Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0073-C03
Наименование на проекта "Възможности за независим живот на хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения в самообслужването в община Чупрене"
Бенефициент 000159700 ОБЩИНА ЧУПРЕНЕ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2015
Дата на стартиране 01.11.2015
Дата на приключване 01.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Чупрене

Описание

Кратко описание на проекта
Община Чупрене е съставена от 8 населени места – селата Върбово, Горни Лом, Долни Лом, Протопопинци, Репляна, Средогрив, Търговище и Чупрене. Общото население на общината според последното преброяване на НСИ от 2011 година възлиза на 2 038 жители. През последните години се наблюдава намаляване на населението в следствие на отрицателния естествен и механичен прираст, а едновременно се повишава и средната възраст, което води до застаряване на жителите на района, обезлюдяване и по-трудна комуникация. Тази тенденция е обусловена от тежките икономически условия и липсата на възможности за заетост. Община Чупрене попада в Северозападна България, която е един от регионите в ЕС, в който има най-голям брой трайно безработни. Отдалечеността на община Чупрене от основните транспортни коридори и големи населени места допълнително възпрепятстват възможностите за заетост и достъпа до социално-здравни услуги на населението.
Чрез осигуреният по схемата достъп до интегрирани услуги, психологическа или друг вид подкрепа, потребителите ще могат да преодолеят всекидневните ограничения и да получат помощта, съответстваща на специфичните  им потребности. 
Създаденият по проекта нов Център за почасово предоставяне на услугите ще се разположи в приземен етаж от сградата на община Чупрене, като за целта ще се извърши текущ ремонт на помещението. Ще се обособят два работни кабинета с обща площ 32 кв.м., които ще са свързани с коридор, отделен от останалата етажна част на сградата с входна врата.
 Ремонтните дейности предвиждат преграждане на помещението,подмяна на подова настилка, направа на мазилка и боядисване на стени, монтиране на врати,направа на нова ел.инсталация,монтиране на радиатори. След приключване на ремонта, помещенията ще бъдат обзаведени с необходимото оборудване и техника. За по-доброто предоставане на услуги по проекта ще се разработят оценка на потребностите за лицата, които ще ползват услугата, както и правила за дейността на Центъра.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за функциониране на Център за услуги в домашна среда състоящ се от социални работници за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Провеждане на ежемесечни екипни срещи. - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. , Договорена стойност: 27 510.00 , Отчетена стойност: 27 715.63
  • Дейност: Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Имайки предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на услугата, предоставяна. Ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016 г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема „Нови алтернативи“. , Договорена стойност: 3 840.00 , Отчетена стойност: 2 240.00
  • Дейност: Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги: Център за почасово предоставяне на услуги се създава с цел подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Съгласно предварително проучване на потребностите в Община Чупрене, както и в сравнителен анализ с данните от изпълнението на проект по схема „Нови алтернативи“ стана ясно следното: 210 лица в неравностойно положение, 120 лица над 65 год. възраст и 15 души, които към момента получават услуги по „Нови алтернативи“. Това означава, че бройката на лицата, които ще бъдат бенефициенти по настоящия проект ще бъде събрана от описаните по-горе 230 души, към които след 04.2016г. ще се присъединят задължително 15те души. Последното ще се случи след повторна оценка на потребностите, за да се актуализират данните. Изпълнението на тази дейност ще включва комплекс от няколко поддейности, чието изпълнение ще допринесе в цялост за реализирането на проектната идея. 1. СМР - текущ ремонт и доставка на оборудване; Създаденият по проекта нов Център за почасово предоставяне на услугите ще се разположи в приземен етаж от сградата на община Чупрене, като за целта се налага извършването на текущ ремонт на помещението. Ще се обособят два работни кабинета с обща площ 32 кв.м., които ще са свързани с коридор, отделен от останалата етажна част на сградата с входна врата. Ремонтните дейности предвиждат преграждане на помещението, подмяна на подова настилка, направа на мазилка и боядисване на стени, монтиране на врати,направа на нова ел.инсталация,монтиране на радиатори. Обосновка: Предвид видът на услугата, която ще се предоставя и факта, че ще се работи пряко с хора, в т.ч. предоставяне на професионална психологическа подкрепа, необходимо е помещението в рамките на малък текущ ремонт да се приведе в адекватен за целите на проекта вид. Допълнително, за да се обособи помещение, където да се провеждат лични консултации в предразполагаща обстановка се налага преграждането на помещението. След приключване на ремонта, помещенията ще бъдат обзаведени с необходимото обзавеждане, оборудване и техника, за възможното функциониране на проекта, както следва: - Работен стол с регулиране височината на седене. Регулиране на височината на наклона на облегалката с възможност за фиксиране в желана позиция. Наличие на подлакътници -3 бр. - Посетителски стол -20бр. - Бюро с размер 180/70/74 – 3 бр. - Контейнер с размери 41/51/65 – 3 бр. - Компютърна кутия с размер 29/50/13 – 3 бр. - Заседателна маса 10 души с размер 210/100/74 -1 бр. - Метален шкаф за класьори с вградена ключалка със секретен ключс размер 90/40/196- 3 бр. - Стелаж с размер 38/76/200 с 2/5 от площа заети от вратички – 4 бр. - Закачалка метална – 3 бр. - Мека мебел с размер 15/75865 – 1 бр. 2. Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда За функционирането на центъра е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. При изготвянето им ще бъдат съобразени с направената оценка на потребностите на лицата, които ще ползват услугата. , Договорена стойност: 24 493.87 , Отчетена стойност: 24 457.87
  • Дейност: Създаване на екип за предоставяне на услуги . Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги. : В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. По предварителна статистическа информация от населените места в рамките на Община Чупрене ще се наложи ангажирането на 40 души за предоставяне на почасовите услуги. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда. При подбора на представителите на услуги ще се цели включването на експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. По този начин надградения набор от услуги ще позволи на ползвателите не само да покриват своите собствени потребности, но и ще допринесе за тяхната обществена интеграция. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. Ще се изготвят и подпишат договори с 42 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. , Договорена стойност: 427 627.59 , Отчетена стойност: 372 641.38
  • Дейност: Изготвяне на последваща оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема „Нови алтернативи“., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 1 600.00
  • Дейност: Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. , Договорена стойност: 6 192.00 , Отчетена стойност: 3 360.98
  • Дейност: Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: - Провеждане на пресконференция за стартиране - Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; - Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 60 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; - Изготвяне на информационна табела за Център за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ; - Публикации в местната преса – 2 броя - Телевизионен репортаж в местна телевизия - Периодично публикуване на страницата на Община Чупрене информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат , Договорена стойност: 4 946.10 , Отчетена стойност: 5 700.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МОДЕРНИ СТРАТЕГИИ И ЗНАНИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 840.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ОРИЕНТИРАНЕ ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 700.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СКЛЮЧЕН, Договорена стойност по проекта*: 3 672.00 , Отчетена стойност**: 3 360.98
  • Изпълнител: ЕЛЕКТРОН - М ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 897.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПАРТНЕР СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 560.27 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СКЛЮЧЕН, Договорена стойност по проекта*: 8 400.00 , Отчетена стойност**: 9 358.40
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 15.00 , Целева стойност: 49.00 , Достигната стойност: 134.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 15.00 , Целева стойност: 57.00 , Достигната стойност: 134.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 494 609.56 BGN
БФП 494 609.56 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 430 843.65 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка за обзавеждане, Прогнозна стойност: 5 748.00
  • Обособена позиция 1: ЕЛЕКТРОН - М ООД
    Изпълнител: ЕЛЕКТРОН - М ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 897.60
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Модерни стратегии и знание, Прогнозна стойност: 8 200.00
  • Обособена позиция 1: МОДЕРНИ СТРАТЕГИИ И ЗНАНИЯ ЕООД
    Изпълнител: МОДЕРНИ СТРАТЕГИИ И ЗНАНИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 840.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Текущ ремонт на помещения , Прогнозна стойност: 9 633.56
  • Обособена позиция 1: "ПАРТНЕР СТРОЙ" ЕООД гр.Димово
    Изпълнител: ПАРТНЕР СТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 560.27
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Център за професионално обучение и ориентиране, Прогнозна стойност: 4 750.00
  • Обособена позиция 1: ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ОРИЕНТИРАНЕ ООД
    Изпълнител: ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ОРИЕНТИРАНЕ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 700.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN