Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.090-0017-C02
Наименование на проекта Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги
Бенефициент 000817778 Община Казанлък
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 03.11.2021
Дата на стартиране 01.01.2022
Дата на приключване 01.10.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък

Описание

Кратко описание на проекта
В рамките на проекта ще бъде разкрита нова социална услуга за жителите на община Казанлък - Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства. Услугата ще функционира в град Казанлък с капацитет 40 потребители. С разкриване на услугата ще бъде осигурена възможност хората с различни форми на деменция и техните семейства да разнообразят обичайна си физическа и социална среда и да бъдат включени в различни занимания по интереси, съответстващи на възможностите им. Потребители на новия Дневен център ще бъдат лица, настанени в специализирани институции, и лица, живеещи в семейна среда. Чрез разкриване на Дневен център ще бъде осигурена ефективна мярка за превенция от настаняване в институция на лица с различни форми на деменция. Дневният център ще функционира 12 месеца в рамките на проекта. Ще бъде извършен подбор на специализиран, помощен и административен персонал и на потребители. Ще бъдат доставени консумативи, материали и активи и осигурени услуги, необходими за функциониране на социалната услуга. 
При изпълнение на проекта ще се ползва инфраструктура, оборудване и обзавеждане, изградени и доставени по процедура, финансирана от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 година.
Проектът ще допринесе за независим живот на лицата с различни форми на деменция и на техните семейства чрез разкриване и предоставяне на новата социална услуга, съобразена с реалните потребности на потребителите. Фокусът на проекта е да се предостави благоприятна среда и грижи, основаващи се на уважение,  които да осигурят на хората с деменция възможност да се чувстват добре, да са ценни за други хора, да изграждат междуличностни взаимоотношения, да се подобри качеството им на живот.
Достъпът до дневни грижи за хората с деменция значително ще облекчи негативните последствия от заболяването за другите членове на семействата им, като им осигури възможност да извършват икономическа дейност и да се грижат за собствените си потребности.
Дейности
  • Дейност: Избор на изпълнители за доставки и услуги : ЕУП съвместно с избрания за ръководител на ДЦЛРФДТС организира и провежда процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки, а в случаите по които не се изисква провеждане на процедура - възлага директно доставки и услуги, необходими за предоставяне на социалната услуга ДЦЛРФДТС. В рамките на проекта се възлагат: - доставка на обзавеждане и оборудване за помещенията на Дневния център, в допълнение на доставеното по процедура BG16RFOP001-5.002 "„Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г.; - доставка на материали и консумативи, в т.ч. материали, предназначени за арт- и трудотерапия, психотерапия, рехабилитация; занимателни игри, канцеларски материали, почистващи материали и консумативи, лекарства, работно облекло, домакински и кухненски пособия - услуги - трудова медицина, охрана на сградата, кетъринг за потребителите, пране на спални комплекти, транспортни услуги. Вида на процедурата и начина на възлагане се определя в съответствие със ЗОП. При изпълнение на дейността ЕУП прилага изискванията за информация и комуникация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С определените за изпълнители се сключва договор. ЕУП създава организация за контрол по изпълнението и приемане на изпълнението по възложените доставки и услуги. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор на персонал: Дейността включва подбор и назначаване на персонал - екип от специалисти, помощен и административен персонал, които ще предоставят социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък. Подборът на персонала се извършва чрез прилагане принципите за прозрачност и равнопоставеност. Екипът за управление на проекта разработва Процедура за подбор на персонала и Методика за оценка и класиране на кандидатите. ЕУП организира подбор на персонал от 17 лица на длъжности, както следва: 1. Управител - 1 лице на пълен работен ден; 2. Социален работник - 2 лица на пълен работен ден; 3. Трудотерапевт - 3 лица на пълен работен ден; 4. Медицинска сестра - 2 лица, всяко на 4 часа - трудов или граждански договор; 5. Психолог - 1 лице на 4 часа - трудов или граждански договор; 6. Психиатър - 1 лице на 4 часа - трудов или граждански договор; 7. Рехабилитатор - 1 лице на пълен работен ден; 8. Счетоводител - 1 лице на 2 часа, на трудов или граждански договор; 9. Касиер/домакин - 1 лице на пълен работен ден; 10. Санитар - 3 лица на пълен работен ден; 11. Работник поддръжка/Огняр - 1 лице на пълен работен ден. ЕУП организира подбор и назначаване на персонал на етапи. През първия месец се обявява подбор на Управител на услугата, който се назначава през втория месец на проекта. Управителят, заедно с ЕУП, организира и участва в подбора на лица за останалите длъжности от персонала и участва в подготовката на длъжностни характеристики. С одобрените кандидати се сключва договор (трудови или граждански), който влиза в сила от месеца на стартиране на услугата (пети месец на проекта) за срок от 12 месеца. Договорите се регистрират в регистрите на Община Казанлък, а трудовите и в НОИ. Управителят изготвя пакет от процедури, правила и програми за функциониране на Дневния център. Управителят въвежда всяко лице на работното му място, инструктира го, следи и контролира работата. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подготовка за разкриване на услугата Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства: В рамките на дейността се извършва подготовка за разкриване на новата социална услуга Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък, която включва: - изготвяне на вътрешни правила, процедури, програми и други документи, определящи йерархията на персонала в услугата, подчинеността към други структурни звена и администрации, правила, методи, ограничения и изисквания към работа и взаимоотношенията между персонала и към потребители и др.; - подбор на потребители за услугата; - подготовка и получаване на разрешение за разкриване на услугата, съгласно действащите нормативни документи. От първия месец на проекта ЕУП дава гласност чрез прессъобщения на сайта на общината относно предстоящо разкриване на Дневния център. След назначаване на Управител, съвместно с ЕУП разработва процедура за ред и условия за приемане на потребители и документация за прием на потребители. През третия и четвъртия месец от проекта ЕУП организира и провежда кампания за даване гласност сред общността относно: - предстоящо стартиране на нова социална услуга; - информация за същността на услугата; - допустими целеви групи за потребители на социалната услуга; - информация за начина на заявяване на желание за ползване на услугата, вкл.срокове, минимален пакет изискващи се документи, място на подаване и разглеждане, ред за уведомяване и др. Кампанията се организира и провежда чрез публикуване на информация на сайта на Община Казанлък и чрез уведомяване на Дирекция Социално подпомагане. По преценка на ЕУП може да приложи и други подходящи методи за разпространение на информация с цел по-бързо запълване капацитета на услугата. До разкриване функционирането на Дневния център постъпилите заявления се разглеждат от комисия, определена със заповед на Кмета на Община Казанлък. След разкриване функционирането на Дневния център заявленията се разглеждат от Екип на Дневния център по ред и процедура, утвърдени със заповед на Кмета на Общината или оправомощено лице. Функционирането на Дневния център стартира с назначаване на персонала от петия месец. Първият потребител на новата социална услуга се регистрира след разкриване на услугата. Капацитетът на социалната услуга е 40 за дневни, полудневни и почасови грижи за лица с различни форми на деменция и техните семейства. От стартиране на услугата Управителят на услугата работи активно с ДСП за запълване и поддържане на пълен капацитет на социалната услуга, вкл. чрез включване на потребители от Дома за възрастни с деменция "Димитър Папазов" в гр.Казанлък и лица, живеещи в семейна среда. Преди разкриване на услугата Управителят на услугата изготвя пакет от документи - вътрешни правила, процедури, програми и документи за функциониране на услугата ДЦЛРФДТС, съгласно действащото законодателство, вкл. програми за работа с потребители, правилниците за дейността на Дневния център за устройството и организацията на работния процес, вътрешния ред и др. Разработения пълен пакет от документи се съгласува с ЕУП и се утвърждава със заповед на кмета или оправомощено лице. Управителят, съвместно с ЕУП, подготвя и организира получаване на разрешение за разкриване на услугата, съгласно действащите нормативни документи. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на социална услуга Дневен център за лица с различни форми на деменция и техните семейства : Дневният център се разкрива през пети проектен месец с капацитет 40 лица и осигурява дневни, полудневни и почасови услуги за лица с различни форми на деменция и техните семейства. Услугите включват дневна грижа,рехабилитация,терапия,консултиране,информиране и подкрепа,включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда. Услугите се предоставят от персонал-ръководен,административен,специализиран и помощен, общо 17 лица на длъжности-управител,счетоводител,касиер/домакин,социални работници,трудотерапевти, медицински сестри, психолог, психиатър, рехабилитатор, санитари, работник поддръжка/огняр. Назначаването на персонала (без управителя) става от петия месец с разкриване на социалната услуга. За всяко работно място и назначените лица се възлага Трудова медицина. Социалната услуга се предоставя по правила, регламентиращи вътрешния ред, условия и процедури на функциониране на услугата. Социалната услуга се предоставя в съответствие с индивидуалните потребности на всеки потребител от грижа и занимания по интереси, в т.ч. дневна грижа, социална рехабилитация, двигателна рехабилитация, психологическа и психиатрична подкрепа, консултиране, арттерапия, функционална и занимателна трудотерапия. В центъра се създават три ателиета по интереси - всяко с различна тематика. Обхвата на услугата се предоставя в зависимост от потребностите и желанието на потребителите и техните семейства. За предвижване до и от Центъра до домовете на потребителите се ползва транспортна услуга. Избрани Изпълнители доставят материали и консумативи, в т.ч. материали за занимателни дейности, канцеларски материали, санитарно-хигиенни, перилни, почистващи препарати и дезинфектанти, лекарствени продукти и материали, домашни принадлежности, градински инструменти. Канцеларските материали и консумативи се ползват при изпълнение на дейностите и за администриране на услугата Дневен център. За ателиетата и за другите специализирани дейности се доставят активи, консумативи и материали, необходими за период от 12 месеца. За дейностите арттерапия и трудотерапия се доставят материали за рисуване, декорация, цветарство, готварство, шиене или други занимания по интереси, определени от персонала в процеса на работа с потребителите. В рамките на проекта, финансиран по ОПРР, е доставено оборудване и обзавеждане. Доставеното е необходимо, но не е достатъчно като количество и видове за постигане на поставените цели. За подобряване качеството на живот на потребителите, за предоставяне на качествени грижи, за ангажиране на потребителите в дейности, които дават чувство за смисъл, автономност, за осигуряване на уютна и комфортна среда, както за отдих и почивка, така и предразполагаща към общуване с други хора, за обезпечаване на нормален ежедневен ритъм в услугата и работа на специалистите с потребителите се доставя необходимо за дейностите оборудване и обзавеждане: - за осигуряване на уют и комфорт в помещенията - климатици, пердета, комарници, килими, пътеки; - за обезпечаване на дейностите от ежедневието - кухненско обзавеждане, кухненски пособия; - стандартно офис и специализирано обзавеждане и оборудване за разкритите работни места на административния и специализирания персонал; - обзавеждане и оборудване на зони и кътове за групова работа и занимания; - допълнително оборудване и обзавеждане за поддържане на хигиената и съхранение на материали и консумативи; - градинско обзавеждане за отдих и общуване на открито. Всички доставени активи са необходими за нормално функциониране на Дневния център. Осигурява се охрана на сградата чрез СОТ в нощните и почивни периоди и видеонаблюдение в общите помещения и коридори. Осигурява се кетъринг за потребителите за дневно изхранване. Външна услуга осигурява пране на спалното бельо. За дейностите в сградата са планирани режийни за електроенергия, газ за отопление, вода, интернет и телефон. На служителите в Дневния център се осигурява професионална подкрепа чрез 1 бр. обучение и 1 бр. групова супервизия., Договорена стойност: 398 257.49 , Отчетена стойност: 344 708.05

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТМ Здраве 2018 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 504.60
  • Изпълнител: БИЗНЕС ОФИС КОРЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 925.07 , Отчетена стойност**: 6 903.29
  • Изпълнител: МЕГАКОМЕРС ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 874.36
  • Изпълнител: БАГИРА ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 475.52 , Отчетена стойност**: 6 895.38
  • Изпълнител: БИ ЕС ДЖИ ЕЙЧ АР ЕНД МЕНИДЖМЪНТ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 120.00
  • Изпълнител: ЕТ ТИКИ - ТЕМЕНУГА ХРИСТОВА, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 337.84
  • Изпълнител: Ивелина, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: КАНДЕКО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 072.98 , Отчетена стойност**: 6 165.42
  • Изпълнител: Електрохолд Трейд ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 565.41
  • Изпълнител: ТРАНС КО 04 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 769.68
  • Изпълнител: ПРАКТИКЕР РИТЕЙЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 305.00
  • Изпълнител: СОЛИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: БАЛКАНИНВЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 080.00 , Отчетена стойност**: 17 596.80
  • Изпълнител: СИТИГАЗ БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 8 400.00 , Отчетена стойност**: 7 130.81
  • Изпълнител: ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 584.59
  • Изпълнител: ЛОРИВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 705.00
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 4 172.50 , Отчетена стойност**: 4 669.25
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 391.80 , Отчетена стойност**: 383.15
  • Изпълнител: ГАМЕО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 072.00 , Отчетена стойност**: 9 072.00
  • Изпълнител: ЕТ МИТЕВ - ВЕЛИН МИТЕВ, Договорена стойност по проекта*: 6 699.00 , Отчетена стойност**: 6 699.00
  • Изпълнител: М-БРАДЪРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 100 800.00 , Отчетена стойност**: 13 312.23
  • Изпълнител: ЕТ СЕЛИТ - ФАДИЛ ЮСНИЕВ, Договорена стойност по проекта*: 7 415.04 , Отчетена стойност**: 10 457.10
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 594.52 , Отчетена стойност**: 8 989.66
  • Изпълнител: ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 646.45
  • Изпълнител: ФАРМА 1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 378.81
  • Изпълнител: РЕНИСТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 258.00
  • Изпълнител: САЛАМАНДЪР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10.61
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 41.00
Индикатор 2 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 41.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 341 148.30 BGN
БФП 341 148.30 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 341 138.79 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: 00119-2022-0007 „Доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.090-0017 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги“, Прогнозна стойност: 32 504.36
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка на щори
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане
    Изпълнител: ГАМЕО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 072.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Доставка на градинско обзавеждане
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: Доставка на стол за масаж
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 5: Доставка на оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 6: Доставка на компютри и периферия
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция 7: Доставка на отоплителни уреди
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 8: Обособена позиция 8: Доставка на килими и пътеки
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: 00119-2022-0009 „Доставка на храна за нуждите на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък“, Прогнозна стойност: 50 400.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на храна за нуждите на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в град Казанлък“
    Изпълнител: М-БРАДЪРС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50 400.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: 00119-2022-0019 „Доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.090-0017 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги“, Прогнозна стойност: 23 367.83
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка на щори
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка на градинско обзавеждане
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Доставка на стол за масаж
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 604.86
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: Доставка на оборудване
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 515.60
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 5: Доставка на компютри и периферия
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 869.20
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 6: Доставка на отоплителни уреди
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция 7: Доставка на килими и пътеки
    Изпълнител: ЕТ СЕЛИТ - ФАДИЛ ЮСНИЕВ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 772.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN