Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

ИАНМСП като административна структура към Министъра на икономиката, изпълнява държавната политика за насърчаване на предприемачеството, развитието и интернационализацията на МСП в страната. ИАНМСП е институцията, отговорна за провеждане и изпълнение на политиката на правителството в сферата на утвърждаването на експорта като ключов фактор за икономическия растеж и , като основната и цел в областта на интернационализацията е „оказване на подкрепа на българските предприятия за тяхното устойчиво развитие, успешно интегриране в европейската и световна икономика и разширяване на присъствието им на целеви пазари“. ИАНМСП като структурата, която предоставя адекватна институционална подкрепа за българските МСП, е идентифицирала нуждата и от специфична подкрепа за насърчаване на интернационализацията на българската икономика чрез улесняване на достъпа на българските МСП до приоритетни външни пазари.
Сред едни от най-търсените услуги, предоставяни от ИАНМСП за подпомагане на българските експортни сектори и износители са организиране на търговски мисии в чужбина, на бизнес форуми и конференции и други прояви за създаване на бизнес партньорства в страната и др., като обхващат предоставянето на институционална, логистична и непряка финансова подкрепа за МСП за участието им в организираните от ИАНМСП промоционални прояви и същите са идентифицирани като едни от най-ефективните инструменти за установяване на преки производствени и търговски връзки и създаване на международни партньорства. Само за последната година в организираните от агенцията прояви са взели участие повече от 1300 представители на българския бизнес. 
Дейностите, предвидени за изпълнение в рамките на проекта, ще надградят резултатите от предишни проекти на Агенцията. Очакваният ефект е да се създаде възможност на българските предприятия за стъпване на нови и разширяване присъствието им на традиционни пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност Първа Организиране на търговски мисии в чужбина: Организирането на търговски мисии, като инструмент за интернационализация, е особено полезен за МСП, поради спецификата на тяхната същност. Извършвайки дейност предимно на национално ниво, постигането на растеж на малкия и среден бизнес, преминава през интернационализация на техните стоки и услуги. За ефективно налагане на конкурентен пазар е необходимо детайлизирано проучване на пазара и начинът, по които функционира той, запознаване с културата и порядките на дадената страна. Именно тук търговските мисии са изключително ефективни като средство за проучване на пазара. Освен това на база предходен опит по изпълнението на проекти по ОПРКБИ 2007 – 2013 и ОПИК 2014-2020, търговските мисии в чужбина се явяват, като един от най-ефективните инструменти за подпомагане установяването на преки производствени и търговски връзки на български предприятия с чуждестранни бизнес партньори. Дейността е насочена към увеличаване обема на българския износ на приоритетни чужди пазари чрез запознаване на място със специфичните качествени изисквания за отделните стокови групи, внедряване на добри производствени и търговски практики, повишаване на експортната култура, трансфер на знания и технологии, адаптиране на стоките и услугите към съответния пазар и др. Чрез посещения на място за българските предприятия се създава възможност за осъществяване на преки контакти и създаване на бизнес партньорства с потенциални техни партньори. Участниците в търговските мисии са представители на български микро, малки и средни предприятия, търсещи възможности за разширяване на износа си чрез навлизане на нови пазари. Участие ще вземат конкурентни фирми от конкретен сектор, произтичащ от секторната насоченост на търговската мисия. В зависимост от броя участници, те ще бъдат съпроводени от един или повече представители на ИАНМСП. Обикновено търговската мисия включва посещение на международна изложба/конференция/нетуъркинг събития, провеждане на двустранни/нетуъркинг срещи, демонстрации или други прояви с цел промоция на български продукти и представяне на търговско-икономическия потенциал. Но търговската мисия може да бъде проведена и независимо от международните изложби, когато е свързана с организиране на двустранни срещи, посещения на производствени бази, и др. прояви с цел проучване на целевия пазар и установяване на преки контакти с потенциални чуждестранни партньори. Подкрепата за предприятията, предоставяна от страна на ИАНМСП при осъществяването на търговските мисии се изразява в покриване на разходите по посещенията. Изборът на предприятията-участници ще се определя съгласно разработена от бенефициента и съгласувани с УО на ОПИК правила за участие в търговски мисии, и методика за прилагане на помощ “de minimis” към кандидатите за участие в търговски мисии, организирани и финансирани от ИАНМСП. Основни допустими разходи по дейността са: разходи за пътуване (самолет, влак, автобус), трансфери и вътрешен транспорт; хотелско настаняване; наем зали; техническо оборудване; кетърингови и преводачески услуги; разходи за изработка и доставка на рекламно-информационни материали (каталози, брошури, банери, винили, постери и др. печатни материали); разходи за дегустации/ ревюта/ демонстрации; разходи за входни такси за посещение на изложбите/конференции/нетуъркинг събития и друг вид разходи, свързани с основния предмет на търговската мисия; разходи за организация на бизнес срещи и посещения по места и др. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента като организатори на търговските мисии: пътни, дневни и квартирни разходи, трансфери, вътрешен транспорт и разходи за застраховки и визи в чужбина. 1 163 500.00 1 285 141.91
Дейност Втора Организиране в България на бизнес форуми, конференции, контактни борси и други прояви за създаване на бизнес партньорства : Дейността включва провеждането на прояви като бизнес форуми, конференции, контактни борси и други прояви за създаване на бизнес партньорства (нетуъркинг прояви/събития) с участието на български и чуждестранни фирми, като се разкриват допълнителни възможности за насърчаване на търговското и производствено сътрудничество между български предприятия и техни чуждестранни партньори. Резултатите от проведените форуми и двустранни срещи показват значителен интерес от страна на българските предприятия към този тип подпомагане на експортната дейност. Основните събития обикновено са съпроводени от съпътстващи прояви, като провеждане на двустранни срещи или друг тип нетуъркинг събития, като е възможно комбинирането на повече от един тип дейност. Събитията биха могли да се организират като самостоятелни прояви или в рамките на регионални или национални събития, като конференции, изложби, панаири и др. От една страна провеждането на бизнес форуми и конференции дават възможност на българските предприятия да се запознаят с икономическия и инвестиционен климат на страната-гост или да придобият актуално информация за последните тенденции и научни знания в дадени сфери. От друга страна, организирането на двустранните бизнес срещи, контактните борси и нетуъркинг събитията са ефективен начин за осъществяване на преки бизнес контакти между местни и чуждестранни фирми, за установяване на бизнес сътрудничество и сделки от взаимен интерес. С цел повишаване на ефективността от организацията на проявите и нарастване на резултатността от проведените събития ще бъде разработен софтуер, на основата на който ще бъде създадена интернет платформа за он-лайн регистрация и мачмейкинг. Платформата ще дава възможност за он-лайн регистрация на българските участници за дадено анонсирано събитие. При въведена информация за чуждестранните компании, които ще участват в предстоящо събитие и на основата на подадена от предприятията информация за профил на дейността и интереси към чуждестранните партньори, софтуерът ще може да засича насрещните интереси, ще генерира списъци на участници в различни формати, графици на срещи. Участниците ще могат в он-лайн режим да влизат в пряка връзка помежду си, за да подготвят предстоящите срещи, които ще се проведат в рамките на предстоящата проява. Основни допустими разходи по дейността са: наем на зали; разходи за преводачески услуги; техническо оборудване; кетърингови услуги; разходи за дегустации, демонстрации и др. Основни допустими разходи по дейността във връзка с участието на представители на бенефициента - експерти организатори на проявите в България по дейност втора са свързани с командировки в страната, в т.ч. пътни, дневни, хотелско настаняване, вътрешен транспорт и др. 776 100.00 710 741.26
Дейност Трета Дейности за визуализация, информация и публичност: В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят в пълно съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013, Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете“ и Националната комуникационна стратегия и съответните й приложения - Примерни дейности спрямо целевите групи и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Като част от задължителните мерки за информация и комуникация е изготвянето и поставянето на плакат с размер - не по-малък от А3 на видно място, който да визуализира проекта, финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен още при стартирането на същинското изпълнение на проекта. В допълнение ще се изготвят стандартни материали за визуализация и информация, като: - печатни информационни материали – дипляни, листовки за промотиране на проекта, целите, дейностите и неговите резултати; покани, папки, блок-листа и други; - други комуникационни материали, като химикали, флаш-памет; - банери за онагледяване на подкрепата на финансиращата програма при провеждане на събития по проекта „пресконференции, търговски мисии, форуми, конференции, контактни борси, двустранни срещи и др.); Също така като част от дейностите за информиране на обществеността е предвидено да се проведат две информационни събития - пресконференции. Едната в началото на проекта за обявяване на старта на проекта и една в края – за отчитане на постигнатото и представяне на крайните резултати. За оповестяване на предстоящите събития ще се публикуват прес-съобщения на сайта на бенефициента, специализирани интернет медии. Предварителна информация за събитията ще се изпраща на УО на ОПИК. При провеждане на всяко по-голямо събитие/ проява ще се разпространява информация в регионални и национални медии и специализирани сайтове. Съобщенията ще дават информация за предстоящото събитие и подкрепата на финансиращата програма. Бенефициентът ще информира обществеността относно осъществяването на настоящия проект с периодично публикуване на информация на сайта си. Като първоначална информация уеб-сайтът ще съдържа кратко описание на проекта, включително неговите цели и очаквани резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. С изпълнението на проекта ще се публикува информация относно прогреса на изпълнение на проекта, както и на организираните прояви в рамките на проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, общото лого на програмния период 2014 – 2020, посочване на фонда, който оказва подкрепа на проекта. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансиращите го финансови инструменти ОПИК 2014-2020 и ЕФРР. Ще се спазват изискванията за обем, съдържание на елементи и информация за всеки отделен информационен и комуникационен инструмент, като ще се следи за съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, дадени в Наръчника. 3 000.00 2 641.20
Дейност Четвърта Одит : В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности и целесъобразността на направените разходи като част от системата за контрол на управлението на проекта. На външен изпълнител ще бъде възложено извършването на независим финансов одит, който ще се състои в осъществяването на независима финансова проверка на състоянието на счетоводния отчет и финансовата отчетност на проекта. Неговата цел е да удостовери, че отчетените разходи са верни, надеждни и обосновани с адекватни разходно-оправдателни документи и че са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин. Очакваният резултат от извършването на независимата финансова оценка е официалното потвърждение на достоверността на счетоводната отчетност и гарантиране на правилното изразходване на средствата, предоставени от ОПИК 2014-2020. Независимият одит ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, който ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП. В края на изпълнение на дейността ще бъде изготвен одитен доклад, който ще бъде предоставен на УО на ОПИК в съответствие с изискванията на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 3 000.00 3 000.00
Дейност Пета Подготовка на документации и възлагане на дейности по Закона за обществени поръчки : Бенефициентът е възложител по смисъла на ЗОП, при избор на изпълнител/и. Същият задължително прилага разпоредбите на ЗОП и актовете по прилагането му, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Предвижда се една част от дейностите по настоящия проект да бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители. В съответствие с българското законодателство е необходимо да се проведе прозрачен избор на външни изпълнители, като изборът се извърши в условия на равнопоставеност на кандидатите и условия на лоялна конкуренция. Съответно дейностите по проекта, за които е планирано да бъдат изпълнени от външен изпълнител, ще бъдат възложени по реда на Закона за обществените поръчки. За целта ще е необходимо да се изготви съответната документация за предвидените обществени поръчки. Видът на процедурите е определен съобразно бюджета към момента на изготвяне на проектното предложение. С оглед на специфичните дейности, които ще са предмет на контрактуване от една страна и недостатъчния административен капацитет на бенефициента за разработване на законосъобразна документация от друга, е необходимо възлагането на външен изпълнител с експертни познания за разработването на отделните документации за обществени поръчки. Външните изпълнители на дейностите по проекта ще се избират в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и нормативните актове по прилагането му. Процедурите ще се провеждат съгласно плана за външно възлагане, който ще бъде актуализиран в срок до един месец от влизане в сила на договора за безвъзмездна финансова помощ. При изпълнение на дейността ще се спазват стриктно изискванията и препоръките, които прилагат условията и реда на ЗОП от ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. В съответствие с разписаните дейности се предвижда следните услуги да бъдат възложени на външен изпълнител и съответно да се разработят документации за обществени поръчки със следния предмет: 1. Осигуряване на логистика за провеждане на международни бизнес прояви в страната; 2. Разработване на софтуер и създаване на интернет платформа за он-лайн регистрация и за мачмейкинг на участниците в бизнес проявите; 3. Дейности по визуализация, информация и публичност в изпълнение на проект „Подкрепа на интернационализацията на българските предприятия чрез провеждане на търговски мисии, бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи; 4. Консултантски услуги за извършване на одит във връзка с изпълнение на проект „Подкрепа на интернационализацията на българските предприятия чрез провеждане на търговски мисии, бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи. При организацията и провеждането на процедурите за възлагане ще се съблюдават стриктно правилата на ЗОП. Избраният външен експерт ще е ангажиран с оказване на съдействие и консултации при възникнали казуси и евентуални усложнения при провеждане на процедурата за обществена поръчка. В рамките на тази дейност са предвидени и възнаграждения на външни оценители в условията на ясна и прозрачна процедура за избор в съответствие с разпоредбите и изискванията на законодателството. Целта е външните оценители да спомогнат за оценяването на кандидатите при провеждане на сложни и специфични процедури за обществени поръчки. 5 232.00 4 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.