Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в “Крон Секюрити” ООД , където към момента работят 746 служители, като 519 от тях са над 54-годишна възраст, а 27 са хора с увреждания. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите продукти и услуги. Компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо й развитие се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности.
Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси:
- големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място
- наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот
- различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
- увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.
Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегията включва следните мерки и елементи:
1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост
2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години
3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието
4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност
6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива
7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси.
Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане Стартегия за управление на човешките ресурси е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др.
Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности:
1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот;
2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. |
25 500.00
|
25 300.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в “Крон Секюрити” ЕООД: Предвиждат се следните поддейности:
1.Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло - на 600 служители ще се осигурят по 1 бр. зимен комплект и по 1 бр. летен комплект СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО и ЛПС-та за 618 служители , разпределени по длъжности:
1.1 АДМИНИСТРАТИВЕН И РЪКОВОДЕН ПЕРСОНАЛ - 18 служители
• ЛПС
- предпазни очила за работа с дисплей, антирефлексно покритие - 18 бр.
Дейности, при които се използват: постоянни дейности с дисплей
Рискове, които покрива: пренапрежение на зрителния анализатор, ергономия при работа
1.2. ОХРАНИТЕЛНА ДЕЙНОСТ - ЗАЕТИ В ОХРАНИТЕЛНА ДЕЙНОСТ - 600 служители
• Комплект зимно специално работно облекло, включващ:
- студозащитно яке от непромокаема материя- 600 бр.
- студозащитен панталон от непромокаема материрия- 600 бр.
- риза с дълъг ръкав от противоизпотяема, абсорбираща потта материя- 600 бр.
- студозащитен термо пуловер - 140 бр.
Част от комплектите ще включват и термо пуловер, предназначен само за тези служители в охранителната дейност ( 140 бр.), които приоритетно работят на открити пространства
• Комплект лятно, антистатично, специално работно облекло, включващ:
-антистатично яке - 600 бр.
-антистатичен панталон от непромокаема материя- 600 бр.
- риза с къс ръкав от противоизпотяема, абсорбираща потта материя- 600 бр.
Дейности, при които се използват: дейности, свързани с механични въздействия; дейности, при неблагоприятни климатични условия (вкл.работа на открито)
Рискове, които покрива: риск от измръзване на тялото/риск от прегряване на тялото; риск от пробождане, порязване, охлузване, претриване и др. механични увреждания на тялото
• ЛПС
- зимни обувки - цели от водоотблъскващ набук и текстил, антибактериална, непромокаема, абсорбираща подплата, композитно бомбе, неметална пластина - 600 бр.
- летни обувки - половинки, дишаща подплата, абсорбираща влагата, композитно бомбе, неметална пластина/- 600 бр.
- студозащитна предпазна шапка- 140 бр.
- студозащитни предпазни ръкавици - 140 бр.
- водозащитно наметало/ дъждобран- 140 бр.
Част от ЛПС-тата са предназначен само за тези служители в охранителната дейност( 140 бр.) , които приоритетно работят на открити пространства
Дейности, при които се използват: дейности, свързани с механични въздействия; дейности, при неблагоприятни климатични условия (вкл.работа на открито) Рискове, които покрива: риск от пробождане, порязване, охлузване, претриване и др. механични увреждания на крайниците; риск от измокряне на крайници; риск от удар от падащи предмети, падане и подхлъзване; риск от измокряне на тялото
Изброените артикули са изработени от изключително подходяща материя (памук или памук-полиестер) за работа съобразени спрямо климатичните условия - топлоустойчива материя, задържаща естествената топлина на тялото / проветряема, абсорбираща потта материя. Намален риск от алергии поради високото съдържание на естествена материя. ЛПС-тата, както и специалните работни комплекти ще бъдат предоставени на служителите срещу протоколи.
2. Осигуряване на средства за колективна защита- закупуване на ергономични работни столове
В рамките на настоящата дейност се предвижда и закупуване на 18 броя ергономични работни столове, които могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия и така да се избегне работа при неудобна работна поза. Те са предназначени за служителите, заети в административната и ръководна дейност на компанията - така ще намалеят професионалните заболявания заради постоянно повтарящите се движения, продължителните статични пози (седяща и права работна поза), работата с информационна техника. Реализирането на настоящата дейност ще доведе до усъвършенстване и надграждане на условията на труд в “Крон Секюрити” ЕООД и ще подобри професионалния и здравния статус на работната сила чрез осъществяване на превантивен контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. |
209 100.00
|
208 340.00
|
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Кремена Райкова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента.
ЕТАПИ:
1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати.
2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. |
20 000.00
|
19 850.00
|
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно:
• Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му;
• Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в офиса на фирмата
• Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта.
Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място пред обекти на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят в рамките на проекта.
ЕТАПИ:
1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност;
2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта;
3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели;
4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект;
5. Поставяне на видно място на информационната табела;
6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта.
|
1 000.00
|
1 000.00
|