Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение има за цел да изпълни поредица от дейности, които да допринесат за реализиране на енергийна ефективност в две публични сгради, в които се помещават ДГ Радост и ДГ Слънце, както и създаване на условия за трансформацията им в сгради с близко до нулево потребление на енергия. Включените в проекта сгради са селектирани въз основа на следните признаци: остра необходимост от енергийно обновяване, голям капацитет и съответно висока посещаемост, както и стратегическа локация. 
Заложените цели ще бъдат постигнати чрез използване на комбинация от два вида източници на възобновяема енергия - високо ефективни термопомпени агрегати и „зелен водород“, който ще бъде произведен на място от алкален оксиводороден електролизатор с динамичен режим на натоварване и ефективност от над 90%, който произвежда водород и кислород като смес чрез импулсна електролиза на водата, захранван изцяло от възобновяем източник на енергия – фотоволтаичен генератор и удобно съхранен в акумулиращ обем за бъдеща употреба.
Основните дейности са: Изпълнение на енергоспестяващи мерки на сградите на ДГ „Слънце“ и ДГ „Радост“, гр.Враца; Авторски и строителен надзор, Обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, публичност, одит и управление на проекта. Целевите групи,които ще бъдат обхванати в рамките на проекта, се явяват жителите на град Враца и в частност ползвателите на двете сгради-деца, педагози, възпитатели, помощен и медицински персонал. 
Чрез изпълнението на проекта ще бъде постигната пълна екологичност, високо ниво на ефективност до 96%, безшумна и безопасна среда, икономия на природни и финансови ресурси.
Проектното предложение на Община Враца съответства на приоритетите за бъдещето на Европейския съюз - “Стратегия за използването на водорода за неутрална по отношение на климата Европа“, в който водородът се определя като “ключов приоритет за реализиране на Зелената сделка и прехода към чиста енергия”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на енергоспестяващи мерки на сградите на ДГ „Слънце“ и ДГ „Радост“, гр.Враца/ Implementation of energy saving measures for the buildings of Slantse Kindergarten and Radost Kindergarten, Vratsa: Поддейност Изпълнение на енергоспестяващи мерки на сградата на ДГ „Слънце“, гр.Враца Предвидено е изпълнение на енергоспестяващи мерки, след реализиране на които сградата на ДГ „Слънце“ ще достигне националните норми за сграда с близко до нулевото потребление на енергия - клас на енергопотребление – A+ и 63.79% енергия от ВИ за отопление, охлаждане, вентилация, гореща вода за битови нужди и осветление. С едновременното изпълнение на двете условия се покриват напълно изискванията за сграда с близко до нулево потребление на енергия. Предвижда се топлоизолиране на външни стени, покрив и под, подмяна на старата дограма, както и модернизация на системата за отопление с използването на енергия от ВЕИ. Топлоизолирането на външните стени ще бъде изпълнено с EPS с дебелина 10 см, отговарящ на всички съвременни изисквания за пожарна безопасност. Старата дограма на сградата ще бъде подменена с нова – модерна и висококачествена PVC дограма, което ще намали топлопреминаването през остъклената част на фасадата. Предвижда се доставка и монтаж на топлоизолация от минерална вата с дебелина 14 см по таванската плоча на покрива, както и топлоизолиране на вертикалните ограждащи елементи на покрива с топлинна изолация от EPS с дебелина 10 см. Предвижда се топлинна изолация по външни стени на пода, граничещи с външен въздух, с XPS с дебелина 10 см. Ще бъде изградена фотоволтаична система, разположена на покрива, която ще бъде единствено за собствено потребление на детската градина. Това ще осигури значително намаление на разходите за закупуване на електроенергия от външен доставчик. Инсталацията за оползотворяване на енергия от ВИ – фотоволтаичен генератор за собствено потребление, ще бъде с инсталирана мощност от 10.5 kWp. Поддейност Изпълнение на енергоспестяващи мерки на сградата на ДГ „Радост“, гр.Враца Проектът предвижда изпълнение на енергоспестяващи мерки, като с реализиране на комплекса от мерки сградата на ДГ „Радост“ ще достигне националните норми за сграда с близко до нулевото потребление на енергия - клас на енергопотребление – A+ и 74% енергия от ВИ за отопление, охлаждане, вентилация, гореща вода за битови нужди и осветление. С едновременното изпълнение на двете условия се покриват напълно изискванията за сграда с близко до нулево потребление на енергия. Предвижда се топлоизолиране на външни стени, покрив и под, подмяна на старата дограма, както и модернизация на системата за отопление с използването на енергия от ВЕИ. Топлоизолирането на външните стени ще бъде изпълнено с EPS с дебелина 10 см, отговарящ на всички съвременни изисквания за пожарна безопасност. Старата дограма на сградата ще бъде подменена с нова – модерна и висококачествена PVC дограма, което ще намали топлопреминаването през остъклената част на фасадата. Предвижда се доставка и монтаж на топлоизолация от минерална вата с дебелина 14 см по таванската плоча на покрива, както и топлоизолиране на вертикалните ограждащи елементи на покрива с топлинна изолация от EPS с дебелина 10 см. Предвижда се топлинна изолация по външни стени на пода, граничещи с външен въздух, с XPS с дебелина 10 см. Отоплението на ДГ „Радост“ ще се осъществява чрез използването на комбинация от два вида източници на възобновяема енергия - „зелен водород“ и високо ефективни термопомпени агрегати. Получаването на „зеления водород“ е на място от високоефективна инсталация за импулсна електролиза с КПД над 90%, захранена от фотоволтаичен генератор и удобно съхранен в акумулиращ обем за бъдеща употреба. Предвидената фотоволтаична система ще бъде разположена на покрива и ще бъде единствено за собствено потребление на детската градина. Това ще осигури значително намаление на разходите за закупуване на електроенергия от външен доставчик. Инсталацията за оползотворяване на енергия от ВИ – фотоволтаичен генератор за собствено потребление, ще бъде с инсталирана мощност от 30.0 kWp. Описанието на англ. език е в т.11. Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение 2 587 582.63 2 207 337.40
Строителен надзор / Construction supervision: Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхвата на договора за строителен надзор включва: • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • извършване на оценка на съответствието; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обектите; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок. Construction supervision will be implemented by a licensed consulting company in accordance with Art. 168, para. 2 of the Spatial Planning Act. This activity is obligatory, in view of the specifics, the qualitative and lawful execution of the construction and the commissioning of the site. The scope of the construction supervision contract includes: • exercising full control during construction and commissioning; • preparation of a technical passport, in accordance with Article 176a of the Spatial Planning Act and Ordinance № 5 of 28.12.2006 on the technical passports of the works; • certification of executive documentation; • performing the functions of coordinator of safety and health in the construction phase; • Conformity assessment; • controlling the overall construction process; • responsibility for the quality of the materials used; • preparation of a final report on commissioning and submission of all necessary documents for the acceptance of the sites; Exercising construction supervision is a prerequisite for the implementation of the project qualitatively and on time. 20 700.70 9 600.00
Авторски надзор/ Author's supervision: В рамките на тази дейност ще бъде упражнен авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. In the framework of this activity, designer/copyright's supervision will be provided during the construction and repair activities under the project by the designers who have prepared the technical documentation within the meaning of the Spatial Planning Act and Ordinance №4 for the scope and content of the investment projects. The purpose is to observe the processes and the sequence of construction activities, as well as to observe the parameters of the technical project. The designer's supervision will be implemented on all parts of the work projects. 3 600.00 0.00
Обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, предоставени от Партньора / Exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert levels, training provided by the Partner: Провеждане на 2 работни срещи между Партньора и Община Враца. Мпенерджи АС ще предостави пакет от презентации относно най-добрите практики за управление на енергията в Норвежките общини, включително и енергийната ефективност в сгради. Това ще включва: системна архитектура, технически спецификации, управление на енергията на общинско ниво и др. Ще бъдат предложени конкретни примери от своята практика за управление на енергийната ефективност в Норвегия, които могат да бъдат приложени и у нас. Също така ще бъдат представени предложения за оптимизиране на процеса на развитие на енергийната ефективност в сгради. Целта на работните срещи е да се обсъдят най-подходящите форми на взаимодействие и партньорство с представителите на двете държави за представяне на добри практики и опит в сферата на енергийната ефективност. Conducting 2 working meetings between the Partner and the Municipality of Vratsa. Mpenergy AC will provide a package of presentations on best practices for energy management in Norwegian municipalities, including energy efficiency in buildings. This will include: system architecture, technical specifications, energy management at the municipal level, etc. Specific examples from your practice for energy efficiency management in Norway will be offered, which can be applied in our country as well. Proposals for optimizing the process of developing energy efficiency in buildings will also be presented. The purpose of the workshops is to discuss the most appropriate forms of interaction and partnership with the representatives of the two countries to present good practices and experience in the field of energy efficiency. 20 000.00 53 139.65
