Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение Община Асеновград ще има възможността да продължи дейностите по предоставянето на топъл обяд. Реализацията  на проекта  ще допринесе за постигането на общата цел на оперативната програма, свързана с намаляването на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с осигуряване на топъл обяд, с оглед осигуряване на нормални условия за живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация.
За тази цел ще бъдат изпълнени следните дейности:
1. Определяне на целевите групи; 
2. Приготвяне на топъл обяд; 
3. Предоставяне на топъл обяд, 
4. Реализиране на съпътстващи мерки.
При управлението на проекта, няма да се допускат дейности на двойно финансиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд.: Целта на настоящата дейност е да се осигури топъл обяд на 300 най-нуждаещи се лица от целевите групи, живеещи на територията на община Асеновград, чрез качественото управление и изпълнение на дейностите по проекта. За целта планираме реализирането на една обществена трапезария със съответния капацитет - 300 места. Община Асеновград ще възложи приготвянето на топъл обяд на избран изпълнител при условията и по реда на Закона за обществените поръчки. В рамките на тази дейност е планирано Кметът на Община Асеновград да определи двама служители от общината, които ще се ангажират с управлението и изпълнението на дейностите по проекта, включително и воденето на необходимата отчетност – екип за управление на проекта. Ще се осигури материална база за работата на екипа за управление на проекта: стая, компютърна конфигурация, средства за комуникация, канцеларски материали, печатна техника. Техните основни задължения ще са свързани с: - Осъществяване на ежедневен контрол за прилагането на разнообразно седмично меню и приготвяне на храна; - Организиране и изпълнение на дейностите по извършване на публичност, - Изработка и разпространение на информационни материали за осъществяване на информираност и публичност на дейностите по настоящия проект; - Поддържане на обратна връзка с потребителите с цел качествено предоставяне на услугата. Дейността на трапезарията ще се реализира в периода от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. съгласно сключен договор с доставчика на социалната услуга от 01.04.2022 до 31.12.2022 г., договор от 01.01.2023 г. до 31.01.2023 г. и нов договор до 30.09.2025 г. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд през текущата година са 750 дни, разпределени както следва: - 2022 год.: - октомври - 21 дни; - ноември - 22 дни; - декември - 19 дни; - 2023 г. - 248 дни; - 2024 г. - 251 дни; - 2025 г. - 189 дни. Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд, както са описани в дейност „Определяне на целевите групи“ е 300 лица. 757 494.40 412 422.40
Предоставяне на топъл обяд.: Храната ще се раздава на място в кухнята майка, която е в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, разположена е в помещение с площ от 480 кв с адрес гр. Асеновград, ул. Княгиня Евдокия 41. В кухнята е налице необходимото оборудване, отговарящо на европейските и българските стандарти за приготвяне и разнасяне на храна. Храната се приготвя от квалифициран персонал с необходимата професионална подготовка - готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьор. Избраният доставчик на социалната услуга ще: - приготвя ежедневно храната по предварително зададено седмично меню; - осигури условия съобразно изискванията на РЗИ за хигиенизирането и съхранението на съдове; - в предпразничните дни храната ще бъде съобразена с подходящо меню, съгласно настъпващия празник; - при приготвяне на храната ще спазва нормативните изисквания за здравословно хранене; - приготвената храна ще отговаря на изискванията на РЗИ и калкулирането на порция, количество и качество според рецепти по определен рецептурник; - води и съхранява калкулационни листове, хранителни отчети и друга документация, подлежащи на финанасов контрол; - представя примерни менюта, като не се допуска повторяемост в рамките на една седмица; - ежедневното присъствие на месо в супата и/или основното ястие; един път в седмицата в менюто да присъства риба и др. Доставчикът разполага с два автомобила, отговарящи на изискванията за транспортиране на храни, така че в случай на нужда може да доставя храната до домовете на трудно подвижните лица, като спазва препоръките за намаляване на използването на пласмасови опаковки за еднократна употреба. 53 024.61 28 869.57
Предоставяне на съпътстващи мерки: Целта на настоящата дейност е да се предоставят съпътстващи мерки в допълнение към осигуряването на храни – топъл обяд, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Съпътстващите мерки, които се предвижда да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи са в две направления: 1) Предоставяне на индивидуално/групово консултиране, посредничество и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - ползването на административни общински услуги; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, - за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, диетично хранене; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; - индивидуално или групово консултиране в отговор на идентифицирани конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 2) изготвяне на информационни материали, свързани с : - социални права и насочване към други услуги – мин. 300 бр. брошури, - управление на семейния бюджет– мин. 300 бр. брошури, - насоки за балансиран режим на хранене – мин. 300 бр. брошури, - съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба - мин. 300 бр. брошури. За предоставянето на съпътстващите мерки ще се сформира екип от двама сътрудници социални дейности, с което ще се даде възможност за пълноценно преодоляване на предизвикателства от различно естество за намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации. Екипът ще предоставя консултирането, посредничеството и съдействие на потребителите на обществената трапезария, ще изготвя и разпространява информационните материали. 53 024.61 28 869.57
Определяне на целевите групи.: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират най-нуждаещите се лица и семейства за подпомагане с храни по процедура "Топъл обяд в Община Асеновград". Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ въз основа на: регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. В Процедурата за изпълнение и управление по операция - "Топъл обяд в Община Асеновград“ са разписани подробни изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица. Община Асеновград ще използва всички възможности като информация от доставчици на социални услуги и институции, сигнали от граждани подадени по телефона или в портала за сигнали в сайта на общината. Подборът ще се извършва при стриктно водене на документна отчетност, с което ще се гарантира, че е извършен по прозрачен и обективен начин, както и удостоверяване, че всички приготвени обяди за съответния ден са предоставени на лицата. Целевите групи са както следва: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.