Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0182-C04
Наименование на проекта Топъл обяд в Община Земен
Бенефициент 000386662 ОБЩИНА ЗЕМЕН
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 23.11.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 31.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Земен

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на настоящото проектно предложение е, чрез реализиране на заложените дейности да се постигне намаляване на броя на живеещите в бедност лица, на територията на община Земен, чрез подпомагането им с храни- осигуряване на топъл обяд, с оглед преодоляване на основните материални лишения и осигуряване на възможност за достоен живот.
Конкретната цел е насочена към най-уязвимите целеви групи от обществеността - лица на месечно социално подпомагане, лица с минимални пенсии и други.
Дейностите, заложени в проекта са следните:
- определяне на целевите групи, 
- закупуване на хранителни продукти, 
- осигуряване на топъл обяд, 
- предоставяне на съпътстващи мерки.
Чрез тях ще се реализират и заложените конкретни цели по проекта.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целевите групи се определят въз основа на информацията която следва да се предостави от Дирекция "Социално подпомагане"-Радомир. 1. Основна целева група: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 2. Допълнителна целева група: 2.1.Лица и семейства, подпомагани по Наредба No РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2.Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3.Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4.Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5.Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6.Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Ще се приемат заявления от кандидати за потребители на социалната услуга, като същите следва да отговарят на заложените по проекта целеви групи. За реализиране на подбора на крайните потребители по проекта ще се извърши подбор, който ще се осъществи от Комисия назначена със Заповед на Кмета на Община Земен., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти : Закупуването на хранителни продукти ще се извърши в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин и при спазване и гарантиране принципите на чл.30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) №966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Трапезарията и предоставянето на топъл обяд ще стартира дейността си на 01.11.2016 г. и ще приключи на 31.12.2019г.Същата ще осигурява храна в следния брой работни дни - 125 работни дни до 30.04.2017г., 167 работни дни до 31.12.2017г. и 504 работни дни за календарнитте 2018 и 2019 година. - общо 796 работни дни. необходимите средства за закупуване на хранителни продукти за периода от 01.11.2016г. до 30.04.2017г е 21 672,78лв., за периода от 01.05.2017 до 31.12.2019г. необходимите средства са 112 715,00лв. за закупуване на хранителни продукти-единица продукт. Общата стойност е в размер на 134 912,78лв. за 70 потребителя до 31.12.2019г., Договорена стойност: 133 687.78 , Отчетена стойност: 91 446.65
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: За реализиране на дейността е налична материална база и оборудване, подходящи за съхранение и приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. Осигуряването на топъл обяд ще бъде посредством действащия Домашен социален патронаж към Община Земен. Помещенията се намират в гр.Земен, община Земен, ул. "Груйова"№2. Помещенията разполагат с необходимите документи от Агенция по храните даваща им възможност да функционират, като трапезария по настоящия проект, в която да се приготвя топлия обяд. Помещенията са с обща площ над 300 кв.м., като е налице достатъчно пространство и възможност както за приготвянето на храна, така и за предоставянето й на място за потребителите на услеги по настоящия проект. Оборудването е съвременно и отговаря на всички изисквания, като същото е закупено по проект осъществен по процедура за безвъзмездна финансова помощ "Нови възможности" по ОП "РЧР" 2017-2013. Ежедневно в рамките на 796 работни дни в периода от 01.11.2016 г. до 31.12.2019 влк. ще се осигурява топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, за 70 лица .Дейността ще се реализира в една трапезария , в сграда публична общинска собственост с адрес гр.Земен, община Земен, ул. "Груйова"№2, в която се помещава Домашен социален патронаж. Материалната база на посочената организация разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Дейностите по предоставяне на социалните услуги са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с кухненско оборудване, хладилни съоръжения. Проектът предвижда в трапезарията да се приготвя и предоставя храна от 01.11.2016 г. до 31.12.2019г. за 70 потребителя, като съществува възможност при желание същите да се хранят в нея. За подготовката на храната има наличен персонал в кухнята, а относно администрирането на дейностите Община Земен разполага с компетентни служители. Община Земен разполага с човешки ресурси от 7 броя лица , които да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите. Това са социален работник, готвач, помощник готвач, работник в кухня, домакин, разносвач на храна, шофьор. Те са служители на Община Земен, имащи опит в предоставянето на услуги по проекти и участието им в тях. За реализиране на дейността са предвидени административни разходи и разходи за транспорт и съхранение, като общата им стойност възлиза на 6 745,64лв., Договорена стойност: 6 684.39 , Отчетена стойност: 51 283.41
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще се реализират „съпътстващи мерки“ - дейности, подпомагащи лицата получаващи храна и/или на основно материално подпомагане, с цел намаляване на социалното изключване. Дейността ще се извършва от лице имащо опит в работата с хора от целевите групи по проекта. Община Земен реализира проект финансиран от фонд "Социална закрила" към МТСП, свързан с предоставяне на услугата "обществена трапезария". Основната част от потребителите на ползваната услуга са потенциални потребители и участници и в настоящия проект. Проблемите и затрудненията им са добре познати на работещите в тази сфера общински служители. Предоставянето на съпътстващи мерки ще се реализира веднъж месечно за всеки един от потребителите /изявили желание да получат цитираните мерки/. На всички тях ще бъдат проведени както индивидуални, така и групови консултации, насочване, подкрепа пред различни институции, възможности за по-голяма информираност и други. Събирането на информация за реално реализиране на съпътстващи мерки ще се осъществи чрез изготвени протоколи от проведените консултации, насочвания и осъществена подкрепа. Лицето/лицата реализиращи съпътстващите мерки ще изготвят протоколите които ще се подписват от лицата които са получили тези мерки. Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани цитираните по-горе съпътстващи мерки, като особено внимание ще има заложеното индивидуално или групово консултиране на потребителите на обществената трапезария, включващо различни теми и проблеми за повишаване информираността за: - предоставяните на територията на община Земен социални услуги и възможностите за ползването им; - ползване на административни общински услуги; - подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги; - управление на семейния бюджет; - здравословно и балансирано хранене; - други форми и теми за оказване на подкрепа и съдействие, определени на база установени конкретни нужни и проблеми на представителите на целевите групи. С цел повишаване информираността на всички потенциални потребители на услугата "Топъл обяд" Община Земен ще разработи информационни материали. Същите ще бъдат разпространени сред обществеността на Община Земен, с цел популяризиране приноса на Европейския съюз и ОПХ. Община Земен притежава опит в реализацията на съпътстващи мерки, еднакви или сходни със съпътстващите мерки, предвидени в проекта, като същите ще се реализират в рамките на 39 месеца-периода на реализация на целия проект. , Договорена стойност: 6 684.39 , Отчетена стойност: 5 601.25

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: РОБЕРТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 133.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 147 056.56 BGN
БФП 147 056.56 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 147 056.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 140.67 0.00 1 140.67 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти за нуждите на ОДЗ, ученически стол в СОУ Св.св.Кирил и Методий гр.Земен, Домашен социален патронаж в Община Земен и социална услуга Общестевени трапезарии в Община Земен., Прогнозна стойност: 135 535.00
  • Обособена позиция 1: РОБЕРТО ООД
    Изпълнител: РОБЕРТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN