. Кюстендил с цел младите хора да познават по- добре културното наследство на града. Ще бъдат организирани 2 футболни турнира с награди за участниците.
- Клуб „Екология“- участниците в него ще придобият практически умения, насочени към разбирането и осъзнаването на екологичните проблеми, усвояване на знания, ценности и чувство на отговорност за рационалното използване на природните ресурси, както и насърчаване на действия по посока опазване на природата и устойчиво развитие. Младежите ще бъдат активирани да вземат участие в 4 организирани събития по почистване на значими местности и паркове, както и 2 инициативи по засаждане на дръвчета и облагородяване на градинки и паркове.
- Клуб „Фотография“ участниците в него ще придобият знания и умения в областта на фотографията. Младите хора ще имат възможност да работят с професионална техника и да опознаят професията. Ще бъдат организирани 2 изложби и 1 конкурс за най-добър кадър с награди за участниците.
- Клуб „Традиции и обичай“ участниците в него ще придобият знания за начините за отбелязване на местни и национални празници. С цел постигане на интеграционен ефект от изпълнението на проекта, ще участват представители на етнически малцинствени групи, за опознаване на бита, историята, културата на другия, което ще допринесе за изграждане на взаимно уважение и зачитане на другостта. Ще бъдат организирани най-малко 10 празника.
Участието, което ще вземат младежите във всички клубове и мероприятия ще допринесат за тяхната социализация. Активното им участие в общественият живот на града ще допринесе за тяхното самочувствие и самооценка на равноправни млади граждани с изявена гражданска позиция. Участниците в тези курсове, клубове и празници ще имат възможността чрез разнообразие от активности и събития да се ориентират и насочат към определена професия или хоби. Целта е и младежите в риск да се почувстват полезни за себе си и обществото, да получат подкрепа за развитието си, и с помощ от страна на специалисти и новосъздадени приятелства да наваксат пропуските си в образованието и обществения живот.
|
93 070.00
|
0.00
|
Функциониране на Младежки център - Кюстендил - МЛАДЕЖКО ВКЛЮЧВАНЕ И ГРАЖДАНСКА АКТИВНОСТ : Младежки център – Кюстендил /МЦ/ ще предоставя разнообразни дейности и цялостни услуги в помощ на личностното развитие и пригодността за заетост на учениците и младежите на възраст до 29 години. Предоставяните дейности ще отговарят на най-високите стандарти в областта на младежката дейност и ще подпомагат преодоляването на социалната изолация и непригодността за пазара на труда. Дейностите в МЦ ще са ориентирани и към пазара на труда чрез осъществяване на формални или неформални партньорства с местния бизнес. МЦ ще се стреми към постигане на по-висока приложимост към пазара на труда, по-добро качество и по-ясен приобщаващ характер на неформалното образование като основен подход в младежката работа. МЦ ще се базира на модела, предложен от Европейския управителен комитет за младежта, разработващ проект за популяризиране на европейските младежки центрове на Съвета на Европа (СнЕ) като инструменти за определяне на стандарти и примери за най-добри практики за младежката политика.
МЦ ще извършва образователни, квалификационни и граждански инициативи, привлекателни за младежите и младите хора в риск; дейности, свързани с обмена на добри практики и неформалното обучение за младите хора; дейности за реинтеграция на отпадналите от образователната система; услуги за млади хора; прилагане на различни по вид и съобразени по възрастови категории инициативи за обмен на опит, добри практики и квалификационни курсове. Всички дейности, предоставяни от МЦ и цялостната работа, ще бъдат съобразени с нуждите на целевите групи и ще бъдат в съответствие с Национална стратегия за младежта 2021-2030 г и Документа за устойчивост и стратегическо развитие на МЦ. Дейността ще покрие разходите за организиране на дейности по следните направления:
I. МЛАДЕЖКО ВКЛЮЧВАНЕ И ГРАЖДАНСКА АКТИВНОСТ - Направлението цели овластяване и активизиране на учениците и младите хора, както и осигуряване на добро сътрудничество между местните власти, младежките организации и младежи от областта чрез комуникация с общини, областна администрация, представители на различни институции от областта и бизнеса, НПО, ОИЦ и др. заинтересовани страни. Стимулирането на ангажираността, качественото участие и овластяването на младите хора е съществена предпоставка за ефективността и пълноценното изпълнение на политиката за младежта. Осигуряването на качествено участие на младежите на всички нива на вземане на решения - местно, национално и европейско е основополагащо за изграждането на демократичната култура и основни граждански компетентности и следва да бъде активно подкрепяно от държавната политика за младежта. По проекта се предвиждат:
o Провеждане на 4 еднодневни регионални младежки срещи в град Кюстендил. Целта на срещите ще бъде да запознае младежите с гражданските им права и да им покаже как могат да бъдат част от процеса на взимане на решения на местно ниво. В четирите срещи ще вземат участие 400 ученици/ младежи /вкл. представители на уязвими групи и общности в неравностойно положение/ от общини в област Кюстендил.
o Провеждане на двудневен дискусионен семинар, който ще се проведе в гр. Кюстендил с основна цел задълбочаване познанията на младежите по въпросите, свързани с функционирането на държавната власт и провеждането на държавни политики, отговорни институции и правната уредба. В семинара ще вземат участие 100 ученици/ младежи /вкл. представители на уязвими групи и общности в неравностойно положение/ от общини в област Кюстендил.
o Провеждане на двудневен дискусионен семинар, който ще се проведе в гр. Кюстендил с основна цел задълбочаване познанията на младежите по въпросите, свързани с функционирането на местните власти, провеждането на местни политики, отговорни звена и институции и правната уредба. В семинара ще вземат участие 100 ученици/ младежи /вкл. представители на уязвими групи и общности в неравностойно положение/ от общини в област Кюстендил.
|
42 000.00
|
0.00
|
Функциониране на Младежки център - Кюстендил - МЛАДЕЖКО НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ : МЦ ще извършва образователни, квалификационни и граждански инициативи, привлекателни за младежите и младите хора в риск; дейности, свързани с обмена на добри практики и неформалното обучение за младите хора; дейности за реинтеграция на отпадналите от образователната система; услуги за млади хора; прилагане на различни по вид и съобразени по възрастови категории инициативи за обмен на опит, добри практики и квалификационни курсове. Всички дейности, предоставяни от МЦ и цялостната работа, ще бъдат съобразени с нуждите на целевите групи и ще бъдат в съответствие с Национална стратегия за младежта 2021-2030 г и Документа за устойчивост и стратегическо развитие на МЦ. Дейността ще покрие разходите за организиране на дейности по следните направления:
II. МЛАДЕЖКО НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ – Направлението цели подпомагане на формалното образование чрез подкрепа и развитие на личностния потенциал на учениците и младежите от целевите групи. МЦ ще работи за усъвършенстване и себеутвърждаване на младите хора, за да бъдат конкурентоспособни и успешни в съвременния свят на непрестанни промени, както и за изграждане на широк набор от знания и умения, да бъдат инициативни, предприемчиви и уверени в собствените сили. Служители от МЦ ще осигурят методическа, морална и институционална подкрепа и подпомагане на учениците/младежите с цел по-ефективно изпълнение на заложените инициативи/ дейности. Инициативите/ дейностите, които ще планира МЦ са:
- Провеждане на четири психологически тренинга за ученици/ младежи на възраст 13 – 29 години, свързани със справяне със стресови ситуации, критично мислене, емоционална интелигентност, лидерски умения, работа в екип, опознаване на многообразието и етническата толерантност, инициативност и предприемачество. При изпълнението, обучаваните лица в тренингите ще бъдат разпределени по възрастови категории, като тренингите ще бъдат посетени от общо 40 лица /4 тренинга по 10 лица/ - общо 1 600,00 лв.
- Провеждане на два тренинга с общо 20 участници – по 10 участници в 1 брой тренинг - общо 800,00 лв.
В първия вид тренинг /психологически тренинга за ученици/ младежи на възраст 13 – 29 години, свързани със справяне със стресови ситуации, критично мислене/ ще участват общо 40 лица /10 участници в 1 брой тренинг/
Във втория вид тренинг ще участват общо 20 лица – по 10 участници в 1 брой тренинг.
|
2 400.00
|
0.00
|
Функциониране на Младежки център - Кюстендил - КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ И КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ: Младежки център – Кюстендил /МЦ/ ще предоставя разнообразни дейности и цялостни услуги в помощ на личностното развитие и пригодността за заетост на учениците и младежите на възраст до 29 години. Предоставяните дейности ще отговарят на най-високите стандарти в областта на младежката дейност и ще подпомагат преодоляването на социалната изолация и непригодността за пазара на труда. Дейностите в МЦ ще са ориентирани и към пазара на труда чрез осъществяване на формални или неформални партньорства с местния бизнес.
III. КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ И КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ – Направлението включва организиране на обучения, свързани с кариерното развитие по различни теми, сътрудничество с представителите на местния бизнес във връзка с професионалната ориентация и подготовка на младите хора, както и с цел повишаване на мотивацията им за търсене на възможности за реализация на местно ниво. По проекта се предвиждат следните дейности:
1. Организиране и провеждане на езиков курс по английски език за ученици/младежи за нива - базово ниво, А1, А2 и Б1, които ще бъдат преминати от 45 участници. Курсът ще бъде посетен от ученици и младежи, разделени по възрастова категория и базисно ниво. При успешно приключване на курса, участниците ще получат сертификати.
2. Организиране и провеждане на курс по компютърна грамотност за ученици/младежи. Курсът ще бъде посетен от 300 ученици и младежи, разделени по възрастова категория и базисно ниво, както и в зависимост от степента на компютърна грамотност и личностни интереси. При успешно приключване на курса, участниците ще получат сертификати.
3. Организиране и провеждане на обучение „Готови за пазара на труда“ - в обучението ще се включат 200 младежи, 10 обучения * 20 лица.
|
112 000.00
|
0.00
|
Сътрудничество, обмяна на опит и добри практики : Глобализацията на икономиката и културата, растящата мобилност на хората, навлизането на информационните технологии в ежедневието и труда са предизвикателство, което поставя важни задачи пред образователната система на всяка страна. В същото време има сериозни проблеми с демографски срив, етническата толерантност, насилието сред децата, безработицата – особено сред младежта, промяната на нравствените ценности и ролята на семейството. Надеждите на обществото и особено на младежите за по-достоен и по-обезпечен живот са свързани с образованието, което се разглежда като основен инструмент за развитието на човечеството. Качественото образование е най-сериозната инвестиция в бъдещото развитие на община Кюстендил. Както в ЕС, така и в България, основният процент от младежите, които не учат, не работят и не се обучават, са с основно или по-ниско образование, което ги поставя в рискова категория за бъдеща бедност. Подобни данни още веднъж показват необходимостта от специален фокус върху уязвимите групи чрез приобщаващо образование и намаляване дела на отпаднали ученици.
Дейностите по реализирането на целите и мерките по настоящия проект изискват изграждането на много добър административен капацитет от страна на общинска администрация Кюстендил в областта на образованието, квалификацията и личностните качества на децата и младежите, като фактор за формирането на цялостната завършена възрастна личност. С изпълнението на дейността се цели създаване на неформални партньорства и координирано сътрудничество с партньори от други центрове и с Националната мрежа на младежките центрове.
Основна цел на дейността е обмяна на опит и добри практики чрез реализиране на съвместни дейности в областта на работата с млади хора, гражданското общество, културата, спорта, младежки дейности и политики, свързани изграждането на единен стандарт на младежка работа.
Осъществяването на сътрудничество за обмен на добри практики и инициативи е ключова дейност в настоящето проектно предложение. Дейността ще се реализира от представители на Младежки център - Кюстендил, които ще посетят създадени и функциониращи 2 Младежки центъра в страната, както и 1 в чужбина за споделяне на добри практики и обмяна на опит.
Освен това ще създадат трайно сътрудничество с Националната мрежа на младежките центрове, към които центрове се присъединяват новоизграждащите се по програма “Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи” младежки центрове в градовете Перник, Бургас, Монтана и Габрово. По време на изпълнението на дейността, персонала от МЦ Кюстендил ще посети 2 младежки центъра в страната /Пловдив, Стара Загора /, както и 1 в чужбина /Европейски младежки център - Будапеща/, както и ще ни гостуват от други младежки центрове. Целта на посещенията е чрез съвместни посещения и инициативи да се постигнат стратегически приоритети и цели чрез проучване и разработване на политики в областта на младежките дейности и реализиране на инициативи, насочени към подпомагане на младите хора, особено тези от уязвими групи, за развиване на техните качества и умения.
В допълнение, младите хора ще развиват капацитет като използват целия спектър от обществени възможности за физическо, емоционално и социално развитие, образование и здраве, базирани на техните отговорности, права, индивидуалност, безопасност, потребности и интереси. Младите хора ще бъдат подготвени да постигат пълния си потенциал като граждани. Те трябва да бъдат уважавани членове на обществото, чиито постижения и принос се оценяват по достойнство, което означава обществото да приеме младежите положително, а не като уязвим проблем за разрешаване.
|
33 994.17
|
0.00
|
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки.
Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Дейността включва подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за:
1) Изпълнение на строително - монтажни работи за обект "Младежки център Кюстендил – ключов фактор за по-добро бъдеще ";
2) Закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане;
3) Изпълнение на дейности за публичност и визуализация;
4) Упражняване на консултантски услуги по реда на чл. 166 от ЗУТ и въвеждане на обекта в експлоатация;
5) Упражняване на авторски надзор
6) Дейности за обучения на Младежки център – обучения, семинари и т.н.
7) Закупуване на канцеларски и хигиенни материали и т.н.
Решението за възлагане на обществените поръчки и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юриста по проекта.
|
0.00
|
0.00
|