Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Опазване на околната среда и климатични промени

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Укрепване капацитета на община Крумовград" предвижда подкрепа в изпълнението на правомощията на община Крумовград по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП). Подкрепата ще се състои в наемане на нови служители, обучение и супервизии. 
Към  момента, община Крумовград в качеството си на доставчик предоставя услугата "Лична помощ" и услугата "Асистентска подкрепа". Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на двете услуги - провеждане на разяснително-информационна дейност; сключване и прекратяване трудови договори с асистентите; поддържане индивидуално досие на всеки ползвател; представяне на отчет за предоставената лична помощ, въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържане на актуален списък за кандидатите за асистенти и проф. им опит; поддържане на регистър за жалбите и сигналите; посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; извършване на мониторинг на услугите; заплащане на асистентите възнагр. въз основа на брой отработени часове; изготвяне на отчети за броя на ползвателите по възраст, местоживеене и брой ползвани часове и размера на средствата за заплащане; предоставяне на отчета на изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане ежегодно до 31 януари. 
По ЗСУ общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг.
За подпомагане на дейностите по изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, по проекта ще бъде нает допълнителен персонал. На трудов договор ще бъдат назначени двама нови служители за срок от 22 месеца.
В рамките на проекта ще бъдат организирани и проведени обучения, вкл. супервизия. В тях ще участват 8 служители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, оборудване на работните места и провеждане на обучение и супервизия на персонала за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оборудване на новите работни места. 4. Дейности по изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 5. Провеждане на обучения и супервизии. По закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Крумовград по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители от дирекция "Образование и социални дейности", които са ангажирани и с други социални дейности и изпитват сериозни затруднения при администриране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. За целта ще бъде създаден фронт-офис с две работни места. Във фронт-офиса ще бъдат назначени на трудов договор за срок от 22 месеца двама служители: 1 социален работник и 1 сътрудник "Социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на новите служители ще се формират на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. Фронт-офисът ще бъде оборудван с: - бюро - 2 броя - шкаф - 2 броя - компютърна конфигурация - 2 броя - офис стол - 2 броя - принтер - 1 брой. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В обученията ще бъдат включени общо 8 служители: трима служители на дирекция "Образование и социални дейности", зам.-кмет с ресьор "Образование и социални дейности", директор на Дом за стари хора, директор на Комплекс за социални услуги и двама новоназначени служители по проекта. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди, като темите по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. 84 412.00 67 028.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.