Посещения в България на Партньора от страни-донори и посещения в страната-донор на Бенефициента / Visits to Bulgaria by the Partners from donor countries and visits to a donor country of the Beneficiary: Провеждане на две посещения, както следва: • Посещение в България на Партньора; Партньорите ще се запознаят с документацията на местно ниво и ще дадат препоръки за изпълнението на проекта. В България Мпенерджи АС ще се запознае с начина за изпълнение на проекта и ще предложи добра практика при последващото извършване на енергийна ефективност в сгради в град Враца и малките населени места в общината. • Посещение на Кандидата в страната-донор/Норвегия; Партньорът организира семинар в Норвегия, като подготвя презентации относно най-добрите практики за управление на проекта в норвежките общини. Партньора ще представи най-новите иновации в областта на енергийната ефективност, които се прилагат в Норвегия за сгради с близко до нулево потребление. Conduct two visits as follows: • Visit to Bulgaria of the Partner; The partners will get acquainted with the documentation at the local level and will give recommendations for the implementation of the project. In Bulgaria, Mpenergy AC will get acquainted with the implementation of the project and will offer good practice in the subsequent implementation of energy efficiency in buildings in the city of Vratsa and small towns in the municipality. • Visit of the Candidate to the donor country / Norway; The partner organizes a seminar in Norway, preparing presentations on best practices for project management in Norwegian municipalities. The partner will present the latest innovations in the field of energy efficiency, which are applied in Norway for buildings with close to zero consumption. 26 116.60 6 030.00
Одит / Audit: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените разходи на проекта. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. Извършеният одит ще изразява независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, като тази дейност се отчита с изготвяне на одитен доклад, в съответствие с международните одиторски стандарти и следва да включва: 1. Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Възложителя. 2. Проследяване ефективното прилагане от страна на Възложителя на правилата, разписани от Програмния оператор на програмата „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“. 3. Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. The implementation of this activity is required by the requirement of executing an independent external assessment of the eligibility of the project costs. The purpose of the independent audit is to express, by a set of necessary and interrelated procedures, set out in International Standards of Auditing, an independent opinion on the reliability in all aspects of the materiality (reliability and validity) of the financial statements prepared in accordance with the Bulgarian accounting legislation for the cited above project. Performing an independent audit of the project activities, covered by the subject of the contract/procuration, as an independent and objective assurance and consultation activity, aims to assist the Contracting Authority by applying a systematic and disciplined approach to assessing and improving the effectiveness of risk management processes, control and management. The performed audit will express an independent auditor's opinion on the fair presentation in all aspects of materiality in the implementation of the project, this activity being accounted for by the preparation of an audit report in accordance with international auditing standards and should include: 1. Monitoring the effective implementation of national and EU law in the implementation and reporting of the project by the Contracting Authority. 2. Monitoring of the effective implementation by the Contracting Authority of the rules laid down by the Program Operator of the program "Renewable energy, energy efficiency, energy security". 3. Provision of an additional control mechanism for monitoring the implementation of all rules for the implementation of activities and reporting of project costs. 7 000.00 6 900.00
Информираност и публичност / Awareness and publicity activities: Мерките за информация и публичност ще се прилагат в съответствие с Комуникационния план и ще достигат до широката общественост, медиите и заинтересованите страни на национално, регионално и местно ниво. Организаторите на информационни събития (откриваща и закриваща пресконференция и 2 броя официална церемония "първа копка") във връзка с изпълнението на проекта, се ангажират да направят ясно изразена и видима подкрепата на ФМ на ЕИП 2014-2021 и държавата-донор. По време на изпълнението на проекта ще бъдат поставени временни обяснителни табели, в съответствие с изискванията на Наръчника за дизайн и комуникация, които при приключване на проектните дейности ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели, поставени на видно място, с подходящ размер и в съответствие изискванията на Наръчника. Всички материали за информация и публичност, свързани с ФМ на ЕИП 2014-2021 ще бъдат в съответствие с изискванията на Наръчника за дизайн и комуникация, който определя точните технически изисквания по отношение използването на логото на ФМ на ЕИП 2014-2021. Дейностите за осигуряване на публичност по проекта са: Брандиране на къщичка за птици – 65 бр.; Брандиране на кутия за обяд с прибори - 400 бр.; Брандиране на бамбукова чаша със силиконов капак - 500 бр.; Брандиране на стойка за телефон – 200 бр.; Брандиране на електронно въже за скачане - 200 бр.; Брандиране на термо постелки - 250 бр.; Брандиране на детска чанта за рисуване - 400 бр.; Брандиране на сгъваем чадър - 400 бр.; Брандиране на памучна торба - 400 бр.; Брандиране на ключодържател с фенерче - 400 бр.; Изработване, дизайн и хостинг на уебсайт за 24 месеца; Дизайн, доставка, монтаж и демонтаж на временна информационна табела – 2 броя; Дизайн, доставка и монтаж на постоянна информационна табела – 2 броя. The information and publicity measures will be implemented in accordance with the Communication Plan and will reach the general public, the media and stakeholders at national, regional and local levels. The organizers of information events (opening and closing press conference and 2 official groundbreaking ceremony) in connection with the implementation of the project are committed to make clear and visible the support of the EEA FM 2014-2021 and the donor country. During the implementation of the project, temporary explanatory signs will be placed in accordance with the requirements of the Design and Communication Manual, which at the end of the project activities will be replaced with permanent explanatory signs, placed in a prominent place, with appropriate size and in accordance with the requirements. of the Manual. All information and publicity materials related to the EEA FM 2014-2021 will be in accordance with the requirements of the Design and Communication Manual, which sets out the exact technical requirements regarding the use of the EEA FM logo 2014-2021. The activities for ensuring publicity of the project are: Branding of a bird house - 65 pieces; Branding of a lunch box with utensils - 400 pcs .; Branding of a bamboo cup with a silicone lid - 500 pcs .; Branding of a phone stand - 200 pcs .; Branding of electronic jump rope - 200 pcs .; Branding of thermal mats - 250 pcs .; Branding of a children's bag for painting - 400 pcs .; Branding of a folding umbrella - 400 pcs .; Branding of a cotton bag - 400 pcs .; Branding of a keychain with a flashlight - 400 pcs .; Development, design and hosting of a website for 24 months; Design, delivery, installation and dismantling of a temporary information board - 2 pieces; Design, delivery and installation of a permanent information board - 2 pieces. 32 000.00 29 484.00
Управление на проекта / Project management: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/. Екипът по управление ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите по управление, сред които: контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Програмния оператор (ПО) и Бенефициента; предаване на информация от Бенефициента за ПО; контрол на под-договарянето; подготовка и провеждане на контролни срещи с ПО за текуща проверка по изпълнението на проекта; контрол върху първичните счетоводни документи; контрол върху навременно изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; управление на дейностите по публичност и други. Екипът за управление на проекта /ЕУП/ е съвместен от Община Враца и МПЕНЕРДЖИ АС и ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител проект (Община Враца); 2. Координатор проект (Община Враца); 3. Финансов експерт (Община Враца); 4.Технически сътрудник (Община Враца); 5. Експерт Обществени поръчки (Община Враца); 6. Технически експерт (МПЕНЕРДЖИ АС); 7. Консултант (МПЕНЕРДЖИ АС); Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Ръководителят на Водещата организация - Кмета на Община Враца. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Координатора в архива по проекта. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица. Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Предвиден е и превод - на кореспонденция с партньора, на комуникационни материали, по време на обмяна на опит с партньора. For the successful implementation of the project, a Project Management Team (PMT) will be formed. The management team will be responsible throughout all the project period for the implementation of the management activities, including: control over the implementation of activities under the contract between the Program Operator (PO) and the Beneficiary; submission of information by the Beneficiary for the PO; control of subcontracting; preparation and holding of control meetings with the PO for ongoing review of the project implementation; control of primary accounting documents; control over the timely implementation of commitments by suppliers; managing publicity activities and etc. The project management team /PMT/ is jointed by the Municipality of Vratsa and Mpenergi AS and consist the following experts: 1. Project Manager (Vratsa Municipality); 2. Project Coordinator (Municipality of Vratsa); 3. Financial expert (Municipality of Vratsa); 4. Technical assistant(Municipality of Vratsa); 5. Expert Public procurement (Municipality of Vratsa); 6. Technical Expert (Mpenergi AS); 7. Consultant (Mpenergi AS). The project manager shall implement official correspondence with the listed stakeholders, also copies will be provided to the Head of the Leading Organization - Mayor of Vratsa Municipality. The documents and correspondence will be stored by the Coordinator in the project's archive. The implementation of the project will rely on constant contact by telephone and e-mail between all interested parties. The monitoring process is based on: Collaboration between experts; Compilation and analysis of information; Review of progress reports and documents related to the implementation of project activities; Comparison of information and reported data with objectives, expected results, activities and performance indicators of the contract. Translation is also envisaged - correspondence with the partner, communication materials, during the exchange of experience with the partner. 136 350.00 81 845.76

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.