Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея.
В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение.
Конкретните задачи пред екипа по проекта са:
- Подбор и структуриране на екип за управление на Център за услуги в домашна среда за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда
- Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори.
- Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта.
- Подготовка на тръжни документации
- Провеждане на екипни срещи.
- Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители.
- Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта.
Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. |
28 350.00
|
27 830.34
|
Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите.
С оглед приключването на програмата "Нови алтернативи", ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема "Нови алтернативи". |
6 000.00
|
6 000.00
|
Разработване на Правила за дейността на Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: За функционирането на звеното е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Разработената методология ще създаде механизма за функциониране за подбор на потребителите, съобразявзаване на оценката на потребностите, начина за изготвяне на индивидуални профили на потребителите и матрица за проследяване предоставяне на съответните услуги. Другото, което този документ ще изяснява е менахизма и критериите за подбор на специалистите, които ще предоставят интегрираните услуги, както и механизмите за съчетаване на вече предоставени услуги с предстоящи, според индивидуалните потребности. В правилата ще бъде изрично предвидено, че когато някой от наетите лице няма възможност да предостави услуга, неговите часове и възнаграждение ще бъдат разпределени между другите наети лица, които поемат изпълнението на услугата. |
6 000.00
|
6 000.00
|
Предоставяне на интегрирана социална услуга: В рамките на тази дейност и съгласно разработените правила ще се изготви подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица.
Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, съгласно разработените правила за дейността на звеното.
Ще се изготвят и подпишат договори с 82 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в общнотта или в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. |
445 360.00
|
447 448.80
|
Обучение на екипа за предоставяне на интегрирана услуга: Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. |
2 256.00
|
2 256.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1.В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи.
2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. |
6 192.00
|
6 393.41
|
Осигуряване на визуализация и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа.
Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват:
• Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта
• Провеждане на пресконференция за приключване на проекта
• Подготовка на 45 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта;
• Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 250 копия и плакат в тираж 70 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС;
• Изготвяне на информационна табела за центъра за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.;
• Публикации в местната преса – 2 броя
• Периодично публикуване на страницата на Община Берковица на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати |
2 688.00
|
1 582.50
|