Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.009-0030-C01
Наименование на проекта Развитие, укрепване и интернационализация на Клъстер "Фестивалите в България"
Бенефициент 204277954 КЛЪСТЕР ФЕСТИВАЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2017
Дата на стартиране 15.11.2017
Дата на приключване 01.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
Клъстер Фестивалите в България ООД се фокусира тематично върху предоставянето на специализирани услуги в сферата на събитийния мениджмънт, фестивалния туризъм и съпътстващите ги услуги. Клъстерът е в начален етап на развитие и обединява организации от сферите на туризма, информационните дейности, маркетинга, издателската и филмова индустрия. Клъстерът включва участници от частния и от неправителствения сектор, а бъдещите планове за разширяване са насочени към привличане и на членове и сред публичния сектор.
Основната цел на проектното предложение е да се подкрепи развитието и да се повиши капацитета и кооперирането на Клъстер
Фестивалите в България ООД като модел за повишаване на конкурентоспособността и бизнес развитието.
Специфични проектни цели са:
- Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на Клъстер Фестивалите в България чрез създаване на
административно тяло и повишаване на административния и управленски капацитет.
- Създаване на коопериране и сътрудничества и интернационализация на Клъстер Фестивалите в България чрез дейности за
подпомагане развитието на клъстера и насърчаване на клъстерния маркетинг.
Целите на проекта ще бъдат реализирани чрез серия от дейности, в това число дейности за повишаване на капацитета и насърчаване на клъстерния маркетинг. Ще бъде създадено административно тяло на клъстера и ще бъдат реализирани поредица от мерки за привличане на нови членове и популяризиране на продуктите и услугите на клъстера.
Чрез постигане на проектните цели, Клъстер Фестивалите в България ще допринесе за повишаване степента на интеграция и сътрудничество на местните дружества в посока максимално използване на техния капацитет за разработка на конкурентни бизнес продукти и услуги и насърчаване на активното присъствие на регионалния, националния и външния пазари.
Дейности
  • Дейност: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера (чрез наемане на квалифициран персонал, наемане на работни помещения и закупуване на компютърно оборудване): Дейността е елемент от компонент 1 и има за цел изграждане и подкрепа за организационно- административно укрепване на клъстер Фестивалите в България. Дейността се състои от следното: 1. Назначаване на административно тяло на клъстера Ще бъдат назначени квалифицирани кадри на длъжностите Ръководител на клъстера, Ръководител Международна дейност, Ръководител Комуникации и членство,, Ръководител Звено разработване на нови продукти и услуги, Ръководител направление Събития, Административен сътрудник. Подробно описание на изискуемите квалификация и опит на персонала се съдържат в т. 9 Екип. Предвидено е всички членове на екипа на клъстера да бъдат назначени на пълен работен ден за период от 18 месеца с цел изграждане на ефективни сътрудничества на клъстера и устойчиво развитие на продуктите и услугите на новосъздадения клъстер. 2.Наемане на работни помещения - тъй като клъстерът е в начален етап на развитие, необходимо е осигуряване на работно пространство, в което административното тяло ще осъществява дейността си. Работните помещения ще осигурят пространство за провеждане на регулярни работни срещи между членовете на клъстера, както и сещи с други клъстерни обединения и нови членове. 3. Закупуване на компютърно оборудване За нуждите на административното тяло ще бъдат закупени 3 преносими компютъра, два таблета и един принтер (скенер), които ще обезпечат работата на персонала по организационно и административно укрепване и развитие на клъстера. Дейността е основополагаща, както за проекта така и за самия клъстер като чрез ресурсното обезпечаване ще бъде осигурен старт на развитието на клъстера и ще се гарантира устойчивостта му. Основните ресурси, необходими за развитието на клъстера са именно човешките ресурси на този начален етап, поради което основна тежест от проекта се отнася именно към тази първа проектна дейност за създаване на квалифициран и мотивиран екип. В рамките на дейността ще бъде създадена организационно-управленска структура на клъстера като ще бъдат разработени и конкретни процедури за работа на Клъстер Фестивалите в България. Ще бъдат разработени стратегически документи с оглед визията за развитие на клъстерното обединение и ще бъде създадена административно-управленската програма въз основа на която клъстерът ще гради капацитет и ще се развива., Договорена стойност: 245 800.00 , Отчетена стойност: 234 963.95
  • Дейност: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (чрез специализирани обучения за създаване на сътрудничества и интернационализация - 2 бр. и събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги - 2 бр.): Дейността е част от Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще бъде реализирана чрез участие на административното тяло и представители на членовете на клъстер Фестивалите в България в две специализирани обучения. Ще бъдат проведени и две събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги. 1. Обучение ""Business modeling, DesignThinking and DesignService - иновативен модел за създаване на устойчиви сътрудничества" В обучението ще вземат участие 16 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за коопериране и създаване на сътрудничества. Инструментариумът на Business modeling, DesignThinking and DesignService, както и техники от типа на Stakeholder Mapping ще бъдат предмет на обучението и ще бъдат приложени с цел идентифициране и развитие на мрежата на сътрудничество на клъстер Фестивалите в България. Цитираните техники са част от комплекса на дизайн мисленето - широкоспектърна методология и радикален подход към иновациите, който поставя в центъра си потребителските опит и преживяване (human-centered design). Методът може да бъде дефиниран като комбинация от емпатия към човека и контекста на проблема, креативен творчески подход при търсенето на идеи и рационалност при анализа, и подбора на решения. Методът ще бъде използван като структуриран процес за генериране на иновативни решения със свои принципи и инструменти. Целта на обучението е методологията да бъде изучена от страна на участниците като подход за създаване на сътрудничества и коопериране, както между членовете на клъстера, така и между клъстера и външни организации. 2. Обучение "Social Media Internationalisation - социални медии като инструмент за интернационализация и сътрудничество" В обучението ще вземат участие 16 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за управление на социалните медии и информационен поток с цел разширяване на сътрудничеството и интернационализацията. Social Media Internationalisation е съвкупност от техники и методи приложими във всяка обществена дейност - обучението ще се фокусира върху използването на методологията за генериране на информационен поток целящ разширяване на сътрудничеството на клъстера с външни организации, както и на сътрудничеството между членовете вътре в клъстерното обединение. Социалните медии и тяхното управление са предмет на обучението с оглед използване на възможностите за бърза, ефективна и устойчива интернационализация. 3. Представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера Ще бъдат осъществени 2 високо технологични и интерактивни презентации за представяне на клъстера и на клъстерните продукти/услуги. Презентациите ще се проведат на по-късен етап от проекта, когато клъстерът има готовност да презентира както собствената дейност, така и разработените съвместно клъстерни продукти/услуги. Формата на уебинар е подбран от гледна точка на по-висока степен на разпространяемост на информацията, както и с оглед съвременното развитие на технологиите. Имайки предвид, че и самият клъстер има високо-технологичен и иновативен характер, формата за презентиране чрез интерактивни технологии съответства на характеристиките на клъстера и на целевите партньори и пазари., Договорена стойност: 95 000.00 , Отчетена стойност: 96 368.00
  • Дейност: Насърчаване на клъстерния маркетинг (чрез разработване на маркетингова стратегия, изследване на таргети раните пазари и консултантски услуги, популяризиране на името на клъстера, участие в срещи и изложения и назначаване на експерт): Дейността се реализира в рамките на Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще се състои от следните основни елементи: 1. Разработване на маркетинг стратегия - разработването на такава стратегия е от изключително значение за развитието на клъстера. Клъстер фестивалите в България разработи самостоятелно стратегия за интернационализация, но клъстерът ще възложи на специализиран външен изпълнител разработването на изрична маркетинг стратегия съдържаща следните основни елементи: а) целеви пазар; б) пазарна позиция; в) сравнителни конкурентни предимства; г) основни цели; д) маркетинг микс; е) основни идеи за реализиране; ж) разпределение на ресурсите. Маркетинг стратегията като класически инструмент ще изведе ключовите за развитието на клъстера подходи и мерки, които да подпомогнат пазарното позициониране на клъстерните продукти/услуги. 2. Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги за стъпването на друг пазар Като втори маркетинг етап ще бъде направено изследване на дефинираните в предходния елемент целеви пазари и ще бъдат използвани специализирани консултантски услуги за подобряване на достъпа на клъстера до тези пазари. Елементът ще съдържа: - Изследване на размера и характера на пазара, географско местоположение на потенциалните потребители, структурата на пласментната мрежа, анализ на тенденциите, влияещи върху структурата на пазара. - Продуктово проучване на таргетирания пазар - Рекламно проучване - анализ на ефективността на рекламата и други комуникационни средства върху таргетираните пазари. Консултантските услуги и изследвания ще бъдат реализирани от външен изпълнител притежаващ съответните опит и компетентности. 3.Популяризиране на името на клъстера и на неговите продукти/услуги - клъстер Фестивалите в България вече е разработил собствен бранд, чието популяризиране ще бъде осъществено чрез: - Информационна брошура на клъстерните продукти - разработените от клъстера продукти/услуги ще бъдат популяризирани чрез брошура издадена в тираж от 1500 бр. (първоначално). - информационна бази-данни за дейността на клъстера ще бъде създадена онлайн като допълнение към интернет страницата на къстера. Базата данни ще служи за популяризиране на бранда сред потенциални нови членове и партньори, както и сред широката общественост и клиентска маса. 4. Участие на клъстера в национални и международни изложения и панаири В рамките на дейността се предвижда клъстер Фестивалите в България да участва на две международни изложения - едното в Лондон (WTM London), другото в Берлин (ITB BERLIN). И двете изложения за специализирани в сферата на пътуванията и туризма, какъвто е фокусът и на клъстер Фестивалите в България. Предвижда се на изложенията клъстерът да бъде представен от 4ма представители на административното тяло и на членовете на клъстера. 5. Срещи за установяване и насърчаване на сътрудничеството с клъстери в Гърция и Македония Ще бъдат организирани и проведени срещи за установяване и насърчаване на сътрудничеството с чуждестранни клъстери - предвид спецификата на клъстер Фестивалите в България, ще бъде потърсен контакт с клъстери от съседни държави, с които да се установят трайни партньорски взаимоотношения. Срещите ще бъдат организирани на територията на Гърция и Македония като в тях ще участват поне 4ма представители на административното тяло и на членовете на клъстера. 6. Осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация Експертът ще има ключова роля и ще участва във всички елементи от дейността отнасящи се до интернационализацията и създаване на сътрудничества. Експертът ще разработи заданията на обученията и за маркетинг дейностите. Експертът ще предостави съдържателна и експертна подкрепа с цел осъществяване на синергия между нуждите на клъстера и изпълнението от страна на външни организации., Договорена стойност: 140 200.00 , Отчетена стойност: 134 175.03
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: Дейността включва мерки от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, които за конкретния проект на Клъстер Фестивалите в България ще включват следните елементи за визуализация и публичност: 1. Поставяне на информационна табела на видимо място в наетите за проекта работни помещения 2. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр. - публикации относно реализацията на проекта ще бъдат осъществени в електронни и/или печатни медии и издания. 3. Визуализация на оборудването - съгласно изискванията на програмата доставеното по проекта оборудване ще бъде обозначено със стикери съдържащи информация за проекта и полученото финансиране. 4. Визуализация на документи - всички изготвени документи в рамките на проекта ще съдържат необходимите текстове за популяризиране на получената подкрепа по линия на Оперативна програма Иновации и Конкурентоспособност. Всички дейности за визуализация ще бъдат съобразени с конкретните изисквания на Управляващия орган и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ай Ди Ремонт Експерт ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 80 000.00
  • Изпълнител: ВИА-БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 375.52
  • Изпълнител: Министерство на туризма, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 029.08
  • Изпълнител: Лорета, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
  • Изпълнител: Сити Ес БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 601.60 , Отчетена стойност**: 22 002.00
  • Изпълнител: Ню Енерджи Груп ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 32 000.00 , Отчетена стойност**: 40 000.00
  • Изпълнител: Тиаса ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 968.00 , Отчетена стойност**: 11 968.00
  • Изпълнител: СТЕЛЛА ТУРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 584.00 , Отчетена стойност**: 24 750.00
  • Изпълнител: АГЕНЦИЯ ЗА КОНСУЛТАЦИИ И КОМУНИКАЦИИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36 400.00 , Отчетена стойност**: 45 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 49 390.80 , Достигната стойност: 48 384.89

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 374 005.57 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на устойчивост 100.00 374 005.57 93 501.41 467 506.98 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърно и офис оборудване: Преносим компютър над 14“- 2 бр. Преносим компютър над 11“ - 1 бр. Таблет над 9“ - 2 бр. Многофункционално лазерно устройство А4 - 1бр. , Прогнозна стойност: 22 058.86
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърно и офис оборудване: Преносим компютър над 14“- 2 бр. Преносим компютър над 11“ - 1 бр. Таблет над 9“ - 2 бр. Многофункционално лазерно устройство А4 - 1бр.
    Изпълнител: Сити Ес БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 601.60
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Информационна бази- данни за дейността на клъстера - 1бр., Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Информационна бази- данни за дейността на клъстера - 1бр.
    Изпълнител: Лорета
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Наем зала и специализирана техника за провеждане за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера - за 2 бр. презентации, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем зала и специализирана техника за провеждане за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера - за 2 бр. презентации
    Изпълнител: Тиаса ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 968.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем офис , Прогнозна стойност: 36 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем офис
    Изпълнител: АГЕНЦИЯ ЗА КОНСУЛТАЦИИ И КОМУНИКАЦИИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 800.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Организиране на транспорт и хотелско настаняване: среща с клъстер в Гърция (4 лица х 5дни; среща с клъстер в Македония (4 лица х 5дни); международно изложение ITB BERLIN (4 лица х 5дни); международно изложение WTM London (4 лица х 5дни) , Прогнозна стойност: 25 736.00
  • Обособена позиция 1: Организиране на транспорт и хотелско настаняване: среща с клъстер в Гърция (4 лица х 5дни; среща с клъстер в Македония (4 лица х 5дни); международно изложение ITB BERLIN (4 лица х 5дни); международно изложение WTM London (4 лица х 5дни)
    Изпълнител: СТЕЛЛА ТУРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 584.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Публичност и информационни материали: Информационна брошура на клъстерните продукти - 1500 бр. Информационна табела - 1бр. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр., Прогнозна стойност: 9 500.00
  • Обособена позиция 1: Публичност и информационни материали: Информационна брошура на клъстерните продукти - 1500 бр. Информационна табела - 1бр. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр.
    Изпълнител: АГЕНЦИЯ ЗА КОНСУЛТАЦИИ И КОМУНИКАЦИИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 600.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разработване на маркетингова стратегия и Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на маркетингова стратегия
    Изпълнител: Ню Енерджи Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 000.00
  • Обособена позиция 2: Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги
    Изпълнител: Ню Енерджи Груп ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN