Дейност 1. Подготовка и изпълнение
: Дейността предвижда следните поддейности
Поддейност 1.1. Проектиране. В резултат на проведена процедура за възлагане на ОП, Община Плевен има сключен и изпълнен договор № ФСД-557-13/27.01.2014 г. с БИ ЕС ПРОЕКТ ЕООД за изготвяне на работен проект: „Закриване и рекултивация на съществуващо общинско депо за твърди битови отпадъци на територията на Община Плевен”.
В изпълнение на договора на 31.01.2014 г е предаден изготвен работен проект в съответствие с Наредба №6/2013 г за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци (Наредба №6/2013 г), Наредба №26/1996 г.
Поддейност 1.2. Анализи. Община Плевен има сключен и изпълнен договор от 31.10.2018 г. с Научно-технически съюз на специалистите от земеделието за Извършване на лабораторен анализ на осем броя хумусни и почвени проби, предоставени от Възложителя и да изготви становище относно пригодността на изследваните материали за техническа и биологична рекултивация на обект: Общинско депо за БО, поземлен имот с идентификатор 06999.41.9, разположен в землището на с. Буковлък, на площ 173 160 кв.м.
Поддейност 1.3. Разходи за административни такси. Предвиждат и разходи за такси по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), Закона за водите (ЗВ) и др. приложимо законодателство по ОС, както и по Закона за опазване на земеделските земи (ЗОЗЗ) и ППЗОЗЗ.
Поддейност 1.4. Строителен надзор. Дейността е регламентирана в чл.166 и чл.168 от ЗУТ. СН е дейност, гарантираща надежден контрол върху качественото изпълнение на планираните строително‐монтажни работи, отговарящи на предварително зададените качествени, количествени и технически параметри и показатели.
Дейността предвижда упражняване на технически и качествен контрол на обектите от избран чрез съответната процедура СН, притежаващ лиценз от МРРБ за категорията на съответния обект. Ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в работния проект, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти появили се по време на гаранционния срок. При установяване на нередности и некачествени работи, същите ще се констатират своевременно в протокол и възложителят ще задължава изпълнителя да ги отстрани в най-кратък срок. Ще осъществява контрол върху качеството на изпълнение на планираните строителни дейности съгласно предвидените в ИП, качествени, количествени и технически параметри и показатели през целия период на строителните дейности. Правилното прилагане и упражняване на строителен надзор ще доведе до законосъобразното, качествено и навременно изпълнение на заложените в проекта СМР и постигането на очакваните резултати.
Упражняването на СН е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на ОПОС 2014-2020" г. и заложените в ОП критерии
Поддейност 1.5. Авторски надзор. Дейността включва изпълнение на АН по време на извършването на СМР в съответствие с изискванията на действащото законодателство, както и съгласно разработения и одобрен инвестиционен проект, количествата и видовете СМР и всички дейности и изисквания, отразени в проектната документация и договора за изпълнение на СМР на обект: Закриване и рекултивация на съществуващото общинско депо за битови отпадъци в землището на с. Буковлък, община Плевен. АН по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него ИП се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за изпълнението на строежа в съобразно одобрения ИП и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. |
410 265.92
|
400 644.00
|
Дейност 2. Техническа рекултивация на депа, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14 : Предвижда се рекултивацията да се извърши на един етап, като основните мерки предложени в работния проект са съобразени с действащата нормативна уредба в България.
Последователност на дейностите по рекултивация на сметището на Община Плевен:
• Освобождаване от слоя отпадъци на зоните попадащи извън проектното тяло на депото и нерегламентирано депонираните в чужди имоти. Обемът отпадъци, които трябва да бъдат предепонирани за оформянето на тялото на рекултивацията и почистване на замърсените имоти около депото е 218 483 m3 .
• Оформяне тялото на отпадъците, посредством предепониране, уплътняване и подравняване на откосите и платото, с цел постигане на проектни откоси 1:2.5 - за скатовете и 1,5 % - 15% - за платото.
• Изграждане на газоотвеждаща система
• Полагане на водонепропусклив глинен слой с мощност 50 см
• Полагане на дренажен слой за филтрирали води през рекултивиращия слой почва
• Полагане на рекултивиращ слой и биологична рекултивация в обхват на тялото на отпадъците
• Изграждане на система за повърхностно отводняване
• Изграждане на система за мониторинг
Площта заета от отпадъци е около 185 дка, след прибутване и предепониране на отпадъците ще бъде оформено тялото на рекултивацията, което ще е с площ около 173.16 дка.
Проектната разработка предвижда съществуващите отпадъци в частта определена за зелен пояс, отводнителна канавка и закотвяща канавка да се прибутат с булдозер и да освободят зона с ширина 6 -10 м. около депото.
След предепониране и оформяне на проектното тяло на отпадъците се предвижда да се положи, горен изолационен екран от глина, газов дренаж и дренаж за атмосферни води и рекултивиращ слой, като част от техническата рекултивация.
Предвид голямата площ на депото за изграждането на дренажния слой за биогаз и дренажния слой за филтрирали през рекултивационния слой атмосферни води ще бъде използван дренажен геокомпозит двустранно каширан с геотекстил.
С изграждането на водоплътен горен изолационен екран се цели да се елиминира количеството инфилтрат генерирано от отпадъците.
Проектната разработка предвижда изграждане на газоотвеждаща система състояща се от газов слой, 21 бр. газови кладенци, система за събиране и разпределяне на биогаза, включваща мрежа от газопроводи, 9 бр. кондезационни кладенци, вентилатор за извличане на биогаз и инсталация за високотемпературно обезвреждане на биогаз.
За постигане на поставените цели по-горе проектната разработка предвижда да се изгради охранителна канавка около рекултивираното тялото на отпадъците. В проекта е залегнало и изграждането на система за мониторинг на депото състояща се от 3 бр. кладенци за контрол на подпочвени води и 24 бр. геодезически репери за контрол на сляганията в тялото на отпадъците.
След извършване на техническата рекултивация ще се извърши биологична рекултивация на депото в срока на дълготрайност на проекта – 5 години от окончателното плащане по проекта. Разходите за биологична рекултивация ще се осигурят от кандидата. |
11 546 417.26
|
12 992 550.06
|
Дейност 3. Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки“
: Дейността включва три поддейности:
Поддейност 3.1: Организация и управление:
Бенефициентът със заповед ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от служители на общината и външни за община Плевен експерти, избрани по реда на приложимото национално законодателство. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта. Членовете на ЕУП ще бъдат назначени в съответствие с изискванията на приложимото законодателство, ПМС 189/28.07.2016 г. и приложимите нормативни документи. Структурата на екипа за управление ще се състои от следните експерти:
1. Ръководител проект - служител на Община Плевен;
2. Координатор и лице по публичност - служител на Община Плевен;
3. Счетоводител/финансист - служител на Община Плевен;
4. Юрист - външен експерт за Община Плевен;
5. Технически експерт - външен експерт за Община Плевен;
6. Административен сътрудник - служител на Община Плевен.
Поддейност 3.2: Мерки за информация и комуникация на проекта:
Дейностите за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта и целят да популяризират приноса на ЕСИФ и на оперативната програма. Те ще включват приложими за процедурата мерки и реквизити от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Дейностите по информация и комуникация ще се изпълняват от Община Плевен, и външен изпълнител, избран по реда на ЗОП.
Предвидено е изпълнението на следните мерки:
- Интернет - на интернет страницата на Община Плевен ще бъде публикувана информация за проекта до два дни след сключване на АДБФП - цели,
обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати;
- Доставка и монтаж билборд - 2 бр. по време на СМР;
- Доставка и монтаж на постоянни обяснителни табели, визуализиращи приноса на ОПОС - 2 бр.;
- Публични събития: ще бъдат организирани 2 пресконференции – първата при стартиране на проекта, а втората при неговото финализиране;
- Официални церемонии - 1 церемония при стартиране на СМР и 1 церемония при приключване на СМР;
- Банер - 1 бр. за публични събития и официални церемонии;
- Подготовка и разпространение на печатни информационни материали - дипляни - 200 бр. (ще бъдат разпространени при провеждането на публичните събития);
- Подготовка и разпространение на промоционални материали: тефтери и химикалки - 200 бр.(ще бъдат разпространени при провеждането на публичните събития);
- Прессъобщение и/или рекламно-информационно каре в регионална медия - 1 бр. за стартиране на проекта и 1 бр. за неговото финализиране.
Поддейност 3.3: Подготовка на документации за избор на изпълнител за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП:
В рамките на тази под-дейност ще бъдат изготвени документации за възлагане на обществени поръчки по дейност 2, поддейност 1.5. от дейност 1, както и за поддейност 3.2. на дейност 3. Документациите за възлагане на обществени поръчки ще бъдат разработени и съобразени с действащата към момента на тяхното обявяване нормативна уредба в областта на обществените поръчки. |
240 037.45
|
258 324.39
|