Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0169-C02
Наименование на проекта Топъл обяд в община Крумовград
Бенефициент 000235913 ОБЩИНА КРУМОВГРАД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 29.12.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 30.06.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът цели намаляване на живеещите в  материални лишения лица, на територията на община Крумовград, чрез  предоставянето на топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава и прилагане на съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване. Специфични цели: приготвяне и доставка на  здравословна, разнообразна и  питателна топла храна за обяд на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация;принос към цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. 
В проекта ще бъдат включени лица попадащи към целевите групи определени в  Наредба № РД-06-53/17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи за получаване на топъл обяд и насочване на помощта по ПХ ОМП.
Считано от 01.10.2022 г.  до  31.12.2022 г. всеки работен ден услугата ще се  предоставя на 613 души, като 346  ще бъдат обслужвани в Домашен социален патронаж гр. Крумовград, 47 - във филиала в с. Аврен, 168 - във филиала в с. Егрек и 52-във филиала в с. Поточница. Считано от 01.01.2023 г. до 30.06.2024 г., услугата  ще се предоставя на общо 835 души, разпределени както следва: 350 ще бъдат обслужвани в Домашен социален патронаж гр. Крумовград, 60 - във филиала в с. Аврен, 180 - във филиала в с. Егрек, 65 - във филиала в с. Поточница и 180 - във филиала в с. Токачка. На одобрените бенефициенти, обядът ще се доставя до дома като всеки работен ден за периода от 01.10.2022 г. 30.06.2024 г. те ще получават супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Патронажът и филиалите към него разполагат с налична материална база и човешки ресурс за приготвянето на топлия обяд, както и възможност за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители в рамките на общината, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните.
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд : Топъл обяд ще се предоставя в работните дни от 01.10.2022 г. до 30.06.2024 г., в рамките на 21 (двадесет и един) месеца, както следва: - за м. октомври 2022 г. – 21 работни дни, - за м. ноември 2022 г. – 22 работни дни, - за м. декември 2022 г. – 19 работни дни, - за м. януари 2023 г. до 31.12.2023 г. - 21 работни дни средномесечно или общо 248 работни дни - за м. януари 2024 г. до 30.06.2024 г.- 21 работни дни средномесечно или общо 126 работни дни като общият брой работни дни за целия период е 436. За целите на настоящата операция община Крумовград ще приготвя топъл обяд на представителите на целевите групи със собствен ресурс.Всеки работен ден ще се приготвя прясна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на настоящия проект, община Крумовград ще закупува хранителните продукти по избран доставчик по смисъл на чл.5, ал.2, т. 9 от ЗОП. Доставката на хранителните продукти ще се извършва ежеседмично и ще се следи за качеството на доставените продукти, срока на годност и начините на съхранението им. Храната по настоящия проект ще се приготвя в повече от една кухня - тази към ДСП-Крумовград и в кухните на филиалите към него в с. Аврен, с. Егрек и с. Поточница, а след 01.01.2023 г. и в кухнята на филиала в с. Токачка. Община Крумовград разполага с налична база за осигуряване на топъл обяд - хранителен блок към Домашен социален патронаж гр. Крумовград и хранителен блок към филиалите на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Аврен, с. Егрек, с. Поточница и с. Токачка.Материалната база, в която ще се приготвя храната е регистрирана и отговаря на условията, съгласно Закона за храните. Съгласно акт за собственост № 5473/ 15.11.2012 г. ДСП - Крумовград се помещава на първия етаж в масивна 4-етажна сграда (общинска собственост), която се намира в гр. Крумовград, ул. „Трети март” № 3. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е № 092500103. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Аврен се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда (общинска собственост) на адрес с. Аврен, община Крумовград и се състои от 4 помещения и санитарен възел, съгласно акт за собственост № 4259/15.07.2008 г. и акт за собственост № 1/10.05.1993 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е № 092500114. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Егрек се помещава в сградата на ДГ "Лилия Карастоянова" (общинска собственост) на адрес с. Егрек, община Крумовград, съгласно акт за собственост № 127/20.10.1998 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е № 092500116. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Поточница се помещава в сградата на ДГ "Радост" (общинска собственост) на адрес с. Поточница, община Крумовград, съгласно акт за собственост № 161/06.03.2000 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е №092500213. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Токачка се помещава в сградата на ДГ "Слънце" (общинска собственост) на адрес с. Токачка, община Крумовград, съгласно акт за собственост № 4258/04.06.2008 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е №092500111. Към момента базата към ДСП-Крумовград разполага с подготвен персонал за предлагане на услугите – 14 души: гл. специалист социални услуги, техн. сътрудник, домакин, главен готвач, 2 помощник-готвачи, работник-кухня - 2, разносвачи на храна - 3 и 3 шофьори. Филиалът в с. Аврен разполага с 3 души персонал: готвач, работник-кухня и един домакин, който ще извършва и разноса на храната. Филиалът в с. Егрек разполага с 4 души персонал: готвач, работник кухня, домакин и шофьор-разносвач. Филиалът в с. Поточница разполага с 4 души персонал: готвач, работник-кухня, домакин и шофьор-разносвач. Филиалът в с.Токачка разполага с 5 души персонал: готвач, помощник-готвач, работник кухня, домакин и шофьор-разносвач., Договорена стойност: 1 120 947.20 , Отчетена стойност: 784 275.20
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: Приготвеният топъл обяд по настоящия проект ще се доставя до домовете на потребителите. Община Крумовград разполага с необходимия човешки ресурс, който ще бъде ангажиран в изпълнението на дейността - разносвачи и шофьори, както към „Домашен социален патронаж“ гр. Крумовград, така и към филиалите към него в селата Аврен, Егрек, Поточница и Токачка. Ще се създаде организация за раздаване на храната до дома на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Патронажът и филиалите към него разполагат с достатъчен капацитет за разнос на храна по домовете на крайните потребители, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните. Разносът на храната ще се извършва от определените за разнос служители на Домашен социален патронаж гр. Крумовград и филиалите в с. Аврен, с. Егрек, с. Поточница и с. Токачка, с автомобили за разнос към Домашен социален патронаж - Крумовград и филиалите към него. Регистрационни номера на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите: 1. Домашен социален патронаж - Крумовград • МПС с регистрационен номер № К 2289АТ • МПС с регистрационен номер № К 6057 ВН • МПС с регистрационен номер № К 1521 ВР 2. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Аврен • МПС с регистрационен номер № К 5198 ВА 3. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Егрек • МПС с регистрационен номер № К 2895 АР 4. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Поточница • МПС с регистрационен номер № К 4905 ВА • МПС с регистрационен номер № Х 3173 ВХ 5. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Токачка • МПС с регистрационен номер № К 6680 ВС • МПС с регистрационен номер № К 6681 ВС Приготвянето на топъл обяд ще се извършва в кухните на филиалите по населени места. При доставка на приготвения обяд ще се използва транспортна схема за разнос на топла храна в населени места на общината, попадащи към обхвата на Патронажа и/или съответния филиал. Видовете ястия, които ще се приготвят и предоставят на най- нуждаещите се лица, са определени въз основа на обективни критерии, свързани с потребностите, предпочитанията и традиционните вкусове на територията на община Крумовград. Същевременно при приготвянето и предоставянето на храната ще се отчитат и климатичните и екологичните аспекти, по-специално с цел намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. , Договорена стойност: 78 466.30 , Отчетена стойност: 54 899.26
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки : Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите проекти, реализирани от община Крумовград, предоставящи социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Те ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и/или групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване., Договорена стойност: 78 466.30 , Отчетена стойност: 54 899.26
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Дейността по определяне на целевите групи започна преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. На територията на община Крумовград е направено предварително проучване относно наличието на лица от допустимите целеви групи съгласно Наредба РД-06-53/17.09.2021 за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП ЕСФ+. За идентифициране най-нуждаещите се лица са използвани всякакви източници на информация - сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Дирекция "СП" за подпомогнати лица, информация от кметовете на населени места и др. Използвана е информация от приключилия проект „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Крумовград" и по този начин е определен и първоначалния обхват на потенциалните бенефициенти, които ще бъдат обхванати от дейностите по настоящия проект.В проекта ще бъдат включени лица от следните целеви групи: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица; Потвърждаване принадлежността на кандидат-потребителите към на целевите групи се извършва от Дирекция „СП” гр. Крумовград. Броят на потребителите, който е определен при стартиране на дейностите считано от 01.10.2022 г. е 613. Всеки работен ден те ще получават топъл обяд за периода от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. Считано от 01.01.2023 г. потребителите ще бъдат увеличени от 613 на 835 лица, като ще се включи още една кухня - тази към филиала на ДСП-Крумовград в с. Токачка. Броят потребители, които ще бъдат обхванати по настоящия проект е: от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. - 613, разпределени както следва: към Домашен социален патронаж гр. Крумовград - 346 лица, към филиала в с. Аврен - 47 лица, към филиала в с. Егрек - 168 лица и към филиала в с. Поточница - 52 лица. Считано от 01.01.2023 г. до 30.06.2024 г. - 835, разпределени както следва: към Домашен социален патронаж гр. Крумовград - 350 лица, към филиала в с. Аврен - 60 лица, към филиала в с. Егрек - 180 лица, към филиала в с. Поточница - 65 лица и към филиала в с. Токачка - 180 лица. При отпадане на потребител от съответния филиал, на негово място ще бъде включван друг потребител от списъка с потребителите резерви. При изчерпване на лицата от резервния списък за съответния филиал, ще бъде включвано лице отговарящо на целевите групи от обхвата на друг филиал. Преди стартиране на предоставянето на топъл обяд, община Крумовград организира първоначален прием на заявления от кандидат-потребители на услугата на територията на цялата община. При подбора на крайните потребители се спазва изискването за недопускане на двойно финансиране. Дейностите, които се изпълняват, не бива да са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема, произлизаща от националния бюджет, бюджета на Общността или друга донорска програма. Проверка за двойно финансиране ще се прави и от Дирекция "СП" - Крумовград при изпращане на списък Приложение 5 , за определянето на принадлежност към целевите групи, на лицата подали заявления-декларации за включване в проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 835.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 277 879.80 BGN
БФП 1 277 879.80 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 022 303.84 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN