Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-1.004-0752-C01
Наименование на проекта Ускоряване прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа и постигане на по-висока степен на безопасна и здравословна работна среда в УСБАЛАГ „Селена“ ООД
Бенефициент 160044550 УНИВЕРСИТЕТСКА СПЕЦИАЛИЗИРАНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ ПО АКУШЕРСТВО И ГИНЕКОЛОГИЯ СЕЛЕНА ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 27.11.2024
Дата на стартиране 27.11.2024
Дата на приключване 27.05.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение, неговите цели, дейности и резултати са свързани с цялостния стремеж за развитие на УСБАЛАГ „Селена“ ООД по отношение на околната среда и климата и развитието на човешките ресурси.
Целите на проекта са свързани с ускоряване прехода на УСБАЛАГ "Селена" ООД към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, в т.ч. подобряване достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда, постигане на по-висока степен на безопасна и здравословна работна среда, в т.ч. намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване на стандартите за ЗБУТ и усилване капацитета й за посрещане на новите предизвикателства и  постигане на устойчиви условия на труд за служителите. 
Планираните дейности по проекта са:
Дейност 1 "Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в УСБАЛАГ „Селена“, в т.ч. изготвяне на "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група за внедряване на "зелени" модели на организация на труд"
Дейност 3" Осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) с по-висока защита за служителите в производствения процес"
Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазани средства"
Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за служителите"
Очакваните резултати са свързани с подобряване здравословната и безопасна работна среда, в т.ч. и стандартите за ЗБУТ, което ще се отрази в постигането на устойчива заетост и безопасни условия на труд за всички работници, подобряване качеството на работните места, намаляване рисковете за здравето на работното място, оптимизиране на организацията на труда и работните процеси и ускоряване прехода към климатично неутрална икономика за целевата група от 295 служители на УСБАЛАГ „Селена“ ООД.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 "Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в администрацията на УСБАЛАГ „Селена“, в т.ч. изготвяне на "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група за внедряване на "зелени" модели на организация на труд": Целта на дейността е да се повиши качеството на работните места, да се оптимизира ресурсната ефективност и организацията на работните процеси в предприятието, да се намали въздействието върху ОС и да се ускори прехода към климатично неутрална икономика, чрез разработване и внедряване на "зелени" модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните 19 административни работни места, в т.ч. изготвяне на "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и съответното обучение на лицата от целевата група за адаптиране към промените. Сектор на здравните услуги в България, част от които е и УСБАЛАГ „Селена“ са изправени пред едно основно предизвикателство за устойчивото им развитие, а именно прехода към ресурсно ефективно и климатично неутрално управление, което изисква допълнителни средства и ноу-хау. Въпреки че на работещите в „Селена“ са осигурени всички минимални условия на труд съгл. нормативната уредба в РБългария, както и допълнителни социални придобивки, пред дружеството стои като проблем все още недостатъчно ефективната система за развитие на ЧР, не достатъчно добре изследвани и оптимизирани работни процеси в частта "зелени" модели на организация на труд и нуждата от постоянното подобряване на качеството на работните места за достигане на европейските и световни стандарти. Изпълнението на дейностите по проекта, ще се отрази положително върху мотивацията и удовлетвореността на персонала, така и върху ресурсната ефективност и конкурентоспособността на дружеството. За да се справи с гореописаните предизвикателства, приоритет в стратегията за развитие на УСБАЛАГ „Селена“ , чрез изпълнението на този проект е внедряването на система от „зелени” модели на организацията на труд за административния персонал в предприятието, в т.ч. "зелени" карти за конкретните работни места и съответното обучение за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в работните процеси и места и изграждане на цялостна "зелена" фирмена култура и мотивиране на екологовъобразното мислене на служителите. Дейността ще бъде изпълнена на 4 етапа, които следват логическа последователност:  Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на "зелени" практики  Разработване на "зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места . Изготвяне на "зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.  Разработване/ приемане на план от мерки за прилагане на "зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието, и  Въвеждане/прилагане в предприятието на нови "зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В резултат от изпълнение на дейността ще се подобри организацията на административните работни процеси и адаптирането към новата работна среда, ще се повиши качеството на работните места и респ. ще се повиши мотивацията за развитие и ще се постигне по-устойчива заетост, което ще рефлектира върху повишаване конкурентоспособността и ресурсната ефективност на дружеството. В допълнение ще се утвърди добра практика, която да спомогне за намаляване въздействието върху ОС и да ускори прехода към климатично неутрална икономика. Всичко това ще донесе ползи на дружеството и служителите като създаде положителен ефект върху фирмената култура, мотивация и социална отговорност на служителите и развитие на имиджа на компанията. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител с доказан опит в разработването на подобни "зелени" модели за организация на работните процеси и в съответствие с дадените указания на УО в Условията за кандидатстване по процедурата. Дейността ще има пряко въздействие върху целевата група от 19 служители на административни отдели на болницата., Договорена стойност: 3 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3 " Осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) с по-висока защита за служителите болничните услуги": Целта на дейността е да се подобрят стандартите за ЗБУТ, да се намали риска за здравето на работното място, да се подобри здравния статус на служителите и така да се повишат степента на безопасна и здравословна среда и качеството на работните места, което да допринесе за устойчиви условия на труд. Целта ще бъде постигната чрез закупуване нови и с по-висока защита ЛПС и СРО, съобразено с приложените към проекта утвърдена програма за минимизиране на риска и утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се ползват ЛПС за безопасност и здраве при работа ( съгл. чл.17 от Нар.№ 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001 г, изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.), въз основа на извършената оценка на риска и карти за оценка на риска на работните места, където са препоръчани мерки за намаляване на риск от II степен – рискът е овладян на приемливо ниво, но би могъл да се увеличи в бъдеще, следва да се подобрят мерките за защита като се осигури СРО и ЛПС с по-висока защита. Изминалите няколко години (КОВИД кризата, войната в Украйна и Израел) са предизвикателство за бизнеса, в т.ч. и за „Селена“, което се отразява върху финансовият ресурс, който болницат може да си позволи да разходи за ЛПС и СРО, като използваните към момента покриват минималните изисквания (Нар.№ 3 от 19.04.2001 г, изм. и доп. ДВ. бр. 99 от 26 Ноември 2021 г.), но не са достатъчно издръжливи и удобни и не предоставят високо ниво на защита и комфорт при ежедневните административни и специализирани болнични дейности, което представлява риск за здравето работещите, като увреждане на здравето, намаляване на трудовия живот и по-често излизане в болнични. Използваните към момента ЛПС в рентгеновата лаборатория, поради по-нискокачествени материали и кройки, са тежки, не подсигуряват максимална защита от рентгеново лъчение и не създават необходимия комфорт при работа, което води до по-лесна уморяемост, дискомфорт и възможен риск за здравето в дългосрочен план. В отговор на идентифицираните нужди за по-високо качествени СРО , се предвижда закупуването на СРО за всички 274 длъжности, ангажирани със специализираната болнична дейност, които са с антимикробно покритие, изработени от материали, които са лесни за почистване и дезинфекция. Планираните за закупуване медицински чехли не са осигурявани до момента, като закупуването им ще намали рисковете от подхлъзване и падане на мокри повърхности. Планираните за закупуване студозащитни елеци не са осигурявани до момента, като закупуването им ще намали рисковете от неблагоприятен микроклимат (студ). За работещите в ренгеновата лаборатория се предвижда закупуване на 4 предпазни престилки, 4 предпазни яки и 4 предпазни очила /много по-леки и с много по-добри предпазни характеристики/ за 2 лаборанти, 1 рентгенолог и 1 кардиолог, като СРО са с високо качество, по-издръжливи на употреба и с характеристики предоставящи по-висока защита и оптимален ергономичен комфорт при продължителна работа . Характеристиките на новите ЛПС и СРО не само надграждат използваните към момента, но и са в съотв. с чл. 6 от Наредба №3 от 19.04.2001 и Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на ЛПС. Планираните за закупуване СРО И ЛПС НЕ попадат в обхвата на Наредбата за безплатно работно и униформено облекло, приета с ПМС № 10 от 20.01.2011 г. Новите ЛПС и СРО ще подлежат на рециклиране след тяхното износване и няма да водят до замърсяване на ОС. Етапите на изпълнение на дейността са: - провеждане на избор на изпълнител, съгл. ЗУФЕФСУ и подзаконовите нормативни актове -доставката на ЛПС и СРО -осигуряване на СРО за 278 наети лица, както ЛПС за 4 служители, за срок от 12 месеца, в съответствие с утвърдения в УСБАЛАГ „Селена“ срок за износване/експлоатация. В резултат от изпълнение на дейността ще се осигури по-висока защита и респ. ще се минимизират рисковете и гарантира по-високо ниво на ЗБУТ, както и по-добър комфорт и при работа на служителите за създаване на по-качествени и устойчиви работни места., Договорена стойност: 83 021.30 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за служителите": Целта на тази дейност е да се осигурят достатъчно добри условия за почивка и хранене за целия персонал на УСБАЛАГ "Селена" ООД от 295 души в 8 обособени стаи за почивка, които да предоставят необходимите условия, като бъдат закупени и инсталирани 8бр. микровълнови печки, 8бр. съдомиялни машини и 8 системи за пречистване на питейна вода, по 1 бр. за всяка от осемте стаи за почивка, което е в съответствие с утвърдената програма за минимизиране на риска на база на изготвената оценка на риска в УСБАЛАГ "Селена" ООД. За всички наети лица към болницата, са подсигурени 8 стаи за почивка, които не подсигуряват достатъчно добри условия за почивка и хранене, тъй като са не разполагат с микровълнови печки за затопляне на храна и напитки, съдомиялни машини, които да гарантират безопасното измиване на използваните съдове и прибори, както и системи за пречистване на питейната вода. Работата на служителите в болницата е изключително натоварваща психически, а от друга страна се изисква непрекъсната висока концентрация, точност при спазване на работните процедури и добър психологичен климат в подкрепа на екипната работа. Същевременно, спецификата на работата в болничното заведения предполага честа среща с биологични и химични агенти, като хигиената и дезинфекцията е от първостепенно значение за предпазване здравето на работещите. Ето защо, е от абсолютна важност да имат добри условия за пълноценна физическа и психична почивка въпреки натоварването и сменната работа, които да осигурят оптимален баланс между високата трудова натовареност и необходимата за тяхното възстановяване пасивна почивка, като същевременно се предостави необходимото оборудване, което да гарантира дезинфекция и хигиена. По Дейност 5 ще бъдат закупени и инсталирани 8бр. микровълнови печки, 8бр. съдомиални машини и 8 системи за пречистване на питейна вода,съобразени с потенциалните опасности в работната среда и физиологичния режим на труд и почивка, с каквито УСБАЛАГ "СЕЛЕНА" ООД не разполага към момента. Етапите за изпълнение на дейността са свързани с: - провеждане на избор на изпълнител, съгл. ЗУФЕФСУ и подзаконовите нормативни актове - доставка и монтаж на 8бр. микровълнови печки, 8бр. съдомиални машини и 8 системи за пречистване на питейна вода В резултат от изпълнение на дейността ще се подобрят стандартите за ЗБУТ и респ. предоставянето на необходимите условия, съгласно разработения физиологичен режим на труд и почивка за всички295 служители на болницата, ще се подобрят здравословните и безопасни условия за почивка и хранене, ще се подобрят стандартите на ЗБУТ, ще се подобри здравния статус на работещите в подкрепа на устойчива заетост. В периода на изпълнение на дейността е включен и необходимия срок за провеждане на процедура