Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.017-0005-C06
Наименование на проекта „Ремонт и модернизация на Художествена галерия „Жорж Папазов”-гр.Ямбол"
Бенефициент 000970496 Община Ямбол
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 06.01.2021
Дата на стартиране 06.01.2021
Дата на приключване 27.05.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Ямбол

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът обхваща ремонт и модернизация на Художествена галерия „Жорж Папазов“ - гр. Ямбол, намираща се  на ул. ”Цар Самуил” № 2, в централната зона на град Ямбол. Близостта до историческия контекст и център предопределя активното участие на сградата в градския живот. Обектът представлява комплекс от три свързани сгради с обществена функция - художествена галерия „Жорж Папазов” гр. Ямбол, включително и на прилежащото й дворно пространство, за който комплекс се предвижда основен ремонт/ реконструкция. Общата застроена площ е 2 205 кв.м., и 618 кв.м. прилежащи площи. Сградите вслючени в интервенцията са: синагога- сградата на синагогата е недвижима културна ценност с местно значение, топла връзка композиционно свързваща бившата синагога с триетажната северна сграда на комплекса.
Запазен е съществуващият основен вход към галерията от север на бившата синагога, както и обслужващата рампа от запад. В североизточната част на имота е разположен приемен площад с място за излагане на скулптури на Художествената галерия на открито в дворното пространство.
Проектното решение запазва основните параметри на сградата. Всички намеси са съобразени с визата за проектиране и не надхвърлят определените там устройствени показатели. 
При разработването на инвестиционния проект са заложени съвременни технологични решения, инсталации и материали, за създаване на оптимални условия за обитаване и експлоатация на галерията. Предвидени са устройства за изкачване на стълби на инвалидни колички, които дават възможност за използване на сградата от хора в неравностойно положение.Спазени са изискванията на Наредба 2 от 2008 г. на МРРБ за проектиране, изпълнение, контрол и приемане на хидроизолации и хидроизолационни системи на сгради и съоръжения.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Бенефициентът ще бъде изцяло и пряко отговорен за цялостното административно управление на проекта.Това е основна дейност, която продължава през цялото времетраене на проекта и чието осъществяване има за цел да осигури подходяща среда за безпроблемно изпълнение и координация на проектните дейности. Тази дейност ще осигури механизмите за изпълнение, управление, координация и контрол на проектните дейности, вътрешна оценка и мониторинг на напредъка, както и предприемане на корективни мерки при необходимост. По време на изпълнение на дейността ще бъдат спазвани изискванията на Договора за безвъзмездна финансова помощ. Отговорност за осъществяване на вътрешен мониторинг ще имат всички членове на екипа на проекта, като водеща роля в това отношение ще има ръководителят на проекта. Екипът ще докладва периодично за напредъка по проекта пред Екипа за управление на Инвестиционната програма на град Ямбол. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Стойността на дейността е 77 082,00 лева., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на СМР: Дейността включва изпълнение на строително-ремонтни дейности. Предвидените разходи за изпълнение на дейността се основават на изготвено обследване за енергийна ефективност на сградата и валидни сертификати за енергийни характеристики на сградата, както и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 и ал. 2 от ЗУТ в съответствие с изискванията на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Въз основа на изготвеното обследване за енергийна ефективност и сертификати към него и други приложими документи, ще бъде възложено изготвянето на инвестиционен проект за обекта на интервенция. Изготвеният и изпълнен проект ще даде възможност за осигуряване на икономия на енергия и топлосъхранение, безопасна експлоатация, намаление на енергопотреблението. Предвижда се изпълнението на следните мерки: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност; - всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; - най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление; - всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Стойността на разходите за СМР е сбор от: разходи за СМР с БФП – 3 441 820,32 лева без ДДС; и разходи за СМР с ФИ – 922 512,00 лева с ДДС., Договорена стойност: 3 441 820.32 , Отчетена стойност: 4 167 822.69
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор: Строителния надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на СМР контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности съгласно предвидените в инвестиционния проект качествени, количествени и технически параметри и показатели. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Стойността на разходите за стротелен надзор е 18 000 лева с ДДС. Освен тях са предвидени разходи за въвеждане в екплоатация на стойност 3000 лева с ДДС., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Упражняване на авторски надзор: Дейността се изразява в упражняването на авторски надзор от проектантите на инвестиционния проект по време на изпълнение на предвидените СМР. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Предвидените разходи за дейността са 18 000 лева с ДДС., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ЗОП: Изпълнението на дейността включва разработването на необходимата документация и образци на процедури за възлагане на обществени поръчки, от екипа за организация и управление на проекта. Процедурите за избор на изпълнител ще бъдат разработени съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки, като се предвижда разработването на следните тръжни документации: 1/ Изпълнение на СМР и въвеждане на обекта в експлоатация;, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на одит на проекта: Осъществяването на независим финансов одит на проекта има за цел да гарантира, че извършените по проекта разходи са законосъобразни и съответстват на правилата за допустимост на разходите по ОПРР. Одитът дава допълнителна увереност на бенефициента и на всички контролни органи, че извършените дейности са реализирани съгласно приложимата нормативна уредба и принципите за ефективност, ефикасност и икономичност при осъществяване дейността на публичните организации. Извършването на одит на проекта е задължително съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата схема. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Стойността на разходите за одит е 2 880 лева с ДДС., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка на обзавеждане и оборудване : Доставка на обзавеждане и оборудване за нормалното протичане на дейността на ХГ"Жорж Папазов" Предвидени са: окачваща система, мобилно музейно оборудване, оборудване на фондохранилищата и обзавеждане на администрацията. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент и възлиза на 438 000 лева с ДДС., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Разходи за публичност и комуникация : Дейностите по информация и публичност се предвиждат, с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на проекта, както и на финансовата подкрепа от ЕФРР и ОПРР, и ще бъдат изпълнени в пълно съответствие с изискванията, подробно описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Планираните мерки са изцяло съобразени с размера на финансирането на проектното предложение и с тях ще се повиши информираността на целевите групи относно възможностите предоставяни от Общността, както и ще се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент и възлиза на 6 324 лева с ДДС., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БГ ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ФРЕЙМ МАСТЪР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СТЕМО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БРИЛЯНТ И ФОРТЕ - 89 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АРКОМ - С ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕКСА АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПЪЧКОВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Контраст билдинг ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 591 464.68 , Отчетена стойност**: 4 167 822.69
  • Изпълнител: "ПГМ 28 КОНСУЛТ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ФИНАНС ОДИТ КОНСУЛТ 2002 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой на модернизираните културни обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Градско развитие: Обществени или търговски сгради, построени или обновени в градските райони, Мерна единица: квадратни метри, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 206.00 , Достигната стойност: 3 014.36

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 091 747.06 BGN
БФП 4 091 747.06 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 4 091 747.06 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 Контраст билдинг ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на обзавеждане и оборудване по проект „Ремонт и модернизация на Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“, по 2 обособени позиции, Прогнозна стойност: 365 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1: „Доставка и монтаж на специфично галерийно оборудване за Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“
    Изпълнител: ПЪЧКОВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2: „Доставка и монтаж на обзавеждане за Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“
    Изпълнител: ПЪЧКОВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Извършване на консултантски услуги за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор по две обособени позиции”, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 „Упражняване на строителен надзор при изпълнението на „Строително-монтажни работи за „Основен ремонт – реконструкция на Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“
    Изпълнител: "ПГМ 28 КОНСУЛТ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Строително-монтажни работи за „Основен ремонт - реконструкция на Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“, Прогнозна стойност: 3 051 138.07
  • Обособена позиция 1: "Строително-монтажни работи за "Основен ремонт - реконструкция на Художествена галерия "Жорж Папазов" - гр. Ямбол"
    Изпълнител: Контраст билдинг ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 591 464.68
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на одит по проект "Ремонт и модернизация на Художествена галерия "Жорж Папазов" - гр. Ямбол по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020, Прогнозна стойност: 2 400.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Публичност и комуникация по проект "Ремонт и модернизация на Художествена галерия "Жорж Папазов" - гр. Ямбол по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020, Прогнозна стойност: 5 270.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на авторски надзор за строеж „Основен ремонт - реконструкция на Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на авторски надзор за строеж „Основен ремонт - реконструкция на Художествена галерия „Жорж Папазов“ – гр. Ямбол“
    Изпълнител: ЕКСА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN