Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.002-0006-C03
Наименование на проекта Твоето бъдеще е в твоите ръце
Бенефициент 000093385 ОБЩИНА АКСАКОВО
Източник на финансиране ЕСФ, ИМЗ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 04.05.2016
Дата на стартиране 04.05.2016
Дата на приключване 31.12.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Аксаково

Описание

Кратко описание на проекта
Според данни от  последното Преброяване 2011 г. младежите на възраст между 15 и 29 години  на територията на община Аксаково са 3666. През последните години се наблюдава тенденция за прекъсване на образованието във все по-ранна възраст, което води до неграмотност, невъзможност за намиране на работа и социална изолация. Голяма част от младежите, които притежават образование не знаят по какъв начин да търсят работа, как да се квалифицират, как до преминат към активно поведение в търсене на работа и повишаване на образованието. Нивото на младежка безработица е високо и съвпада с нивото на общата безработица за общината, което говори че макар и регистрирали се нивото на образование е недостатъчно и начина на търсене на работа е неуспешен. Целева група  са  младежи до 29-годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ на територията на община Аксаково.
В рамките на проекта ще бъде проведена информационна кампания, организирана младежка трудова борса, създаден сайт „Младежка трудова борса-община Аксаково“  за идентифициране и  насърчаване към активно поведение за устойчиво интегриране към пазара на труда или повишаване на образованието на минимум 80 младежи от целевата група. Възможност за мотивационно и професионално обучение ще получат 60 младежи, а на минимум 50 от тях ще бъде предоставена субсидирана заетост.
Дейности
  • Дейност: Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: В рамките на дейността ще бъдат идентифицирани младежи на територията на община Аксаково, които за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън заетост, извън образователната система, и не са били регистрирани в дирекция „Бюро по труда“ през предходните 12 месеца. Идентифицирането ще се извърши според Методология за идентифициране, приложена към проектното предложение. Община Аксаково работи и по НП „Активиране на неактивни лица“, с цел недублиране на обектите на въздействие ще бъде изискан списък на идентифицираните лица по НП. В дейността не се включва индивидуална работа с идентифицираните лица, която се извършва от „младежкия медиатор“ по НП . 1.1 Информационна кампания „Твоето бъдеще е в твоите ръце“. В рамките на информационната кампания: ще се изготви филм „Твоето работно място в община Аксаково“ с информация за работодателите на територията на община Аксаково и тяхната икономическа насоченост. В филма ще бъде включена мотивираща информация за насърчаване към активно включване на пазара на труда на младежите, представяйки перспективи за тяхното развитие, ако се образоват и работят, както й бъдещето, което ги очаква ако продължават да са пасивни и не променят начина си на живот. Филма ще се разпространява по време на информационните срещи по населени места.  ще се разработи сайт с мобилна версия „Младежка трудова борса-община Аксаково“. Предвид, че младото поколение използват предимно Интернет ще бъде разработен сайт, където ще е поместена информация за работодателите на територията на община Аксаково, ще се обявяват свободни работни места, полезна информация за започване на работа, материали от проведеното мотивационно обучение за безработните лица, адреси на образователни институции и ЦПО на територията на област Варна, график за посещенията на трудовия посредник по населени места и друга помощна информация.  ще се разработи и отпечата Наръчник „Моето ново работно място“, в който ще бъде поместена информация за работодателите в община Аксаково, професионалната квалификация, която трябва да притежаваш за да работиш при тях, къде би могъл да я придобиеш на територията на Варненска област. Наръчника ще се разпространява по време на информ. срещи, в кметствата по населени места, в центъра за информация и услуги в община Аксаково.  информационни срещи ще бъдат организирани в не по-малко от 7 населени места, които са най-големите за община Аксаково и по статистически данни имат най-много младежи до 29 г. На срещите ще бъдат поканени всички младежи на възраст до 29, на които ще бъде предоставена анкетна карта с цел установяване на данни за контакт с тях и евентуалната им нагласа за включване в проекта. Инфор. материали ще се разпространят в читалищата, обществени места, където се посещават от младежи. В останалите нас. места, където броя младежите до 29 е по-малко от 30 чрез кметовете по нас. места ще бъдат разпространени инфор.материали и покани да се включат в инфор. срещи в най-близкото населено място. 1.2 Младежка трудова борса. В рамките на проекта ще се организира и проведе трудови борса с цел директен контакт между търсещите работа лица и работодателите. Лицата, участващи в борсите, получават информация по интересуващите ги въпроси относно условията на работа и заплащане на конкретните работни места, договарят се пряко с работодателите и по този начин се насърчава предлагането на труд на лица, без регистрация в бюрата по труда. В рамките на организираната борса ще се окаже помощ и насочване при избор на професионална област, квалификация и адаптиране към ново работно място, организирано със съдействието на работодателите, участващи в трудовата борса. С цел допълняемост на мерките и услугите за целевата група ще са поканени представители на АЗ, „младежкия медиатор“ , които могат да предоставят допълнителна информация на лицата за пазара на труда, политиката за активиране и възможностите за реализиране на пазара на труда, правата и задълженията на търсещите работа лица., Договорена стойност: 43 516.00 , Отчетена стойност: 45 341.23
  • Дейност: Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа: В рамките на дейността ще бъде проведено обучение с хорариум 30 уч. часа / 5 дни х 6 уч. часа/ за минимум 60 младежи от идентифицираните. Целта на обучението е младежите да бъдат стимулирани и насочвани да придобият умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. Участниците ще преминат обучение по минимум следните теми: Мотивацията, ключов инструмент за активиране на неактивни безработни лица за търсене на работа; Осъзнаване на индивидуалния път на всеки от участниците – лични цели, професионални цели, очаквания, емоционално състояние;начини за постигане на предпочитана работа чрез идентифициране на силни и слаби страни на участниците; Насърчаване на индивидуалния подход за промяна и учене при търсене на работа; Усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа; Придобиване на умения за търсене на свободни работни позиции чрез използване на различни източници на информация; Изготвяне на индивидуален план и стратегия за търсене на работа; Успешно представяне пред работодател; Запознаване с българското трудово законодателство с цел по-добра информираност за правата и задълженията на всеки служител/работник. В резултат на обучението участниците трябва да придобият знания и умения за: подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; мотивиране и усвояване на умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. , Договорена стойност: 9 360.00 , Отчетена стойност: 8 565.00
  • Дейност: Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация: Обучението ще бъде предоставено на лицата от целевата група, които са заявили желание да продължат обучението си и да работят след това. Субсидирана заетост ще бъде осигурена от кандидата-община Аксаково. Предвид нуждите на работодателя – Община Аксаково ще бъдат проведени следните 5 обучения: 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение към ЕТ”Виктория-Петранка Митрева 2. Номер на лицензията от НАПОО: 200312104 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в озеленяването”,код 622030 - “Озеленяване и цветарство”, код 6220301- първа степен на професионална квалификация 4. Хорариум на обучението 300 учебни часа 4.1. Теория: 90 уч. часа; 4.2. Практика: 210 уч. часа; 5. Брой на обучаваните лица: 33 лица 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение към ЕТ”Виктория-Петранка Митрева 2. Номер на лицензията от НАПОО: 200312104 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Озеленител”,код 622020 - “Парково строителство и озеленяване”, код 6220202- втора степен на професионална квалификация 4. Хорариум на обучението 660 учебни часа 4.1. Теория: 200 уч. часа; 4.2. Практика: 460 уч. часа; 5. Брой на обучаваните лица: 8 лица 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН 1. Наименование на обучаващата организация: Център за професионално обучение към ЕТ”Виктория-Петранка Митрева 2. Номер на лицензията от НАПОО: 200312104 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: „Сътрудник в социални дейности“, код 762020, “Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания”, код 7620202 – трета степен на професионална квалификация 4. Хорариум на обучението 960 учебни часа 4.1. Теория: 400 уч. часа 4.2. Практика: 560 уч. часа 5. Брой на обучаваните лица: 9 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН 1. Наименование на обучаващата организация: „Еврика 3М“ ЕООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 201212985 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в заведенията за хранене и развлечения”, код 811090 „Работник в обслужване на заведения за хранене и развлечения”, код 8110902 – първа степен на професионална квалификация 4. Хорариум на обучението 300 – учебни часа 4.1. Теория: 90 учебни часа 4.2. Практика: 210 учебни часа 5. Брой на обучаваните лица:10 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН, Договорена стойност: 113 140.00 , Отчетена стойност: 91 738.25
  • Дейност: Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца: В рамките на дейността община Аксаково ще назначи на срочни трудови договори до 6 месеца минимум 50 лица преминали курс за професионална квалификация по следните професии: „работник в озеленяването“, “работник в заведенията за хранене и развлечения“, „сътрудник в социални дейности“ , придобити от лицата от целевата група в дейност 3 . В зависимост от професионалното направление ще бъдат включени в поддръжка на общинската собственост и предоставянето на общински социални услуги. Пряк контрол върху дейността им, ще оказват ръководителите на звената, в които ще осъществяват дейността си. „Работниците в озеленяването“, „озеленителните“ ще са под прякото ръководство на директор дирекция “Инвестиционна политика и европейски проекти“ или кметовете на населени места при необходимост. „Работниците в заведенията за хранене“, „сътрудниците в социални дейности“ ще са под прякото ръководство на Директора на общинско социално предприятие за обществено хранене – домашен социален патронаж, което предоставя услуги по доставка на храна, както и обгрижване на възрастни хора и хора с увреждания. , Договорена стойност: 170 064.00 , Отчетена стойност: 136 473.86
  • Дейност: Дейности по информация и публичност: Целта на дейността е информиране на обществеността за целите, дейностите, резултати от проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Провеждане на две пресконференции: начална за представяне пред обществеността на целите, дейностите и очакваните резултати, заключителна, целяща представяне на постигнатите резултати. Изработване на информационни листи предоставящи информация за целите, дейностите, резултатите по проекта, ще се разпространяват на пресконференциите и обученията. Изработване на информационна брошура насочена към лицата от целевата група с цел насърчаване участието им в информационните срещи, включването им в проекта и възможностите, които предоставя, данни за контакт с лицата осъществяващи процеса на идентифициране, съдържаща целите, дейностите, очакваните резултати от проекта, възможностите, сроковете и начина за включване в него. Ще бъдат разпространявани на обществени места, дирекция „БТ”, дирекции „СП” и други подходящи места. Изработка и разпространяване на плакати – с информация за проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове, с данни за контакт за включване в проекта, сайта на трудовата борса. Банер ще бъде поставен при провеждане на обученията и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали от обученията, при провеждане на пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространяване на пресконференции, обученията. Стикери, предназначени за поставяне на новозакупеното оборудване и други подходящи материали разпространявани в рамките на проекта. Изработените материали ще бъдат съобразени с Единния Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация., Договорена стойност: 3 636.00 , Отчетена стойност: 3 636.00
  • Дейност: Организация и управление: Целта на дейността е създаване на условия за организация, управление и отчитане на проекта. В рамките на дейността въз основа на заповед на кмета на общината ще бъде сформиран четири членен екип на проекта– ръководител-1, счетоводител-1, координатор – 1;- технически сътрудник-1. Екипа на проекта е отговорен за цялостното изпълнение на проекта. Ръководителя на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, за точното спазване на времевия график на дейностите. Ръководи и организира работата на екипа на проекта. Поддържа контакти с партньорите по проекта. Ръководителят на проекта ръководи пряко процедурите по избор на изпълнители на дейностите, конкурсните процедури, участва в информационни срещи по населени места. Отговорен е за мониторинга и отчитането на проекта. Счетоводителя на проекта отговоря за законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта, за съхранението и воденето на счетоводната документация. Отговорен е за изготвянето на финансовите отчети, окончателния доклад за изразходване на средствата, банковите разплащания, плащане на осигуровки, договори с подизпълнители. Следи за срочното и точното изготвяне на междинните и финалните финансови отчети. Обобщава и осчетоводява първичните счетоводни документи от реализацията на дейностите ежемесечно. Координатора по проекта координира изпълнение дейностите по проекта, следи графика за изпълнение на проекта. Подпомага дейността на ръководителя на проекта като поддържа контакти с кметовете по населени места, координира оперативното изпълнение на дейностите по проекта. Техническия сътрудник подпомага работата на ръководителя на проекта, подготвя първичната техническа документация, отговорен е за архивиране на проектната документация, организацията на срещите на екипа на проекта. Оказва съдействие на ръководителя на проекта при подготовката на междинните и финални технически доклади. Възлагането на задълженията на членовете на екипа ще бъде съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП „РЧР“ 2014-2020 г., Договорена стойност: 37 746.00 , Отчетена стойност: 35 317.17

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ЕВРИКА 3М ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност: 6 618.85
  • Партньор: ЕТ "Виктория - Петранка Митрева", Договорена стойност по проекта*: 54 000.00 , Отчетена стойност: 45 000.00
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "ФОРУМ ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО", Договорена стойност по проекта*: 34 260.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: Агенда ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност: 1 500.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Екатерина, Договорена стойност по проекта*: 963.85 , Отчетена стойност**: 962.14
  • Изпълнител: ПРЕСТИЖ ОФИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 10 200.00 , Отчетена стойност**: 10 200.00
  • Изпълнител: МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36.02 , Отчетена стойност**: 36.10
  • Изпълнител: Венета, Договорена стойност по проекта*: 600.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: Десислава, Договорена стойност по проекта*: 3 896.00 , Отчетена стойност**: 3 603.36
  • Изпълнител: ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 3 632.68 , Отчетена стойност**: 4 378.49
  • Изпълнител: ФИЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 636.00 , Отчетена стойност**: 5 047.20
  • Изпълнител: Я ПРИНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 360.00 , Отчетена стойност**: 360.00
  • Изпълнител: ТОНЕКС 2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 24 060.00 , Отчетена стойност**: 24 060.00
  • Изпълнител: ШЕЛ БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 112.96
  • Изпълнител: ТАНАНД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 28.80 , Отчетена стойност**: 28.80
  • Изпълнител: СМАРТ КОНСУЛТИНГ КЛЪСТЕР, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 4 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни участници, неангажирани с образование или обучение, които при напускане на операцията са ангажирани с образование/обучение, получават квалификация или имат работа, включително като самостоятелно заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 60.00 , Достигната стойност: 70.00
Индикатор 2 Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 80.00 , Достигната стойност: 84.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 377 462.00 BGN
БФП 377 462.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 285 279.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 91.89 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали за теоретично обучение "Работник в заведения за хранене и развлечения" 811090, Прогнозна стойност: 150.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали за теоретично обучение "Работник в заведения за хранене и развлечения" 811090
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Отпечатване на свидетелства за професионално обучение по Професия: “Работник в заведенията за хранене и развлечения”, код: 811090, Специалност: “Работник в обслужване на заведения за хранене и развлечения”, код: 8110902, Прогнозна стойност: 160.00
  • Обособена позиция 1: Отпечатване на свидетелства за професионално обучение по Професия: “Работник в заведенията за хранене и развлечения”, код: 811090, Специалност: “Работник в обслужване на заведения за хранене и развлечения”, код: 8110902
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN