Идентификация

Номер от ИСУН BGLD-1.007-0007-C02
Наименование на проекта Повишаване на конкурентноспособността чрез създаване на нови работни места
Бенефициент 104698564 ЕНИГМА 1 ЕООД
Източник на финансиране ФМ на ЕИП ==> Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи
Дата на сключване на договора/заповедта 28.02.2023
Дата на стартиране 28.02.2023
Дата на приключване 09.09.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Лясковец, с.Джулюница
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Лясковец, гр.Лясковец

Описание

Кратко описание на проекта
I. Потребност за удовлетворяване
В професионалната структура на безработните най-многобройната група продължава да е тази на лицата без квалификация и специалност-за м.06.22 за област В.Търново е 60,65% сред лицата до 29 г. За община Лясковец безработицата е около 5,5%, но остава проблема с безработните без квалификация. Сред идентифицираните проблеми на територията е високото ниво на  безработните без професионален стаж и квалификация - повечето регистрирани в ДБТ са жени и хора без квалификация. Безработните младежи до 29 год са 566. Средният престой на борсата на трудово незаетите е 13 месеца. 
Всичко това показва, че реинтегрирането на продължително безработните и без квалификация лица в заетост остава важна задача, като включването на този ресурс в местната икономика ще развие местната заетост и генерира добавена стойност.

II. Цели
 Активиране на неактивните безработни
 Стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на местните предприятия

III. Целева група
1. Основна целева група - безработни и неактивни лица, които са с адресна регистрация в община Лясковец:
- 3 лица, които ще бъдат назначени по СКД1
- 2 работодателя, осигуряващи работни места за безработни лица в община Лясковец
2. Вторична целева група:
- 3-ма служители на организацията, управляваща проекта

IV. Основни дейности
1. Управление на проекта, информиране и публичност
2. Подбор на лицата по СКД1
3. Наемане на безработни и осигуряване на заетост за период от 12 мес
4. Осигуряване на оборудване за новите работни места и обучения на наетите лица

V. Резултати за постигане
1. Създадени работни места-3 бр
2. Безработни лица, започнали работа и повишили квалификацията си-3
Дейности
  • Дейност: Управление на проекта, информиране и публичност: А. В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие 2 лица - ръководител и счетоводител. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Проекта ще се управлява и координира от Ръководител и ще се отчита от Счетоводител. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира и на срещите ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. Б. Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на община Лясковец. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по наемане на работа, обучения за професионална квалификация и ключови компетентности се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационни табели, които ще се поставят в офиса и работните помещения на Кандидата и Партньора– 2 бр.; - информационни материали, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности – 100 бр; - информационни събития (в началото и при приключване) - 2 бр. - разработване на уеб-сайт за проекта, хостинг и поддръжка - 1 бр., Договорена стойност: 10 870.00 , Отчетена стойност: 10 173.56
  • Дейност: СКД 1 - Създаване на работни места: Новите работни места ще се създадат за: - 2 работни места за нов обект на Кандидата, намиращ се в с.Джулюница, община Лясковец. До момента в населеното място няма обект за бързо хранене. Обекта ще запълни тази нужда и ще представлява обект за хранене и напитки; - 1 работно място за обект на Партньора, намиращ се в град Лясковец (обект хотел Фреш). До момента хотелът ползва външни услуги за пране, почистване и гладене на спално бельо и други материали. Създаването на такова работно място с необходимото оборудване ще елиминира ползването на външни услуги и ще намали разходите по дейността. Дейността се състои от 2 поддейности: 1. Набиране на 3 лица от целевата група - безработни лица, отговарящи на определените изисквания, за включване в дейностите по проекта. Лицата трябва да са безработни и/или неактивни лица, които са с адресна регистрация в община Лясковец (желателно е да имат регистрация в Дирекция „Бюро по труда”) и да са заявили желание за включване в дейностите по проекта. 2. Създаване на 3 нови работни места и на тях ще се назначат подбраните лица от целевата група. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: А. За Кандидата: - 9412-0003 - Работник, кухня - 1 лице Основните задължения ще бъдат да обслужва и изпълнява поръчките за кухня и на доставка на стоките. Да контролира приемането и изпълнението на поръчките. Да може компютърно да въвежда и обработва данните по доставка и отчитане на стоките. Да съставя необходимите ежедневни и месечни справки и отчети. - 9629-0014 - Работник в бар - 1 лице Основните задължения ще бъдат да обслужва и изпълнява поръчките за бара и на доставка на стоките. Да контролира приемането и изпълнението на поръчките. Да може компютърно да въвежда и обработва данните по доставка и отчитане на стоките. Да съставя необходимите ежедневни и месечни справки и отчети. Б. За Партньора: - 8157-2002 - Машинен оператор, пералня/перачница - 1 лице Основните задължения ще бъдат да отговаря за пране, почистване и гладене на спално бельо и други материали. Контрол на качеството на спалното бельо и други материали, да приема и изпълнява поръчки; да извършва всички дейности, възложени от управителя във връзка с тази дейност. Да познава добре работата с ИКТ, както и компютърно да въвежда и обработва всички необходими данни и справки., Договорена стойност: 75 600.00 , Отчетена стойност: 75 600.00
  • Дейност: СКД 1 - Съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще целят да подкрепят назначените лица да изпълняват качествено и ефективно своите трудови задължения и да могат да постигнат поставените им цели с отлични резултати: 1. Доставка на обзавеждане и оборудване: Обзавеждането и оборудването за служителите ще спомага за нормалното извършване на всички обслужващи дейности на Кандидата и Партньора в обектите. Обекта на Кандидата в момента е нефункциониращ и за нормалното стартиране на дейността на обекта (предлагане на бързо хранене и напитки) и на новите работни места ще е необходимо съответното обзавеждане и оборудване на съответните зони за обслужване на клиентите - основна зала, бар и кухня. В обекта на Партньора (хотел Фреш) ще се създаде нова дейност (пране, почистване и гладене на спално бельо и други материали) и оборудването ще бъде за функциониране на тази дейност: А. За Кандидата:  Работни плотове/маси - 2 бр.  Търговски/касов модул(маса) - 1 бр.  Конвектомат (за бързо приготвяне на ястия от работник, кухня) - 1 бр.  Кафе-машина (за изпълняване на поръчки от работник в бар) - 1 бр.  Ледогенератор (за изпълняване на поръчки от работник в бар) - 1 бр.  Компютърна конфигурация-сървър(мин. HDD 1 TB, Wi-Fi, мин. 17" FHD IPS) - 1 бр.  Компютърна конфигурация-работна станция(мин. HDD/SSD 1 TB, Wi-Fi, мин. 17" FHD IPS) - 2 бр. (едната станция ще обслужва работно място на сервитьор и работник в бар; другата станция ще обслужва работник, кухня)  Касов апарат (за голям търговски обект) - 1 бр.  ПОС терминал (с контролна лента) - 1 бр.  Специализиран софтуер (за управление на поръчки, бар и кухня, работа в мрежа, разпределяна на заявки) - 1 бр. Б. За Партньора:  Професионална пералня – мин. 15 кг и дълбоко изпиране  Професионална сушилня – мин. 15 кг.  Каландър (професионално гладене) – мин. сгъваем, на колелца, избор на лява, дясна страна или цял вал Закупеното оборудване ще се запази и използва за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 5 години. Обекта се управлява от Кандидата ще запази предназначението си за период по-голям от 5 години. 2. Обучение на новоназначените служители. В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с ИКТ и системи за управление. За да могат лицата да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат знания и умения за работа с компютърна техника и системи. За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от основни теоретични познания, така и от възможност да натрупат известен начален практически опит. Чрез придобитите знания и умения всички работещи ще могат качествено и бързо да изпълняват възложените им дейности и задължения по въвеждане и обработка на данни и информация с ИКТ. Също така работните места предполага непрекъснат контакт с клиенти и взаимоотношения както с клиенти, така и с доставчици. За постигането на тези цели и за ефективно изпълнение на задълженията си, служителите ще преминат 3 курса: - Дигитални умения - усвояване на високо ниво умения за работа с базов и специализиран стандартен софтуер и обработка на данни и документи; - Работа с клиенти - обучение по ключови компетентности за придобиване на умения да добра комуникация и обслужване на клиенти и доставчици, избягване и решаване на конфликтни ситуации; - Работа със специализиран софтуер - усвояване на високо ниво на знания и умения за работа със специализиран софтуер за обслужване на поръчки, заявки, отчети, склад и други функционалности., Договорена стойност: 26 996.00 , Отчетена стойност: 31 589.20

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СтИгНи 1 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 26 400.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ЗОРА-М.М.С. ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 352.80
  • Изпълнител: ВАЛИ КОМПЮТЪРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 250.40
  • Изпълнител: Фул Хаус Трейд ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 947.60
  • Изпълнител: ХИПИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 630.00
  • Изпълнител: МЕРТ - М ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 192.00
  • Изпълнител: Стил - Алтънджиян ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 184.00
  • Изпълнител: СТЕК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 788.40
  • Изпълнител: НК КОНСУЛТ 70 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 380.00
  • Изпълнител: ЕТ ИРА-59 - ИВАН РАЙЧЕВ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 704.00
  • Изпълнител: НКОМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 140.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой създадени работни места в общините в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Брой проекти за ефективно местно развитие, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой създадени партньорства (между публични и частни организации) между общинските власти и съответните заинтересовани страни за изпълнение на местните стратегии, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 117 362.76 BGN
БФП 110 765.06 BGN
Собствено финансиране 6 597.70 BGN
Общо реално изплатени суми 110 765.06 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN