Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение планира закупуване на нова техника и оборудване за предоставяне на строителни услуги, представени и описна като мерки за енергийна ефективност в енергийния одит към проекта, както следва: Мярка 1 - Комбиниран багер-товарач - 1 бр.; Мярка 2 - Мини челен товарач - 1 бр. и Мярка 3 - Автоматизирана система управление на енергопотреблението - 2 бр. Доставката и пускането в експлоатация на новата техника и оборудване по проекта ще доведе до енергийни спестявания в размер на 38,75%, фактор на енергийни спестявания 56,7% и разширяване капацитета за предоставяне на строителни услуги средно с 38%, съгласно Приложение Б - Енергиен одит. Това прави инвестицията рентабилна с норма на възвращаемост (IRR) 18,64% и срок на откупуване 5,19 години, съгласно Приложение Б1 по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение успешното реализиране на настоящия проект ще допринесе за опазване на околната среда и смекчаване на последиците от изменението на климата, в следствие на спестени 36 tСО2/год. и рециклиране на строителни отпадъци и суровини.
Ползите и ефекта за всяка една от предвидените енергоспестяващи мерки са подробно описани в Приложение Б - Енергиен одит.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит по проекта (дейността е осъществена от лицензиран за тази цел консултант): Инвестициите за повишаване на енергийната ефективност и капацитета на производство на предприятието по настоящия проект се предхождат и планират, посредством обследване за енергийна ефективност (енергиен одит). Енергийният одит дава отговор на въпроса в каква степен ще се понижат разходите за енергия (електрическа и топлинна) и емисиите СО2 на предприятието при внедряване и пускане в експлоатация на новото технологично оборудване по проекта, в съответствие на заложените по настоящата процедура за кандидатстване цели. В допълнение от доклада за енергиен одит се вижда и дали инвестицията е целесъобразна и рентабилна. Обследването за енергийна ефективност се извърши от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Изборът на изпълнител стана на база 3 оферти по критерий най-ниска цена. Процедурата по избор стартира в началото на месец юли и приключи с подписване на договор за обследване за енергийна ефективност на промишлена система с избраната фирма - "Енкон Сървисис" ООД. В рамките на 1 месец и не по-късно от 10.08.2016 г. дейностите по договора бяха изпълнени и приключени с предаване на доклад за енергиен одит към АУЕР. В резултат АУЕР издаде становище за съответствие № BG16RFOP-736 / 07.09.2016 г. 10 000.00 10 000.00
Придобиване на ново технологично оборудване - комбиниран багер-товарач (Мярка 1) - 1 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупен енергоспестяващ комбиниран багер-товарач за извършване на земно-изкопни, като част от строителните услуги, които "Комфорт БГ 2" ЕООД предлага, представен и описан в Мярка 1 от енергийния одит към проекта. Машината попадат в определението за транспортно средство категория N2 или N3 съгласно чл.149 от Закона за движение по пътищата, което я прави допустима за финансиране по настоящата процедура за кандидатстване. По настоящем "Комфорт БГ 2" ЕООД разполагат с комбиниран багер Komatsu WB97R с помощта, на който извършва земно-изкопни работи. Машината е амортизирана и капацитетът й е недостатъчен. Голяма част от работата на предприятието е свързана с изкопни работи и съответно багерът е силно натоварен от 800 до 1 200 м.ч. годишно или средно по 1 000 м.ч. Разходът на дизелово гориво на в момента функциониращия комбиниран багер-товарач е 9 l/м.ч. - сравнително висок, заради амортизацията на машината. Дневният капацитет на багера е около 280 m3/ден или при средна плътност на почвата от 1 800 kg/m3 капацитетът е около 504 t/ден. Средната годишна производителност за машината е 63 000 t/год. или 35 000 m3/год, а консумацията на дизелово гориво от машината е в размер на 9 000 l/год. Специфичният разход на гориво за 1 t изкопана пръст е в размер на 0,14 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 1,41 kWh/t. съгласно Енергийния одит по проекта. Предвид консумацията на дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии при работа на багерите възлизат на 23,72 tCO2/год. Съществуващата машина се характеризира и с големи разходи за ремонт и поддръжка. За изминалата година по фактури предприятието е похарчило 14 614 лв. за части, труд и масла. Предложената по Мярка 1 енергоспестяващ комбиниран багер-товарач е с обем на кофата от 1,1 m3 с очакваната производителност до 440 m3/ден. При запазване на режима на работа от 1 000 м.ч./год. (за сравнение с функциониращата в момента машина) разхода на дизелово гориво е около 6,3 l/м.ч. Така производителността се покачва до 99 000 t/год. или 55 000 m3/год., а разходът на дизелово гориво се очаква да бъде 6 300 l/год. или 62 181 kWh/год. Специфичният разход на гориво за 1 t изкопана пръст е в размер на 0,06 l/t, а специфичния разход на енергия е в размер на 0,63 kWh/t. Предвид консумацията на енергия от дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии възлизат на 16,60 t CO2/год. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 1 ще доведе до 55,45% фактор на енергийни спестявания (ESR) и повишаване капацитета на извършената работа с 57%. Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 5,07 години, съгласно таблица 3.1.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 1 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 20,7 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на енергоспестяващ комбиниран багер-товарач: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас. 160 000.00 159 900.00
Придобиване на ново технологично оборудване - мини челен товарач (Мярка 2) - 1 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупен енергоспестяващ мини челен товарач за извършване на товаро-разтоварни дейности на инертни материали, като част от строителните услуги, които "Комфорт БГ 2" ЕООД предлага, представен и описан в Мярка 2 от енергийния одит към проекта. Машината попадат в определението за транспортно средство категория N2/N3 съгласно чл.149 от Закона за движение по пътищата, което я прави допустима за финансиране по настоящата процедура за кандидатстване. По настоящем "Комфорт БГ 2" ЕООД разполагат с мини челен товарач Komatsu с помощта, на който извършва товаро-разтоварни дейности на инертни материали. През 2015 г. машината има заработени 1 200 м.ч. при среден разход на дизелово гориво в размер на 6,9 l/м.ч. Номиналната товароносимост на мини товарача е 0,945 t. При положение, че машината прави по един курс на всеки 5 min, средната годишна производителност ще бъде 13 608 t/год. Много често Дружеството взема техника под наем, за която харчи 8 280 l/год. дизелово гориво или 81 724 kWh/год. Специфичният разход на горивото за 1 t преместен или натоварен материал е в размер на 0,61 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 6,01 kWh/t. Предвид консумацията на дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии при работа на наетата техника възлизат на 21,82 tCO2/год. Разходите за ремонт и поддръжка на сега работещият в предприятието мини челен товарач са сравнително големи. Предложената по Мярка 2 енергоспестяващ мини челен товарач е се характеризира с нисък разход на гориво и голяма товароподемност от 1,134 t. При запазване на режима на работа от 1 200 м.ч./год. (за сравнение с функциониращата в момента машина) разхода на дизелово гориво е около 4,2 l/м.ч. Така производителността се покачва до 16 330 t/год., а разходът на дизелово гориво се очаква да бъде 5 040 l/год. или 54 482 kWh/год. ССпецифичният разход на гориво за 1 t преместен материал е в размер на 0,31 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 3,05 kWh/t. Предвид консумацията на енергия от дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии възлизат на 13,28 t CO2/год. При определяне на нето икономиите от реализиране на мярката в годишен аспект са приети разходи за консумативи и поддръжка в размер на 500 лв./год. за дейности, които не се покриват от гаранцията като смяна на масла. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 2 ще доведе до 49,28% фактор на енергийни спестявания (ESR) и повишаване капацитета на извършената работа с 20%. Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 5,77 години, съгласно таблица 3.2.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 2 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 12,9 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на енергоспестяващ мини челен товарач: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас. 78 000.00 77 900.00
Придобиване на ново технологично оборудване - автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението и прилежащия към нея софтуер (Мярка 3) - 2 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупена автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението (консумацията на дизелово гориво) в предприятието - 2 бр., представена и описана в Мярка 3 от енергийния одит към проекта. Целта на тази мярка е да осъществява мониторинг на работния процес на новия комбиниран багер-товарач и мини челен товарач. Планираната системата за мониторинг се състои от две точки на измерване и запис на информация, като процеса се осъществява от специален софтуер. Като информацията може да бъде наблюдавана от различни устройства. Предвид спецификата на производственото оборудване и размера на консумацията на дизелово гориво се планира около 8% икономия на енергия при въвеждане на посочената по-горе система. Предприятието разполага с квалифициран персонал, които да анализират събраната информация в процеса на мониторинг и да осъществяват превантивна дейност при прекомерен разход на дизел по отношение на извършената работа. При посочения процент на планирани икономии на енергия в резултат от въвеждане на системата за мониторинг, годишната консумация на енергия ще се понижи до 102 972 kWh/год. или 10 433 l/год., а генерираните въглеродни емисии ще възлизат на 27,49 tCO2/год. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 3 ще доведе до 8% фактор на енергийни спестявания (ESR). Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 2,15 години, съгласно таблица 3.3.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 3 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 2,39 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новото оборудване, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас. 3 000.00 2 900.00
Публичност и визуализация (дейността ще бъде осъществена чрез изработка на информационна табела - 1 бр. и поставяне на метална тебела за всеки един от активите по проекта - 3 бр.): Визуализацията на проекта става чрез: 1) информационна табела – в края на проекта, пред входа на предприятието ще бъде поставена информационна табела, описваща наименованието на проекта, източниците на финансиране, логото на ЕС и финансиращия орган; 2) поставяне на табела върху всеки актив – ще бъдат поставени 3 броя метални табели на всяко едно от закупеното по проекта оборудване с наименованието на проекта, логото на ЕС и финансиращия орган; Подготовката и изработката на описаните по-горе методи за публичност и визуализация ще бъдат съобразени с общите правила за публичност, съгласно Насоките за кандидатства 290.00 241.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.