Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда създаване на звено за патронажна грижа в Домашен социален патронаж-Разград за възрастни хора и лица с увреждания като алтернативна и гъвкава форма на подкрепа в домашна среда на територията на община Разград. Основната идея на проекта е продиктувана от реално съществуващите нужди и потребности на част от жителите на общината,за които дифицита в социален,икономически и здравословен аспект ги поставят в затруднение и невъзможност сами са да се справят в ежедневието.В региони със застаряващо население потребността,риска от социална изолация и зависимостта от институционален тип грижи идентифицират и доказват необходимостта от алтернативен вариант на грижа.Дейностите по процедурата са насочени към възрасти хора над 65 г.с ограничения или невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства,лица които  нямат  близки. Реализацията на заложените дейности по проекта цели постигане на по-добро качество на живот и достойно съществуване на лицата от целевата група.Услугите са ориентирани към здравно-социална подкрепа за предотвратяването на самотата и изолацията и запазване на независимостта колкото може по-дълго време.Надграждане на дейността на ДСП и налагане на иноватиивен модел на грижа на територията на общината.Очаквани резултати:в рамките на 12 месеца 17 домашни помощника, 2 медицински лица,1лекар, кинезитерапевт, психолог и специалист"СД"услуги на общо 200 лица в риск. Постигане на физическо, психическо и социално благополучие посредством домашна грижа,социална и психологическа подкрепа,здравно наблюдение и кинезитерапия по домовете.Гарантиране на качество и професионализъм,изграден кадрови потенциал за подобен вид грижа, наетите лица ще бъдат обучени, на същите ще бъде оказвана професионална подкрепа, супервизия и психологическо консултиране.Създадена професионална работна среда,обособен и оборудван офис, осигурена възможност за мобилна грижа в отдалечените населени места посредством закупен автомобил.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обособяване на офис по проекта-Ремонт, обзавеждане и оборудване на офис по проекта и закупуване на транспортно средство.: Сградата в която, ще бъде организирано звеното за патронажна грижа е публична общинска собственост , съгласно АТК за общинска собственост № 979 , предоставени права на Домашен социален патронаж върху имота със Заповед №1107/29.12.1996г. на кмета на община Разград . Помещенията , които се предвижда да се използват за целите по проекта са две и се намират на четвъртия етаж, в западното крило на посочената сграда. В едното ще бъдат ситуирани екипа за организация на дейността на звеното, във второто ще бъдат организирани екипните срещи с наетите лица, консултации от специалистите и психолози, които изискват доверена среда, както и за работа със здравните и медицински специалисти. Предвид това, че същите не са ремонтирани и обособено за офис се предвижда извършване на текущ ремонт - измазване на стени и тавани със стенно покритие/боя/- 2бр./баки по 15 литра/*36,00=72 лв. , полагане на подово покритие- ламинат в едно от помещенията- 13 кв.м* 16.90 лв.=219,7,подмяна на дървена врата с PVC- 1 бр*270 лв. монтиране на лед осветителни тела с корпус за открит монтаж -4 бр*40,00 лв/ по 2 в стая/ , поставяне на вертикални щори на три прозореца/ 2 в първото помещение и 1 във второто/-7,42кв.м*60 лв. кв = 445,2 лв., демонтаж на дървена лапмперия в едно от помещенията, предвид това че, същото е старо и амортизиано, монтиране на 3 двугнездови контакта*10 лв.-30 лв./1 в първо помещение и 2 във второто/, закупуване и монтиране на климатици- 2 бр.*800,00 лв=1600 лв. Във връзка с това в бюджета на проекта са и предвидените разходи за текущ ремонт, закупуване на оборудване и обзавеждане за обособяване на офиса.Ще бъдат закупени 3 бр. бюра*250,00 лв, работен стол 3 бр.*160 лв ,шкаф-5 бр.*230 лв ,гардероб -1 бр.*90, заседателни маси- 6 бр.*250-1500 лв , посетителски столове- 20 бр.*26 лв=520 ,настолни компютри - 2 бр.*800 лв =1600 лв.и многофункционално у-во1 *700=700 лв.Тук ще се оформят и съхраняват личните досиета на наетите лица и потребители и всяка друга документация касаеща дейността на звеното- предвид това с оглед правилното съхраняване са предвидени средства за закупуване на шкафове . Провеждането на разговори , интервюта и срещи с потребители и близки на тях лица с оглед стиковане на почасовата грижа и проблеми възникнали в хода на организация на дейностите ,предвид спазване на определени професионални принципи в единия офис ще бъде ситуиран сектор за провеждане на индивидуален /поверителен/разговор. За целта ще бъде обособен сектор предполагащ доверена работна среда , като ще се закупи посетителско канапе 1*300 лв, което ще бъде позиционирано в пространството. С оглед отдалечеността на населените места, включени в проекта ,липсата на медицинско и здравно обслужване се предвижда закупуване на лек автомобил на стойност 40 100 лв., с който ще се постигне принципа на мобилност на услугата по отношение лекарското обгрижване и медицинско наблюдение, предоставянето на кинезитерапевтични услуги, психо и социални консултации както и мониторинг на дейността.Веднъж месечно и при необходимост ще се провеждат работни екипни срещи с наетите лица и специалистите на звеното, за целта е и предвиденото оборудване-заседателни маси и посетителски столове.Същото ще бъде използвано и за провеждане на плануваното обучение и супервизиите с персонала.Ще бъдат подготвени и проведени всички заложени в бюджета обществени поръчки. Общата стойност на предвидените дейности е 50 000 лв. в т.ч: р-ди за смр-730 лв., р-ди за оборудване и обзавеждане- 9 170 лв., р-ди за мпс-40 100 лв. 0.00 36 645.46
Подбор на потребители на услугите, оценка на потребностите : Определяне на целевата група: 129 лица- възрастни хора с невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, които нямат близки и за които има социална необходимост от почасови услуги 0.00 1 724.94
Подбор, наемане и обучение на персонал за предоставяне на почасови услуги. : Подбор на подходящи лица, които са в състояние да защитават, здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Сформиране на екип, който да има практически умения в предоставяне на социални услуги в домашна среда. Гарантиране на професионална и качествена грижа за лица с увреждания и възрастни хора с ограничения, затруднения и /или невъзможност за самообслужването.Гарантиране на ефективно и качествено управление на звеното за социално-здравни услуги. 0.00 0.00
Предоставяне на услугите на целевите групи: Удовлетворяване на специфичните потребности на целевата група, подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните ,постигане в максимална степен на интеграция, ре социализация на потребителите по проекта, предотвратяване риска от институционален тип грижи. Налагане на иновативен подход на обгрижване, чрез предоставяне на комплексни мобилни здравно-социални услуги.Дейностите по почасово обслужване на преки потребители цели удовлетворяване на ежедневните потребности, осигуряване на специализирани медицински грижи в домовете и подкрепа за предотвратяването на самотата и изолацията, с оглед запазването им по-дълго време обичайната среда.Основните дейности включват:лична помощ и подкрепа в ежедневието,здравни и медицински грижи съгласно нуждите,допустими извън медицинско заведение,социална и психологическа подкрепа.Видове услуги:помощ при поддържане на: лична хигиена, хранене, вземане на лекарства,помощ в домакинството,хигиената в дома и др.Ще бъдат създадени условия за оказване на медицинско наблюдение,лекарски и здравни грижи и извършване на кинезитерапия за потребителите на центъра.Функционалните ангажименти, задачи и отговорности на психолога ще са свързани с оказване на подкрепа и консултиране на наетия персонал, потребители и техните близки.Дейността ще се реализира както в обособения офис по проекта, така и в домовете на потребителите, като индивидуални и групова консултация ще бъде по предварително обявен график.Психологическата подкрепа цели постигане на по пълно,отговарящо на потребностите обслужване,предотвратяване и преодоляване на психо емоционалния дефицит продуциран от страданията и проблемите на потребителите по проект.Съвместно с останалите специалисти психологът работи по разрешаване на случаите на възникнали в хода на работа проблеми от социално и психологично естество. Ежемесечно се провеждат екипни срещи в офиса по проекта.Ще бъдат наети домашни помощници 17 бр. и 2 мед.специалисти, същите ще бъдат назначени на 8 ч.раб.ден при 5 дн. раб.седмица,те ще предоставят услуги на потребителите по предварително изготвен график,съобразен с нуждите и потребностите на лицето., 1 лекар до 40 ч.мес ,Управител на звеното на 2 ч. днвено,Специалистът"СД"и тех.сътрудник на 8 ч.раб.ден при 5 дн.раб.седмица,кинезитерапевт на 4 ч, психолог на 2 ч.дн.и шофьор на 4 ч. дневно. По дейността се предвижда и разработване на необходимия инструментариум за работа , разработени следните документи: Правилник за вътрешния ред на дейността; длъжностни характеристики за наетия персонал- домашни санитари, медицински специалисти, ; декларация за конфиденциалност и не разгласяване на лични данни; договор за предоставяне почасовите услуги; индивидуален план за предоставяне на услугите; оценка на изпълнението на индивидуалния план; дневник на потребителя; правила и процедури за предоставяне на услугите и управление на основните рискове, и др. документи необходими за ефективното управление на процеса по предоставяне на услугите. 0.00 238 428.48
Супервизия на наетия по проекта персонал : В хода на реализация на проекта ще бъде осигурена супервизия на наетите лица по проекта. Подобряване качеството на работа на наетите лица , създаване на условия за осъзнаване на собствената роля и подобряване на работната ситуация. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.