Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0165-C01
Наименование на проекта „Разработване на sTMS уеб-базирана иновативна платформа за организиране работата на преводачески агенции"
Бенефициент 103913291 МИТРА ТРАНСЛЕЙШЪНС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 22.03.2019
Дата на стартиране 22.03.2019
Дата на приключване 24.08.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
С нарастването на глобализационните процеси нараства и многоезичният документооборот, който е неразделна част от бизнеса, социалната, културната и научната области. Нуждата от бърз и качествен превод на все повече езици поставя високи изисквания към всички преводачески фирми. Браншът е относително консервативен и вследствие на това липсват добри организационни решения, които да оптимизират целия процес от получаване на заявката за превод до предаването и на клиента. Ние ще предложим уеб-базирана иновативна платформа, която ще улесни и организира работата на преводаческите агенции от всякакъв мащаб, а заедно с това ще допринесе и за увеличаване на възможностите за изпълнение на повече проекти за преводи. Мобилното приложение към платформата ще направи възможна комуникацията и свързаността на служителите от всяка точка на света. С внедряването на нашата платформа фирмите ще получат:
-намаляване на времето за документооборот с 90%;
-мобилност и гъвкавост;
-проследяемост на заявките за превод;
-възможност за архивиране, справки и репорти;
-възможност за споделяне на заявки за превод и получаването на външни поръчки от колеги.
С въвеждането на нашата иновативна платформа за управление на преводачески агенции драстично ще се намали използването на хартия и ще се постигне екологичен ефект. 
С реализирането на проекта ще сме изминали целия път по реализацията от иновативна идея до работещ продукт и ще сме натрупали необходимия опит, който да ни гарантира успех и при следващи иновативни разработки.
В процеса на реализация на проекта заедно с Партньор -Технически университет- Варна ще изпълним следните дейности:
-Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията;
-Създаване и тестване на прототип;
-Придобиване на ДМА и ДНА, необходими за разработването на иновацията;
-Визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията: За да се достигне до създаването на краен продукт се преминава през фазата на много теоретична и аналитична дейност. На този етап от работата се изготвят основните алгоритми за функциониране на системата, определят се функционалните изисквания към хардуера и софтуера, вземат се под внимание анатомични и ергономични параметри, мерки за безопасност при използване на продукта, изисквания за защита от посегателства и сигурност на информацията и т.н. На този етап ще се подготвят и методите за сравнителен анализ при извършването на тестове на отделните компоненти, така че да се стигне до избора на най-подходящите модули за използване в крайния продукт. Ще се изготвят изискванията и параметрите за изработване и внедряване на софтуера, за да се постигне максимална функционалност и ефективност при използване. Тази дейност ще се изпълнява от експерти, които ще бъдат назначени в началната фаза на изпълнение на проекта. Тези експерти са както от страна на "Митра Транслейшънс" ООД, така и от партньорската организация - Технически университет- Варна. Заложили сме екипът за изпълнение на тази дейност да наброява 11 човека, като 9 от тях ще бъдат служители на "Митра Транслейшънс" ООД, а двама да са експерти от страна на Партньора. Всичките експерти и специалисти ще бъдат избрани на база ключови компетенции и експертни познания, опит и квалификация след провеждане на конкурс и оценка на качествата им. Назначаването на експертите и специалистите ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. Общо заплати и осигуровки за сметка на работодателя за периода на изпълнение на дейността - 145 600,00 лева., с разпределение 124 740,00 лева за експерти на кандидата и 20 860,00 лева за експерти от страна на Партньора. Ще се наеме работно помещение, което да обезпечи нормалните работни процеси. Наемането на работното помещение ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде закупено необходимото компютърно оборудване и техника, доставката на което ще се извърши в периода от месец 2 до месец 4., Договорена стойност: 145 600.00 , Отчетена стойност: 127 388.52
  • Дейност: Създаване и тестване на прототипи, свързани с разработването на продуктовата иновация: Дейността ще се изпълни след извършването на дейностите по създаване на програми и методики за изследвания, измервания и изпитвания в периода от месец 8 до месец 21. Работата по изработване на работеща версия ще се извърши от нашите специалисти заедно с двамата експерти от Партньора Технически университет- Варна . За целта ще разполагаме с помещение и техническото обезпечение за изработването на софтуера. Разработването на sTMS уеб базирана иновативна платформа за организиране на работата на преводачески агенции ще извършим със собствени средства на база на изработените методики и изследвания. Разработването на мобилно приложение ще бъде възложено на външна фирма. Външна доставка ще бъде и модулът за бизнес анализи, който ще вградим в нашата платформа. В изпълнение на тази дейност ще се работи в следните направления: 1. Дизайн на архитектурата на системата, избор на протоколи и технологии за ембедед частта, за сървърите, за фронт-енд частта. 2. Софтуерен дизайн, включващ: 2.1.Разработване на ембедед частта за отделните апаратни средства; 2.2.Разработване на сървърите за данни; 2.3.Разработване на сървърите за управление; 2.4.Разработване на фронт-енд приложен софтуер; 2.5.Разработване на конфигуриращи и тестващи тулове и диагностични процедури. 3.Тестване, дебъгване, логистика. 4.Изготвяне на документация на продукта - сорс кодове, чертежи, схеми, спецификации, инструкции, ръководства и др. 5.Отчет, демонстрация, разясняване на дейността и др. пред проверяващите органи. Общата сума за заплати и осигуровки за сметка на работодателя за периода на изпълнение на дейността е 291 200 лв., с разпределение 249 480,00 лева за експерти на кандидата и 41 720,00 лева за експерти от страна на Партньора., Договорена стойност: 291 200.00 , Отчетена стойност: 287 743.80
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация: За обезпечаване на работата на екипа от експерти ще бъде закупено необходимото компютърно оборудване и техника. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване и техника: - Преносими компютри - 4бр. х 3245,08 = 12980,32 лева без ДДС. Ще бъдат със съвременни параметри и ще се използват като работни компютри за разработчиците и експертите. - Работни станции - 5бр. х 1866,14= 9330,7 лева без ДДС. Необходим е за споделяне, архивиране и компилиране на данни и софтуер. Ще се използва основно за разработването и тестването на иновативния софтуер - облачна свързаност, основни база данни (видео, снимки , справочни данни и др.) и модели. - Токозахранващо устройство - 5бр. х 899,67 = 4498,35 лева без ДДС. Ще поддържат работата на работните станции при проблем с електрозахранването. - Монитор - 10бр. х 752,3 = 7523,00 лева без ДДС. Ще се използват като втори монитор от разработчиците и експертите, ползващи работни станции.Често се налага не единия екран да се вижда кода, а на другия да се извършва компилирането на софтуера. - Сървър - 2бр. х 8235,11 = 16470,22 лева без ДДС. Ще се използват за организиране на облачна среда, хостване на web съдържанието на платформата, съхранение на база данни, отдалечен достъп до системата и др. Ще бъдат достатъчно производителни, за да може на тях да се симулира натовареност от едновременна работа на много потребители. - Сървърни дискове - 6бр. х 1478,45 = 8870,7 лева без ДДС. Ултрабързи дискове с SSD технология, гарантиращи бърз запис и четене на информация. - НАС -мрежово устройство за съхранение на резервни копия - 1бр. х 2442,79 = 2442,79 лева без ДДС. За архивиране на данни и безопасно съхранение на информация с възможност за отдалечен достъп. - НАС диска - 4бр. х 722,82 = 2891,28 лева без ДДС. Бързи дискове с голям капацитет и надеждност. - Wi-Fi рутер - 2бр. х 710,06 = 1420,12 лева без ДДС. Осигуряват широколентова безжична връзка за екипа разработчици. - Мрежов суич - 1бр. х 736,59 = 736,59 лева без ДДС. Осигуряват широколентова кабелна връзка за екипа разработчици и интелигентна защитна стена. - Мобилен телефон iOS- 2бр х 1350,86 = 2701,72 лева без ДДС. За тестване на на мобилното приложение за iOS. - Преносим таблет IOS - 2бр. х 1114,86= 2229,72 лева без ДДС. За тестване на на мобилното приложение за iOS. Общата стойност на оборудването и техниката, заложени в бюджета, е 72 095,51 лева без ДДС. Доставката на техниката и оборудването по тази дейност ще се извърши в периода от месец 2 до месец 4. , Договорена стойност: 72 095.51 , Отчетена стойност: 71 915.00
  • Дейност: Придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване на софтуер ), представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на продуктовата иновация.: Дейността ще се изпълни след извършването на дейностите по създаване на програми и методики за изследвания, измервания и изпитвания в периода от месец 9 до месец 19. Ще доставим две софтуерни решения, които в последствие ще интегрираме в нашата платформа. I Мобилно приложение. Поради спецификата в създаването на мобилните приложения, които трябва да поддържат две различни операционни системи - Android и iOS преценихме, че разработването им ще бъде поверено на специализирана външна фирма. Специфика и изисквания към софтуера: 1. Да бъде разработено мобилно приложение за платформите Android и IOS a. Съвместимост с Iphone 4S/5/5S/6/6S/7/7s/8 b. Съвместимост с всички телефони с Android 4.0 и по-нови версии 2. Кратка спецификация на приложенията a ауторизация на потребители b ниво на достъп на потребителите: анонимен, вендор, клиент, мениджър c Редактиране базова информация на потребителя d ниво вендор - Изглед на детайли към задача за изпълнение. Възможност за сваляне на прикачен файл - Приемане/отказване на оферта e Ниво клиент - Изглед на детайли към поръчка за превод. Възможност за сваляне на прикачен файл - Създаване на нова поръчка за превод f Ниво мениджър g Изглед на детайли към преводен проект. Възможност за сваляне на прикачен файл h Редактиране на преводен проект i Анонимен достъп - Изглед на публични детайли към проект Сума за разработване на мобилно предложение, заложена в бюджета - 78 000,00 лева без ДДС. II Софтуер за извършване на бизнес анализи. Има достатъчно много готови решения, които отговарят на нашите нужди и могат безпроблемно да се интегрират в нашия продукт. Цената и лицензионните условия са приемливи и това обезсмисля написването от нулата на такъв инструмент. Специфика и изисквания към софтуера: • Да предлага достъпен бизнес анализ • Да притежава интуитивен интерфейс • Да предлага бързо и лесно внедряване • Да гарантира минимален риск при експлоатация • Да обединява данни от различни източници • Да намали необходимостта от междинно съхранение и обработка на данни (data warehouse) • Да притежава лесна интеграция с всички приложения • Да предлага интуитивен point-and-click интерфейс • Да притежава мощни инструменти за визуализация Сума за закупуване на софтуер за извършване на бизнес анализи, заложена в бюджета - 20 000,00 лева без ДДС. Общата стойност на двата софтуера, заложени в бюджета е 98 000,00 лева без ДДС. Доставката и интеграцията на софтуера по тази дейност ще се извърши в периода от месец 9 до месец 19., Договорена стойност: 98 000.00 , Отчетена стойност: 98 000.00
