Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца.: Дейността цели интегриране и създаване на възможност за реализация на безработни и икономически неактивни лица на пазара на труда, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Тази дейност от проектното предложение съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България.
Изпълнението на дейността ще съдейства за преодоляване на негативните тенденции на пазара на труда чрез повишаване предлагането на работни места. Задълбочаването на икономическата криза в страната прeз последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Национално представително изследване показва, че безработицата е най-голяма сред младите хора без образование до 29 годишна възраст и лицата над 54 годишна възраст, които имат минимален шанс за достъп до пазара на труда.
Изпълнението на дейността предвижда след подбор на бенефициентите от целевата група, осигуряване на заетост на 8 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца във фирма "Рем Тех 1" ЕООД, която е специализирана в сферата на техническото обслужване на автомобили. Работните места, които ще бъдат разкрити по проекта са пряко свързани с разширяване на дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на икономическия пазар. Длъжностите, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група са: "Началник, склад", с код по НКПД: 4321-2021 - 1 лице, "Мениджър, ключови клиенти" с код по НКПД: 2421-5025 - 1 лице, "Системен оператор" с код по НКПД: 3513-3003 - 1 лице, "Техник-механик, хидро- и пневмотехника" с код по НКПД: 3115-3050 - 1 лице, "Автомонтьор" с код по НКПД:7231-2001 - 3 лица, "Техник, механик" с код по НКПД:3115-3004 - 1 лице. След успешно преминаване на професионално обучение 2 от лицата ще бъдат преназначени на длъжност „Автотенекеджийство“ с код по НКПД 7213-1001.
С представителите на целевата група ще бъдат сключени трудови договори при спазване на трудово-правното законодателство и ще им бъдат предоставени длъжностни характеристики. На всяко от лицата, включени в заетост ще бъде осигурено възнаграждение в размер на минималния осигурителен доход и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност за период от 12 месеца. За работещите на новооткритите работни места ще бъде осигурено обслужване от Служба по трудова медицина, включващо всички дейности, съгласно изискванията на чл. 25 от ЗЗБУТ. Необходимостта произтича от обстоятелството, че работните места и обектите на работа са действително нови и за тях не са осъществявани законово регламентираните дейности съгласно чл. 25. (1) от ЗЗБУТ и чл. 4. (1) от Наредба 14.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца, от които 2 месеца ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще им се осигури заетост.
С предоставянето на възможност за започване на работа ще се увеличат шансовете за реализация на пазара на труда и трайна заетост на представителите на целевата група. |
94 024.10
|
89 844.38
|
Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация на наетите по проекта лица.: Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за пълноценна и трайна реализация на пазара на труда на безработни и неактивни лица, посредством обучение за придобиване на професионална квалификация, което ще допринесе за постигането на Специфична цел 2 и отчасти на Основната цел на проектното предложение.
Тази дейност от проектното предложение съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България. Задълбочаването на икономическата криза в страната праз последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Голяма част от безработните и икономически неактивни лица са с ниско образование и квалификация, които не съответстват на реалното търсене на пазара на труда. Във връзка с това е необходимо да се създадат възможности за тях да придобият квалификация, отговаряща на нуждите на пазара и подобряваща тяхната пригодност за заетост. С повишаване на тяхната пригодност за заетост и предоставянето им на професионално обучение и подходяща работа ще се увеличат шансовете им за професионално развитие. Срещането на търсенето и предлагането на работна сила ще доведе до преодоляването на негативните тенденции на пазара на труда и подобряване на икономическата обстановка в страната. Професионалното обучение ще бъде проведено от център за професионално обучение, избран след провеждането на процедура за избор на външен изпълнител, притежаващ лицензия за професионално обучение и квалификация, издадена от НАПОО. Процедурата ще бъде проведена според изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. Ще бъде организирано и проведено обучение за придобиване на професионална квалификация на 5 безработни и икономически неактивни лица, съобразено с нуждите от квалифицирани кадри на Кандидата „Рем Тех 1“ ЕООД по професията „ Монтьор на транспортна техника “ с код по СППОО 525020, специалност „Автотранспортна техника “ с код 5250201 - втора квалификационна степен в професионално направление: 525 „Моторни превозни средства, кораби и въздухоплавателн и средства“ - 3 лица и по професия "Работник по транспортна техника" с код по СППОО 525120, специалност "Автотенекиджийство" с код 5251202 - първа квалификационна степен в професионално направление: 525 "Моторни превозни средства, кораби и въздухоплавателни средства" - 2 лица.
Курсът за обучението по професия „Монтьор на транспортна техника“ с код по СППОО 525020, специалност „Автотранспортна техника“ с код 5250201 е с продължителност 660 учебни часа, от които 240 часа - теория и 420 часа - практическо обучение. Курсът за обучението по професия "Работник по транспортна техника" с код по СППОО 525120, специалност "Автотенекиджийство" с код 5251202 - първа квалификационна степен в професионално направление: 525 "Моторни превозни средства, кораби и въздухоплавателни средства" е с продължителност 300 учебни часа, от които 120 часа - теория и 180 часа - практическо обучение.
Кандидатите за включване в обучението е необходимо да имат завършено основно образование. Учебният процес ще се осъществява в дневна, вечерна и съботно-неделна форма на обучение, в една учебна група. Успешно завършилите участници получават Свидетелство за Професионална Квалификация - образец на МОН № 3-54. В резултат на обучението по професията и специалността курсистите ще придобият професионални знания, умения и квалификация в областта на техническото обслужване на автотранспортна техника, съобразени с държавните образователни изисквания за професията.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 6 месеца - от пети до десети месец /вкл./ от плана за изпълнение на проектните дейности.
|
6 000.00
|
4 800.00
|
Закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места.: Целта на дейността е: Създаването на съвременно обзаведени нови работни места оборудвани с иновативни технологии, позволяващо по-бързото навлизане на новоназначените в дейността на „Рем Тех 1“ ЕООД и по-ефективното изпълнение на възложените работни задачи. Дейността е насочена към постигане на специфична цел 2 и ще допринесе за пълното изпълнение на основната цел на проекта. С изпълнението на дейността ще се реши проблемът по липсата на възможности фирмата-кандидат напълно да обезпечи техническо оборудване, които са необходимо присъщи за осъществяване на трудовата дейност на новите работни места. В рамките на дейността ще се закупят и доставят само необходимите за допълване към наличните във фирмата видове и брой оборудване, инструменти и офис обзавеждане.
За изпълнение на функциите и задълженията на новоназначените лица на длъжностите „Техник-механик, хидро-и пневмотехника“, „Автомонтьор“ и „Техник, механик“, работните места ще бъдат обзаведени и оборудвани с: крик-повдигач за канал /2 бр./, гресьорка /1 бр./, преса за лагери /1 бр./, преса за шенкели /1 бр./,компресор /1 бр./, голям гаковерт /1 бр./, палетна количка /1 бр./, количка за инструменти /1 бр./, пароструйка /1 бр./, диагностика /1 бр./, крик-крокодил /1 бр./, кран за сваляне на двигатели и скоростни кутии /2 бр./, бормашина с безключов патронник /1 бр./, ъглошлайф /1 бр./, динамометричен ключ 3/4 210 NM /1 бр./, манометър за масло от 0 до 10 бара / 1 комплект/, хидравличен крик – 20 т. /2бр./.
За изпълнение на функциите и задълженията на новоназначените лица на длъжностите „Началник, склад“, „Мениджър, ключови клиенти“ и „Системен оператор“, работните места ще бъдат обзаведени и оборудвани с: компютърни конфигурации /3 бр./, бюра /3 бр./, стол /3 бр./, копирна машина /1 бр./.
Дейността ще се осъществи при следната последователност: избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане при спазване на реда на ПМС 118/2014 г.; доставка и въвеждане в експлоатация на закупеното оборудване и обзавеждане. В резултат от изпълнение на дейността фирмата ще създаде цялостно оборудвани работни места с необходимата техника и обзавеждане, които ще предоставят възможността за правилно изпълнение на възложените функции и задачи и ефективна работа на целевата група в специфичните условия на работа във фирма „Рем Тех 1“ ЕООД. Това от своя страна ще повиши конкурентоспособността на фирмата, както и възможностите за професионално развитие на представителите на целевата група.
|
48 630.00
|
48 177.20
|
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти като в отделните етапи на изпълнението й се предвижда:
- Планиране, разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на услуга „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ по реда на ПМС 118 на МС от 20. 05. 2014 г.
- Определяне на функциите, отговорностите и задачите и сключване на граждански договор с ръководителя на проект „Обучение и заетост за успешен бизнес".
- Създаване на План-график за изпълнение на дейностите по проекта.
- Разработване на Система и план за управление, вътрешен мониторинг и контрол на изпълнение на проекта.
- Планиране, разработване и провеждане на тръжни процедури за избор на външни изпълнители на услуги по проекта по реда на ПМС 118 на МС от 20. 05. 2014 г. Ръководителят на проекта ще изпълнява следните задълженията по проекта: Ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по организация и управление на проекта; подготовката, осъществяването и отчитането на дейностите по проекта; навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители. Организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта. Незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта. Обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. След провеждането на процедурата с избрания изпълнител на услугата „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения: Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение за реализирането на проекта. Осъществяване на своевременното и точно свеждане на информацията до ръководителя на проекта, бенефициента и заинтересованите страни по проекта. Отчитане пред ръководителя на проекта за текущото изпълнение на планираните задачи. Осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите. Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинни и окончателно искания за плащане. Изготвяне на заданията, организирането и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта. Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги и с други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта. Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици. Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта. Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите. Изготвяне на всички работни и отчетни документи по проекта. Съвместно с ръководителя по проекта извършва планиране на изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност. Завеждане и съхраняване на цялостната документация по проекта. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта. |
15 900.00
|
15 900.00
|
Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси”.: Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси”
Описание
Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси” цели популяризирането на осигурения чрез ОП „РЧР“ финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основeн инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели:
• популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване;
• популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Ново работно място”;
• развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще;
• популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд.
В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи.
• Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси”.
• Изработка и доставка на информационни материали /информационна табела, плакати, дипляни, информационни стикери/.
• Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост.
Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост.
Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ.
Финансовият ресурс необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на задължителните изисквания за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема.
|
2 916.00
|
2 916.00
|