за избор на изпълнител., Договорена стойност: 29 885.60 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства : Целта на тази дейност е УСБАЛАГ „Селена“ да осигури на служителите си необходимите колективни средства за защита, които да повишат допълнително нивото на безопасни и здравословни условия на труд и да поддържат професионалния и здравия статус на служителите. Към момента в УСБАЛАГ „Селена“ са покрити минималните изисквания за безопасност на работната среда, но в ситуация на икономическа несигурност, болницата, подобно на останалите предприятия в България, среща финансови трудности да осигури средства за колективна защита на най-високо ниво за служителите си. На база на направената оценка на риска, в предприятието е установена нуждата от по-активни дейности за превенция и е утвърдена Програма за минимизиране на риска, като са отчетени следните рискове за здравето и безопасността на работещите в УСБАЛАГ Селена, които болницата ще редуцира чрез: 1) За подобряване на микроклимата На 3-те входа на болницата има постоянен поток от хора, което води до невъзможност за поддържане на добър и безопасен микроклимат за работещите в близост 14 служители на регистратури, За да се ограничи неблагоприятното въздействие ще се инсталират 3 автоматизирани въздушни завеси които да се включват при преминаване, така че да се постигне относително постоянна температура и оптимален микроклимат. 2) Опасност от биологични агенти Във фоайетата и регистратурите липсват йонизатори на въздуха, което представлява риск от инфекции за работещите на регистратурите. Отчетена е и нуждата от бактерицидни лампи в приемните 10 кабинета и сензорни диспенсъри за дезинфектанти по коридорите и кабинетите, което да предотврати риска за здравето от пренасяне на зарази за всички работещи в предприятието 3) Опасност от не ергономично структурирани работни места В картата за оценка на риска на дружеството е препоръчано осигуряване на подходящи ергономични столове за 19 работещи в администрацията. Спецификата на работата на тези служители изисква продължително стоене, като недостатъчната ергономия на работния стол води до оплаквания за болки в кръста, гръбначни изкривявания и влошена концентрация и производителност на служителя Понастоящем се използват офис столове, които не отговарят на съвременните изисквания и стандарти за ергономичност и не отговарят в максимална степен на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси" № 5 на МНЗ (ДВ бр.25/71 г., посл. изм. ДВ бр.54/99 г). Предвидените за закупуване ергономични офис столове ще решат в максимална степен този проблем, като при разработването на заданието от възложителя за изисквания към ергономията на предвидените за закупуване ергономични работни столове, ще се предвиди те да отговарят в максимална степен на приложение №1 към Наредба №7 (ДВ бр. 70 от 2005 г.) и "Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси" № 5 на МНЗ (ДВ бр.25/71 г., посл. изм. ДВ бр.54/99 г) за рационална организация на работното място и трудовите процеси и най-високите стандарти в областта на ергономията, което ще запази работоспособността и ще подсигури подобрени условия на труд в административните дейности. Етапите за изпълнение на дейността са: - провеждане на избор на изпълнител, съгл. ЗУФЕФСУ и подзаконовите нормативни актове - доставка и монтаж на 3 въздушни завеси, 8 йонизатора, 10 бактерицидни лампи, 120 сензорни дезинфектанти, 19 ергономични офис стола. В резултат от изпълнение на дейността ще се ще се подобрят стандартите за ЗБУТ и респ. условията за безопасност на труда на 295 служители , като се изолират рисковете от неблагоприятен микроклимат, биологични агенти и неергономично структурирани работни места., Договорена стойност: 58 044.03 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "БУЛТЕКС 99" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 75 203.80 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 295.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 192 226.02 BGN
БФП 153 780.81 BGN
Собствено финансиране 38 445.21 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: " Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО)", Прогнозна стойност: 75 203.80
  • Обособена позиция 1: Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО)
    Изпълнител: "БУЛТЕКС 99" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 75 203.80

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN