Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели чрез разкриване и оборудване на 15 нови работни места да се осигури заетост на неактивни/безработни лица,  които чрез комплекс от подходящи дейности, насочени към професионалната подготовка и придобиване на ключови компетентности да се осигури възможност за доходи и последваща професионална реализация.  За реализиране на проектното предложение са предвидени следните дейности: 1. Подбор и назначаване на 15 лица от целевите групи 
2. Провеждане на чуждо езиково обучение на новонаети лица 
3. Провеждане на обучение "Дигитална компетентност" на 12 лица
4. Включване в обучение за придобиване на втора степен професионална квалификация:  по професия  Програмист, специалност „Програмно осигуряване” – 4810101 на 1 от новонаетите служители и професия „Офис секретар”, специалност „Административно обслужване” – 3460201 на 1 новонает. 
5. Провеждане на обучение за първа степен професионална квалификация:  по професия „Касиер”  -  3460601 на 1 новонает. 
6. Доставка на оборудване и обзавеждане за ново разкритите работни места;
7. Дейности за информиране и публичност.
8. Сформиране на екип за управление на проекта и избор на изпълнители по реда на ПМС 118/2014 г. за провеждане на предвидените обучения и за доставка на материали и оборудване и обзавеждане;
След приключване на проекта е предвидено запазване на поне 8 от ново разкритите работни места за минимум 1 година. За успешната реализация на проекта са предвидени механизми за вътрешен мониторинг, наблюдение и отчитане на резултатите.  Предвиден е механизъм за наблюдение и обратна връзка с лицата от целевата група на всеки етап от проекта. Предвижда се изготвяне на технически и финансов отчет. Предвидени са методи за популяризиране на конкретните цели и резултати от проекта и оказаната финансова подкрепа от ЕСФ.  В методиките за управление на проекта, както и в методиките за подбор се предвижда механизъм за превенция на дискриминацията и осигуряване на равни възможности  за заетост и обучение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на 15 лица от целевата група: В изпълнение на стратегията за развитие, ЕЦ" БИЗИ" има намерението да рестартира дейността в с.Мала Раковица, общ.Божурище, Софийска област, където през 2013 г. бе разкрит клон на фирмата. Поради редица обективни и субективни фактори и в резултат на негативното въздействие на икономическата криза върху всички сфери на икономиката, същият бе временно закрит. От края на 2014 г. се наблюдава тенденция за стабилизиране на доходите на населението, което намира изражение и в нарастване реализираните до момента обороти, в резултат на повишеното търсене на предлаганите от ЕЦ услуги. Поради тази причина и в съответствие със стремежа ни да предложим по - добри и иновативни услуги ще бъде създаден център за предоставяне на чуждо езиково обучение за деца, младежи и възрастни, подготвителни курсове за кандидатстване след 7-ми клас и подготвителни курсове за явяване на матури и кандидат студентски изпити, прилагащ съвременни методи на обучение. Услугата ще бъде достъпна и за чужденци. Те ще се възползват от възможността да добият основни познания по български език.Подборът на персонал е ключов елемент за успешното развитие на бизнеса. Ние имаме изградена прозрачна политика за подбор при спазване принципите за равен достъп и непопускане на дискриминация. За функционирането на центъра е необходимо да бъдат назначени 15 човека, в т.ч. 9 преподаватели - НКПД 23535001, 1 технически сътрудник - НКПД 41102005, 1 специалист компютърни мрежи и комуникации - НКПД 35123011, 1 работник поддръжка - НКПД 93120008, 1 касиер - НКПД 43112003, 1 шофьор - НКПД 83222002 и 1 хигиенист - НКПД 91120004. За да се постигне максимална ефективност от дейността, ще заложим предварително критерии за подбор на персонала според нуждите на организацията и според изискванията по настоящата схема. Очакванията ни по отношение на възрастовата граница са 3 неактивни младежи до 29 г., 4 лица на възраст над 54 години, 7 неактивни лица от 30 до 54г. и 1 лице с увреждания, с разрешение за упражняване на професията "преподавател". Разпределението по длъжности е както следва: Преподаватели: 1 лице с увреждане, 3 неактивни от 30 до 54 г. и 4 над 54 г.; 3 лица до 29 години на длъжност Технически сътрудник, 1 лице на длъжност Касиер и 1 лице на длъжност преподавател; 4 неактивни лица от 30 до 54 г. на длъжност Хигиенист, Работник поддръжка, Компютърен специалист и шофьор. Наемането на лицата ще се извърши веднага след вземане на решение от подбора, като лицата ще бъдат назначени на трудов договор на пълен работен ден. За всяко от лицата ще бъде подготвено досие с автобиография, сертификати, дипломи и резултати от тестове и интервюта, както и индивидуален план за бъдещото му развитие. В този план ще бъде описано подробно необходимостта от съответното обучение и/или компетенция. Ще бъде изработена също и длъжностна характеристика. Общата продължителност на дейността е 13 месеца, от които - 1 месец - за подбор и 12 месеца субсидирана заетост. Начало: 1 проектен месец - подбор; Отговорна организация: ЕЦ "Бизи". 105 530.75 110 550.25
Провеждане на обучение ключова компетентност "Общуване на чужди езици": Необходимостта от този вид обучение е вследствие целите на езиков център БИЗИ да осъществява езикови ваканции за български и чуждестранни граждани. Идеята е българските граждани по време на езиковите ваканции да общуват помежду си и с екипа от служители на центъра само на английски език. За чужденците ще бъде осигурена възможност да бъдат разбирани от екипа, както и с цел придобиване на елементарни познания за общуване на български език. Това предполага служителите, да имат познания по английски език. Всяко от лицата ще премине обучение в 3 нива с обща продължителност 300 учебни часа, от които 100 часа теория и 200 уч. часа - практика. Обученията ще бъдат възложени на изпълнител, избран по реда на ПМС 118/2014г. Всяко ниво ще бъде с продължителност по 100 уч. часа и ще бъде покривано за 1 месец. Занятията ще се провеждат по предварително съгласуван график между Водещата организация и изпълнителя на обученията и ще бъдат осъществени в 20 дена на месец по 5 уч. часа. В края на всеки месец ще изискваме да бъде полаган тест за съответното ниво от всяко от лицата, който резултат да бъде представян на ръководителя по проекта. Всеки служител трябва да говори английски език, а преподавателите по английски език следва да бъдат обучени по други езици: италиански език, испански език, френски език, немски език. Това е необходимо заради целта на клона на с. Мала Раковица да даде възможност за езикови ваканции на български и чуждестранни граждани. Обучението по чужд език ще даде силен тласък към професионално развитие на наетите лица да и шанс да се реализират както в езиков център БИЗИ, така и в други по-големи организации в бъдеще. Владеенето на поне един чужд език е безспорно предимство за успех и гаранция за професионална реализация на всеки желаеш да се развива в кариерата си. В съвременният пазар на труда владеенето на чужди езици е едно от основните изисквания на работодателите и това налага изучаването на езика в 300 уч. часа. Чрез преминаване на обучението, лицата ще имат по-добри възможности за усвояване на специфични умения по английски, немски, френски, испански или гръцки език. Владеенето на чужд език на отлично ниво и/или усвояването на втори западен език ще обогати техните знания, ще ги направи по - конкурентни на пазара на труда, ще им даде нужното самочувствие и увереност. Изпълнението на дейността ще бъде съобразено с потребностите на представителите на целевите групи. Ще бъдат спазени принципите за равни възможности за включване в обучение, недопускане на всякаква дискриминация, основана на пол, раса, етническа принадлежност, социален произход и др. Планирано начало: 2 - и проектен месец със стартиране на процедура за избор на изпълнител. Продължителност на обучението 3 месеца. Продължителност на дейностите по подготовка и провеждане на обучението: 5 месеца. Отговорна организация: ЕЦ "БИЗИ" и избрана по реда на ПМС 118/2014 г. обучаваща организация. 7 700.00 8 400.00
Провеждане на обучение ключова компетентност "Дигитална компетентност": Нарастващите потребности за повече и по- обхватна информация в различни сфери от живота на всеки един от нас, непрекъснато нарастващата жажда за знания, динамично променящият се свят, все по - високите изисквания на работодателите, изискванията ни за достъп до по-широки и по-актуални знания налага наличие на основните ключови компетенции. Една от тях е именно дигиталната компетентност. Целта на обучението е повишаване на ключовите компетенции на лицата от целевата група, техните комуникативни и презентативни умения, както и да се формират качествени теоретични и практико-приложни знания и умения за работа с ИКТ. Да развият способност за самостоятелно търсене и ефективно намиране на нужната информация и информационни ресурси за изпълнението на определени задачи; познаване и използване на отделни библиотечни информационни ресурси в Мрежата; използване на подходящи стратегии за търсене в различни информационни системи (например чрез GoogleTM, YahooTM, и др. източници за намиране на информация). Предвидените обучения по КК 4 ще бъдат се реализират след избор на обучаваща организация по реда на ПМС 118/2014 г. и проверка на притежаваните дигитални умения на 12 от новонаетите лица чрез входящ тест. На база резултатите от проведените тестове и индивидуалните потребности, ще бъдат изготвени учебни планове и графици за обучението. Предвидената продължителност е 45 учебни часа, от които 20 теория и 25 - практика. Присъствието на обучаемите на учебните занятия ще се документира чрез присъствени списъци. С цел мониторинг и отчитане на резултатите и активно включване на лицата от целевата група в процеса, както и за установяване удовлетвореността на обучаемите от провежданото обучение е предвидено попълване на анкетни карти. Успешното завършване на курса ще бъде удостоверено със сертификат/удостоверение, издаден/о от обучаващата организация със задължителните реквизити и придобитите умения и съответното ниво След провеждане на обучение ключова компетентност "Дигитална компетентност" всяко от лицата ще трябва да бъде в състояние да работи с компютърни системи, информационни терминали, мобилни електронни устройства, за да се създаде съвременна среда за работа на базата на информационните технологии. Тази дейност е необходима, с цел нормално и безпроблемно опериране на новонаетите лица с изградената вътрешна интегрирана информационна система, съдържаща цялата налична фирмена информация: учебни планове, графици, списъци на обучаемите, учебни досиета, както и нормативната уредба, регламентираща правилното и законосъобразно предоставяне на услугите по обучения на клиентите на Езиковия център. Планирано начало: - ри проектен месец. Продължителност: 3 месеца. Отговорна организация: ЕЦ "БИЗИ" и избрана по реда на ПМС 118/2014 г. обучаваща организация. 3 000.00 3 250.00
Професионално обучение: За формирането на професионален екип, отговарящ на потребностите на работодателя във връзка с достигане целите за предоставяне на качествени услуги и създаване на качествени работни места и създаване на добре структуриран екип специалисти, които да отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност е предвидено провеждане на професионално обучение на 3 от лицата по проекта. Техническият сътрудник следва да получи професионална квалификация II степен административно обслужване с продължителност не по-малка от 660 учебни часа. Касиерът ще премине обучение І степен професионална квалификация касиер с продължителност не по малка от 300 учебни часа. Компютърният специалист ще премине обучение ІІ степен професионална квалификация програмно осигуряване с продължителност не по-малка от 660 учебни часа. Чрез възможността за провеждане на професионално обучение на част от новонаетите лица ще бъдат създадени предпоставки за създаване на организирана работна структура, а също така и за повишаване професионалната квалификация на обучаемите. Ще им бъде осигурена възможност за трайна интеграция на пазара на труда. За реализацията на дейността е предвиден избор на обучаваща организация по реда на ПМС 118/20.05.2014 г., лицензирана за провеждане на професионално обучение по първа степен професионална квалификация по професия "Касиер" - 345060, специалност "Касиер" - 3450601 - на 1 лице с продължителност не по - малка от 300 учебни часа; професионално обучение по втора степен професионална квалификация по професия "Офис секретар" - 346020, специалност "Административно обслужване" - 3460201 за 1 лице с продължителност не по - малка от 660 уч. часа и професионално обучение по втора степен професионална квалификация по професия "Програмист" - 481010, специалност "Програмно осигуряване" - 4810101 с продължителност не по - малка от 660 уч. часа. Обученията ще бъдат проведени при стриктно спазване на Държавните образователни изисквания за провеждане на обученията. Часовете ще бъдат разпределени на практика и теория, съгл. учебните планове за всяка от професиите. След подписване на договор с избрания изпълнител, ще бъдат утвърдени предложените от ЦПО учебни планове и графици. Предвиденото обучение ще се осъществява в присъствена форма, с продължителност не по - малка от предвидената за конкретното обучение, съгласно ДОИ. Знанията и уменията на курсистите ще се оценяват чрез текущи изпитвания и чрез изпити, съгласно учебните планове и програми. Курсът на обучение за квалификация по професииите ще завършва с полагането на държавен квалификационен изпит по теория и практика на професията и специалността. Успешно преминалите ще получат свидетелство за придобита професионална квалификация по утвърден образец на Министерство на образованието и науката. Присъствието на обучаемите на занятията подлежи на контрол и ще се документира чрез присъствени списъци, подписани от обучаемите и съответният обучаващ. С оглед осъществяване на обратна връзка, по време на обученията и при тяхното приключване обучаемите лица попълват формати на анкетни карти. Планирано начало: 2 - ри проектен месец за провеждане на процедура за избор на обучаваща организация и продължителност 1 месец. Планирано начало на обученията: 6 проектен месец. Продължителност на обученията: 4 месеца. Отговорна организация: ЕЦ "БИЗИ" и избрана по реда на ПМС 118/2014 г. обучаваща организация. 3 000.00 3 000.00
Сформиране на екип за управление: Целта е установяване на мениджмънта за управление и реализация на проекта, неговото планово протичане, подходящ контрол, достигане на поставените цели и успешно финализиране на проекта и включва управление, координация, вътрешно наблюдение, анализ и оценка на изпълнението на всички планирани дейности и действия от страна на екипа на проекта, подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, периодични инструктажи на експертите с оглед постигане заложените индикатори. Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще бъде сформиран екип в състав: ръководител на проекта - 1, координатор – 1 и счетоводител на проекта - 1. С екипа ще бъдат сключени граждански договори, в които ще бъдат определени задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Ще се проведе среща с екипа по проекта с цел: • Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; • Разработване на времеви график за работа по проекта; • Разработване на информационна стратегия за популяризиране на проекта. Членовете на екипа ще се събират веднъж месечно, а при необходимост и по-често, като планират и отчитат ефективността на дейностите, удовлетвореността на целевите групи съобразно разработения план за действие, разпределят задачите и изготвят месечни отчетни доклади, искания за плащане идр. анализите за . др. Екипът за управление на проекта ще проведе тръжни процедури по реда на Постановление на МС 118/20.05.2014 г. за условията и реда за определяне на изпълнители за: • Изработване на материали за информация и визуализация и провеждане на встъпителни и заключителни пресконференции; • Избор на обучаваща / и организация/ии. • Избор на организация за изпълнение на дейности по информиране и публичност Екипът ще отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта. Работата на екипа за управление ще бъде изцяло съобразена с одобрения проект съгласно договора за предоставяне на БФП, Общите условия към него, правото на ЕС, приложимото национално законодателство, и правилата на ОП РЧР. Ще бъдат съблюдавани принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост. Функции и отговорности на екипа: Ръководител - Отговаря за цялостна организация по реализиране на проекта, мониторинг върху изпълнение на общите и конкретните цели на проекта, разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта, предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Договарящия орган, участва в комисиите по избор на изпълнители. Координатор - Координира дейностите и задачите по проекта, организира цялостната техническа работа, отговаря за техническото оформяне на тръжната документация, съдейства за подписването на договорите с изпълнителите, информира членовете на екипа и всички участници в проекта за графика на дейностите, изготвя и предава в срок необходимите периодични справки, oтговаря за правилното водене, съхранение и класиране на кореспонденцията , отговаря за спазването на сроковете, получава и изпраща предназначената за и от ръководителя на проекта информация,подпомага ръководителя при подготовката на месечни и тримесечни доклади, като събира и обработва база данни, набира необходимата информация за дейността на екипите; води протоколите при официални и работни срещи; изготвя справки и доклади за дейността на екипа за организация и управление; изпраща съобщения и документи и други задачи, възложени от екипа; Счетоводител - Подготвя текущата счетоводна отчетност на направените разходи по проекта. Изготвя съвместно с ръководителя на проекта междинните и окончателния финансов отчет, осъществява текущ контрол върху извършените разходи и съблюдава тяхното спазване, съобразно договорирания бюджет, прави необходимите разплащания по проекта, съблюдава за правилното оформяне и съхранение на финансовите документи, участва в комисиите по избор на изпълнители. 18 824.44 17 518.00
Доставка на оборудване и обзавеждане за новоразкритите работни места: Закупуване на автомобил. Този материален актив е изключително важен за дейността на Езиков център "БИЗИ" , клон с. Мала Раковица. Отдалечеността от града и планинския район е основния проблем, поради който няма служители в този клон и поради който клонът в с. Мала Раковица не функционира в момента. Възможността за осигуряване на транспорт на служителите ще допринесе за успешното развитие на центъра. За целта ще подсигурим служебен автомобил, който ще бъде брандиран и шофьор, който да извършва транспортирането до клона на езиковия център в с. Мала Раковица от другите клонове на центъра. Чистият въздух, отдалечеността от всякаква цивилизация, както и царящото спокойствие правят с. Мала Раковица най-подходящото място за извършване на обучение. Базата в с. Мала Раковица възлиза на 200 кв. м.. Залата за обучение е оборудвана със столове, чинове, телевизор, шкафове и всякакво друго необходимо за обучението оборудване. Има обособен читателски кът и място за отдих във времето, когато няма занятия. Това прави този клон незаменимо място за обучение. Мястото може да бъде център за обучение на хора от обл. Перник, Банкя, Божурище. Закупуването на автомобил и предоставянето на транспорт на служителите ще спести работни часове на преподавателите, които ще имат часове и в другите клонове на езиковия център, както и по различни детски заведения, с които езиковия център има договори за обучение. Мобилността на служителите ще спомогне за по-ефективната им работа и за мотивацията на работното им място. Закупуване на информационен терминал - kiosk. Този информационен терминал има много и най-различни приложения. Осигурява свободен достъп до информационни ресурси и бази данни, предлага свободен достъп до Интернет, дават актуална обществена информация. Той ще бъде монтиран в клона на с. Мала Раковица и ще бъде на разположение на всички служители. В него ще има информация за заглавията, намиращи се в къта за четене, ще бъдат качвани материалите за обучение, приготвяни от преподавателите. Чрез закупуването на информационен терминал се цели лесен обмен на информация между служителите и максимално използване на модерните технологии и информационните ресурси за да се постигне една модерна среда за работа. Информационният терминал ще съдържа графиците за работа на преподавателите и заетостта на залите за обучение на езиковия център. Той ще подпомага служителите с информация за заетостта на колегите им и залите за обучение с цел оптимизиране на графика и повишаване на ефективността на времето на служителите. Kiosk-ът ще даде възможност да се споделя информация на различни нива на служителите бързо и лесно. Предвид основното му приложение, информационният терминал е изграден в специална метална кутия с подходящ дизайн, осигурен е от вандалски действия и има възможност за закрепване на стена или под. Вътрешното му окабеляване е извършено с оглед безопасното му използване от хората – всички разглобяеми части и корпуса са заземени, като са спазени европейските норми за безопасна работа. Информационният терминал е снабден с метална клавиатура с вградена мишка тип - “Track-bаll”, компютърната му конфигурация е подходяща за работа под различни операционни системи – LINUX, WINDOWS XP, WINDOWS VISTA и др. Закупуване на 8 бр. таблети - 4G LTE, които ще бъдат предоставени за работа на преподавателите. Те ще имат възможност да подготвят материалите, с които ще работят и да представят презентациите на обучаемите, използвайки мултимедиен телевизор, който се намира в клона на езиков център БИЗИ в с. Мала Раковица. На таблетите ще могат да качват информация от информационния терминал, която им е необходима за провеждане на обученията, както и да качват подготвяни от тях материали и тестове за да споделят труда си с колегите-преподаватели. Тези устройства са неизменна част от интерактивното обучение, което предоставя Езиков център БИЗИ и към което се стреми клонът на центъра в с. Мала Раковица. 49 300.00 54 916.33
Дейности за информиране и публичност: Цел на дейността: Да информира заинтересованите страни за целите и задачите на проекта, за да гарантира максимално участие на всички заинтересовани страни. Да създаде условия за непрекъснато отчитане на интересите на целевите групи, нивото на удовлетвореност при последващата реализация на дейностите по проекта, както и да осигури ефективно предоставяне на информацията по проекта. Описание и обосновка на дейността: Ще бъдат организирани 2 информационни събития в началото и в края на проекта за дейностите, целите, екипа за управление, постигнати резултати, размерът на безвъзмездната финансова помощ по ОП РЧР и подкрепата на ЕСФ. Ще бъдат изработени 4 табели, които ще бъдат поставени на видно място пред офисите на ЕЦ "БИЗИ", отпечатани 1 500 дипляни - цветност 4+4, формат А4, 3 он лайн публикации, стикер за новозакупен служебен автомобил, както и 100 бр. USB памет. При реализацията на дейността стриктно ще бъдат спазвани указанията на УО, както и указанията и изискванията в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информационните табели ще бъдат поставени на видно място пред офисите на „Организиране и провеждане на две пресконференции (в началото и края на проекта), за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). Ще бъдат поканени представители и на заинтересованите страни и медиите. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информацията по проекта ще бъде публикувана на сайта на Езиковия център на следния адрес: www. busy-bg.com С изпълнението на дейността е ангажиран екипът за управление на проекта, който е отговорен за цялостната организация на дейността, както и избора на изпълнител за отпечатване и доставка на материалите по реда на ПМС 118/2014 г. Дейностите стартират в първи проектен месец чрез избор на изпълнител, доставка на материалите и провеждане на встъпителна пресконференция най – късно до края на втори проектен месец. Предвидената заключителна пресконференция ще бъде проведена в края на срока по проекта, но не по – късно от 13 проектен месец. 3 690.00 5 076.01

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.