С реализиране на настоящото проектно предложение ще се разширят възможностите в Община Девин за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Предвиждаме минимум 76 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижи в Община Девин да получат мобилни интегрирани здравно-социални услуги; психологическа подкрепа; подкрепа при заявяване и получаване на административни и битови услуги; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост и др. По проекта ще бъдат назначени диспечер; специалист "Здравни грижи"; психолог и минимум 30 лица на длъжност "Домашен помощник". За да получат ползвателите качествени услуги, на назначените лица ще бъде осигурено обучение и супервизия.
Общата цел на проектното предложение е да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижи в Община Девин.
Специфичните цели на проектното предложение са:
- повишаване качеството на живот, насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на лицата с увреждания и възрастните хора, зависими от грижи в Община Девин
- лицата с увреждания и възрастните хора, зависими от грижи в Община Девин да получат навременна и професионална подкрепа в зависимост от техните индивидуални потребности.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома в Община Девин: Дейността се състои от следните под дейности:
1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Целта на дейността е да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижи в Община Девин.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Обявяване на прием на заявления от кандидатите за потребители и кандидатите за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги( 1 диспечер, 2 специалисти по "Здравни грижи" - медицинска сестра/фелдшер/; 1 психолог и мин 30 домашни помощници)- Чрез обява ще се определи редът и начинът на прием на документи, изискванията, на които трябва да отговарят; документи, необходими при подаване на заявленията за участие и срок за подаване на документи.
2. Подбор на персонал за предоставяне на услугите - ще бъде сформирана комисия, която да извърши подбор на кандидатите. За Кандидатите за заемане на позициите специалист по "Здравни грижи" ,диспечер, и психолог се предвижда да се проведе интервю, а за позицията Домашен помощник ще се проведе първоначален подбор по документи, а за включването им в проекта водещо ще бъде желанието на потребителя.
3. Извършване на индивидуална оценка на потребностите на кандидатите за потребители - оценките ще бъдат извършени от служители на община Девин.
4. Извършване на подбор на потребителите - Подбора ще се извърши от комисия на база изготвената индивидуална оценка, заложените индикатори и териториален обхват на предоставяните услуги по проекта.
5. Предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги- Услугата ще се предоставя в рамките на 20 месеца, като се предвижда да стартира през трети проектен месец. Ще бъдат обхванати минимум 76 потребителя. Услугите ще се предоставят от: диспечер, специалисти "Здравни грижи" , психолог, и минимум 30 лица на длъжност Домашен помощник. Ще бъдат предоставяни интегрирани здравно-социални услуги на потребителите, чрез назначените двама специалисти по "Здравни грижи" и домашни помощници. Назначеният психолог ще оказва психологическа подкрепа. Специалисти "Здравни грижи" и психолога ще предоставят на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания и ще ги насочват към консултация със специалисти при необходимост. Диспечерът ще отговаря за цялостната организация и координация на услугите. Ще бъде посочен телефон, на който ще се бъде заявявана необходимост от административни услуги и закупуване и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост .
С потребителите на услугите ще бъдат сключени договори. Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове, които са определени за ползване на услугите.
6. Назначените лица, ще преминат въвеждащо обучение. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото. Предвидено е текущо провеждане на надграждащи обучения на наетите лица.
На назначения персонал ще бъде проведена индивидуална и/или групова супервизия през време на предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги.
683 223.48
241 975.95
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN