Патронажна грижа: Патронажна грижа в Община Ловеч ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 146 потребители на Патронажната услуга е в размер на 294 336.00 лв. за 12 месеца, като 224 956.80 лв. са предвидени разходи за персонала и 69 379.20 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра.
Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания-Компонент 3“ и по процедура BG05M9OP001-2.103 - Компонент 4. С цел осигуряване на непрекъсваемост на услугата в Община Ловеч ще се включат потребителите на патронажна грижа по Компонент 4, както и ще се извърши подбор на нови кандидат - потребители в хода на изпълнение на проекта.
„Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел „Здравеопазване, социални и младежки дейности и спорт“ в Община Ловеч.
„Патронажната грижа“ ще осигури продължаване на подкрепата по осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домовете на минимум 146 лица с увреждания и лица в риск, които са най-застрашени от Коронавируса. Териториално ще бъдат обхванати гр. Ловеч и малки населени места от общината. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден.
„Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19.
Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: 21 бр. социални асистенти (16 лица на 8 часов работен ден и 5 лица на 4 часов работен ден), 1 шофьор на 8 часа, 5 бр. мед. сестри на 4 часа, 1 бр. сътрудник "Социални дейности" на 4 часа и 1 психолог на граждански договор. Сътрудник СД ще извършва цялостна координация по предоставяне на услугата, в т.ч. ще осъществява прием на заявления, ще изготвя индивидуални оценки, графици, и тн.
За реализация на проектната дейност общината ще ползва превозното средство, закупено по Проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Ловеч", което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри.
Проектната дейност се осъществява по разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. |
0.00
|
200 659.93
|
Превенция на COVID - 19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи с извършване на следните дейности: осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, ДДД за COVID-19; осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 533 932.86 лв., в т.ч. 408 077.26 лв. разходи за персонал и 125 855.60 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. В Община Ловеч се предоставят 17 социални услуги - ДДД, от които 9 са възложени за управление на външни доставчици: 2 Дневни центъра; ЦСРИ; ЦОП; 6 ЦНСТ; 4 ЗЖ; НЖ; Дом за пълнолетни лица с физически увреждания, ДСХ „Върбовка”. Общата численост на персонала е 177 щ.бр. Индикативният капацитет на услугите е 322 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Изпълнението дейността е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в СУ. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето, както на потребителите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги.Община Ловеч идентифицира необходимост от назначаване на помощен персонал, тъй като към момента, служителите в СУ работят при изключително натоварване с вменени допълнителни задължения за изпълнение на мерките по превенция разпространението на COVID-19. Така ще се осигури контрол и координация на човекопотока съобразно изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазване на необходимата дистанция. По този начин, в максимална степен ще се опази здравето на служителите и потребителите. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на коронавирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19.Предвиждаме да назначим в 17-те социални услуги на основен трудов договор помощен персонал от 28 лица, и 7 лица на втори трудов договор /само във възложените на НПО услуги/. Помощният персонал ще се състои от 29 бр. санитари (от които - 23 лица на 8 ч и 6 лица на 4 ч.) и 6 бр. изпълнители (5 лица на 8 ч и 1 лице на 4 ч). Санитарите ще извършват дезинфекция и почистване на помещенията. Изпълнителите ще се грижат за доставката на дезинфектанти и почистващи материали, ще отговарят за пропускателния режим в сградата и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка.Разходите за възнаграждения са планирани на база ОМВ в размер на 750.00 лв. и осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца-общо разходи 352 418.22 лв. Планират се допълнителни средства за възнаграждения на служителите в СУ, предоставени от Община Ловеч под формата на извънреден труд 55 659.04 лв. Предвижда се социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Ловеч да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. В тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника в социалните услуги. |
0.00
|
334 408.82
|