Ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на Клъстер Геодинамика
: В рамките на дейността ще бъде осъществено организационно-административно укрепване на клъстера чрез осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности. Клъстер Геодинамика е организация с нестопанска цел, в която членуват лица, споделящи идеята за развитие и модернизация на науката в сферата на геодинамиката чрез прилагането на прозрачност, отчетност и ефективност на управлението на бюджетните средства, както и използване на експертизата на професионалисти в сферата на геодинамиката, научно-изследователската дейност и обществените поръчки. В рамките на проекта е предвидено създаване на геодинамична геодезическа мрежа чрез използване на иновативни технологии.
Организационно-административното укрепване на клъстера в рамките на тази дейност не само ще предостави възможност на всеки отделен член и неговите служители да развиват собствените си качества и компетенции, но и ще създаде необходимите предпоставки и условия за повишаване на научноизследователския и иновативен потенциал на клъстера като цяло, респ. за създаването на висококачествени и отговарящи на нуждите на пазара продукти и услуги в сферата на геодинамиката.
В рамките на тази дейност ще бъде нает квалифициран персонал на трудов договор за минимум 4 работни часа на ден, който ще е отговорен за за управление и координация на клъстерните дейности, както следва: 1. Експерт "Геодинамични изследвания и анализи" - нает на трудов договор, на 4 часа и 1300 лв. заплата (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) за 18 месеца 2. Експерт "Гравиметричните измервания" - нает на трудов договор, на 4 часа и 1300 лв. заплата (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) за 18 месеца; 3. Експерт "Геофизична и геоложка интерпретация" - нает на трудов договор, на 4 часа и 1300 лв. заплата (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) за 18 месеца; Експерт "Геодезически и гравиметричен анализ" – 2 бр. - наети на трудов договор, на 4 часа и 1300 лв. заплата (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) за 18 месеца; 4. Правен експерт - нает на трудов договор, на 8 часа и 2300 лв. заплата (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) за 18 месеца; 5. Експерт "Психологическа помощ и превенция на риска" - нает на трудов договор, на 8 часа и 2300 лв. заплата (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) за 17 месеца.
При изпълнение на тази дейност ще бъдат обезпечени разходите за наем на офис помещение, разходите за офис консумативи, доставка на интернет. |
205 240.00
|
161 877.15
|
Създаване на предпоставки за насърчаване на сътрудничествата и интернационализацията: Дейността цели създаване на предпоставки за насърчаване на сътрудничествата и интернационализацията и в частност клъстерния маркетинг.Интернационализация на предприятията е процесът на излизане и нарастващото им включване в международните пазари.За целта ще бъде разработена маркетингова стратегия, представляваща процесът на планиране, позволяващ на дадена организация да концентрира своите ограничени ресурси в най-добрите възможности за увеличаване на продажбите си и постигане на стабилно конкурентно предимство, което е предпоставка за насърчаване на сътрудничествата и интернационализацията. Успешната маркетингова стратегия се основава на редица проучвания и анализи и трябва да съдържа следната информация: 1) Характеристика на пазара - да се идентифицира базовия пазар на продуктите, в това число: Къде са потенциалните потребители на продуктите; Какви са характеристиките на потенциалните потребители; Какво ще накара тези потребители да купят продуктите, кое ще бъде от значение за тях – цена, качество, ефективност, надеждност 2) Тенденции за развитие на пазара- Обща оценка на пазара; Обем на потенциалните (възможни) продажби; Сезонност на потреблението; Честота на потреблението; Очакван годишен ръст на продажбите; Идентификация на факторите и оценка на очакваното им влияние върху ръста на продажбите (тенденции в приходите на икономиката и сектора, държавно регулиране, насищане на пазара) 3) Конкуренти - Описание на конкурентите; Защо и в какви случаи потребителите предпочитат да купуват продуктите на конкурентите; Сравнителен анализ между продуктите на клъстера и продуктите на конкурентите;4) Продажби и пазарен дял:Описание на изводите от предходните раздели и предположения,използвани като основа за планиране на продажбите; План по продажбите – разработен детайлно за първата година от периода на планиране по продукти, количество (и стойност), месеци или по-кратки периоди; Разчети за пазарния дял на дружеството, структура на продажбите по групи потребители, пазарен дял и тенденции в неговото изменение;5) Ценова политика- Цената е компромис между стремежа да се завоюва пазар, да се задържат пазарни позиции и да се реализира по-висока печалба. Формирането на цената на продуктите предполага: Анализ на базата на ясна и точна информация относно производствените разходи, средната норма на възвращаемост на инвестирания капитал, стратегията на дружеството - да произвежда и продава евтини, скъпи или на средна ценово равнище продукти; Оценка на стойността на иновативните продукти за потребителя 6)Дистрибуция- Тук трябва да бъдат направени анализ и оценка на различни възможности за дистрибуция, както и задължителна оценка на разходите за дистрибуция на продуктите 7) Промоция и реклама- Анализ, оценка и избор на методи и средства за промоция и реклама; Оценка на разходите за промоция и реклама 8) Външни влияния-описанието и оценката на вероятността, както и предложени действия за неутрализиране (минимизиране на отрицателните последствия) на външни въздействия, за които се предполага, че може да възникнат при реализирането на плана по продажбите,напр.: Икономически фактори–рецесия, безработица, инфлация;Политически и социални фактори–изменения в политиката на държавни и местни органи, изменения в данъчното и социално законодателство, демографски процеси и т.н.;Технологични фактори. Предвижда се и предоставянето на консултантски услуги за стъпването на друг пазар и всички свързани с тях проучвания, изследвания и информация за таргeтираните пазари, включитено определяне на правилния пазар за проникване, метод на навлизане на пазара, правилния момент. Дейността цели да бъде дадена ясна представа за факторите и пазарите. Тази дейност, както и рарзаботването на маркетингова стратегия, ще бъдат възложени на външни изпълнители. За успешната реализация на тази дейност ще бъде нает експерт "Създаване на сътрудничества и интернационализация" - на трудов договор и пълен работен ден (8 работни часа). |
86 800.00
|
77 774.89
|
Популяризиране на Клъстер Геодинамика и на неговите продукти : Тази дейност е от съществено значение, тъй като цели популяризирането на Клъстер Геодинамика, както и на неговите продукти и услуги. Целта й е да се постигне пазарна реализация на резултатите от висококачествената научноизследователска и развойна дейност и да използва мултиплициращия ефект от съвместната работа
При изпълнението на тази дейност предвиждаме следните начини за популяризиране:
1) Разработка и разпространение на 500 бр. информационни брошури с цел популяризиране на Клъстер Геодинамика, както и на неговите продукти и услуги. - Формат А5, хартия: 200 гр.гланц, цветност: 4+4, телово скрепване
В информационните брошури ще се съдържа информация за Геодинамика, за неговите продуктите и услугите
2) Оптимизация на интернет страницата на клъстера съобразно спецификите на разработваната в рамките на проекта геодинамична геодезическа мрежа, в това число:
- Оптимизация структурата на сайта и допълването й с нови функционалности;
- Миграция на съществуващото съдържание към новата структура на сайта;
- Основен редизайн, съобразен с актуалната уеб-среда и съществуващите тенденции за цветова гама, елементи на дизайна и др. (при спазване заложените ограничена на фирмената визия);
- Оптимизация на сайта за разглеждане през мобилни устройства;
- Оптимизация на кода и съдържанието за работа с търсещи машини (SEO оптимизация - ключови думи, метаданни и др.);
- Оптимизация на кода и съдържанието за споделяне в социални мрежи
Тази дейност включва и месечната поддръжка на интернет страницата, в това число корекции по съдържанието по няколко пъти на седмица, поправяне на леки технически неизправности/бъгове, възникнали по време на работа, ежемесечна проверка и обновяване на системата и инсталираните в нея плъгини, модули и кодове, ежемесечна стандартна SEO оптимизация и т.н.
|
9 950.00
|
9 840.00
|
Публичност и визуализация на проекта: В рамките на тази дейност ще бъдат взети необходимите мерки за осигуряване на визуализация и публичност, като те ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, изискванията на Регламент 1303/2013, Регламент 821/2014, както и изискванията относно мерките за информация и публичност, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичност и визуализация:
1) 1 бр. постоянна обяснителна табела относно проекта и източника на финансирането му, поставена в офиса на Клъстер Геодинамика
2) Изготвяне и отпечатване на брошури (500 бр.) със следните технически параметри:
- Формат – А4;
- 2 страници (двустранен печат – лице/гръб на един лист;
- Пълноцветен печат – 4+4;
- Медия - двустранно хромов мат – 150 гр.
3) Изработване на банер, съдържащ информация относно проекта и източника на финансирането му, който ще бъде поставян по време на събитията за представяне на клъстер "Геодинамика" и на неговите продукти и услуги със следната спецификация: Алуминиева стойка за монтаж на рекламно пано от винил, канава или синтетична хартия. Размер: 85х200 см
4) Публикуване на информация за проекта на интернет сайта на Клъстер Геодинамика
Наред с това, във всички отчети за изпълнение на договора, както и във всички други документи – обяви и публикации, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде включен текст, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОП "Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г.
Всяко средство за визуализация ще съдържа следните задължителни елементи:
• Емблемата на ЕС, представена чрез флага на ЕС в съответствие с графичните стандарти, описани в Анекс І към Регламент (ЕО) № 1828/2006 г. и названието „Европейски съюз”;
• Названието „Европейски фонд за регионално развитие” чрез който се осигурява съфинансирането от страна на ЕС по ОП „Иновации и конкурентоспособност”;
• Логото и пълното изписване на името на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г.;
• Наименование и номер на процедурата съгласно приложимите Насоки за кандидатстване;
• Израза: „Проект /номер и име на проекта/ се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие и от националния бюджет на Република България”.
|
800.00
|
775.20
|
Участие в национални и международни изложения и панаири: В рамките на тази дейност се предвижда участието на Клъстер Геодинамика на следните национални и международни изложения и панаири:
1)19th International Multidisciplinary Scientific GeoConference amp;EXPO,Albena,Bulgaria,June 2019 https://www.clocate.com/conference/19th-International-Multidisciplinary-Scientific-GeoConference-and-EXPO-SGEM-2019/33200/Бюджет:12 110.00
Ежегодната международна мултидисциплинарна научна геоконференция и изложение е конференция и изложба, посветена на решения и иновации, свързани с 29 области между които:геодезия,геоинформатика,картография и ГИС,фотограметрия и дистанционни изследвания,геология,екология и опазване на околната среда.Участници са водещи:университети и научни организации,специалисти от практиката,компании предоставящи иновативни решения и технологии,неправителствени организации,държавни агенции и др. заинтересовани страни изучаващи и представящи Земята като динамична система.
