Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0256-C01
Наименование на проекта Съпричастност
Бенефициент 000057236 ОБЩИНА СОЗОПОЛ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 20.06.2016
Дата на стартиране 01.07.2016
Дата на приключване 01.04.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Созопол

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на проект "Съпричастност" в община Созопол има за цел качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е  устойчиво развитие на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, което ще предоставя социална, здравна и психологическа подкрепа на 12 възрастни и 60 души с увреждания /в т.ч. 8 деца/. Ще бъде нает и обучен персонал на Звеното в следния състав: 1 социален работник, 1 медицински работник, 1 рехабилитатор, 1 шофьор, 46 лични асистенти, 4 домашни помощници. На екипа ще бъдат осигурени обучения, месечна супервизия и психологическо консултиране. 
Ще бъдат реализирани следните дейности: 1.Организация, управление и отчитане на проекта; 2.Текущ ремонт на материалната база. Доставка на рехабилитационно оборудване и офис техника. Купуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания; 3.Информиране и публичност; 4.Обучение на персонала на Звено за почасово представяне на услуги в домашна среда. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала. Разработване на Правила за дейността на Звено за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда. 5.Подбор и оценка на потребностите на лица, желаещи да ползват услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите; 6.Предоставяне на почасови здравни и социални услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.
Дейности
  • Дейност: Организация, управление и отчитане на проектните дейности: Целта на Дейност 1 е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. Включва: 1.1.Структуриране на екип за пълноценно функциониране на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда в състав 1 социален работник на пълен работен ден, 1 медицинско лице на 4 часа на ден, 1 рехабилитатор на 4 часов работен ден, 1 шофьор на 4 часа на ден, 46 Лични асистенти, 4 Домашни помощници; 1.2.Сформиране на екип за организация и управление на проектните дейности в състав: ръководител проект, координатор, счетоводител и експерт обществени поръчки. Административният екип ще отговаря за цялостната организация, координация и отчитане на дейностите. Основният екип ще бъде ангажиран през целия проектен период, а експертът обществени поръчки ще изпълни задачите си в рамките на 3 месеца; 1.3.Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения; 1.4.Подписване на договори и допълнителни споразумения; 1.5.Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; 1.6.Подготовка и предаване на междинни и финален съдържателни и финансови отчети., Договорена стойност: 49 900.00 , Отчетена стойност: 49 262.69
  • Дейност: Ремонт на помещение. Доставка на оборудване и офис техника. Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Периодична доставка на материали и консумативи.: Целта на дейност 2 е обезпечаване реализацията на основните дейности на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Включва следните поддейности: 2.1.Провеждане на процедури за обществени за избор на: 2.1.1. изпълнители на ремонтни дейности 2.1.2. доставчици на специализирано транспортно средство за хора с увреждания 2.1.3. доставка на частично оборудване на Центъра 2.1.4. доставка на материали и консумативи. 2.2. С решение на Общински съвет Созопол се създава Рехабилитационен кабинет в сградата на бившата здравна служба в гр. Черноморец. Помещението не е ползвано дълго време и се налага да бъде осъществен текущ ремонт за ситуиране на рехабилитационен кабинет към Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, намиращ се на първи етаж в „Здравна служба“, гр. Черноморец, ПИ 81178.502.283 (УПИ I, кв. 36 по плана на гр. Черноморец). Планирано е шпакловане на стени и таван, боядисване с латекс, направа на ел. инсталация и полагане на кабел, доставка и монтаж на енергоспестяващи крушки, доставка и монтаж на контакти и ключове, доставка и монтаж на ламинат, демонтаж на стари мивка и батерия, доставка на нови мивка, батерия, проточен бойлер, фаянсови плочки, доставка и монтаж на инверторен климатик. 2.3.Оборудване на Звеното: 2.3.1.Ще бъдат купени три мобилни компютъра, два проектора, едно мултифунционално устройство, една флип чарт дъска и метален шкаф за съхраняване на документи. Те ще бъдат използвани от професионалистите, предоставящи специализирани услуги в Звеното за комплексни здравно-социални услуги в домашна среда, както и от екипа на прокт "Съпричастност" в ежедневната им работа. Ще бъдат създадени електронни регистри на кандидатите за потребители, на потребителите, на резервите, на личните асистенти и домашни помощници, на резервните обучени кадри и на кандидатите за такива. 2.3.2.За оборудване на рехабилитационния кабинет ще бъдат доставени медицинска кушетка, масажна сгъваема маса, предназначена за работа в домовете на хората, които не могат да бъдат транспортирани, клетка на Роше-2х2х2 m, дюшек за рехабилитация от пресован дунапрен. Имаме обещание от дарители за два уреда за физиотерапия. Планираме в бъдеще да бъде доставено допълнително оборудване на рехабилитационния кабинет с общински средства. 2.4.Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Необходимостта от закупуването му произтича от отдалечеността на селата от общинския център и липсата на обществен транспорт от Созопол до шест села, което затруднява достъпа на населението до здравни, социални и културни услуги. 2.5.Периодична доставка на материали и консумативи. За нормалното функциониране на Звеното за предоставяне на комплексни услуги в домашна среда ще бъдат доставени канцеларски материали, почистващи препарати, консумативи за спешен медицински шкаф, консумативи за рехабилитационен кабинет. Сериозен разход представлява горивото за специализирания автомобил., Договорена стойност: 88 422.00 , Отчетена стойност: 84 933.92
  • Дейност: Информиране и публичност: Дейност 3 цели Популяризиране на целите, дейностите и резултатите от проект "Съпричастност" и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и създаване на положителна обществена нагласа към Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: 3.1.Провеждане на стартираща пресконференция; 3.2.Организиране на кръгла маса за отчитане и анализ на резултатите от проекта; 3.3.Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник, химикалка с логото на програмата; 3.4.Подготовка на информационна брошура в тираж 300 копия, предназначена за бъдещи бенефициенти и за популяризиране на задачите на проекта и ОП РЧР 2014-2020 и финансовия принос на ЕС; 3.5.Изработване на постоянна информационна табела на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ОП РЧР и ЕСФ; 3.6.Изработване на тениски, чанти и обемни стикери за персонала на Звеното; 3.7.Публикации в местната и регионална преса - печатни и електронни издания; 3.8.Периодично публикуване на страницата на Община Созопол информация за напредъка на проекта и постигане на плановите индикатори., Договорена стойност: 4 800.00 , Отчетена стойност: 4 800.00
  • Дейност: Обучение на персонала на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Осигуряване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на екипа на Звеното и потребителите на социални услуги в домашна среда. Разработване на Правила за работа на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. : Дейност 4 има няколко цели: Повишаване мотивацията за предоставяне на почасови услуги в домашна среда; Квалифициране на лицата за предоставяне на качествени социални услуги, отговарящи на професионалните изисквания на Агенция за социално подпомагане /посочени в Методики за предоставяне на социални услуги в общността „Личен асистент”, „Социален асистент” и „”Домашен помощник”/ и стандартите на Националната агенция за професионално образование и обучение; Съхраняване на психичното благосъстояние и на екипа предоставящ услуги в семейна среда, и на потребителите на социалната услуга, както и на техните семейства. Дейността включва: 4.1. Изследване на нивото на компетенции на назначените лични асистенти и домашни помощници чрез използване на входящо интервю. 4.2. Провеждане на въвеждащо обучение на новоназначените лични асистенти и домашни помощници. Издаване на удостоверение за професионално обучение по част от професията "Социален асистент" или по професията "Сътрудник социални дейности" по преценка потребностите на обгрижваните лица. 4.3. Провеждане на специфични обучения на персонала на тема: "Умения за общуване с възрастни и хора с увреждания". Ще се проведе 3 месеца след стартиране на услугата. 4.4. Ежемесечна групова супервизия на работата на екипа. 4.5. Индивидуално консултиране съобразно потребностите на членовете на екипа. 4.6. Разработване, обсъждане и приемане на правила за работа на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда., Договорена стойност: 9 900.00 , Отчетена стойност: 4 610.50
  • Дейност: Подбор и оценка на потребностите на лицата, желаещи да ползват почасови здравно-социални услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите или техните семейства: Целта на дейността е изработване и провеждане на ефективна процедура за подбор на крайни бенефициенти, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите на възрастните и хората с увреждания. Нуждите на общността са много по-големи от възможностите на настоящата процедура и е необходима прецизна оценка на желаещите да се възползват от предлаганите услуги. Екипът има опит от предшестващи услуги и ще успее да направи подбор на най-спешно нуждаещите се от помощ., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 840.00
  • Дейност: Предоставяне на комплексни почасови здравни и социални услуги в домашна среда от Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания; Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.: Целта на дейност 6 съвпада с основната цел на проекта, а именно Осигуряване на качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е предоставяне на социална, здравна и психологическа подкрепа на 24 възрастни и 36 души с увреждания /в т.ч. 6 деца/. Услугите ще се предоставят от 24 лица в трудоспособна възраст. Дейността включва следните услуги, предлагани от Звеното за почасово представяне на здравни и социални услуги в домашна среда: 6.1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.; 6.2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.; 6.3. Предоставянето на почасови здравни и рехабилитационни услуги съгласно извършената оценка и индивидуални потребности в рехабилитационния център; 6.4. Транспортиране на хора с увреждания или възрастни хора за предоставяне на здравно-социални услуги в Центъра или за участие в срещи, събития, празници. 6.5. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите и техните семейства; 6.6. Изграждане на ясна процедура за приемане на жалби свързани с предоставянето на услугите, включваща срокове, носене на отговорност, решаване на проблема; 6.7. Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите, състоящ се в посещения в дома на потребителя, проследяване текущото качество на предоставените услуги, спазване на работно време и график, правилно попълване на водената документация от изпълнителите на услугата; Разработване и попълване на формуляри за обратна връзка за качеството на услугите и степента на удовлетвореност на потребителите., Договорена стойност: 344 974.00 , Отчетена стойност: 337 394.77

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "РАВНОВЕСИЕ", Договорена стойност по проекта*: 11 860.00 , Отчетена стойност: 1 500.00
Изпълнители
  • Изпълнител: "ФОРМС" ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 4 800.00
  • Изпълнител: Сдружение "Равновесие", Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Димитрина, Договорена стойност по проекта*: 480.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Хрисифарм ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 328.70
  • Изпълнител: Комплекс 2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 880.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Лукойл България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 046.57
  • Изпълнител: ЕКОДЖЕН ООД, Договорена стойност по проекта*: 59 400.00 , Отчетена стойност**: 59 118.00
  • Изпълнител: Мууд Констръкшън ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 300.00 , Отчетена стойност**: 6 357.38
  • Изпълнител: Полина, Договорена стойност по проекта*: 560.00 , Отчетена стойност**: 560.00
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 240.00 , Отчетена стойност**: 240.00
  • Изпълнител: Добринка, Договорена стойност по проекта*: 560.00 , Отчетена стойност**: 560.00
  • Изпълнител: "Комплекс 2000" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 8 878.68
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 43.00 , Целева стойност: 72.00 , Достигната стойност: 104.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 43.00 , Целева стойност: 72.00 , Достигната стойност: 104.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 996.00 BGN
БФП 499 996.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 473 480.51 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 52.98 0.00 52.98 Мууд Констръкшън ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 264.89 0.00 264.89 Мууд Констръкшън ООД
Липса на публичност и възлагане без конкуренция 5.00 52.33 0.00 52.33 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания за нуждите на община Созопол, Прогнозна стойност: 49 500.00
  • Обособена позиция 1: Събиране на оферти с обява
    Изпълнител: ЕКОДЖЕН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Текущ ремонт на помещение за Рехабилитационен кабинет към Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, намиращ се на първи етаж в "Здравна служба", гр. Черноморец, Прогнозна стойност: 5 300.00
  • Обособена позиция 1: събиране на оферти с обява
    Изпълнител: Мууд Констръкшън ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 300.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN