Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.090-0021-C03
Наименование на проекта "Дългосрочна грижа за възрастните хора в Община Перник"
Бенефициент 000386751 ОБЩИНА ПЕРНИК
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 03.05.2022
Дата на стартиране 03.05.2022
Дата на приключване 10.01.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Перник

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът ще осигури подкрепа и предоставяне на социални услуги в три центъра от резидентен тип - Център за грижа за лица с психични разстройства; Център за грижа за лица с различни форми на деменция  и Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване, като принос  в контекста на цялостния процес за създаване на възможност за независим живот на възрастните хора и хората с увреждания чрез предоставяне на качествени, достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, съобразени с реалните потребности на хората в общността. Изпълнението на проекта ще обезпечи предоставянето на новите услуги в общността на територията на Община Перник, за които е изградена подходяща инфраструктура със средства от Оперативна програма „Региони в растеж”. Проектното предложение ще се реализира в изпълнение на заложените мерки в Плана за действие за периода 2018-2021 за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.
Дейности
  • Дейност: Подбор, наемане, обучение на персонала в създадените услуги – начално и надграждащо, и осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите.: Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на социалните услуги, които ще разкрие Община Перник в изпълнение на проекта.В новите резидентни услуги хората с увреждания ще водят независим начин на живот и ще бъдат подкрепяни от професионалисти.За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи и подкрепа за потребителите на услугите от страна на добре обучен, мотивиран и работещ в екип персонал. Подборът на персонала на социалните услуги ще бъде извършен на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Перник с приложено към нея заявление за кандидатстване.Определена комисия със заповед на Кмета на Община Перник ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на КТ - ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места. Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността, необходимите документи, които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа-по документи и събеседване. Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени.Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата.Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост.При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни).Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентните услуги ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Всеки назначен служител ще премине през начално и надграждащо обучение. В услугите ще бъде предвидена такава структура на персонала, която да осигури предоставянето на качествени грижи, съобразно индивидуалните планове за грижа и специфичните потребности и нужди на отделните групи потребители на услуги.Числеността на персонала ще е съобразена с капацитета на съответните услуги.За назначения персонал ще бъде организирано начално и надграждащо обучение с цел предоставяне на качествени услуги. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия. Подборът за всяка конкретна услуга ще стартира в зависимост от приключване на дейностите по проектите за изграждането на услугите по ОП РР. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство, а разходите за възнаграждения на персонала на услугите са планирани в съответствие с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 и действащото законодателство., Договорена стойност: 712 668.86 , Отчетена стойност: 451 405.27
  • Дейност: Създаване на Комплекс за социални услуги, включващ центрове за грижа и предоставяне на услуги в тях.: В изпълнение на дейността ще бъде създаден Комплекса за социални услуги, в който ще функционират 3 бр. центрове за грижа: за лица с психични разстройства, за лица с различни форми на деменция и за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Ще се осигури възможност за настаняване в среда, близка до семейната – оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни, образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. В новите резидентни услуги (центровете за грижа) ще бъдат настанени както лица от закриващите се специализирани институции и други специализирани институции, така и лица от общността. Капацитетът на КСУ е 45 лица, катоза всеки един Център за грижа, съгласно функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата по ОП РР, е 15 лица. Ще бъдат разработени вътрешни правила за дейността на центровете за грижа за хора с увреждания и възрастни хора са услуги в общността от резидентен тип. Във всяка услуга ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал, които ще осигури по- добро качество на живот на потребителите, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко лице в среда, близка до семейната чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. За всяко настанено лице щe се води досие, което ще се съхранява съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера. Предварително планираният и повтарящ се дневен режим ще осигурява чувството на сигурност и подкрепа на живеещите в новите резидентни услуги. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. КСУ ще осигурява на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на лицата, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. Основният принцип е стремежът към култура на взаимно уважение, която дава възможност да се прави собствен избор. Създаването на удобна среда на живот, в която човек може да бъде себе си и да научи нещо положително за околните, е важна част от това начинание. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти и ще ползат съпътстващи социарни услуги, съобразно потребностите им на територията на община Перник. За периода на предоставяне на услугите назначения персонал ще осигури 24 -ри часова подкрепа и задоволяване на специфичните потребности на потребителите. В КСУ ще се честват традиционните и личните празници, като създаването на специфични ритуали е от огромно значение за уюта, спокойствието и домашната атмосфера. Персоналът и ползвателите на КСУ ще си създават собствени ритуали за посрещане на отделните празници и ще ги спазват с предварителна подготовка и последователност. За организация на личните празненства персоналът ще осигурява подкрепа на настанените лица в зависимост от желанията и възможностите им. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга. Цялата дейност по предоставяне на КСУ ще бъде регламентирана в утвърдена по проекта Методология за дейността, процедури и правила., Договорена стойност: 272 708.50 , Отчетена стойност: 185 243.34

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: А1 България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 840.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СТЕНДЕК ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 322.57 , Отчетена стойност**: 17 322.57
  • Изпълнител: ВТ - Трейд ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 320.00 , Отчетена стойност**: 3 301.80
  • Изпълнител: МБАЛ " РАХИЛА АНГЕЛОВА" АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 839.76
  • Изпълнител: ЗДРАВЕ-СТМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 990.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Хуманност и Дълголетие ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 128.00 , Отчетена стойност**: 5 940.00
  • Изпълнител: ПЕРНИК ЛАН ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 880.00
  • Изпълнител: "ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ" АД КЛОН ПЕРНИК, Договорена стойност по проекта*: 936.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СПЕЦИАЛИЗИРАНА БОЛНИЦА ЗА ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ЛЕЧЕНИЕ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 883.64
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 3 980.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.00 , Достигната стойност: 57.00
Индикатор 2 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.00 , Достигната стойност: 57.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 674 847.52 BGN
БФП 674 847.52 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 674 847.52 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на община Перник", Прогнозна стойност: 95 000.00
  • Обособена позиция 1: "Доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на община Перник"
    Изпълнител: ВТ - Трейд ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 320.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на електронни съобщителни услуги, чрез мобилна телефонна мрежа по стандарт GSM/UMTS и фиксирана телефонна мрежа , за нуждите на Община Перник, Прогнозна стойност: 69 900.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на електронни съобщителни услуги, чрез мобилна телефонна мрежа по стандарт GSM/UMTS и фиксирана телефонна мрежа , за нуждите на Община Перник
    Изпълнител: А1 България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 840.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN