Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Изграждане на нови социални жилища в град Смолян" цели осигуряване на съвременни жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение. С изграждането на този тип жилища ще се осигури пространствена интеграция на представителите на маргинализираните общности като цяло и  подпомогне справянето с тяхната сегрегация, изолация и изключване. 
Предвижда се изграждане на 5 етажна жилищна сграда, включваща 35 броя социални жилища, със следното разпределение:
•	Жилище тип 1 - едностайни – 11 броя;
•	Жилище тип 2 – двустайни  – 6 броя;
•	Жилище тип  3 – тристайни  – 11 броя;
•	Жилище тип 4 – четиристайни – 4 броя;
•	Жилище за хора с увреждания – 3 броя.
Избраното мястото за изграждане на социалните жилища е в един от най-оживените жилищни комплекси в зоната с преобладаващ социален характер на града и с осигурен достъп до образователна и социална инфраструктура (училище, детска градина, болница, социални услуги и др). Новопостроената сграда ще бъде водоснабдена с питейна вода от водопроводната мрежа на гр. Смолян, канализирана  и електрозахранена съгласно инвестиционните проекти, предвиждат се също мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда за хора с двигателни проблеми или други увреждания - осигуряване на подходи, рампи и др., а три от жилищата са специално проектирани за хора с увреждания. Сградата ще бъде в хармонично единство с околната среда, а също така ще бъде изградено място за отдих и детска площадка. Предвидена е и система за БГВ /битово горещо водоснабдяване/ с бойлер със серпентини, използващ слънчева енергия (слънчеви колектори), както и видеонаблюдение. Всяко жилище ще бъде обзаведено и оборудвано за осигуряване на основни битови условия за живот на настанените в социалните жилища. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и отчитане на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ за целите на изпълнението, управлението и отчитането на проекта ще бъда сформиран експертен екип, състоящ се от Ръководител, Технически координатор, Счетоводител, Юрист и Координатор СМР. Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията със всички заинтересовани страни, включително и УО на ОПРР. Тази дейност е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури: - точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи; - пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта; - възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения; - механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението Отговорностите и задълженията на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. 15 730.00 0.00
Подготовка на документации за провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители за изпълнение на проектните дейности. : Съгласно предвидените дейности ще бъдат изготвени документации за провеждане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП за избор на изпълнител на строително-монтажни работи, строителен надзор, авторски надзор, доставка на обзавеждане и оборудване, дейности по информация и публичност, независим финансов одит. Всеки комплект документация за провеждането на процедура за възлагане на обществена поръчка ще съдържа приложимите указания и образци, общо описание на предмета на процедурата, подробни технически спецификации, проект на договор, методика за оценка и др. съгласно разпоредбите на ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на строителни и монтажни работи: Дейността предвижда изграждане на нови социални жилища в град Смолян за осигуряване на съвременни жилища за настаняване на уязвими групи от населението и други групи в неравностойно положение. Жилищната сграда ще се разполага в УПИ ХХХ – 540 – за социални жилища, кв. 221 по плана на гр. Смолян в жилищната зона на града. Предвижда се изграждане на 5 етажна жилищна сграда, включваща 35 броя социални жилища, със следното разпределение: • Жилище тип 1 - едностайни – 11 броя; • Жилище тип 2 – двустайни – 6 броя; • Жилище тип 3 – тристайни – 11 броя; • Жилище тип 4 – четиристайни – 4 броя; • Жилище за хора с увреждания – 3 броя. Сградата ще бъде в хармонично единство с околната среда, а също така ще бъде изградено място за отдих и детска площадка. Предвидена е и система за БГВ /битово горещо водоснабдяване/ с бойлер със серпентини, използващ слънчева енергия (слънчеви колектори). Жилищната сграда се разполага в УПИ ХХХ – 540 – за социални жилища, кв. 221 по плана на гр. Смолян в жилищната зона на града. Съгласно предвижданията на ПУП-ПРЗ УПИ ХХХ – 540 се оформя в жилищна зона със средноетажно застрояване. Тя ще се впише хармонично в околната урбанизирана среда. Избрано е рационално и просто функционално решение, с един коридор и жилища, които са ориентирани в посока изток, запад и юг с едно централно стълбище. По този начин са съкратени до минимум обслужващите площи към жилищата. От изток, където е по-благоприятното изложение се предвижда изграждането на детска площадка и места за отдих. Проектът се основава на принципите на добрата практика и отговаря най-задълбочено на изискванията за дълготрайност, ефективност, атрактивност, гъвкавост и комфорт. На южния скат на покрива ще се монтират 8 броя соларни панели за топла вода. 3 202 462.48 652 271.30
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на социалните жилища: Дейността предвижда доставка и монтаж на необходимото обзавеждане и оборудване за всяко жилище, с цел осигуряване на основни битови условия и включва: - обзавеждане - легла, гардероби, шкафове, трапезни маси и столове, кухненски шкафове и др. - оборудване - хладилник, готварска печка, пароуловител и пералня. 113 020.00 0.00
Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строителните и монтажни дейности: Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проекта строителни и монтажни работи. В изпълнение на нормативно регламентираните си функции съгласно чл. 168, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съгласно условията на сключения договор, строителният надзор ще следи за: - Законосъобразното изпълнение на строителните работи; - Пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията към строежите съгласно ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. 20 800.00 0.00
Упражняване на авторски надзор при изпълнение на строителните и монтажни дейности: Извършването на авторки надзор при изпълнение на предвидените по проект строително-монтажни работи е нормативно изискване съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Авторският надзор ще гарантира спазването на одобрените инвестиционни проекти при реализацията на строителните работи, което ще допринесе за качеството на крайните резултати. 8 200.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: След извършването на всички СМР по проекта предстои изготвянето на окончателен доклад от фирмата изпълнител на строителния надзор, като ще се отчетат съответствието на строително-монтажните работи съгласно ЗУТ, Наредба No 6 от 26.11.2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии и др. подзаконови нормативни документи. Изпълнителят на строителния надзор ще изготви необходимите документи, които ще бъдат входирани в Община Смолян за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждането на обекта в експлоатация ще се изготви и геодезическо заснемане, за целите на отразяване промените в кадастъра на града съгласно чл. 54 от ЗКИР. При приключване на обекта ще се извършват присъединяване на ново/допълнително захранване (ВиК/Ел) и ще се заплащат такси в съответните дружества, в случай че са необходими. 1 600.00 0.00
Дейности по информация и комуникация по проекта: В рамките на проекта са предвидени разнообразни мерки по осигуряване на информация относно подкрепата на Европейските фондове за изпълнението на проекта, и в частност за популяризиране на ролята на полученото безвъзмездно финансиране от ЕФРР чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейностите за информация и комуникация по проекта ще бъдат изпълнявани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г. Предвидени дейности: 1. Организиране и провеждане на публични събития: 1.1. Встъпителна пресконференция - след стартирането на проекта в сградата на Община Смолян ще се проведе встъпителна пресконференция за представяне на предвидените дейности, очакваните резултати, както и обща информация за ОПРР 2014-2020 и процедурата за безвъзмездна финансова помощ. 1.2. Заключителна пресконференция - след приключване на проектните дейности в сградата на Община Смолян ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на изпълнените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта и финансирането от ОПРР 2014-2020. 2.Организиране и провеждане на официални церемонии: 2.1. Церемония „Първа копка“ - При стартирането на строителните дейности на мястото, където ще се изграждат новите социални жилища, ще се проведе официална церемония „Първа копка“ за представяне на предвидените строителни дейности и очакваните резултати. 2.2. Церемония „Откриване на обект“ - След приключване на строителните дейности на място на обекта ще се проведе официална церемония „Откриване на обект“ за представяне на изпълнените строителни дейности и постигнатите резултати. 3.Осигуряване на информация на място на обектите на интервенция: 3.1. Изработване и монтаж на временен билборд - 1 бр. - преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране изпълнението на строителните дейности, на подходящо място на или в близост до строителната площадка на обекта на интервенция ще се монтира временен билборд. 3.2. Изработване и монтаж на постоянна обяснителна табела - 1 бр. - След приключване строителните дейности и демонтиране на билборда, на подходящо място на или в близост до новопостроената жилищна сграда ще се монтира постоянна обяснителна табела. 4.Изработване и отпечатване на плакати за информиране на обществеността за провеждане на публични събития и официални церемонии - общо 40 бр. - следва да се изработят и отпечатат пред встъпителната пресконференция и официалната церемония „Първа копка“. 5.ПР публикации в регионални медии. 6.Изготвяне на печатни информационни материали за информиране на обществеността за постигнатите резултати и приноса на ЕС. 7. При изготвянето на всички документи по проекта ще се използват необходимите реквизити за популяризиране подкрепата на ОПРР 2014-2020 и ЕФРР. 4 880.00 0.00
Независим финансов одит по проекта: Дейността е свързана с провеждането на текущ и финален финансов одит на проекта и изразяване на мнение относно законосъобразността на извършените разходи и тяхното осчетоводяване в счетоводната система на Бенефициента /доклад за фактически констатации/. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или фирма за одит. Извършването на независим одит на проекта от регистриран експерт-счетоводител е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване. Освен това изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовите отчети на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качественото и финансово отговорно управление на проекта. 2 500.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.