Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1300-C02
Наименование на проекта Развиване и налагане на пазара на фасаден инженеринг
Бенефициент 204865879 ДИН ИНЖЕНЕРИНГ ГРУП ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.08.2019
Дата на стартиране 06.08.2019
Дата на приключване 30.06.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Описание

Кратко описание на проекта
Основната цел на проекта е развитие на стартиращата фирма "Дин Инженеринг Груп" ООД чрез проектиране на фасади. Специфичните цели адресират събиране на екип от квалифициран персонал, който ще извършва услугите и ще подпомага тяхната реализация; закупуване на оборудване и софтуер, създаване на мрежа от клиенти и партньори и на устойчив бизнес. Част от специфичните ни целите са налагане на пазара и поетапното утвърждаване на бранда, като компания допринасяща за намаляване вредното въздействие на сградите върху околната среда. Чрез проекта ще развием капацитета на дружеството за създаване на нови продукти с висока добавена стойност и съобразно съвременните тенденции в проектирането. Проектът обхваща две основни дейности:
1. Дейности за реализация на предприемаческата идея 
Чрез изпълнението на първата дейност ще успеем да си осигурим ключовите ресурси за стартиране на дейността ни: 
- Човешки ресурс - експерти, които ще разполагат с необходимата експертиза за създаването на фасадни проекти. 
- Технически ресурс - оборудване и софтуер, които ще ни направят ефективни, иновативни и конкурентни. 
Създаването на интернет сайт също ще бъде от голямо значение за нас, тъй като ще даде възможност за визуално представяне на нашите услуги. Наемането на помещение ще ни даде липсващото звено от активи, които са ни нужни, за да си осигурим непрекъсваемост на процеса и контрол във всички етапи на проектирането.
2. Визуализация на проектните дейности 
Чрез втората дейност ще осъществим визуализация на всички етапи от изпълнението на проекта, като се акцентира приноса на ЕС, което ще насърчи и други организации да се възползват от възможностите на оперативните програми.
Изпълнението на проекта ще доведе до много и положителни резултати за нашата млада организация. Ще бъдем подпомогнати в най-важните за съществуването на една нова компания области - хора, техника, маркетинг.
Дейности
  • Дейност: Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще се изпълни чрез наема на 4 бр. експерти, закупуване на 3 бр. ДМА, 1 ДНА, наем на помещение, разработване на интернет сайт) - част 1: Основната цел на настоящата дейност е да осигури необходимите човешки и технически ресурси за развитието на фирма „Дин Инженеринг Груп“. Чрез изпълнението на проекта нашата стартираща компания ще получи необходимата подкрепа, за да реализира и налага на пазара фасадния инженеринг. Услугите ни носят висока добавена стойност за инвеститорите, намаляват вредното въздействие на сградите върху околната среда и същевременно допълват архитектурния стил. Основната ни мисия е да удовлетворим потребностите на клиентите за качествена и дълготрайна фасада, с ниски разходи за ел. енергия и поддръжка. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Наемане и заетост на квалифицирания персонал Квалифицирания персонал ще започне работа след месец трети от стартиране на проекта. За изпълнение на описаните услуги сме предвидили да стартираме със следните длъжности: 1. Консултант инженеринг - 1 2. Архитект - 1 3. Проектант инженер - 1 4. Оператор машина - 1 Това е оптималния екип за една стартираща организация. Описаните длъжности са основните компетентности от които се нуждаем, за да постигнем успешно функциониране на компания предоставяща услуги по проектиране на фасади. Предприемачът ще заеме позицията консултант инженеринг, като ще предоставя консултации на клиентите свързани с изграждане на фасадата. Други нейни функции ще бъдат разясняване и препоръчване на различни материали, разработване и разчитане на технически решения в софтуерните програми. Длъжността е много важна, както за техническото изпълнение на работата, така и за правилното ни позициониране и убеждаване на клиентите в предимствата на проекта, определените материали и конструкции. Архитектът ще отговаря за разработване на идейния проект на фасадата, за интегрирането ѝ със основния архитектурен план и за постигането на оптимален резултат - комбинация между ефективност и стил. Инженер проектантът ще отговаря за цялостното изпълнение на проектите, създаване на отделните елементи от фасадите и всички изчисления на основните параметри във връзка с услугите. Оператор машина ще управлява CNC оборудването и ще създава мострите по чертежите на архитекта и проектанта. Неговата роля също е много важна, тъй като предоставянето на мостри на клиентите ще е силно наше конкурентно предимство, чрез което ще добавяме стойност към услугите си. Качествената и точна изработка на всяка мостра ще е от голямо значение за правилното ни позициониране на пазара. Заетостта на трима от служители ще бъде в продължение на 15 м. Оператор машина ще работи в рамките на 9 м, защото през първите месеци няма да бъде налична CNC машината. Комбинацията от всички посочени експертизи е много важна за развитието ни в първите години, когато ще изградим нашата идентичност като организация предоставяща качествени, иновативни и стилни проекти на фасади. 2. Закупуване на оборудване и софтуер необходими за осъществяване на услугите на фирмата За извършване на услугите по проектиране на фасади се нуждаем от закупуването на следното оборудване: - софтуер за проектиране Софтуерът за проектиране е основен актив без който не бихме могли да осъществяваме дейността си. Насочили сме се към софтуер, който да ни дава възможност за архитектурно, инженерно, строително проектиране. Чрез него ще можем да създаваме 2D и 3D модели, да чертожни проекции, да разрези и детайлни изгледи. Запазването на работните файлове в облачно пространство също е от голямо значение за по-ефективната работа с клиентите ни, тъй като ще можем да им даваме достъп до работните файлове и да извършваме корекции заедно независимо в коя точка на света се намираме. Тримерните модели, които софтуера генерира могат да се ползват за създаване на различни проекции за техническата документация, а връзката между оригиналния файл и файла създаден в софтуерната програма остава, като всички промени се пренасят автоматично, което е много ефективно и улеснява работата на експертите. , Договорена стойност: 249 457.00 , Отчетена стойност: 219 395.51
  • Дейност: Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще се изпълни чрез наема на 4 бр. експерти, закупуване на 3 бр. ДМА, 1 ДНА, наем на помещение, разработване на интернет сайт) - част 2: - компютър За използването на лазерния скенер и обработката на файловете е необходим компютър с много добри параметри, като бърз процесор, много памет, бърза видеокарта монитор с много добра резолюция на екрана. Наличието на компютърна конфигурация с описаните параметри е ключово за успешното проектиране, тъй като той ще се използва и за софтуера. - лазарен скенер Скенерът ще използваме за 3D заснемане на обектите, за които ще проектираме фасади. Наличието на подобно оборудване е много важно, тъй като чрез него ще получим една много голяма ефективност и прецизност. Сканираните обекти, ще се препращат автоматично към софтуера за проектиране, което ще спестява много време и грешки. В момента компаниите, които проектират извършват заснемането ръчно или чрез механични инструменти, което не дава добри резултати. Използването на подобен лазерен скенер ще бъде иновативен елемент в нашата работа и ще ни позволи високо качество и обработка на всички елементи от даден обект. - CNC рутер с 3 оси на управление Машината ни е необходима, за да създаваме мостри, които да представяме на клиентите си. Изрязването на определен детайл от различни материали ще помогне на инвеститорите да видят нагледно как ще изглежда даден елемент. Отделно мострата ще бъде предавана на изпълнителите по фасадата, което ще позволи да се произведе всичко много по-точно без да е необходимо преработване поради допуснати грешки. CNC рутера ще може да обработва еталбонд, ПДЧ, МДФ, масив, пластмаси, и др. материали, което ще ни позволи да създаваме мостри в почти всички аспекти, произлезли от проектирането. Чрез нея ще можем да обработваме и нови материали, които ще се стремим да наложим на пазара - крион и euromax. Те са нови и непознати на инвеститорите в България и от тази гледна точка визуализирането на елемента чрез мостра ще помогне на клиентите ни да се убедят не само в качеството на материалите, но и в естетическия им вид. Машината ще бъде с голяма точност, ще се задвижва по три оси, което ще позволи да създаваме мострите с голяма точност, дори и при нестандартни елементи. CNC рутера ще ни даде конкурентно предимство пред останалите компании извършващи проектиране. Техническото обезпечаване чрез описаното оборудване и софтуер е ключово при изпълнението на услугите ни, които трябва да бъдат надеждни, качествени и иновативни, за да се наложим на пазара. 4. Наем на помещение Като нова организация, фирма "Дин Инженеринг Груп" не разполага с офис. За да започнем дейността си предвиждаме наемане на помещение в гр. Ловеч, където ще бъдат разположени закупените активи и ще работи екипа. Помещението трябва да бъде голямо, за да може да бъде разположен и CNC рутера. 5. Създаване на интернет страница Като компания, която ще се развива в сектора на проектирането е много важно да имаме добре изграден и работещ сайт. Нашата интернет страница трябва да притежава съвременен дизайн и функционалности, чрез които да успеем да представим максимално атрактивно услугите си. Потребителят ще може да разгледа наши реализирани вече проекти, да се информира за портфолиото ни от услуги, да намери лесно и бързо контактната информация, да остави свое мнение, да получава информация за новости в областта на фасадния инженеринг. Етапите ще бъдат разпределени във времето по следния начин: 1. Назначаване и заетост на персонала - 1-ви - 18-ти месец 2. Закупуване на оборудване и софтуер - 1-ви - 6-ти месец 3. Наем на помещение - 1-ви - 18-ти месец 4. Създаване на интернет страница - 12-ти - 18-ти месец, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 29 212.55
  • Дейност: Визуализация на проектните дейности: Проектът е свързан с производството на метални изделия. Визуализацията на проекта ще допринесе за разпространяване сред много и разнообразни клиенти и партньори на подкрепата, която фондовете на ЕС оказват за развитие на производства с добавена стойност. Визуализацията по проекта ще изпълним при спазване на всички правила на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Етапите, през които ще премине осъществяването на дейността, са следните: 1. Информационни плакати В офиса на фирма "Дин Инженеринг Груп" ще бъде поставени 2 бр. информационни плакати, съдържащи всички изискуеми реквизити, указващ, че фирмата изпълнява проект, финансиран от ЕС по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Те ще бъдат поставени на видно място, така че всички, които посещават предприятието, да могат да се запознаят с проекта. Оборудването, което ще закупим по проекта, също ще бъде визуализирано. Ще бъдат поставени стикери, показващи, че е закупено с финансовата подкрепа на ЕС. 2. Визуализиране на документацията, създадена по проекта Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, ще притежават знамето на ЕС, логото, избрано за програмния период с обозначаване на финансиращата оперативна програма и текст, обозначаващ финансовата подкрепа на ЕС. Договорите с екипа, с партньорите и с изпълнителите също ще бъдат визуализирани по надлежния начин. 3. Създаване на публикации на интернет сайта на фирмата С цел постигане на по-голяма популярност на проектните дейности, ще бъде направена публикация на нашата интернет страница при приключване на проекта, за да се популяризира приноса на ЕС, като структура подпомагаща стартиращи организации. Чрез публикацията обществеността и потенциални клиенти ще се информират за проекта Дейността е предвидена с продължителност през цялото изпълнение на проекта и ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител за изработка на плакат (6-ти месец); 2. Визуализиране на документация - постоянно 3. Финална публикация на сайта на "Дин Инженеринг Груп" - 18-ти месец; , Договорена стойност: 200.00 , Отчетена стойност: 190.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЛИП ТРЕЙД ООД, Договорена стойност по проекта*: 10 890.04 , Отчетена стойност**: 13 612.55
  • Изпълнител: КУЕСТЪПС ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 800.00 , Отчетена стойност**: 11 000.00
  • Изпълнител: СЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 55 360.00 , Отчетена стойност**: 69 200.00
  • Изпълнител: "Евромаркет - БРД" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 72 335.20 , Отчетена стойност**: 90 419.00
  • Изпълнител: ВИВ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: АЛЕКС ВИЗИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 180.00 , Отчетена стойност**: 190.00
  • Изпълнител: Елит-МХ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 480.00 , Отчетена стойност**: 5 600.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.27 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 216.80 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.50 , Достигната стойност: 1.50

Финансова информация

Обща стойност на проекта 249 657.00 BGN
БФП 199 725.60 BGN
Собствено финансиране 49 931.40 BGN
Общо реално изплатени суми 199 038.52 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на оборудване по обособени позиции: Обособена позиция 1 – CNC рутер Обособена позиция 2 – Лазерен скенер”, Прогнозна стойност: 159 619.00
  • Обособена позиция 1: обособена позиция 1 - Доставка на CNC рутер
    Изпълнител: СЕСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 55 360.00
  • Обособена позиция 2: обособена позиция 1 - Доставка на лазерен скенер
    Изпълнител: "Евромаркет - БРД" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 72 335.20
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: визуализация на проектните дейности, Прогнозна стойност: 200.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютър и софтуер за проектиране, Прогнозна стойност: 24 768.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на софтуер за проектиране
    Изпълнител: КУЕСТЪПС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 800.00
  • Обособена позиция 2: доставка на компютър
    Изпълнител: ЛИП ТРЕЙД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 890.04
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем на помещение, Прогнозна стойност: 5 600.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Създаване на интернет страница, Прогнозна стойност: 10 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN