Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е транснационалното сътрудничество между  партньори от  2 страни-членки  на  ЕС,  чрез  трансфер  и  въвеждане  на  социални иновации за добра професионална реализация, чрез насърчаване на предприемачество сред младите хора.
Специфичните цели включват:
-Идентифициране и адаптиране на иновативни практики, насочени към насърчаване и подпомагане предприемачество сред младите хора;
-Повишаване капацитета на служителите на кандидата за прилагане на иновативните практики и пилотиране в рамките на фирмените услуги;
-Популяризиране на идентифицирани европейски иновативни практики сред заинтересовани институции и организации в България.
Дейностите включват проучване, адаптиране и пилотиране на иновативни практики за насърчаване на младежко предприемачество, обучения и обмен на опит на служителите в ИЮ Консулт ООД за прилагане на практиките в дейността,популяризиране на резултатите на национално ниво, оценка на резултата от външна организация, управление на проекта и информация и публичност относно финансовата помощ от ЕСФ/ОПРЧР.
Проектът е насочен към идентифициране, адаптиране и прилагане на 2 иновативни практики насочени към ИП  4:  „Самостоятелна  заетост,  предприемачество  и  създаване  на  предприятия, включително иновативни микро-, малки и средни предприятия“. Целите и дейностите на проекта напълно съответства на специфична цел към ИП 4: Насърчаване на транснационалното сътрудничество по отношение на обмяна на опит, добри   практики   и   модели   за   насърчаване   на   самостоятелната   заетост, предприемачеството  и  създаването  на  предприятия,  включително  иновативни МСП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване, адаптиране и пилотиране на социални иновации на база на иновативни модели и практики от партньора: Като първа стъпка в изпълнението на проекта по трансфер и въвеждане на соц. иновация е да се проучат детайлно добрите практики и ноу хау, с които разполага нашия межд. партньор- Индисе ИКТ и мениджмънт Португалия. Партньорската орг. развива консултантска дейност повече от 25г., като се специализира в услуги за управленско консултиране, обучения за проф. квалиф. и ключ. компетенции, консултиране за ресурсна и енергийна ефективност и подпомагане на иновативни стартиращи предприятия в ранен етап. Преди 2г. въвежда 2 иновативни подхода за подпомагане и насърчаване на младежи за стартиране на собствен бизнес, като за иновативните решения получава годишната национална награда на Португалия за соц. иновации и й е присъдено отличи за Бизнес лидер от работодателите. ИЮ консулт ООД извършва услуги по проф. ориентация и обучения и услуги за стартиращи предприемачи от 5 години, като от 2 има лицензиран в НАПОО ЦИПО. Иновационните практики включват на първо място toolkit/обучителен пакет за стартиране на бизнес с акцент в/у практически умения и на второ място-платформа в Интернет за свързване на реални бизнес организации с младежи за предоставяне на възможност за практическо наблюдение над дейността в различни сфери за 1 до 5 дни. Дейността по проучване на добрите практики и адаптиране на соц. иновация ще премине през следните етапи: - Ще бъде назначен екип от двама експерти от страна на ВО, който ще отговаря за изпълнението на всички дейности по внедряването на соц. иновация-проучвания, анализи, адаптация, пилотиране. Работните взаимоотношения с лицата ще се уредят в съотв. с насоките за кандидатстване по схемата – съобразени с Метод.за регл. на възнагр. по ОП РЧР в длъжностните х-ки на служителите ще бъде включено изпълнението на дейностите по проекта, които ще бъдат възложени с доп. споразумение към труд. договор или з-д за възлагане с ясно регламентирани задължения и отговорности на лицата и посочен номер на проекта. - Извършване на координирано съвместно изследване на прилаганите практики в областта на младежко предприемачество в Б-я и Португалия- дейността ще се извърши съвместно с партн. организация. Ще се направи и проучване чрез фокус групи (до 100 човека от цел. група от 6те региона)относно изследване спецификата и проблемите на целевата група на национално ниво, нагласите и резервите за стартиране на собствен бизнес, предпочитани сфери. -Обмен на опит- за целта ще бъде организирана учебна визита за обмен на опит в Португалия за 1 седмица, в която ще се включат 2мата експерти на ИЮ Консулт, които ще се запознаят на практика как се прилагат практиките и услугите за консултиране на млади предприемачи като цяло и как се осъществява услугата. -Изготвяне на анализ на националните специфики и адаптиране на иновационните практики - след посещението на място и обмяната на опит експертния екип ще изготви детайлен анализ с възможностите за приложение на национално ниво и ще адаптира методологията, материалите и информацията на национално ниво. установяване на контакт с клиенти на кандидата за включване в инициативата за 'един ден на работното място' и изграждане на Интернет платформа за свързване на млади предприемачи с бизнес организации , които имат желание да се включат в инициативата. - Подбор на представители на целевата група, които ще пилотират иновацията– ще бъдат идентифицирани 20 лица от целевата група по ИП 4, като с предимство ще се ползват младежи до 29г. Подборът на лицата ще се осъществи от експертния екип. -Пилотно включване на представители от целевата група в дейности за насърчаване на предприемачеството, като се прилагат 2те иновативни практики. -Корекции в материалите и методиката според получената обратна връзка. -Ще се обобщят събраните материали, изработи и отпечата сборник с проучените добри практики, който ще се раздаде на мащабното събитие, свързано с разпространение на постигнатите резултати, от които за реално прилагане в организацията ще изберем и разработим учебни материали само за 2 инов. подхода. 131 900.00 133 236.30
Повишаване на капацитета на екипа на кандидата за прилагане на адаптираните иновативни практики: В рамките на тази дейност 7 служители консултанти-обучители в ИЮ консулт ще бъдат подготвени теоретично и практически да предлагат иновативните практики в работата си по консултиране на предприемачи. След адаптиране на 2те иновативни практики и пилотиране от експертния екип, с иновациите ще бъдат запознати и останалите консултанти на кандидата, като ще се проведе обучение от страна на португалските партньори и експертите по проекта за 7 консултанта на кандидата. Обучението ще е 5 дневно- 30 часа. Ще се наеме зала за 10 човека и презентационно оборудване. работният екип ще е английски и няма да е необходим превод,тъй като всички в екипа владеят езика.Разходите са заложени в перо 5.3. 15 000.00 9 860.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : По същество дейността предвижда реализиране на мерки, които в максимална степен да позволят и на други заинтересовани организации и институции да ползват опита и установените добри практики по проекта. За популяризиране на добрите примери и постигнати резултати ще бъдат предприети следните инициативи: 1. На разработената страница в Интернет като платформа за свързване на бизнеса с млади предприемачи, ще бъде качена подробна информация з апроекта и резултатите от него и контакт на екипа по разработка с цел получаване на допълнителна информация. 2. Организиране на 1 дневно мащабно събитие за представяне на новата услуга пред заинтересованите страни- ще се организира Форум за представяне на новата услуга пред заинтересованите страни. На събитието всички участници ще получат пакет от обучителните и рекламни материали. Ще бъдат поканени поне 100 представители на организации работещи по проблемите на младежка реализация, бизнес и предприемачество- институции- МТСП, АЗ, бизнес инкубатори и центрове по предприемачество, бизнес инкубатори, консултантски фирми, работодатели. На събитието ще присъства представител на португалските партньори, който ще представи добрите практики. 20 000.00 17 390.00
Оценка на постигнатите цели и резултати на проекта: Тази дейност ще бъде изпълнена от външна организация след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство (ЗУСЕСИФ и ПМС 116). Оценката на постигнатите резултати ще проследи връзката между заложените цели в проекта и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. С цел постигане на максимална обективност и безпристрастност тази дейност ще бъде изпълнена от външен изпълнител след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство. Общата цел на оценката ще е да се измери ефективността на изпълнените предходни дейности по проекта и на степента, в която се постигат поставените целите. Същевременно ще се оценява и доколко успешно е финансовото управление на схемите проекта от гледна точка на извършените разходи спрямо заложените в бюджета на проекта, доколко ефективни са практиките и уменията на експертния екип и екипа по управление и организация на проекта. При изпълнението на оценката ще се следват принципите и подходите на оценка с участие на целевите групи и преките потребителни от осъществените дейности. Съществен дял от събраната информация ще обхваща мненията, коментарите и споделеният практически опит на участниците от целевата група, както и на изпълнителите на финансираните дейности и на заинтересованите страни-младежки организации, центрове по предприемачество, ЦИПО, училища и университети, МТСП и др.). Изводите и заключенията от оценката на ефективността на осъществените дейности по проекта ще бъдат систематизирани в подробен доклад и ще се използват за идентифициране на конкретни предложения и препоръки които ще спомогнат за повишаването на цялостния ефект и въздействие на проекта. 3 000.00 0.00
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип по проекта, включващ ръководител, координатор и счетоводител. Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори/допълнителни споразумения с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание/длъжностна характеристика за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. 17 300.00 16 358.63
Информиране и публичност: Всички дейности, които ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност относно дейностите, целите и постигнатите резултати по проекта, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. Необходимите разходи, които ще се използват за създаването и изработка на материали и дейности, популяризиращи проекта, и пряко свързани с изпълнение на ангажиментите за публичност и прозрачност при реализация на проекта, са изчислени съгласно Насоките за кандидатстване по схемата за безвъзмездна финансова помощ. Средствата са планирани за осигуряване на следите материали и публични дейности- 200 броя информационни брошури, 1 бр. информационна табела и провеждане на две информационни събитие/пресконференция/ за текущото изпълнение на проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за информиране обществеността или за участниците, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 1/ Етап 2: Информиране и публичност по време на проекта /месец 1-12/ 3 100.00 3 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.