Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото предложение за изпълнение на инвестиция обхваща извършване на дейности и мерки за енергийно обновяване на сграда културна инфраструктура - Народно читалище „Христо Ботев - 1929г.” - с. Брежани, община Симитли. Инвестиционното предложение е залегнало в Плана за интегрирано развитие на Община Симитли в Мярка 7: Развитие на енергийната ефективност и енергийната сигурност, Дейност 1.7.2 Развитие производството на електроенергия от възобновяеми източници. ИПП е в съответствие с предвижданията на действащия  подробен устройствен план за територията и Общия устройствен план на община Симитли.
С настоящото предложение се предвижда изпълнение на СМР дейности за внедряване на мерки за енергийна ефективност и осигуряване на достъпна среда в сградата на читалището.
С извършените ЕСМ ще се постигне:  енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия  в размер на  94,82%; спестени емисии СО2 70,54 т./г.; понижаване на годишното потребление на първична енергия 205260,83 kWh/г. и клас на енергопотребление "А".
За цялостното изпълнение на ИПП ще се реализират дейности по проектиране, строителен и авторски надзор, СМР дейности, управление и организация, и информация и публичност на инвестицията, дейност по изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията.
Ефективност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на необходимата инвестиция в лева към количеството спестена първична енергия в kWh на годишна база се равнява на 2,81 лв./kWh/г. 
Целесъобразност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на кв. м. РЗП обновена публична инфраструктура към броя на сградите с подобрена публична инфраструктура се равнява на 734,40 кв. м. РЗП/брой сгради.
С реализирането на инвестицията Община Симитли енергийно ще обнови и въведе в експлоатация 1 сграда с обща РЗП 734,40 кв.м., с достигнат клас на енергопотребление "A".
Обща стойност на проектното предложение 1 177 704.54 лв. с ДДС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт : За целите на подаване на предложението за изпълнение на инвестиция по процедурата е извършено обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, както и изготвено техническо обследване и технически паспорт на сградата, обект на инвестицията. Обследването за енергийна ефективност е с цел да се установи нивото на потребление на енергия в сградата, да се определят специфичните възможности за намаляването му и да се препоръчат мерки за повишаване на енергийната ефективност за постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и да се достигат нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „В“. Сертифицирането за енергийна ефективност на сградата има за цел удостоверяване на актуалното състояние на потреблението на енергия в сградата, енергийните характеристики и съответствието им със скалата на класовете на енергопотребление. Извършването на обследване за енергийна ефективност е извършено съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба №Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г., а резултатите са отразени в доклад и резюме съгласно чл. 14 и чл. 15 от същата наредба. Обследването включва и проверка за енергийна ефективност на отоплителни инсталации, инсталации за комбинирано отопление и вентилация и климатични инсталации в сгради, и е извършено съгласно разпоредбите на Раздел III от Закон за енергийната ефективност. Резюмето към доклада и Сертификата за енергийни характеристики на сградата са изготвени и оформени съгласно регламентирани образци – Приложение №1 и Приложение №2 на Наредба №. Е-РД-04-2 от 16 декември 2022г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Съставянето на техническия паспорт е с цел установяване експлоатационна годност и характеристики на сградата - носимоспособност (механично съпротивление, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания), безопасност при пожар, хигиена, опазване на здравето и живота на хората, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда, енергийна ефективност (икономия на енергия и топлосъхранение) и дали те отговарят на нормативните изисквания. Паспортът съдържа технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Предварително извършените разходи по тази дейност, ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. 10 254.00 0.00
Извършване на СМР и Внедряване на енергийно ефективни мерки в читалище в с. Брежани. Въвеждането на обекта в експлоатация.: Тази дейност се явява основна по отношение на изпълнение на инвестицията. Община Симитли кандидатства по настоящата процедура с изготвено архитектурно заснемане и окрупнено КСС. За успешното реализиране на инвестицията е необходимо да се възложи подготовка на инвестиционен проект (технически/работен) съгласно ЗУТ с подробно КСС. Част от проектната документация ще е и за СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. След съгласуване на проекта с необходимите институции изготвяне на доклад за съответствие, главният архитект на общината ще издаде разрешение за строеж. Във връзка с изготвеното енергийно и техническо обследване на сградата общината ще предприеме действия по изпълнение на предписаните задължителни мерки за енергийна ефективност с цел постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - клас на енергопотребление „А“. Предписаните мерки за енергийна ефективност се състоят в: ГРУПА В: Мерки за подобряване на енергийните характеристики на ограждащите конструкции и елементи В1 Топлоизоалция стени В2 Топлоизолация покрив В3 Топлоизолация под В4 Подмяна на дограма ГРУПА С: Мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление С6 Аеротермална термопомпа за отопление С7 Енергиен мениджмънт ГРУПА D: Други мерки D13 Фотоволтаична система за собствени нужди D14 Смяна на осветителни тела Предвижда се изграждането на фотоволтаична система с мощност 20 kWp и батерия с разполгаeм капацитет 20 kWh.Системата ще произвежда електроенергия само за собствена консумация. Община Симитли ще предостави съфинансиране като поеме със собствени средства разходите, свързани със: - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. В тази дейност влизат и всички дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества. Съгласно чл. 177 от Закона за устройство на територията: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред органа по ал. 2 или 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда и посочва идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектоваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. 1 079 410.48 0.00
Проектиране и изготвяне на оценка на съответствието. Извършване на строителен и авторски надзор: Дейността включва извършване на: 1.изготвяне на технически/работен проект; 2. Оценка на съответствието на проекта; 3.консултантските услуги за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в сградата на читалище в с. Брежани, Симитли; 4.упражнява авторския надзор. Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2; Комплексният доклад за оценка на съответствието трябва да бъде съставен и подпечатан от консултанта и подписан от управителя на юридическото лице или от едноличния търговец консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката на инвестиционните проекти по съответните части; Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на техническия проект за обекта ;Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; Законосъобразно стартиране на строежа; Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации;Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на СМР; Опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР; Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените СМР; Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за СМР. Дейността ще включва и извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: Точно спазване на изпълнение на проектната разработка; Изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени. Несъгласието ще се изрази със становище вписано в заповедната книга на обекта. Задълженията, които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя ще са: - Да упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя. - Да следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях . - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. - В случай че Изпълнителят е възпрепятстван да изпълнява авторския надзор или доказано системно не го изпълнява своевременно и ефективно той е длъжен да даде писмено съгласие за възлагането му на друг проектант, посочен от него или от Възложителя. 64 800.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Симитли да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност. 6 000.00 0.00
Организация и управление, информация и публичност на инвестицията: Ще се извърши техническо и финансово управление, отчетност, контрол на инвестицията, като се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост.Ще се осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение,разпределението на отговорностите и задълженията. Кметът на община Симитли организира изпълнението на всички възложени отговорности при спазване на ЗФУКПС, „Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор“ и „Указания за последващи оценки на изпълнението в организациите от публичния сектор“, утвърдени от министъра на финансите, включително управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестицията и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: система за двоен подпис;правила за достъп до активите и информацията;процедури за предварителен контрол за законосъобразност;процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;процедури за последващи оценки на изпълнението;процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;процедури за управление на човешките ресурси;процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика. С оглед гарантиране на целите на организацията и адекватното управление на рисковете за постигането им, общината:Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство,на споразумението с МФ и на одобрената система за управление и контрол(СУК);Кметът като Възложител ще възложи изпълнението на инвестицията. на външна фирма.При необходимост може да се включват и допълнителни експерти с необходимата експертиза. Кметът на общината отговаря за осигуряване на необходимия административен капацитет за изпълнение на инвестицията, като при поискване предоставя информация на МФ и на СНД;КП възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП,и осъществява контрол върху изпълнителите.;КП представя в финансово-технически отчет (ФТО) за изпълнението на инвестицията и информация за наличие на двойно финансиране; Текущо попълват информация в ИСУН;Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията;Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията;КП отговаря за съхранението на документация и разходооправдателни документи; Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021г. за създаване на МВУ,получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране.Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като:- Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.;-Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и читалището;- Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС;-По време на изпълнението на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери;- След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака);- КП ще организира две публични събития, поканени представителите на местната власт, гражданското общество,медиите и други.Ще разпространи прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на:Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването„финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 17 240.06 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.