Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0158-C02
Наименование на проекта Разработване на иновативна система за автоматичен контрол и регулация на състоянието на въздуха в дома, чрез мрежа от датчици и контролери, обединени в Big Data среда.
Бенефициент 203010795 Ди Ес Ай ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 08.02.2019
Дата на стартиране 08.02.2019
Дата на приключване 09.04.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към разработване на иновативна система за автоматичен контрол и регулация на състоянието на въздуха в дома, чрез мрежа от датчици и контролери, обединени в Big Data среда. Проектът ще бъде осъществен в партньорство с Институт по информационни и комуникационни технологии към БАН. Предложената иновация попада в тематична област „ИКТ и информатика“ от Иновационната стратегия за интелигентна специализация в направление.
Иновативният продукт ще позволява висока степен на автоматизация, следене в реално време и пълен контрол върху показателите на въздуха в различни затворени пространства, спрямо предварително или моментно зададени минимални и максимални нива на показателите от страна на крайния потребител на системата. Събраната информация ще има възможност да се натрупва, съхранява и  ползва обобщено в масив от типа Big Data, при позволение от страна на крайния потребител за изследователски цели и за създаването на други продукти свързани с подобряване качеството на живот и показателите на въздуха в затворени пространства.
Продуктът е предназначен и насочен към крайни потребители и различен тип организации. Достъпът до събраната информация и Cloud услугата Big Data ще бъде предоставена за безвъзмездно ползване от научни институти и изследователски организации, както и от акредитирани държавни институции. Основните разходи, свързани с изпълнението на проекта и разработването на иновацията, са свързани с наемането на 8 квалифицирани експерта, които ще бъдат отговорни за разработката и тестовете на ниво хардуерни компоненти, контролери и изграждането на еко система от безжични сензори.
Категорията изследвания по проекта попадат в режим „индустриални научни изследвания“, а нивото на технологична
готовност на услугата в края на проекта ще бъде TRL7. Проектното предложение ще стъпи и надгради постиженията на Ди Ес Ай ООД до момента в областта на автоматизацията.
Дейности
  • Дейност: Осъществяване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 8 бр. експерти и Консултантска услуга по разработване на графичен интерфейс на системата - 1 бр.) : В рамките на дейността се предвижда наемането на 8 бр. квалифицирани експерти (6 броя експерти, назначени по проекта на 8-часов работен ден от страна на кандидата и 2 бр. експерти, назначени на 4-часов работен ден по проекта от страна на партньора), описани в т.9 от настоящото проектно предложение, които ще бъдат отговорни за осъществяването на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация. Научно-изследователската работа, свързана с дейността, по която ще работи екипа, може да бъде разделена на три основни задачи: 1) Изследвания, изпитвания и измервания за установяване на: - Методи и възможности за осъществяване на контрол в реално време, на база множество източници на данни - Анализ на различни технологии за осъществява и реализация на продуктовата иновация - Анализ на приложимите компютърни езици за успешната реализация на продуктовата иновация - Съставяне и одобряване на списък с основни функционалности - възможни подходи за реализация - Анализ на решенията за обработка на големи масиви от информация - Анализ на технологии за еднопосочна и двупосочна безжична комуникация - Детайлен анализ на ползваните в затворени помещения -отоплителни, климатични и вентилационни системи. Конкретно - начина им на управление и възможности за индиректен контрол 2) Анализ на информацията: - Дефиниране на технологията от разгледаните алтернативи - Разработване на абстрактен модел по избраната технология - Валидиране на метод за изграждане на двупосочна безжична комуникация - Избор на технология за обработка на големи масиви от информация - Изследване на възможностите за конструиране на универсален контролер и/или серия от устройства, покриваща широк спектър от продукти 3) Изследвания, изпитвания и измервания, свързани с разработката на концепцията за приложен модел за софтуерно обезпечаване на иновативния продукт: - Изследване и определяне на йерархичността и взаимовръзките при софтуерното обезпечаване на продукта - Дефиниране на базата данни - взаимовръзките между отделните елементи в системата и тяхната структура - Анализ на възможните концепции за софтуерно обезпечаване - Анализ на възможностите за софтуерно обезпечаване на хардуерните компоненти, част от иновативния продукт - Графичен интерфейс - оценка на предложената концепция Разработката на графичния интерфейс е част от научните изследвания, която ще бъде осъществена с помощта на външен консултант, специализиран в сферата на графичния дизайн и дизайна за приложен софтуер. От изключително значение е да бъде разработена подходяща визуализационна среда за визуализация и управление, която да бъде съсобразена с нуждите на крайните потребители за интуитивно възприемане. За целта следва да бъдат разработени сложни връзки и алгоритми като визуализационната среда следва да бъде интегрирана и адаптирана към разработеното от партньорите. Визуализационната среда следва да бъде разработена по начин, позволяващ лесно възприемане от страна на потребителя на комплексни резултати, комбиниране на различни типове графики в една графика, динамична промяна на визуалните елементи в реално време, както и визуализационни функционалности, позволяващи на потребителя да прави различни съпоставки и да получава многостранен поглед върху анализираната информация. Разработването на такава сложна визуализационна архитектура е предмет на специфична експертиза, с която партньорите по проекта не разполагат, поради което е необходимо тази важна част от научно- изследователската дейност по проекта, свързана с разработване на иновативният продукт, да бъде изградена с помоща на външни консултанти., Договорена стойност: 410 074.96 , Отчетена стойност: 247 503.31
  • Дейност: Разработване и тестване на прототип, свързан със създаването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квал. персонал – 8 бр., конс. услуга по структуриране на хардуера - 1 бр., консултантска услуга по изграждане на софтуерни компоненти за управление - 1 бр., тестване на прототип спрямо директивите за LVD и закупуване на материали и консумативи) : В рамките на дейността се предвижда продължаването на работата на наетите по проекта 8 бр. квалифицирани експерти (6 броя експерти, назначени по проекта на 8-часов работен ден от страна на кандидата и 2 бр. експерти, назначени на 4-часов работен ден по проекта от страна на партньора). Целта на тази дейност е да се реализира прототип на иновативния продукт, който да демонстрира възможностите за анализ на получаваната в реално време информация и осъществяваната връзка с хардуерните компоненти (контролери), както и с графичния потребителски интерфейс. Задачите в тази дейност са от научно-изследователски тип, защото се фокусират върху създаване на компоненти от сложни системи, необходими за индустриалните научни изследвания. В рамките на дейността ще бъдат създадени компоненти и системи от хардуерни и софтуерни решения и приложения за обработка, анализиране и последващ контрол на база събраната информация, необходими за индустриалните научни изследвания, а именно: 1) Разработване на софтуерни компоненти, които извършват дата анализ и извличат информация в реално време от сензорната еко система; 2) Разработване на хардуерни компоненти (контролери) за управление на процеси в реално време; 3) Разработване на софтуерни компоненти за управление на ниско ниво от типа Firmware за управление на контролерите и извличането на максимална производителност; 4) Разработване на софтуерни компоненти на приложен софтуер за визуализация на интуитивно съдържание на крайни потребители 5) Разработване на Cloud услуга от типа Big Data, която да бъде свободна за ползване от различен тип организации. Разработката на гореизброените компоненти включва и интеграция, надграждане и взаимодействие с всички научни постижения, предмет на дейност 1. В резултат от научно-изследователската работа в рамките на дейността, както и благодарение на успешното изпълняване на дейност 1, свързана с проведените изследвания, изпитвания и измервания, ще се създаде прототип на системата, който демонстрира как взаимодействието между сензори, контролери и софтуерно обезпечаване изгражда интегрирана система за контрол и могновенно въздействие на факторите определящи замърсеността в затворени пространства. Разработеният прототип ще бъде демонстриран от партньорите в операционна среда като за целта ще се изпълнят следните задачи: 1) Проверка на методите за количествен и качествен анализ 2) Тестване на изградените алгоритми за съхранение и извличане на информацията в условия близки до реалните 3) Тестване на изградените контрелери и тяхната връзка със системата 4) Тестване на алгоритмите за управление на контролерите 5) Тестване на изградените софтуерни компоненти за визуализация на ниво потребител Дейността ще протече паралено с дейност 1 като един от екпертите на партньора ще проведе финалните тестове в операционна среда, поради което е предвидено този експерт да работи и през м. 19. За успешното изпълнение на дейността ще е необходимо да се наемат консултанти в областта на изгражденото на хардуерни компоненти - тип платки за управление, тъй като нито кандидатът, нито партньора разполагат с подобна експертиза. Поради спецификата на материята и стремежа на партньорите за постигане на максимална ефективност от страна на ползваните компоненти, която след това да се отрази в намаляване на цената на крайния продукт, по време на тази дейност ще бъде нает и външен консултант с богат опит в областта на изграждане на софтуерни компоненти за работа на ниско ниво от типа Firmware. За разработването на самите хардуерни компоненти са предвидени материали и консумативи - основно електронни компоненти, които ще бъдат влагани в различните ревизии на прототипа (предвиждат се около 20 ревизии на прототипа, на база досегашния опит на кандидата). За да бъде тестван в операционна среда, е необходимо преди това прототипът да бъде тестван спрямо директивата за LVD. Това се налага с цел осигуряване на безопасна среда за поребителите при тестване в операционна среда., Договорена стойност: 89 539.00 , Отчетена стойност: 249 577.82
  • Дейност: Дейност по защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ (дейността ще бъде извършена чрез подаване на документи и заяваване на регистрация на "Полезен модел" на продуктовата иновация): В рамките на дейността се предвижда подаването на документи за издаване на "Полезен модел" за осъществената иновация. По време на тази дейност не се предвижда работа от страна на експертите на кандидата и партньора, поради спецификата на самата дейност. Целта на дейността е регистрация и защитаване на правата по разработената иновация, предвидени като част от настоящото проектно предложение. Разходите по дейността са свързани с изготвянето на необходимата документация за заявяване на полезен модел от лицензиран представител по индустриална собственост, както и с покриване на таксите, изисквани от Патентно ведомство на Република България за заявяване и регистрация на полезен модел. Дейността ще стартира от месец 12, като върви успоредно с дейност 2, свързана с прототипирането на продуктовата иновация. Предвидени са 6 месеца за успешното изпълнение на дейността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на лицензиран представител по индустриална собственост и сключване на договор: през 12 месец 2. Процедура по подаване на заявление за регистрация на полезен модел: 12-19 месец, Договорена стойност: 19 000.00 , Отчетена стойност: 18 910.00
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 бр. сървър): В рамките на дейността се предвижда закуването на сървър, необходим за разработването на продуктовата иновация. Оборудването ще се ползва по време на изследванията по разработването на продуктовата иновация за тестове, свързани с големи обеми от информация и нейната обработка. Параметрите на машината ще са съобразени с натоварванията, които се очакват от записваните в реално време данни от множеството инсталирани сензори и контролери. Предвижда се, всяко устройство, закачено в системата, да рапортува своя статус по няколко пъти в минута, като по този начин ще се гарантира достоверността на събраната информация в затворените пространства и точността при управлението на всеки един от контролерите, регулиращи вентилационното, отоплително и климатично оборудване. За да се направи анализ на очакваното натоварване и създадените алгоритми, се предвижда системата да се тества с много данни, които да пресъздат натоварване в операционна такава. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка и провеждане на процедура за доставка на сървър: от 1 до 2 месец вкл. 2. Сключване на договор за доставка на сървър: през 3 месец 3. Доставка на сървър - от 3 до 4 месец вкл. , Договорена стойност: 25 000.00 , Отчетена стойност: 24 950.00
  • Дейност: Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на иновативен продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и внедряване на 1 бр. софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация).: Огромният обем от информация, регистрирана по време на провежданата научноизследователска дейност, свързана с контрола в реално време, поражда необходимостта от ползването на специализиран софтуер за анализ и обработка на записваните данни. За да се гарантира максималната производителност на системата, специализираният софтуер трябва да отговаря на следните параметри: - Гъвкава и бърза СУБД (система за управление на бази данни), позволяваща високоскоростно обработване на данни - Вградената платформа за работа с данните директно върху системата осигуряваща 100х по-добра производителност. - Интуитивен WEB интерфейс с индивидуални нива на достъп. - Гарантирана сигурност на данните и достъпа до системата. - Бърз и лесен трансфер на данни. Закупуването на специализиран софтуер с описаните по-горе параметри, ще позволи на кандидата и партньора да се фокусират върху разработването на иновативния продукт и да ползват този актив като допълнение към разработваните от тях софтуерни модули, което следва да доведе до по-качествена иновация. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка и провеждане на процедура за доставка и внедряване на софтуер: от 1 до 2 месец вкл. 2. Сключване на договор за доставка и внедряване на софтуер: през 3 месец 3. Доставка и внедряване на софтуер - от 3 до 5 месец вкл., Договорена стойност: 17 000.00 , Отчетена стойност: 16 900.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ИНСТИТУТ ПО ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ - БАН, Договорена стойност по проекта*: 19 942.74 , Отчетена стойност: 56 103.77
Изпълнители
  • Изпълнител: Даню, Договорена стойност по проекта*: 1 293.88 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Шопфайлс ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 830.00 , Отчетена стойност**: 16 900.00
  • Изпълнител: Стефан, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЛИРЕКС БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 465.00 , Отчетена стойност**: 24 950.00
  • Изпълнител: Росен, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ГЕЛЕСОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 104 057.20 , Отчетена стойност**: 128 330.00
  • Изпълнител: Свилен, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Пенка, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Баръш, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Владимир, Договорена стойност по проекта*: 1 293.88 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 64 816.42 , Достигната стойност: 65 481.72

Финансова информация

Обща стойност на проекта 560 614.94 BGN
БФП 433 845.04 BGN
Собствено финансиране 126 769.90 BGN
Общо реално изплатени суми 431 781.32 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Тестване на прототип спрямо директивата за LVD , Прогнозна стойност: 30 000.00
  • Обособена позиция 1: „Тестване на прототип спрямо директивата за LVD“
    Изпълнител: ГЕЛЕСОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 840.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали и консумативи, Прогнозна стойност: 4 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на сървър и внедряване на софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация: ОП 1 "Доставка на сървър - 1 бр."и ОП 2 "Доставка и внедряване на софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация - 1 брой", Прогнозна стойност: 42 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на сървър и внедряване на софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация: ОП 1 "Доставка на сървър - 1 бр."и ОП 2 "Доставка и внедряване на софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация - 1 брой"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ОП 1 "Доставка на сървър - 1 бр
    Изпълнител: ЛИРЕКС БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 465.00
  • Обособена позиция 3: ОП 2: Доставка и внедряване на софтуер за акумулиране на Big data масиви от информация - 1 брой
    Изпълнител: Шопфайлс ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 830.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на външни услуги, необходими за разработването на продуктова иновация: ОП1: Консултанстска услуга по структуриране на хардуера и съставяне на хардуерни компоненти за контролерите за управление - 1 бр. ОП2: Консултантска услуга по изграждане на софтуерни компоненти за управление на ниско ниво от типа Firmware за управление на контролерите и извличането на максимална производителност - 1 бр. ОП3: Консултантска услуга по разработване на графичен интерфейс на системата - 1 бр., Прогнозна стойност: 76 000.00
  • Обособена позиция 1: ОП1: Консултанстска услуга по структуриране на хардуера и съставяне на хардуерни компоненти за контролерите за управление - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ОП2: Консултантска услуга по изграждане на софтуерни компоненти за управление на ниско ниво от типа Firmware за управление на контролерите и извличането на максимална производителност - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: ОП3: Консултантска услуга по разработване на графичен интерфейс на системата - 1 бр.“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на външни услуги, необходими за разработването на продуктова иновация: ОП1: Консултанстска услуга по структуриране на хардуера и съставяне на хардуерни компоненти за контролерите за управление - 1 бр. ОП2: Консултантска услуга по изграждане на софтуерни компоненти за управление на ниско ниво от типа Firmware за управление на контролерите и извличането на максимална производителност - 1 бр. ОП3: Консултантска услуга по разработване на графичен интерфейс на системата - 1 бр. , Прогнозна стойност: 76 000.00
  • Обособена позиция 1: ОП1: Консултантска услуга по структуриране на хардуера и съставяне на хардуерни компоненти за контролерите за управление - 1 бр.
    Изпълнител: ГЕЛЕСОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 360.00
  • Обособена позиция 2: ОП2: Консултантска услуга по изграждане на софтуерни компоненти за управление на ниско ниво от типа Firmware за управление на контролерите и извличането на максимална производителност - 1 бр.
    Изпълнител: ГЕЛЕСОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 640.00
  • Обособена позиция 3: ОП3: Консултантска услуга по разработване на графичен интерфейс на системата - 1 бр.“
    Изпълнител: ГЕЛЕСОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 512.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Услуга по заявяване и регистрация на полезен модел за разработения иновативен продукт - 1 бр., Прогнозна стойност: 19 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN