Дейност 1: Организация и управление на проекта:
Дейността включва сформиране на управленски екип по проекта с цел организиране и ефективно управление, разпределение на ангажиментите между членовете на проектния екип, изготвяне на вътрешна система за мониторинг и контрол на изпълнението и не на последно място изграждане на административен капацитет за реализиране на проекта. |
20 000.00
|
18 077.24
|
Дейност 2: Публичност: Дейността цели популяризация на проекта и предоставяните услуги до всички заинтересовани страни,публичност на подкрепата на ЕСФ, прозрачност на проектните действия. Включва няколко етапа:
1.Организиране и провеждане на две пресконференции – начална при стартиране на проекта, и втора - заключителна.
2. Информационна кампания по населените места –по кметствата в населените места на общината, Дирекция „Бюро по труда „Марица”, както и в общинска администрация „Марица” – 400 бр. брошури;
3. Разработване и публикуване на материали в интернет страницата на общината и в регионален печат - 2 публикации в регионален печат; обява за прием на документи за кандидат-потребителите и кандидатите за предоставяне на услугите в Центъра на интернет страницата на Община „Марица”; периодични публикации в интернет-страницата на общината - 18 бр./в хода на 18 месечното предоставяне на социалните услуги/.
4. Изработване на информационни табели и банер за популяризиране на проекта – една табела за Центъра и една за офиса на проекта в сградата на Община „Марица”. Предвижда се и изработване на 1 банер, който ще се използва за визуализация по време на пресконференциите
5. Изработка на стикери – за визуализация на оборудването по проекта
Всички материали ще са съобразени с условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. |
3 000.00
|
3 000.00
|
Дейност 3: Създаване и функциониране на Център за интегрирани социални услуги, подбор и наемане на Ръководител дейност, счетоводител, специалисти и персонал: Дейността стартира с назначаване на Ръководител, който ще управлява новосъздаденото функционално звено, както и касиер-счетоводител. Ще се избере екип от специалисти - 1 социален работник, 1 психолог и 1 рехабилитатор, необходими да предоставят социални и здравни услуги на нуждаещите се лица и подбор на персонал - 50 човека, а при необходимост и повече, които да предоставят социалната услуга "Личен асистент". За лични асистенти ще бъдат наемани безработни лица (към края на май месец са регистрирани 1001 човека) с цел намаляване на равнището на безработицата в общината.
Ръководител дейност организира и управлява дейността. Той планира, организира и координира работата на персонала на Центъра.Ангажименти на Ръководител дейност: прави подбор на потребителите съвместно с екипа на проекта, изработва заповедите за назначаване и освобождаване на наетите специалисти и персонала за предоставяне на социалните услуги и урежда договорните отношения с тях; съвместно със наетите специалисти разработва Методика за предоставяне на интегрирани социални услуги и прави оценка на потребностите на кандидат-потребителите; изготвя всички процедури, правила и инструкции, декларации, необходими за функционирането на Центъра; изготвя и актуализира индивидуалните планове на потребителите, прави оценки на риска и план за намаляването му и всякакви други процедури по предоставянето на услугите; прави посещения по домовете на потребителите по предварително изготвен график и документира това в дневниците на потребителите, отчита работата си на ръководителя на проекта; провежда ежемесечни срещи с наетите специалисти и с персонала, предоставящ услугите с цел отчитане на извършената работа през месеца, провеждане на дискусии относно състоянието на потребителите, разрешаване на проблеми и трудности, отчетна работа; при извършване на проверки от контролни органи Ръководител дейност осигурява достъп до съхраняваната документация.Координира действията си и участва в срещи на екипа за организация и управление на проекта, а при необходимост – инициира такива.
Касиер-счетоводителят води месечна присъствена форма на персонала и отговаря за попълването на форми за отчитане работата на персонала на Центъра. Отговаря за изплащането на трудовите възнаграждения на персонала, създава и поддържа досиета, осигурява взаимодействие с НАП, НОИ и др., обработва трудови книжки, УП-та и др.След приключването на дейностите по проекта той изчислява и събира потребителските такси от потребителите или техните законни представители.Присъства и оказва съдействие при извършване на проверки от страна на контролни органи.
За нуждите на дейността специалистите ще работят както в Центъра, така и по населените места в домовете на нуждаещите се. При изпълнение на задачите си, те ще са длъжни да спазват Етичния кодекс на работещите с деца и етичните принципи на социалната работа с възрастни, деца, семейства и общности.
Социалният работник оказва подкрепа на нуждаещите се за реално социално включване. Прави проучване и анализ на индивидуалните потребности и мотивира за включване в социалния живот, съобразно възможностите на потребителя и консултира за правата на децата и възрастните с увреждания,като прави регулярни посещения в домовете им.
Психологът провежда наблюдения, анкети, разговори и беседи за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите. Прави психологически изследвания, анализи и оценки с цел се подпомогнат нуждаещите се в търсене на алтернативи, както и да се работи в посока на намаляване чувството на обреченост, безпомощност и безперспективност.
Рехабилитаторът е необходим с цел обезпечаване нуждата от подобен тип услуги. Той работи в домовете на потребителите или в центъра в с. Крислово, като прави рехабилитационна програма за нуждаещите се.
За функционирането на Центъра е необходимо да бъде закупено оборудване - шкафове за документация, принтер и компютри.
|
57 363.50
|
423 998.27
|
Дейност 4: Обучение на наетия персонал за предоставяне на социалната услуга "Личен асистент": Целта на дейността е да се създаде възможност за придобиване на допълнителна квалификация, изграждане на умения, знания, мотивация, чрез подходящи обучения на персонала за предоставяне на услугите. Повишаване на квалификацията, придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени грижи в домашна среда, създаване на механизъм за постоянно надграждане на придобитите знания и умения в съответствие с променящите се потребности на потребителите на социалните услуги, предоставяни от Центъра. Предвижда се Екипът за управление на проекта да следи кои точно кандидати за предоставяне на социални услуги подлежат на въвеждащо обучение и кои на надграждащи. За недопускане на двойно финансиране екипът обменя информация с Дирекция „Социално подпомагане „Марица”, относно лицата, обучени за предоставяне на социални услуги по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. Персоналът на Центъра за интегрирани социални услуги ще премине едно въвеждащо целодневно обучение, едно пъддържащо и едно надграждащо обучение. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 5: Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители: Целта на дейността е да се организира и проведе процедура по подбор на потребители на социалните услуги, като се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от целевата група и обективна оценка на потребностите му и се даде възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и да участва при определяне на индивидуалния му месечен бюджет часове за ползване на услугата.
Дейността включва подаване на документи от кандидатите за ползватели на социалните услуги в рамките на предварително определения срок от екипа на проекта.
Всички подадени заявления се входират в Дневник на заявленията от кандидат-потребителите на социални услуги, като стартирането и финализирането на процеса на подаване на заявленията става след изричното упоменаване в интернет страницата на общината. На всеки кандидат-потребител, след приемането на заявлението и придружаващата го документация се създава лично Досие.За недопускане на двойно финансиране Ръководителят на проекта обменя информация с Дирекция „Социално подпомагане „Марица”, относно лицата, кандидатствали за обгрижване, дали не ползват социални услуги по национални програми или по програми, финансирани от други източници и по друг ред.Следва изготвяне на оценка на потребностите от почасови грижи от мултидисциплинарния екип, нает по проекта, който обикаля домовете на кандидат-потребителите. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или негов законен представител.Оценките на потребностите се предоставят на сформираната комисия за подбор на потребители, която класира потребителите по низходящ ред, съобразно бюджета им в часове, бюджета и индикаторите на проекта. Класирането се изнася на видно място в сградата на общината, пред Центъра за интегрирани социални услуги, както и в интернет страницата на общината.В хода на проекта ще се правят проверки на всеки шест месеца от ръководителя на проекта за наличие или липса на двойно финансиране, както и задължителни такива при възможност за включване на нов потребител.
Всички потребители, които не са съгласни с класирането могат да подадат жалба до сформирана предварително комисия за жалби и сигнали.
Екипът на проекта разработва Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали и води Дневник за жалби и сигнали, както и следи за работата на комисията за жалби и сигнали. Екипът на проекта информира всички за решенията на комисията.
Ръководител дейност на Центъра, съвместно с мултидисциплинарния екип изготвя оценка на риска, индивидуални планове на одобрените потребители, индивидуални правила за достъп до дома на потребителите. Индивидуалният план ще бъде актуализиран на всеки 6 месеца или при заявена потребност от актуализиране или при възникнала необходимост. С одобрените потребители се сключват договори за предоставяне на интегрирани услуги. Провеждат се срещи между потребителите и наетите лични асистенти за "напасване" и се подписват протоколи от тези срещи.
Екипът за управление на проекта, през целия период на прием на документи ще информира и консултира кандидат-потребителите относно допустимостта, необходимите документи и начина за кандидатстване, както и за вида на услугите, които ще се предоставят в Центъра за интегрирани социални услуги. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 6: Предоставяне на почасови услуги на нуждаещите се лица: Целта на настоящата дейност е подобряване качеството на живот и на достъпа до интегрирани социални услуги на нуждаещите се жители от община "Марица", като се използва подхода индивидуален месечен бюджет, съобразно нуждите на потребителите. Дейността цели и създаване на устойчив модел за предоставяне на услуги в домашна среда или в общността. Дейността се предоставя от 50 човека лични асистенти, а при констатирана необходимост, съобразно нуждите на потребителите от общината и повече. Предоставят се и социални, психологически и рехабилитационни услуги за удовлетворяване на установените потребности от наетите специалисти по проекта.Всеки потребител ползва услугата/ услугите според предварително изготвен и договорен с потребителя/ законния му представител график по индивидуален план, изготвен от Ръководител дейност на Центъра, съвместно с мултидисциплинарния екип. Услугите се предоставят съобразно подписания договор в рамките на 18 месеца по проекта. На всеки потребител се изготвя първоначално оценка на потребностите и оценка на риска и план за намаляването му. Екипът изготвя и индивидуални правила за достъп до дома на потребителите. Индивидуалният план ще бъде актуализиран на всеки 6 месеца или при заявена потребност от актуализиране или при възникнала необходимост и по-често. С одобрените потребители се сключват договори за предоставяне на интегрирани услуги. Провеждат се срещи между потребителите и наетите лични асистенти за "напасване" и се подписват протоколи от тези срещи.
За предоставянето на услугите се води Дневник, където се вписва вида на услугите, времетраенето им, честотата на предоставяне на услугата, кой служител предоставя услугата, оценката на потребителя/ законния представител за качеството на представените услуги, удостоверена с подпис. Дневникът се попълва ежедневно и се съхранява в дома на потребителя. След преустановяване ползването на услугите дневникът се архивира в общината.По проекта се предвиждат разходи за заплащане на пътни персонала, предоставящ услугите от и до дома на потребителя, само в случаите, когато лицето, предоставящо услугите живее извън населеното място на потребителя, като се определя оптимален маршрут за придвижване.
Едно лице може да ползва само един тип почасова услуга или комплекс от социални услуги, в зависимост от заявените потребности и индивидуалния план на потребителя, който се актуализира на всеки 6 месеца. Ръководител дейност следи за осигуряване на непрекъснатост на социалните услуги, договорени с потребителя. Той изготвя месечен график за работа на персонала на Центъра и при отсъствие на определен служител, предприема мерки за заместването му от друг, като изисква съгласието на потребителя на услуги. В случай, че потребителят не желае да ползва услуги в отсъствие на лицето, което обичайно го обслужва, той подписва декларация за това. Възможно е потребителите да поискат смяна на лицето, което предоставя услугата, при неудовлетвореност от начина, по който им се предоставя услугата, като се обосноват писмено за мотивите за исканата промяна. Ръководителят на дейността информира кмета на общината и се предприемат съответните действия при констатирани нарушения и нередности, съобразно Кодекса на труда.Ръководител дейност извършва вътрешен контрол по отношение на предоставянето на услугата в домовете на потребителите по предварително изготвен месечен график и документира това в дневниците. Екипът на проекта от своя страна също извършва проверки по отношение на работата на Ръководител дейност, като извършва свои проверките по домовете и следи за удовлетвореност от предоставяните услуги. Резултатите от проверките на Ръководител дейност се описват в месечни отчети за извършен вътрешен контрол, подавани до ръководителя на проекта.
След приключване на проектните дейности за предоставяните услуги потребителят или негов законен представител заплаща потребителска такса. |
419 613.10
|
0.00
|
Дейност 7: Психологическа подкрепа и супервизия за персонала, предоставящ социалните услуги: Целта на дейността е повишаване и балансиране на психо-емоционалния статус на персонала, предоставящ социалните услуги. Тази психологическа помощ ще се извършва под формата на индивидуални и групови срещи с цел да се подобри комуникативната компетентност у хората и превенция на "прегаранято" в социалната работа; овладяване на нагласите на личните асистенти и повишаване качеството на работата с потребителите. Супервизията и психологическата подкрепа дават възможност на личните асистенти успоредно с работата си да говорят, да бъдат изслушани, да разсъждават в обстановка на конфиденциалност. Чрез супурвизията се подобрява качеството на работата чрез:
• професионално развитие на личния асистент, включително личностно развитие;
• подобряване организацията на работа;
• подобряване на работната атмосфера;
• нарастване на специфичната компетентност в социалната работа. |
0.00
|
0.00
|