Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за приемане на отпадъци от експлоатацията на кораби и остатъци от товари, съоръжения за превенция и реагиране при експлоатационни и аварийни замърсявания (СПРЕАЗ),  както и разработване и внедряване на  интегрирана информационна платформа (ИИП) за управление и осигуряване на безопасност с оглед оптимизиране и развитие на информационното обслужване на морския и речен транспорт.
С качественото изпълнение на инвестиционния проект ще се постигне привеждане на българските пристанища към изискванията на Европейския съюз в областта на защита на околната среда, произтичащи от европейските политики и директиви, както и на международните конвенции и стандарти в областта на водния транспорт.
В програмен период 2014-2020 г. на ОПТТИ ДППИ изпълнява  проект №BG16M1OP001-4.001-0005  „Техническа помощ за подготовката и реализацията на проект „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“  в рамките на който са изготвени прединвестиционни проучвания с анализ и обосновка на настоящи и бъдещи нужди и капацитети от ППС и СПРЕАЗ за петте пристанища за обществен транспорт с национално значение,  прединвестиционно проучване и анализ на вариантите за внедряване на ИИП, анализ на разходите и ползите, тръжна документация за  провеждане на обществени поръчки с предмет „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“ и  „Изпълнение и внедряване на интегрирана информационна платформа в българските пристанища“. Изготвените документи са подготвителен етап за настоящия инвестиционен проект.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските речни и морски пристанища за обществен транспорт с национално значение: Дейността включва доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пет комплекта ППС (контейнери и стелажи) – по един за всяко от пристанищата Русе, Силистра, Лом, Варна и Бургас за всички категории отпадъци- течни и твърди, съгласно препоръките на Дунавската конвенция (за реката ) и видове отпадъци за морето съгласно MARPOL, Annex I , Annex V. Дейността включва доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 5 (пет) комплекта ППС (контейнери и стелажи) за всички категории отпадъци - течни и твърди, съгласно препоръките на Дунавската конвенция (за реката) и видове отпадъци за морето съгласно MARPOL, Annex I , Annex V. По един комплект ППС ще бъде доставен и инсталиран на следните терминали на пристанищата с национално значение: - Пристанище Русе (Терминал Русе-Изток и Терминал Силистра), - Пристанище Лом (Терминал Лом), - Пристанище Варна (Морска Гара Варна) и - Пристанище Бургас (Морска Гара Бургас). Всеки от трите комплекта, които ще бъдат доставени на речните пристанища, ще включва съоръженията, описани в приложение 1 в което е посочено и за какви видове отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Всеки от двата комплекта, които ще бъдат доставени на морските пристанища, ще включва съоръженията, описани в приложение 1, в което е посочено и за какви отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Предвидено е дейността да стартира през м. 09.2020 г. и да приключи през м. 03.2021 г. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 65 000,00 лв., от които след прилагане на изчислените интензитети на държавната помощ във финансовите анализи за допустимите разходи по чл. 56б и чл. 56в на ОРГО, допустими за БФП са 62 875,64 лв. 62 875.64 64 730.01
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за превенция и реагиране при експлоатационни и аварийни замърсявания (СПРЕАЗ) в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“ : Доставка, въвеждане в експлоатация и тестване на два комплекта СПРЕАЗ (за нефтоводни и твърди отпадъци) съответно по един комплект до Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток) и до Пристанище Варна (Морска Гара Варна), включително доставка и въвеждане в експлоатация на 5 броя бързоходни лодки в пристанищата Русе и Варна; Дейността включва: - доставка, въвеждане в експлоатация и тестване на 2 (два) комплекта СПРЕАЗ (за нефтоводни и твърди отпадъци) - съответно по 1 (един) комплект за Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток) и за Пристанище Варна (Морска Гара Варна); - доставка и въвеждане в експлоатация на 5 (пет) броя бързоходни лодки – 3 (три) за речните пристанища: по 1 (една) лодка за Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток), Пристанище Лом (Терминал Лом) и Пристанище Видин; 2 (две) за Пристанище Варна (Морска гара Варна). Комплектът СПРЕАЗ, който ще бъде доставен на Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток), ще включва съоръженията, описани в приложение 1 към отговори на бенефициента от 04.09.2020 г., в което е посочено и за какви видове отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Комплектът СПРЕАЗ, който ще бъде доставен на Пристанище Варна (Морска Гара Варна), ще включва съоръженията, описани в приложение 1 към отговори на бенефициента от 04.09.2020 г., в което е посочено и за какви видове отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Дейността е стартирала на м. 07.04.2020 г. и се предвижда да приключи през м. 08.2021 г. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 9 428 000,00 лв., от които след прилагане на изчислените интензитети на държавната помощ във финансовите анализи за допустимите разходи по чл. 56б и чл. 56в на ОРГО, допустими за БФП са 9 120 991,27 лв. В резултат на сключения договор № ДЕП-3/007.04.2020 г. за изпълнение на дейността, допустимите по дейността разходи за БФП, след прилагане на изчислените интензитети на държавната помощ във финансовите анализи за допустимите разходи по чл. 56б и чл. 56в на ОРГО, са определени на 8 904 247.24 лв. 8 904 247.24 9 203 999.00
Изпълнение и внедряване на интегрирана информационна платформа в българските пристанища: Разработената ИИП ще обединява и представя в подходящ вид резултатите, информационните потоци и данните от внедрените в ДП „Пристанищна инфраструктура“ информационни системи, свързани с изпълнението на процесите по управление на отпадъците в българските пристанища с национално значение и да гарантира устойчивост при опазването на околната среда, ще въведе ефективни ИТ-базирани инструменти и подходи за цялостно наблюдение на фактори, свързани със замърсяване, вследствие на изхвърляне на нефтопродукти в акваторията на българските пристанища с национално значение, и ще осигури наблюдение и предоставяне на данни в зависимост от определените чрез анализ параметри и сигнализиране при настъпили събития, които са идентифицирани като рискови.Дейността е предвидена за изпълнение от 09.2020 до 06.2022 г.- 18 месеца. Подробно описание на самата дейност и финансова обосновка са представени в приложения 2, 3 и 4 към отговори на бенефициента от 04.09.2020 г. Предвидено е дейността да стартира през м. 09. 2020г. и да приключи през м.02.2022 г. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 3 500 000,00 лв., от които поради ограничение на бюджета на приоритетна ос 4 , с договор за БФП се предоставят 1 408 480.43 лв. С анекс № 1, поради освобождаване на ресурс в ПО 4 средствата са осигурени. 3 500 000.00 3 492 770.51
Мерки за публичност, информация и комуникация: Мерките за инф. и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договор с избр. изпълнител до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянните табели (ПТ) и включват: Организиране и провеждане на публични събития – 2 бр. 1.1.Публичнo събитиe , анонсиращо за началото на проекта – ще бъде проведено в първите месеци след подписване на Договор за БФП в гр. София; 1.2.Публично събитие при приключване на проекта – ще бъде проведено на морско пристанище. Ще бъде голямо събитие, на което ще бъдат направени демонстрации. 2.Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали: луксозен тефтер А5 - 100 бр.; луксозни химикалки 100 бр.; бизнес раница 100 бр.; селфи стик 100 бр.; сгъваем органайзер за автомобил 100 бр.; универсален органайзер за документи и карти 100 бр.; контейнерче за визитки 100 бр.; зареждащо USB за кола 100 бр.; чадър за кола 100 бр., флаш-памет 100 бр., торбички 100 бр.; четка за почистване на компютър 100 бр. 3.Изработване и поставяне на временни информационни билбордове – 6 бр. Билбордовете ще бъдат поставени на подходящи места, на или в близост до площадките, където лесно могат да бъдат забелязани от обществеността. Предвижда се да бъдат изработени и монтирани при започването на изпълнението на дейностите по проекта в съответствие с техн. изисквания на ЕК. Ще бъдат отстранени не по-късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта. 4.Изработване и поставяне на ПТ – 6 бр. Предвижда се изработка и доставка на 6 бр. ПТ, чийто монтаж ще бъде извършен в рамките на една седмица след отстраняването на билбордовете, но не по-късно от три месеца след приключването на дейностите по проекта. Ще бъдат изготвени в съответствие с техн. характеристики, приети от ЕК. 5.Изработване и поставяне на информационни стикери за брандиране на доставените и изградени видове ППС в рамките на проекта и за 5 броя корабчета – 200 бр. стикери и 5 бр. подходящи стикери/табели за корабчетата. Във връзка с идентификацията на закупеното със средства на ОПТТИ оборудване, което ще бъде доставено, монтирано и въведено в експлоатация по българските пристанища за обществен транспорт с нац. значение на р. Дунав и на Черно море. 6.Изработка и доставка на ролбанери – 2 бр. Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на помещенията, в които ще се провеждат публичните събития. 7.Фото заснемане и архив – за всяко събитие се предвижда да има неограничен брой от кадри, от които да се предостъпят авторските права за ползване на прессъобщение (поне 10 кадъра). Необходимо е репортажно заснемане на планираните събития и изготвяне на фотоархив от мероприятията. 8.Изготвяне на медиен мониторинг на публикации, свързани с проекта – 2 бр. Изготвянето на медиен мониторинг (пресклипинг) е свързано с организираните публични събития, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. ДППИ има координираща роля, с цел да бъде обхванат максимално широк спектър от медии, в т. ч. и регионалните медии, на чиято територия се изпълняват дейности по проекта, както и да бъдат обхванати в оптимална степен публикациите, свързани с изпълнението на проекта. 9.Изготвяне и разпространение на прессъобщения във връзка с планираните публични събития и основни етапи от изпълнението на проекта – 4 бр. Изготвянето на прессъобщения е обвързано с планираните публични събития. Прессъобщенията ще бъдат разпространявани до средствата за масова информация, специалисти в сектора воден транспорт, до нац. и регионални медии и база данни журналисти и ще се публикуват на интернет стр. на ДППИ и поне в една от социалните мрежи. Предвидено е дейността да стартира през м.10.2020 г. и да приключи през м.03.2022 г. С анекс № 1 към ДБФП стойността на дейността е до сключения договор № ДЕП-3/15.03.2021 с изпълнителя Ди Ем Ай Девелопмънт ЕООД на стойност 19 980 без ДДС 19 980.00 33 746.04
Управление на проекта : Създаване на ЗУИП определяне на Ръководител, Експерти – 14 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура" • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 295 680,00 лв. Разходите за управление на проекта ще бъдат с нулева ставка ДДС. Поради ограничение на бюджета на приоритетна ос 4 , с договор за БФП по дейността не се предоставя БФП. С анекс № 1 към ДБФП разходите за дейността са осигурени за финансиране от БФП. 295 680.00 101 476.84

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.