Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Община Варна разполага с общо 92 (от тях 5 бр. нови сгради) обекта от Образователната инфраструктура. Това са основно сгради, строени между 30-те и 70-те години на миналия век по типови проекти. През годините са извършвани частични или козметични ремонти, без съществени дейности по поддръжка и укрепване, което е довело до амортизиране на сградния фонд. В резултат е налице нарушаване на естествения учебен процес в адекватна среда. 27 детски заведения от общия фонд са реновирани през предходния програмен период. С настоящето проектно предложение се цели да се увеличи дела на обновената и модернизирана общинска образователна инфраструктура и да се създадат по-добри, съвременни условия за обучение и грижи за деца и младежи. Тази цел ще се постигне посредством дейности за реконструкция на 10 обекта от образователната инфраструктура в община Варна (включени в ИП), въвеждане на мерки за ЕЕ, ремонт на дворните пространства, създаване на достъпна архитектурна среда. За гарантиране качеството и изпълнението на заложените СМР ще има изпълнители, който ще осъществяват строителен и авторски надзор. В проекта ще се изпълняват дейности за организация и управление, както и публичност и визуализация. След реализирането на проекта изцяло ще бъдат реновирани 10 обекта, с обща РЗП 44897кв.м, подменена дограма 3365кв.м, монтирана топлоизолация 42050кв.м., подменени ВиК и Ел.инсталации, осигурена достъпна архитектурна среда и постигнат минимален клас "С" на енергопотребление. Целевите групи са 6 822 деца и ученици, обхванати в образователния процес, в това число, представители на етнически групи - 235, със специални потребности - 130 деца, 383 души педагогически персонал, 131 човека административен и помощен персонал, приблизително 13 644 родители, Община Варна, като собственик на обектите. Ще се постигнат подобрени среда, условия и микроклимат за ефективното провеждане на образователните процеси на подрастващите ще се допринесе за постигане на общата цел и идикаторите на ПО1 на ОПРР.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Непосредствено след сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, бенефициентът - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 5 члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Експерт «Строителство»; • Счетоводител на проекта; • Координатор на проекта; • Технически сътрудник. Сформираният екип за организация и управление на проекта ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите – договорени изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта и Експертите „Строителство“, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на бенефициента и не е необходимо провеждане на процедура по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. При определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС № 119 от 20 май 2014 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще се финансира от бюджета на проекта. 106 560.00 77 393.93
Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за ЕЕ за пет обекта от образователна инфраструктура, включени в ИП за изпълнение на ИПГВР на община Варна: В ИП на Община Варна са включени десет обекта от образователна инфраструктура - 7 училища и 3 детски градини. Пет училища разполагат с готови, инвестиционни проекти, включително обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики в съответствие с Наредба № 5 за теническите паспорти и Работни проекти съгласно ЗУТ и Наредба № 4, заедно с подробни КСС. Тези обекти са: 1."Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на І-во Основно училище, гр.Варна"; 2."Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на VII СОУ "Найден Геров"; 3."Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СОУ ”Димчо Дебелянов", гр.Варна"; 4."Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СОУ „П. Кр. Яворов“, гр.Варна"; 5."Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на филиалната сграда на ОУ„Константин Арабаджиев”, гр. Варна". Обектите са разположени в две от зоните за въздействие на ИПГВР - „Зона с преобладаващ социален характер“ и „Зона на публични функции с висока обществена значимост“. Сградите са строени през миналия век, по типови проекти, със строителни методи и материали, използвани в съответния период. Най-старата от тях, филиалната сграда на ОУ„Константин Арабаджиев”, гр. Варна е построена около 1900 г. По време на проектирането и строителството им не са действали сегашните съвременни изисквания и норми за конструктивна стабилност, ЕЕ, пожарна безопасност и известяване и др. При обследванията им са констатирани редица проблеми, следствие от голямата амортизация, което налага предприемането на спешни мерки за тяхното укрепване и реконструкция. През годините са извършвани ремонтни дейности на част от помещенията и фасадите, които не са довели до трайно подобряване на условията за образователна дейност. Съвременните методи на преподаване изискват модерен подход и нова организация на помещенията, инсталациите и достъпа до тях. Доброто здравословно състояние на учащите изисква и адекватни условия за спортни дейности и занимания, отдих и почивка в дворни пространства и/или спортни салони и съоръжения, осигуряващи необходимите модерни условия и среда. За нормалния работни процес и мотивация за учителите и непреподавателския състав е важен добрия микроклимат на работното място. За цялостното решаване на проблемите, в рамките на проектното предложение са предвидени интегрирани мерки за трайно подобряване на материалната база.Заложени са дейности по конструктивно укрепване, интервенции върху фасадите, ремонт и реновация на ОВК, подмяна на ВиК и Ел. инсталации и предприемане на мерки за ЕЕ (топлоизолация и подмяна на дограма, хидро- и топлоизолация на покривни конструкции). Планирани са ремонтни дейности в помещенията, в който се осъществява учебната дейност, вкл. физкултурни салони, коридорни пространства, ремонт и реновация на санитарните възли. Ще се изпълнят и мероприятия за създаване на достъпна среда и ще се благоустроят дворните пространства на училищата. С цел постигането на минимален клас "С" на енергийна ефективност, ще се реализира икономически най-ефективния пакет от енергоспестяващи мерки за сградите. Във всички обекти на интервенция ще се изпълнят мерки за осигуряване на достъпна среда, посредством изграждане на рампи, инвалидни подемници или достъпни асансьори . Санитарните възли ще бъдат приспособени за хора със специални нужди. 9 133 928.70 11 060 550.65
Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР: Изпълнителите на дейността ще бъдат избрани по реда на ЗОП. Избраните консултанти ще осъществяват "Строителен надзор" по реда на Закона за устройство на територията и Наредбите, издадени от МРРБ въз основа и за прилагането на закона. Консултантът/ите трябва да притежава/т лиценз от Министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор. Лицето, упражняващо строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията на лицето, упражняващо строителен надзор, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. За пет от обектите, които ще се възложат на инженеринг, строителният надзор ще има допълнителен ангажимент за извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти съгласно ЗУТ. 199 342.85 229 985.30
Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР : Изпълнителите на дейността ще бъде избрани по реда на ЗОП, съблюдавайки авторските права на проектантските екипи, изготвили инвестиционните проекти за петте обекта, които разполагат с такива, а именно: - "Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на І-во Основно училище, гр.Варна"; - "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на VII СОУ "Найден Геров"; - "Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СОУ ”Димчо Дебелянов", гр.Варна"; - "Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на сградата на СОУ „П. Кр. Яворов“, гр.Варна". - "Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енергоефективни мероприятия на филиалната сграда на ОУ„Константин Арабаджиев”, гр. Варна". Изпълнителят следва да: * подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство; * информира незабавно в писмен вид за възникнали обстоятелства, които изискват решение от негова страна; * дава мотивирани писмени указания, становища, обяснения и други на участниците в строителството; * извършва при необходимост промени на инвестиционния проект и да предоставя допълнителни детайли или други чертежи; * осигурява при необходимост присъствието на проектант на строежа за осъществяване на авторски надзор; * съхранява всички документи в сроковете предвидени в нормативен акт или в срок, съгласно разпореждане на възложителя; * предоставя възможност и осигуряват достъп за извършване на проверки на място; * информира за възникнали проблеми при изпълнението на строежите и за предприетите мерки за тяхното решаване; * изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверките на място; * следи и докладва за нередности; * консултира възложителя по всички въпроси, свързани с техническото изпълнение на обекта и при възникването на технически проблем да дават своето обосновано становище за решение на проблема; * при възникване на непредвидени работи съставя обосновано становище (чрез издадена съответна заповед в Заповедната книга и/или чрез съществена и/или несъществена промяна в инвестиционния проект); да представя описание на необходимостта от изработването на на съответния вид работа; да съставя и подписва отделна заверена количествена сметка; * вписва всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, в заповедната книга на строежите, която се съхранява на строежите; * заверява екзекутивната документация. 91 253.11 95 424.00
Инженерингови дейности за обектите без готови инвестиционни проекти: В ИП на Община Варна са включени пет обекта от образователна инфраструктура - 2 училища и 3 детски градини, без готови инвестиционни проекти. Тези обекти са: 1. "Ремонт и мерки за ЕЕ на ОУ „Стефан Караджа“; 2. "Ремонт и мерки за ЕЕ и обзавеждане на ЦДГ №1 „Светулка“; 3. "ОДЗ № 12 “Първи юни” – ремонт, газификация и оборудване"; 4. "Основен ремонт на филиала на ЦДГ № 38 „Ян Бибиян“; 5. "Ремонт и прилагане на мерки за енергийна ефективност в сградата на ОУ „Никола Й. Вапцаров”. Сградите са разположени в две от зоните за въздействие на ИПГВР - „Зона с преобладаващ социален характер“ и „Зона на публични функции с висока обществена значимост“. Общата РЗП на петте обекта е 14 312 кв. м. В тези детски и учебни заведения се обучават 2 090 деца и ученици, в едно и двусменен режим, за които се грижат 138 преподаватели и 59 души непедагогически персонал. Обектите са избрани за включване в ИП от Работна група, определена от Кмета, с мотиви, че сградите са в крайно належаща нужда от съществено подобрение и са в райони с висока концентрация на население, което обуславя необходимостта от съвременна образователна инфраструктура, с удобен достъп и модерни условия, които да гарантират качеството на учебния процес за децата. За тези обекти на интервенция, Община Варна разполага с одити за ЕЕ, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ. Обектите имат обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ и технически паспорти. Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейностите на инженеринг, което включва изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите и мерките, предписани в одитите за ЕЕ и техническите паспорти, както и СМР за цялостна модернизация на обектите, включително и дворните пространства и упражняване на авторски надзор. За цялостното решаване на проблемите, в рамките на проектното предложение ще бъдат предвидени интегрирани мерки за трайно подобряване на материалната база. Ще бъдат заложени дейности по конструктивно укрепване, интервенции върху фасадите, ремонт и реновация на ОВК, подмяна на ВиК и Ел. инсталации и предприемане на мерки за ЕЕ (топлоизолация и подмяна на дограма, хидро- и топлоизолация на покривни конструкции). Ще се планират и изпълнят ремонтни дейности в помещенията, в който се осъществява учебната дейност, вкл. физкултурни салони, коридорни пространства, ремонт и реновация на санитарните възли. Ще се проектират и изпълнят и мероприятия за създаване на достъпна среда и благоустрояване дворните пространства. С цел постигането на минимален клас "С" на енергийна ефективност, ще се реализира икономически най-ефективния пакет от енергоспестяващи мерки за сградите. По време на осъществяване на дейността, изпълнителят на независим строителен надзор ще изготви доклади за оценка на съответствие на строежа, на база на които, главният архитект на Община Варна ще издаде разрешения за строеж. Избраният изпълнител, съгласно договора си, ще има ангажимент да упражнява и авторски надзор на етап строителство. 3 911 541.76 4 746 422.27
Публичност и визуализация: Мерките за публичност и визуализация на проекта изцяло ще кореспондират с утвърдения Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., чиято цел е да даде ясни насоки за изпълнение на дейности за информация и комуникация при визуализация на подрепата от Европейските фондове. Определените мерки за публичност на проекта са съобразени с Регламент на ЕС N 1303/2013 и Регламент N 821/2014. Целта на дейността е да информира обществеността, в това число и представителите на целевите групи за подкрепата на Европейските фондове за реализиране на проектните дейности. За проекти, чиято стойност надхвърля 500 000 евро, по време на изпълнение на дейност, подпомагана от ЕФРР, е необходимо бенефициентът да постави временен билборд на видимо за обществеността място. Билбордът ще бъде се поставен в непосредствена близост до обекта на интервенции и ще отговаря на техническите характеристики, определени в Единния наръчник. След приключване на СМР, бенефициентът - Община Варна ще има ангажимент да постави постоянна табела също със съответните технически изисквания. За постигане на максимална информираност на населението, бенефициентът трябва да проведе минимум две пресконференции за представяне на проекта и резултатите от него, прессъобщения и различни комуникационни материали. 36 427.50 40 113.00
Одит на проекта : Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. 7 980.00 9 576.00
Геодезическо заснемане на обектите на интервенция: Геодезическо заснемане на десетте обекта на интервенция включени в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизнозност при отчитане на изпълнението. 7 000.00 8 400.00
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта : Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата за нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Изхождайки от мащабността на предвидените строително – монтажни работи, а така също и от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация, за качественото изпълнение на тази дейност още на етап подготовка на проектното предложение беше привлечен външен ресурс. Процедурата за избор на изпълнител на обществените поръчки е проведена преди подаване на проектното предложение и подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, поради големия обем на извършваната работа и изискването физическото изпълнение на дейностите по проекта и неговото отчитане да приключат до 30 месеца от датата на подписване на ДБФП, както и от изискването за постигане на индивидуална етапна цел до края на м.юни 2018 г. Община Варна е сключила договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.