2)European Geosciences Union,General Assembly 2019,Vienna,Austria,7-12April2019 https://www.egu2019.eu/Бюджет:24 000.00
Генералната асамблея на Европейският съюз по науките за Земята е основната конференция за 2019 на международната общност на специалистите в областите науки за Земята, планетология и междинните научни дисциплини. Основната цел на мероприятието е учени и университетски преподаватели от цял свят да представят своите научноизследователски проекти и разработки и да обсъдят последните тенденции във всички сфери и области на приложение на геонауките.
3)27th IUGG General Assembly,Montréal,Québec,Canada,July 8-18,2019 http://iugg2019montreal.com/index.html Бюджет:30 750.00
Асамблеята е посветена на 100-годишнината от създаването на Международният съюз по геодезия и геофизика (IUGG)-водещата международна организация изучаваща Земята като система в цялото и многообразие и аспекти.Научната програма включва семинари,работни срещи и специални събития в областта на геодезията и геодинамиката.
4)5th International Conference on GIS and Remote Sensing, September 19-20,2019 Rome,Italy,Theme:Implementation and Advancement of GIS and Remote Sensing Techniques https://gis-remotesensing.environmentalconferences.org/.Бюджет:25 000.00
5-та международна конференция GIS and Remote Sensing е с относително нов характер,но със съществено значение за настоящия пазар на ГИС,тъй като тя предоставя възможност да се достигне до значим брой представители на геоложката общност.Нейната същност е на технически форум за отчитане и изучаване на най-новите изследвания и разработки,както и за стартиране на нови приложения и технологии,ориентирани към повишаване ефективността на различни регулаторни програми в геологията и свързаните с нея науки.На конференцията ще вземат участие световноизвестни лектори,ще бъдат представени най-новите технологии, разработки и актуализации в областта на геологията.
5)WMESS:World Multidisciplinary Earth Sciences Symposium,Prague,Czech Republic,September2019https://www.mess-earth.org/Бюджет:25 000.00
Основната мисия на ежегодно провеждания "Световен мултидисциплинарен симпозиум по науки за Земята-WMESS" е да подпомогне за провеждането и представянето на мултидисциплинарни изследвания,свързани с атмосферата,биосферата,хидросферата,литосферата и педосферата на Земята и взаимодействието на човека с тези изследвания.На симпозиума се представят и отчитат най-новите резултати във връзка с възприемането на Земята като динамична система.
6)FIG Working Week 2019,Hanoi,Vietnam,22-26,April2019 http://www.fig.net/fig2019/index.htm Бюджет:25 000.00
Работната седмица на Международния съюз на геодезистите е основната конференция за 2019 на международната общност на геодезистите.Мероприятието се провежда под мотото „Геопространствената информация за по-интелигентен живот и устойчивост на околната среда“ и включва пленарни и технически сесии и работни срещи,търговска изложба и разнообразни други събития,които ще дискутират и анализират ключовите предизвикателства на нашето време пред геодезическа общност. |
146 110.00
|
58 769.21
|
Организиране на събития за представяне на клъстер "Геодинамика" и на неговите продукти и услуги: В рамките на тази дейност ще бъдат организирани 5 събития за представяне на клъстер "Геодинамика" и на неговите продукти и услуги. Събитията ще бъдат проведени в областните градове, влизащи в Северозападен район на планиране, както следва: Видин, Монтана, Враца, Плевен, Ловеч. На тези събития ше бъдат поканени представители на институциите, занимаващи се с геодезия, геодинамика и геодинамични изследвания, сеизмологични изследвания, геоложки мониторинг и геология, както и общински и държавни структури, ангажирани с превенцията на сеизмичните събития. По време на събитията ще бъде представен Клъстер "Геодинамика", неговата дейност и основни цели, както и ще бъде представен настоящият проект. По време на събитията ще бъдат проведни и обучения в областта на превенция, подготовка, управление, реакция и възстановяване след земетресение, включително същност и характеристика на земетресението; опасности, които предизвиква. Обученията ще бъдат проведени от квалифициран експерт "Психологическа помощ и превенция на риска", като участниците, освен разработените в рамките на проекта информационни материали, ще получат и разработени обучителни материали. Тази дейност, освен представяне на клъстера, цели и разширяване и развитие на дейността му, както и привличане на нови клиенти и членове на клъстера. |
40 000.00
|
8 160.00
|