Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. |
41 012.40
|
40 875.78
|
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Правец ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. |
2 256.00
|
2 234.40
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи:
1. извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра –въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя.
2. разработване на методология за дейността на Центъра – включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра.
3. подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, осъществява услугата „административни услуги в общността”.
4. подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда- за предоставяне на услугите в домашна среда ще се назначат „лични асистенти” и „домашни помощници”. Точният брой на наетите лица и вида на длъжността им, ще се определи след като се изготвят „оценките на потребностите” на кандидатите за потребители по проекта. Водещият принцип е осигуряване на достъп до интегрирани услуги за 45 потребители, основани на индивидуалните нужди и възможности на потребителите.
5. Стартиране предоставянето на следните интегрирани социални услуги за потребителите по настоящия проект:
5.1.„личен асистент” – полагане на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности.
5.2.„домашен помощник” – предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности.
6. във връзка с изготвяне на досиета на участниците по проекта и упражняване контрол върху документооборота в Центъра, ще се закупят канцеларски материали и консумативи. Предвидените материали – папки, класьори, хартия, тонер касети и др. подобни, са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги.
7. за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще използват по време на работа в домашна среда.
|
428 210.15
|
427 665.55
|
Закупуване на оборудване, което е необходимо да осъществяване на социални услуги в домашна среда: Един от най-големите битови проблеми на уязвимите хора от община Правец, е поддържането на хигиената в дома. Колкото и запазени възможности за самообслужване да има едно лице, то насочва усилията си към храненето и поддържането на личната си хигиена. Хигиенизирането на помещенията, които обитава, често пъти е пренебрегвана дейност. Занемаряването на бита води до поява на алергии, развитие на бактерии, акари, плесен, мухъл, поява на неприятни миризми. Освен това влошената битова хигиена допълнително влошава психо-социалното състояние на болните лица, те се чувстват безсилни, идентифицират собствената си личност със занемарения си бит, изпитват неудобство при посещение на външни лица, което в крайна сметка ги обрича и на изолация.
Съществен брой от потенциалните потребители на социални услуги в домашна среда нямат уреди за почистване на пода. Често пъти домашните помощници или личните асистенти, са принудени да почистват помещението, обитавано от потребителя само с метла. Това всъщност не повишава нивото на хигиената, а поставя в риск здравето на потребителя, защото живее в запрашена и занемарена среда. Метенето на ръка застрашава и здравето на обгрижващото го лице, защото тази дейност се изпълнява в приведено, неудобно положение, с риск от вдишване на финна прах. Рисковете за здравето на потребителя и обгрижващото го лице се увеличават значително, защото често пъти след като се измете помещението, започва процеса „готвене”. Тогава има опасност да се замърси и зарази храната, която потребителя ще поеме.
|
3 700.00
|
2 140.00
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано обучение за въвеждане в професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит.
Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра да преминат през тридневно въвеждащо обучение по следните теми:
представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;
документиране на социалните услуги по настоящия проект;
общи познания за домашните грижи и услугите в общността;
основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;
основни задължения и права на потребителя;
етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
права на детето и методи за тяхната закрила;
специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;
разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги;
|
1 200.00
|
810.00
|
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество.
Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците.
Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите.
Груповата супервизия ще се провежда на място в Центъра с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата.
|
11 810.00
|
9 228.05
|
Предоставяне на здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В хода на реализираните проекти и програми от община Правец ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел удовлетворяване на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра.
Основните дейности, които той ще извършва са дейности като измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим, смяна на превръзки и др.
|
11 810.00
|
11 565.49
|