Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще доведе до изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите правила на НФМ 2014-2021 и националното законодателство. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация , наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта.
Дейностите по управление на проекта ще гарантират:
- съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на екпертите от екипа на проекта и подизпълнителите;
- спазване на времевия график;
- изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност;
- своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване;
- изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите;
- спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности правила на НФМ 2014-2021 и националното законодателство;
- правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите, подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети и др;
Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетен ред 1.1 за възнаграждение на ръководител на проекта и счетоводител на проекта |
85 266.25
|
33 583.81
|
Разработване на задълбочен анализ/оценка на ситуацията на ромското население и по-конкретно по отношение на въпросите, свързани с миграцията и по-успешното справяне с проблемите в областта: Непознаването на институционалното устройство на българската държава, наказателното и наказателно-процесуалното право, административно-наказателните процедури относими към въпросите на убежище и миграция, водят до съществени рискове от административни нарушения или криминални деяния при извършване на дейности, свързани с лицата, търсещи убежище и мигрантите. Особено значими са тези рискове сред ромската общност в България, която се характеризира с по-ниско образователно ниво, по-ниска правна култура, по-висока безработица, липса или ниски доходи спрямо средните за страната. Това са все фактори, които в съвкупността си, създават сегрегирани и маргинализирани махали, изложени на крайна бедност, дискриминация, ограничен достъп до услуги, липса на сигурност и висока престъпност, стимулиращи предприемането на високорискови начинания и закононарушения.
Настоящата дейност, а именно извършване на оценка на запознатостта на ромското население с въпросите в сферата на миграцията, ще осигури информация за познанията по теми, свързани с търсещите убежище и мигранти в България. Оценката на ситуацията ще се базира на срещи, разговори и интервюта на терен в ромски общности относно знанията и нагласите на изследваните лица при контакти с мигранти в България и легална миграция в страни от ЕС и ЕИП. Екипът от експерти на МОМ, работещи по проекта, ще подкрепи избрания подизпълнител(и) при подготовката на изследването: подготовка и пилотиране на методология и въпросник, обучение на интервюисти-ресурсни лица в общността, вкл. запознаване с терминология и общ понятиен апарат на миграционна тематика, теренната работа, както и при анализа и обобщението на резултатите от изследването.
На базата на изготвения анализ ще се идентифицират най-подходящите мерки за адресиране на идентифицираните проблеми с оглед повишаване на осведомеността на целевата група в областта на миграцията и убежището.
Анализът също така ще очертае съществуващото ниво на познания относно правата и задълженията на българските граждани при миграция в други страни от ЕС и ЕИП с оглед набелязване впоследствие на теми, по които е необходимо да се повиши нивото на познание сред представителите на целевата група относно техните права и задължения в други държави от ЕС и ЕИП, включително но не само във връзка с право на труд, престой, достъп до здравни услуги, достъп до образование, административно правни услуги, санкции при нарушения за законодателството и т.н.
Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетен ред 7.1 за Извършване на интервюта на терен в ромските общности и осигуряване на данни и разработване на цялостен анализ / оценка на положението на ромското население по отношение на въпросите, свързани с миграцията. Посочената стойност е предвидена в поръчка "Извършване на интервюта на терен в ромските общности за осигуряване на данни и разработване на цялостен анализ / оценка на ситуацията на ромското население по отношение на въпросите, свързани с миграцията" от раздел 10 "План за външно възлагане" |
39 116.00
|
170 662.08
|
Организиране на кампании за повишаване на осведомеността сред ромските общности по правните аспекти, права и отговорности на търсещите убежище и на миграните без документи в България: С изпълнението на тази дейност ще се постигне подобряване на информираността на представители на ромската общност в България относно правата и задълженията на граждани на трети страни, които пребивават незаконно в Република България или са лица, търсещи убежище както и рисковете от извършване на нарушения на законодателството, при оказване на нерегламентирани действия в полза или спрямо такива граждани на трети страни.
Информирането на представители на ромските общности по тематики, свързани с проблемите на убежището и миграцията ще бъде основната услуга, която МОМ с подкрепата на подизпълнител(и) на терен сред общността ще предоставя в рамките на кампаниите за повишаване на информираността. Екип от експерти на МОМ и подизпълнителя ще изберат въз основа на резултатите от дълбочинния анализ/оценка и Комуникационната стратегия разнообразни информационни канали за целите на кампаниите като ще подготви и пилотира различни информационни материали според нуждите на специфичните целеви групи.
В зависимост от резултатите от изследването, кампаниите ще бъдат подкрепени от плакати, стикери, кратки видео клипове, организиране на социален театър, разказване на истории, пилотиране на метода за работа в общност – photovoice, и др. Ще бъде пилотирана и фейсбук кампания с цел достигане на информацията до повече хора, споделяне на ценен опит и разпространение на резултатите от проекта. За целите на работата на терен, подизпълнителят ще ангажира хора от общността - ресурсни лица, които ще имат функцията на връзката - медиатори при предаване на информацията до целевата група по интересен и интерактивен начин.
Информацията за правните аспекти, свързани с убежище и миграция ще бъде изчерпателна, подготвена от специалистите на МОМ, адаптирана спрямо очакваната аудитория. Въз основа на оценката ще се вземат под внимание нуждите по възраст, пол, населено място, език и др. на целевата група, с оглед улесняване на възприемането на правата, отговорностите и последствия при нарушаване на закона, както за мигрантите така и за български граждани, участвали в подобни дейности. Всички материали и подходи ще бъдат тествани с хора, принадлежащи към целевата група с цел гарантиране тяхната адекватност, разбираемост и полезност.
Стойността на разходите за дейността обхваща средствата по бюджетни редове:
1.2 - Главен експерт изследователска и оперативна дейност - Мария Самуилова и Експерт оперативна дейност - Теодора Николова ;
7.2 за Разработване на Комуникационна стратегия за провеждане на информационни кампании . Aналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане"
8.3. Oсъществяване на симултанен превод при работни срещи и/или конференции - част от средствата . Посочената стойност е част от бюджета на аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане"
6.2. Наем зала за откриващо събитие, закриващо събитие, конференция и обучение - част от средствата.
7.7. Логистика при провеждане на подготвителен семинар за провеждане на инфорнационни кампании. Aналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане"
7.6. Дизайн и изработване на информационни материали . Посочената стойност е предвидена в аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане"
7.5. Подкрепа за провеждане на информационни кампании в ромските общности. Посочената стойност е предвидена в аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане"
7.8. Модератор на интернет и социални мрежи – 19 200,00лв. Посочената стойност е предвидена в аналогична поръчка в раздел 10 "План за външно възлагане"
2.1. Дневни и квартирни .
2.2. Пътни разходи. Посочената стойност е част от бюджета на поръчка Закупуване на гориво за транспорт със служебни автомобили на МОМ в раздел 10 "План за външно възлагане"
9.6. Разходи за гориво за пътувания на територията на гр.София. Посочената стойност е част от бюджета на поръчка "Закупуване на гориво за транспорт със служебни автомобили на МОМ" в раздел 10 "План за външно възлагане" |
330 003.72
|
0.00
|
Организиране на информационни сесии, дискусии, семинари и други събития за повишаване на осведомеността по правните въпроси, свързани с работа в Европа и ЕИП, риск и защита от експлоатация, включително риск от трафик с цел трудова експлоатация, условия за престой и работа в ЕС и ЕИП, достъп до социални и здравни услуги в ЕС и ЕИП: С изпълнението на тази дейност ще се постигне подобряване на информираността на представители на ромската общност в България по отношение на правни въпроси, свързани с работа в ЕС и ЕИП, риска и защитата от експлоатация, включително риск от трафик с цел трудова експлоатация, условия за престой и работа в ЕС и ЕИП, достъп до социални и здравни услуги в ЕС и ЕИП. Дейността е насочена към адресиране на потребностите от повишаване на информираността на ромските общности в България за правата и задълженията, свързани с тяхната законна миграция в страните от ЕС/ЕИП, както и рискове от трудова експлоатация и други свързани предизвикателства, относими към миграцията към ЕС/ЕИП, които поставят ромското население в уязвимо положение и с повишена опасност от злоупотреби.
Екипът от експерти на МОМ, работещи по проекта и избраният подизпълнител(и), както и представители на български институции, работещи в сферата на миграцията и/или разглеждащи въпроси, имащи отношение към дискутираните теми (условия за престой, работа и достъп до услуги и др.) ще бъдат гост лектори и/или модератори на различните дейности, които ще бъдат организирани в рамките на проекта (информационни сесии, срещи беседи, социален театър, разказване на истории, пилотиране на метода за работа в общност – photovoice, и други интерактивни модели на комуникация). При нужда от по-специализирана експертиза по теми свързани с престой, права на труд, достъп до социални и здравни услуги и др. за конкретна държава на ЕС и ЕИП, ще бъдат идентифицирани и поканени лектори, представители на различни институции, отговарящи по въпросите, повдигнати от целевата група (например представител на общината по социални въпроси, представител на НПО, предлагащи специализирани услуги на мигранти с цел подобряване на информираността по темите, изброени по-горе, представител на миграционни служби, представител на мисии на МОМ в страни от ЕИП и ЕС и др.).
Конкретните комуникационни канали, тяхната продължителност, тематика и целева група ще бъдат разработени въз основа на задълбочения анализ и комуникационната стратегия, които екипът по проекта ще развие в първите месеци от дейността. Пилотирането на различните комуникационни модели ще даде възможност за избор и прилагане на най-успешните модели за предаване на информация с цел достигане на посланията до най-разнообразна по състав и брой целева група.
Подобен подход е особено необходим в населените места в България, където са съсредоточени по-големи групи ромски общности и могат да бъдат обхванати най-голям брой представители на ромското население в България.
Дейността ще допринесе за по добра информираност относно законодателството в други държави от ЕС и ЕИП, във връзка с право на труд, престой, достъп до здравни услуги, достъп до образование, административно правни услуги, санкции при нарушения за законодателството и т.н.
Предвижда се да бъдат проведени 36 информационни сесии, дискусии, работни срещи, семинари и др. дейности за повишаване на осведомеността.
С цел създаване на необходимите условия за ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по информиране и повишаване на осведомеността на представители на ромската общност е предвидено да се закупят 2 настолни компютъра за нуждите на екипа в офиса на МОМ при подготовка на информационните кампании и цялостната работа на терен, 1 преносим компютър с монитор и докинг станция и 1 портативна мини озвучителна система за работата на терен. Посочената техника ще се използва от екипа по проекта единствено при изпълнението на проектните дейности, не само по настоящата дейност, но и за всички дейности по проекта.
Стойността на разходите обхваща бюджетни редове:
1.2 - част от средствата
7.4. Аналогична поръчка в р.10
6.1.
9.3. Аналогична поръчка в р.10
9.4. Аналогична поръчка в р.10
9.1. Аналогична поръчка в р.10
3.1, 3.2, 3.3 и 5.1 Поръчка в р.10 Доставка на ИТ техника
9.5. Аналогична поръчка в р.10 |
725 276.00
|
389 205.86
|
Осигуряване на информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевите групи и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на НФМ 2014-2021.
Предвидените дейности са включени в разработения Комуникационен план, съобразен с Комуникационния план на Програма “Вътрешни работи” по НФМ 2014-2021 за България, Анекс 3 към Регламента за НФМ и документите с изисквания за информация и публичност.
МОМ-България гарантира, че мерките за информация и публичност ще се изпълняват в съответствие с Комуникационния план и че участниците в проекта ще са информирани за финансирането от Програмата и НФМ 2014-2021.
При изпълнение на настоящата дейност ще бъдат изпълнени редица мерки в това число:
• ще се разгласява факта, че проектът се финансира от НФМ 2014-2021;
• ще се информират лицата от целевата група и други заинтерсовани страни, че общата цел на НФМ 2014-2021 е да допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия в ЕИП и да укрепи двустранните отношения между Норвегия и държавите бенефициери посредством финансова помощ в приоритетни сектори;
• ще се организират и проведат публични събития в началото, след първата година и в края на изпълнението на проекта;
• всички документи, съобщения и публикации ще съдържат информация за финансирането по линия на механизма;
• ще се работи с медиите, за да осигури широка публичност на дейностите по проекта и получената подкрепа от страна на НФМ 2014-2021;
• ще се разпространява информация за проекта и неговото финансиране сред различните държавни институции, с които работи, както и сред агенциите на ООН и други партньорски организации;
• МОМ редовно ще публикува на специално разработен уеб сайт на проекта по НФМ 2014-2021 на български и английски език, както и в страниците на МОМ България в социалните мрежи (Фейсбук страница, Туитър акаунт, Инстаграм акаунт) информация за осъществените дейности и постигнатите резултати по проекта, при спазване на приложимите изисквания за информация и публичност на механизма;
• ще се изработят банер и информационни материали (брошури и плакати) за проекта, като изрично се укаже приносът и целите на НФМ, използва логото на НФМ и се постави текст, указващ финансирането от НФМ;
Предвидено е осигуряване на промотирано разпространение на информационни материали в социалните мрежи и в частност платена фейсбук реклама на материали, публикувани на уеб сайта на проекта по НФМ 2014-2021 на базата на плащане на малки суми за промотиране на публикациите в социалните мрежи с оглед по-фокусирано и масирано разпространение на информацията до целевите групи. Поръчката е отразена в Плана за външно възлагане.
За участие в публичните събития за старта на проекта и съответно при закриването на проекта, както и Конференция след първата година на изпълнение на проекта за представяне на резултатите от Оценката/анализа ще бъдат поканени представители на посолството на Кралство Норвегия, като страна донор на програмата, както и представители на Офиса на НФМ, международни организации, работещи на територията на България, в тази връзка е предвиден симултанен превод за събитията в Плана за външно възлагане.
МОМ ще споменава финансовия принос на НФМ 2014-2021 в информацията предоставяна на гражданите от ромските общности, в рамките на комуникацията с публични и неправителствени институции, както и в публикации в медии и Интернет.
Във всички документи и публикации, издадени в рамките на проекта ще бъдат съблюдавани изискванията за публичност и видимост на НФМ 2014-2021.
Стойността на разходите обхваща бюджетни редове:
8.3. - част - Аналогична поръчка в р.10
6.2. - част -
7.3.- Аналогична поръчка в р.10
9.2- Аналогична поръчка в р.10
2.3-
2.4- Поръчка за самолетни билети в р.10
8.1 и 8.2 - Аналогична поръчка в р.10
1.2 - част
8.4- .Аналогична поръчка в р.10
8.5- Аналогична поръчка в р.10 |
62 684.68
|
42 289.15
|