  • Дейност: Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище : След изчистване на концепцията и изработката на схеми, чертежи и алгоритми на функционалността на иновативния продукт ще предприемем стъпки към защита на интелектуалната собственост на национално и международно ниво. Ще използваме услугите на регистриран представител по индустриална собственост. Ще се извършат следните дейности: - предварително проучване в наличните бази данни и патентни фондове за откриване на най-близкото известно патентовано решение за същия вид изделие; - извършване на сравнителен анализ на откритото най-близко решение и модел с цел откриване на характеризиращите признаци на изобретението; - формулиране на патентни претенции за изобретението; - изготвяне на описание на изобретението с цел заявяването му; - подготвяне на документи за заявяване на изобретението; - заявяване на изобретението в Патентното ведомство на България и Европейки съюз; - представителство пред патентните ведомства в България, Германия, Франция и Австрия за периода от заявяването ; Поради ограничения срок за изпълнение на проекта и изискването всички дейности да са приключили и разходите по тях заплатени в рамките на проекта предвиждаме дейности само за заявяването на патента. Патентоването на sTMS уеб-базирана иновативна платформа за организиране работата на преводачески агенции се налага поради възможността от кражба на идеята и изработването от нелоялни конкуренти на подобни на нашия продукти. Тази стъпка ще гарантира възможността да си възвърнем вложените средства, да реализираме справедлива печалба, да се развиваме и да разширяваме пазарното си присъствие. Ще се предпазим от имитации и ще си осигурим опцията за реализиране на допълнителни печалби от предоставянето на права за производство и лицензи., Договорена стойност: 15 200.00 , Отчетена стойност: 15 200.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроим получената финансова помощ. -Изработване на 2 бр. постоянна обяснителна табели с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в осъществяването на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъде монтирана на фасадата на сградата в офисите на фирмата във София и Варна. Общата сума за изработка на табелите е 200 лева без ДДС. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по мярката. -Изработване на пакет информационни материали - цветни информационни брошури, папки и CD носители. Информационните брошури ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, както и възможностите за подпомагане, които предлага Оперативната програма. Информационните брошури ще бъдат разпространявани на широко достъпни обществени места – Областна администрация, Информационен център към Софийска и Варненска община и др. Общата сума за изработка на пакетите с информационни материали е 1800,00 лева - 200 бр. х 9,00 лева без ДДС. Общата сума за информиране и публичност е 2000 лева без ДДС., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ -ВАРНА, Договорена стойност по проекта*: 21 903.00 , Отчетена стойност: 57 465.62
Изпълнители
  • Изпълнител: СИМТЕХ БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 50 340.50 , Отчетена стойност**: 71 915.00
  • Изпълнител: МИМ КОММЕРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 280.00 , Отчетена стойност**: 15 200.00
  • Изпълнител: УПХ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 54 600.00 , Отчетена стойност**: 78 000.00
  • Изпълнител: Химера ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 400.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: КЮБИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 14 000.00 , Отчетена стойност**: 20 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 68 618.48 , Достигната стойност: 74 985.05
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 599 745.00 BGN
БФП 453 183.77 BGN
Собствено финансиране 146 561.23 BGN
Общо реално изплатени суми 453 183.77 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 511.15 1 933.35 6 444.50 СИМТЕХ БГ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 522.90 224.10 747.00 СИМТЕХ БГ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и разработка на софтуер, Прогнозна стойност: 98 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на софтуер за извършване на бизнес анализи
    Изпълнител: КЮБИС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 000.00
  • Обособена позиция 2: Разработване на мобилно приложение за Android и iOS
    Изпълнител: УПХ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 54 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърна техника и оборудване, Прогнозна стойност: 72 095.51
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърна техника
    Изпълнител: СИМТЕХ БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 111.50
  • Обособена позиция 2: Доставка на мрежово оборудване
    Изпълнител: СИМТЕХ БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 229.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище, Прогнозна стойност: 15 200.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище
    Изпълнител: МИМ КОММЕРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 640.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработка и доставка на табели и информационни пакети, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на табели и информационни пакети
    Изпълнител: Химера ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN